Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door taigitu » 27 nov 2013, 10:06

Tardis schreef:Maar begrijp je waar het om gaat? Uit jouw opmerking hierboven kan ik dat niet opmaken. Het gaat niet om afwijzen, het gaat er ook niet om dat het verhaal van die jongen niet helemaal 100% klopt en het gaat er ook niet om dat reïncarnatie niet zou kunnen bestaan. Je maakt steeds opmerkingen over iets waar het niet om gaat en ik wil het graag hebben over waar het wèl om gaat.
Ik heb al eerder gereageerd op pagina 1 van dit topic. Voor mij is er een kosmisch bewustzijn (Akasha of ook wel Het Veld genoemd) waar wij mensen mee in verbinding staan. Zo kan ik me ook voorstellen dat een klein kind nog voldoende openstaat en ook volwassen, waarvan de lijn met een vorig leven nog niet helemaal is losgelaten. Vaak is dat vorige leven op een vervelende of abrupte manier afgesloten. Dat niet alle info precies aansluit bij de werkelijkheid van nog levende personen van die familie daar heb ik ook al iets over gezegd in een vorige reactie. Er zijn in veel families geheimen en een miskraam was en is iets waar (zeker in die tijd) niet over gesproken werd/wordt met de andere kinderen in het gezin. Er kan dus nog een kind zijn geweest want ook een miskraam is aanwezig in het kosmisch bewustzijn. Het zou interessant zijn om dit jongentje als volwassene nog eens te volgen en kijken hoe hij er dan instaat.
Laatst gewijzigd door taigitu op 27 nov 2013, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Gast1 » 27 nov 2013, 10:27

taigitu schreef:Ik heb geprobeerd om het bericht te verwijderen dat ik plaatste op 26-11-2013 om 14.01.
Maar dan blijkt niet te kunnen en verschijnt er een nieuwe reactie met de melding die ik plaatste i.p.v. het artikel dat er stond.
Ik vermoed dat dat te maken heeft met de veranderingen die door de moderator zijn gedaan.
Klopt waarschijnlijk. Ook ik wilde eerder een bericht verwijderen en weer een ander bericht een beetje wijzigen. Daarover heb ik contact gehad met Tammy en uiteindelijk kon zij het wel. Laat svp nog even staan Taigitu, ik heb dit topic 'over het hoofd gezien' en dat komt waarschijnlijk doordat ik een tijdje afwezig ben geweest.
Ik ga het graag nog even lezen. Het hele topic dus.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Tardis » 27 nov 2013, 10:38

Pierre, neem dan alsjeblieft ook even de tijd om naar het programma te kijken, dat is de moeite waard.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door taigitu » 27 nov 2013, 10:57

Gast1 schreef: Klopt waarschijnlijk. Ook ik wilde eerder een bericht verwijderen en weer een ander bericht een beetje wijzigen. Daarover heb ik contact gehad met Tammy en uiteindelijk kon zij het wel. Laat svp nog even staan
Ik denk dat je een reactie alleen nog helemaal kan weghalen als er nog geen andere reactie er na is geplaatst.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Gast1 » 27 nov 2013, 13:31

taigitu schreef:
Gast1 schreef: Klopt waarschijnlijk. Ook ik wilde eerder een bericht verwijderen en weer een ander bericht een beetje wijzigen. Daarover heb ik contact gehad met Tammy en uiteindelijk kon zij het wel. Laat svp nog even staan
Ik denk dat je een reactie alleen nog helemaal kan weghalen als er nog geen andere reactie er na is geplaatst.
Klopt. Tot die slotsom was ik ook al gekomen.

Tardis, ik ga het programma helemaal bekijken, en vooral als jij het me tipt. :wink:

Gast1

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Gast1 » 27 nov 2013, 19:29

Ik heb het filmpje in het opening - topic helemaal bekeken ....

..............................................
..............................................
..............................................

:shock:

Het is heel moeilijk om nu iets op te schrijven, maar ik ga het proberen.
Ik geloof dat jongetje. Ik geloof al die kinderen die met deze verhalen op heel jeugdige leeftijd komen.
Zelf ben ik niet zo'n kind geweest die deze herinneringen zo op kon noemen.
Maar ik heb wel herinneringen, steeds sterker zelfs. Ze komen telkens weer opnieuw terug wanneer ik op bepaalde plaatsen ben geweest en die momenten had ik bijvoorbeeld gisteren in het Rijksmuseum in Amsterdam.
Bij het zien van sommige producten is alsof ik er zelf aan gewerkt heb, of bij dergelijken. Ik meende mij het te herinneren en het 'duizelde' mij op bepaalde momenten ...

Een enkele keer ontstond ook 'zomaar' traanvocht en mijn rationeel denken ging meteen aan de slag, waarbij ik een logische verklaring zocht.
Emotioneel voelde ik het totaal anders. Het voelde als een herinnering ...

Ik geloof het jongetje dat herinneringen aan een vorig leven op dat eiland Barra heeft gehad en hij dat hij daar inderdaad een Barra-moeder had. Ik sluit me aan bij Taigitu:
Ik geloof dat Cameron herinneringen heeft aan een vorig leven. Hij begint er over te vertellen als hij 2 jaar oud is en blijft constant met wat hij vertelt. Hij geeft diverse details die kloppen met de plaats die hij noemt en de familienaam, die eerst niet herkend wordt als een bewoner, maar later blijkt dat ze daar 20 jaar lang hun zomer doorbrachten. Verder kan ik me voorstellen dat er stukjes herinnering doorkomen van nog een vorig leven en dat die vermengd zijn met dit Barra-leven, maar ik verwacht geen 100% correcte weergeving. Dat niet bekend zou zijn dat er een kind op jonge leeftijd is overleden zou verklaard kunnen worden.
Deze van Vitharr vind ik ook erg goed omschreven:
Ik geloof dat de hersenen wel herinneringen opslaan. Die ontwikkel je voorwaarts in tijd, en hierdoor heeft men ook de illusie voorwaarts in tijd te 'bewegen'. Deze herinneringen betreffen de interactie met wat we 'realiteit' noemen en tevens gerationaliseerde interpretaties van informatie uit 'het kosmisch bewustzijn'. De geest echter, is altijd en overal. Niet gebonden aan ruimte en tijd. De geest raadpleegt 'het kosmisch bewustzijn' niet, maar is er, als ziel, een deel van. Alles is verbonden. Daarbij geloof ik ook dat onze zielen, en de illusie van het individu die zij ervaren, een vorm van zelfbewustzijn scheppen voor 'het kosmisch bewustzijn'.
En deze ...
Materie beschouw ik, simplistisch gesteld, als 'gecondenseerde energie'. Ongeveer zoals in de bigbang theorie ook beschreven staat. Ik noem het, vanwege zijn effect op tijd, ook wel 'trage energie'. Tijd maakt voor mij dan ook het onderscheid tussen materie en energie. De 'akasha kronieken' zie ik daardoor als het 'geheugen' van het kosmisch bewustzijn en in dat geheugen bevind zich alle informatie over de materiële wereld. Hoe die was, is en zal zijn. De ervaring van de ziel biedt het kosmisch bewustzijn daarbij een ander perspectief op de kronieken.
;P!

..............................................
..............................................
..............................................

Ik ben overtuigd van 'zielsverhuizing' ...

Ik en iedereen is de complete opsomming van al wat er is, ik heb eerder geleefd als plant, boom, vis, reptiel en mens. En al dat is mogelijk om het te herinneren.

Er is een groot bewustzijn waar wij allen een deeltje van zijn, en uit dat bewustzijn komen wij voort.
Ik 'voel' ende 'weet' het en omdat ik ook ooit een kind was en mij veel herinnerde, vond ik veel herkenning in deze clip:



Misschien 'vang' ik meer op of werkt mijn epifyse nog ...

Enfin ...

De discussie tussen enkele forumleden vind ik erg interessant en boeiend om te volgen. Ze omschrijven de dingen zoals ik het alleen maar voel, maar ik kan ze niet zo mooi beschrijven. Ik heb de bovenstaande tekst die ik hier eerder plaatste een beetje aangepast en grammaticacontrole uitgevoerd :oops:

Ook heb ik me al een beetje ingelezen op pagina 2 en kwam daar dit van Tardis tegen die naar Vitharr reageerde:
Onze opvattingen liggen inderdaad dicht bij elkaar en de eventuele vaagheden kunnen we waarschijnlijk beter een keer in een café bespreken dan op een discussieforum. :prosit:
Bij deze laat Gast1 jullie weten het hier beslist niet mee eens te zijn. De discussie tussen jullie beiden volg ik met erg veel plezier, dus graag voortzetten heren :wink:

Het kost me tegenwoordig een beetje moeite om alles goed te volgen, dus morgen ga ik alles nog eens lezen op pagina 2. ;P!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Tammy » 28 nov 2013, 03:11

Taigitu schreef:
Ik heb geprobeerd om het bericht te verwijderen dat ik plaatste op 26-11-2013 om 14.01.
Maar dan blijkt niet te kunnen en verschijnt er een nieuwe reactie met de melding die ik plaatste i.p.v. het artikel dat er stond.
Ik vermoed dat dat te maken heeft met de veranderingen die door de moderator zijn gedaan.
Je zou het bericht kunnen deleten als het goed is.
Niet helemaal verwijderen, maar deleten en erop kunnen schrijven dat je dit bericht is verwijderd.
Heb je die mogelijkheid niet meer Taigitu.?
Laat me even weten via pm a.u.b. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Susan » 28 nov 2013, 09:48

taigitu schreef:Ik heb al eerder gereageerd op pagina 1 van dit topic. Voor mij is er een kosmisch bewustzijn (Akasha of ook wel Het Veld genoemd) waar wij mensen mee in verbinding staan. Zo kan ik me ook voorstellen dat een klein kind nog voldoende openstaat en ook volwassen, waarvan de lijn met een vorig leven nog niet helemaal is losgelaten. Vaak is dat vorige leven op een vervelende of abrupte manier afgesloten. Dat niet alle info precies aansluit bij de werkelijkheid van nog levende personen van die familie daar heb ik ook al iets over gezegd in een vorige reactie. Er zijn in veel families geheimen en een miskraam was en is iets waar (zeker in die tijd) niet over gesproken werd/wordt met de andere kinderen in het gezin. Er kan dus nog een kind zijn geweest want ook een miskraam is aanwezig in het kosmisch bewustzijn. Het zou interessant zijn om dit jongentje als volwassene nog eens te volgen en kijken hoe hij er dan instaat.
In deze richting zat ik ongeveer ook te denken, plus dat een jong kind beelden van zijn herinneringen aan één of meerdere vorig levens...? misschien ook 'doorelkaar' kan halen met beelden van korter geleden.
Wel opvallend dat het verhaal door hem steeds op dezelfde manier verteld werd, en dat gebeurd niet als het rijke fantasie verhalen zijn, die dus verzonnen zijn, dan veranderd er steeds iets aan de inhoud van het 'verhaal' wat vertelt word.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Gast1 » 28 nov 2013, 10:58

Pagina 2 van dit topic:

oktagon schreef oa.:
Even een zijweg: In 2008 lanceerde ik al eens een topic over de mogelijkheid van intergallactisch contact met andere aliens (ET's) en nam de stelling op dat dat alleen via paranormale weg zou kunnen en dat de mensheid daar nog lang niet rijp voor is. Het afschieten met veel vuurwerk om na een paar jaar nog steeds in ons eigen zonnestelsel te razen,zet geen zoden aan de dijk om ons soort in contact te brengen met mogelijke wezens die ons kunnen begrijpen. En wat voor wezens zouden dat zijn; lief, euk, aardig of egoïsten en meer dreigends. Mogelijk kennen aliens de vermelde parameters van een mens niet en zijn wij slechts mogelijke gebruiksvoorwerpen voor hen.
Elke keer weer opnieuw sta ik er toch weer van te kijken waarom dat 'buitenaardse intelligentie' op zoek zou zijn naar het mensenras. De vraag is of dat werkelijk zo interessant is.
Blauwalgen leven op deze planeet al bijna 3 miljard jaar, de degenkrab, nautilus en bepaalde kwallen leven al ruim 500 miljoen jaar. De Coelacant leeft al meer dan 350 miljoen jaar en ook mieren trippelen al meer dan 120 miljoen jaar rond op deze aardkluit. De mens ... ergens tussen de 2 en 5 miljoen jaar ... of is de mens zoals hij zich nu manifesteert slechts 6000 tot 11.000 jaar oud. In dat laatste geval is het misschien wel interessant voor buitenaardsen om mensen te volgen, want mogelijk hebben de de mensensoort 'gemanipuleerd' zoals wij dat ook al een poos doen met ander levend organisme.

Vitharr schreef oa:
Tardis, mijn gevoel zegt dat we het volkomen eens zijn over de kern. We lijken echter elkaar af en toe kwijt te raken in het uitleggen van iets redelijk onbevattelijks. Wij zijn denk ik ook niet vaag, dat is het onderwerp zelf.
Tardis schreef oa:
Vooralsnog ga ik er van uit dat alles wat leeft in enige mate bewustzijn heeft.
Gast1 schrijft: Ik denk dat het heel moeilijk onder woorden te brengen is 'wat het is'.
Ik 'voel' wat het is en zo nu en dan kom ik op mijn levenspad precies dát tegen wat mij verder helpt, maar ook dat stond al vast. Dit wat ik hier las en eerder gelezen heb, alles wat ik mee heb gemaakt en dus ook de films die ik bekeken heb. Beide scènes hieronder vertelden mij precies dát, wat ik zelf al jaren wist maar niet onder woorden kon brengen. Na het zien en horen hiervan, 'duizelde' het mij ... van ontroering, herinnering en bevestiging ...

De eerste scène is uit de film 'The Matrix' die ik samen met mijn zoontje van 15 bekeken heb een jaar of 12 geleden:



En de tweede scène is uit 'Stars Wars' ...



Lees mijn onderschrift na het zien van de laatste scène en de laatste zin van Yoda ...

'Overtuiging is niet bijna alles' ... Overtuiging en 'weten' IS alles ...

Het verhaal van Ryan die over zijn vorig leven vertelde is prachtig om te lezen. Ja, ik geloof dat.

Ik kan het niet helpen maar 'alles' wordt steeds meer duidelijker ... terwijl ik dat al jaren denk ... voel ... weet ...
Laatst gewijzigd door Gast1 op 28 nov 2013, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Gast1 » 28 nov 2013, 11:51

taigitu schreef:
Tardis schreef:Maar begrijp je waar het om gaat? Uit jouw opmerking hierboven kan ik dat niet opmaken. Het gaat niet om afwijzen, het gaat er ook niet om dat het verhaal van die jongen niet helemaal 100% klopt en het gaat er ook niet om dat reïncarnatie niet zou kunnen bestaan. Je maakt steeds opmerkingen over iets waar het niet om gaat en ik wil het graag hebben over waar het wèl om gaat.
Ik heb al eerder gereageerd op pagina 1 van dit topic. Voor mij is er een kosmisch bewustzijn (Akasha of ook wel Het Veld genoemd) waar wij mensen mee in verbinding staan. Zo kan ik me ook voorstellen dat een klein kind nog voldoende openstaat en ook volwassen, waarvan de lijn met een vorig leven nog niet helemaal is losgelaten. Vaak is dat vorige leven op een vervelende of abrupte manier afgesloten. Dat niet alle info precies aansluit bij de werkelijkheid van nog levende personen van die familie daar heb ik ook al iets over gezegd in een vorige reactie. Er zijn in veel families geheimen en een miskraam was en is iets waar (zeker in die tijd) niet over gesproken werd/wordt met de andere kinderen in het gezin. Er kan dus nog een kind zijn geweest want ook een miskraam is aanwezig in het kosmisch bewustzijn.
Exactement ...

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Tardis » 28 nov 2013, 15:14

Miskramen leveren nooit kinderen op die hun hond laten apporteren.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door univers » 28 nov 2013, 17:10

Miskramen leveren nooit kinderen op die hun hond laten apporteren.
Er zijn toch honden die een entiteit waar kunnen nemen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Tardis » 28 nov 2013, 17:30

Ik was al bang dat deze discussie op spookverschijningen of mensen die niet weten dat ze dood zijn als mogelijke verklaring zou gaan uitdraaien.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door univers » 28 nov 2013, 17:50

Dat is niet wat ik bedoel Tardis.
Een vrouw kan in een vroeg stadium een miskraam krijgen. wat ze zelf niet eens in de gaten heeft.
Maar dat mensje in wording heeft wel een ziel, en dat kan bij de moeder blijven hangen en de overige familie, zonder dat die daar weet van hebben, dat kan ook de verklaring van dat jongetje wezen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Tardis » 28 nov 2013, 19:06

Wat is daar anders aan dan een spookverschijning of iemand die niet weet dattie dood is?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie