Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Tardis » 25 jun 2013, 17:00

De titel van het programma suggereert dat een klein jongetje zijn vorige leven herinnert. Hij heeft herinneringen aan een gezin dat in de jaren '60 en '70 op het afgelegen eiland Barra woonde. Hij beschrijft specifieke details die allemaal kloppen. Het door hem nauwkeurig beschreven gezin Robertson wordt opgespoord en bezocht. Maar er is één belangrijke tekortkoming: er is in het gezin Robertson geen kind overleden, niet op Barra en later ook niet. Het jongetje herinnert zich dus geen vorig leven bij de Robertsons, maar hoe is het mogelijk dat hij toch heel specifieke herinneringen heeft aan het huis, de gezinsleden en de hond?

Ik heb al eens eerder geschreven dat ik sterk twijfel aan de herinneringen aan 'een vorig leven'. Dit soort herinneringen zijn volgens mij afkomstig uit 'de databank', een kosmisch bewustzijn, Akasha kronieken, noem het wat je wil. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat alle informatie over alles wat er gebeurt behouden blijft. Ik houd het voor mogelijk dat er geen enkele herinnering in onze hersenen zit, maar dat onze hersenen een zender/ontvanger zijn die herinneringen overzetten en opvragen naar en van 'een eigen dossier' in die 'databank'. Het voorbeeld in dit programma doet vermoeden dat er in sommige gevallen informatie uit dossiers weglekt zodat anderen er opeens ook over kunnen beschikken.



Wat vinden jullie? Heeft het jongetje herinneringen aan een vorig leven op dat eiland Barra en heeft hij daar inderdaad een Barra-moeder gehad, zoals in het programma gesuggereerd wordt? Zo nee, hoe moeten we de vermeende reïncarnatie dan duiden? Zijn herinneringen aan een vorig leven verkeerde interpretaties van de informatie die vanuit het kosmisch bewustzijn, de databank, de Akasha konieken, etc. verkregen wordt?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

aquarius

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door aquarius » 25 jun 2013, 17:59

Een mooi onderwerp Tardis,en je geeft het antwoordt ook al toen je schreef;
Dit soort herinneringen zijn volgens mij afkomstig uit 'de databank', een kosmisch bewustzijn, Akasha kronieken, noem het wat je wil.
Hoe vaak wordt iemand niet verweten van plagiaat van een uitvinding of een idee over een film,terwijl dit helemaal niet eens aan de orde is ,maar toch gebeurt op het zelfde moment.
Ik noem het het collectief geheugen waar iedereen verbinding mee kan krijgen via een droom of zo iets . :roll:

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Tardis » 25 jun 2013, 19:34

aquarius schreef:[knip] je geeft het antwoordt ook al [knip]
Het is mijn idee daar over Aquarius. Ik weet niet zeker of het ook werkelijk de verklaring is, daarom laat ik ruimte aan iedereen die er een mogelijke andere verklaring voor heeft.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door taigitu » 25 jun 2013, 19:35

Ik twijfel niet aan reïncarnatie.
Ook het Akasha-fenomeen ook wel "Het Veld" genoemd is voor mij de enige verklaring voor
informatie die we intuïtief of paranormaal binnen kunnen krijgen. Zowel uit eigen
ervaringen, als wat ik meekrijg van de vele avonden die ik met mediums meemaak.
Het is voor mij ook de enige logische verklaring voor 'wonderkinderen'.

Overigens staat deze video over dit manneke staat al een keer op het forum:
viewtopic.php?f=81&t=8734
Misschien kan de oude vervallen en gaan we met die van Tardis door?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Tardis » 25 jun 2013, 19:44

taigitu schreef:Ik twijfel niet aan reïncarnatie.
Maar ben je het dan ook eens met de titel van dit programma?
taigitu schreef:Overigens staat deze video over dit manneke staat al een keer op het forum:
viewtopic.php?f=81&t=8734
Misschien kan de oude vervallen en gaan we met die van Tardis door?
Sorry daar voor. Dat dit programma al op het forum stond was me ontgaan, ik had het vandaag opgepikt op YouTube.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door taigitu » 25 jun 2013, 21:14

Tardis schreef:Maar ben je het dan ook eens met de titel van dit programma?
Ja, ik kan het eens zijn met met de titel van het programma.
Tardis schreef:Sorry daar voor. Dat dit programma al op het forum stond was me ontgaan, ik had het vandaag opgepikt op YouTube.
Geen probleem, op de oude is zeer weinig gereageerd, dus die kan weg wat mij betreft.
Waar ook een aantal interessante video's staan van mensen die zich vorige levens herinneren is:
viewtopic.php?f=81&t=8766
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Determinist » 25 jun 2013, 23:08

Wat vinden jullie?
Dat je de mogelijkheid zeer zeker moet overwegen dat dit een broodje aap verhaal is.

Dus vraag terug:

Is die mogelijkheid er?

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Tardis » 26 jun 2013, 11:08

Determinist schreef:
Wat vinden jullie?
Dat je de mogelijkheid zeer zeker moet overwegen dat dit een broodje aap verhaal is.

Dus vraag terug:

Is die mogelijkheid er?
Ja, die mogelijkheid is er. Hoe waarschijnlijk is die mogelijkheid? Ik heb net even gecheckt en Jim Tucker, de man die aan het begin van het programma wordt voorgesteld als de onderzoeker naar dit geval, bestaat. http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_B._Tucker

Zou Jim Tucker de mensheid in de maling kunnen nemen? Ja die mogelijkheid bestaat, in Tilburg hebben ze ervaring met wetenschappers die de boel bedriegen. Hoe waarschijnlijk is het dat hier sprake is van vooropgezet bedrog? Niet zo waarschijnlijk omdat de man die de historie van Barra bijhield vertelde dat de Robertsons die op Barra wonen niet in de buurt van een strand wonen. Pas nadat hij grondig was gaan zoeken dook die naam op en kon er een huis bij een strand aan worden gekoppeld. Daarna werd een familielid gevonden en zij kon bepaalde beweringen van het jongetje bevestigen en een belangrijk punt ontkrachten. Ik heb daardoor de indruk dat de uitkomst van deze zoektocht niet vast stond toen de makers van het programma aan hun zoektocht begonnen en dat dit een integer onderzoek is.
Laatst gewijzigd door Tardis op 26 jun 2013, 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Tardis » 26 jun 2013, 11:14

taigitu schreef:
Tardis schreef:Maar ben je het dan ook eens met de titel van dit programma?
Ja, ik kan het eens zijn met met de titel van het programma.
Zou je dat willen toelichten? Voor mij staat namelijk vast dat het jongetje nooit deel kan hebben uitgemaakt van het gezin Robertson omdat die mevrouw Robertson vertelt dat er geen broertje van haar is overleden, noch dat er een ander kind in de familie op jonge leeftijd is overleden.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Vitharr » 26 jun 2013, 13:04

Ik geloof dat de hersenen wel herinneringen opslaan. Die ontwikkel je voorwaarts in tijd, en hierdoor heeft men ook de illusie voorwaarts in tijd te 'bewegen'. Deze herinneringen betreffen de interactie met wat we 'realiteit' noemen en tevens gerationaliseerde interpretaties van informatie uit 'het kosmisch bewustzijn'. De geest echter, is altijd en overal. Niet gebonden aan ruimte en tijd. De geest raadpleegt 'het kosmisch bewustzijn' niet, maar is er, als ziel, een deel van. Alles is verbonden.

Daarbij geloof ik ook dat onze zielen, en de illusie van het individu die zij ervaren, een vorm van zelfbewustzijn scheppen voor 'het kosmisch bewustzijn'. Een analogie zou kunnen zijn dat 'het kosmisch bewustzijn' schizophrenie nastreeft. 'Het kosmisch bewustzijn' wil spiegels als het ware.

Reïncarnatie, volgens de gangbare definitie, is iets waar ik me moeilijk een mening over kan vormen. Ik denk dat ik hier tussen Tardis en Taigitu in zit. Ik geloof niet dat de identiteit van de stoffelijke mens behouden blijft na de dood. Voor de identiteit van de ziel, die aan die mens verbonden zit, geloof ik dat wel. Voor mij hoeft dit jongetje dus niet in die tijd geleefd te hebben om herinneringen er aan te kunnen hebben.

Aan mijn denkbeelden liggen persoonlijke ervaringen ten grondslag. Persoonlijke ervaringen, die ik onderging voor ik een mening vormde over het onderwerp. Die ervaringen riepen vragen op die beantwoord werden door mijn 'intuitie', wat ik als stem van de ziel, en daardoor 'het kosmisch bewustzijn', zie. Maar om antwoord te kunnen geven op jouw vraag heb ik die boodschap wel 'gerationaliseerd', en daarna ook nog eens geformuleerd. Hij is dus verre van compleet.

Een andere kwestie in mijn 'persoonlijke religie' betreft ruimtetijd en materie. Ruimtetijd is voor mij verbonden aan materie. Als het een niet bestond, dan bestaat het andere ook niet. Materie beschouw ik, simplistisch gesteld, als 'gecondenseerde energie'. Ongeveer zoals in de bigbang theorie ook beschreven staat. Ik noem het, vanwege zijn effect op tijd, ook wel 'trage energie'. Tijd maakt voor mij dan ook het onderscheid tussen materie en energie. De 'akasha kronieken' zie ik daardoor als het 'geheugen' van het kosmisch bewustzijn en in dat geheugen bevind zich alle informatie over de materiële wereld. Hoe die was, is en zal zijn. De ervaring van de ziel biedt het kosmisch bewustzijn daarbij een ander perspectief op de kronieken.

Om deze redenen heb ik het brein ooit gekscherend getypeerd als 'parasiet'. Dezelfde rationalisatie die men gebruikt om de boodschappen van het kosmisch bewustzijn begrijpelijk, en toepasbaar, te maken in de materiële wereld, kan het brein ook gebruiken om de materiële wereld als enige absolute waarheid te zien en de boodschappen af te doen als onzin.

Rationalisatie kan overigens in mijn beleving ook spiritueel tot onzin leiden. De gevolgen van miskenning van de boodschappen zijn duidelijk, dan hoor je ze gewoon niet meer. Maar als je 180 graden omdraait is de kans heel groot dat je boodschappen rationaliseert die er niet zijn. Daarom probeer ik gewoon een neutrale houding te behouden.

Dit is mijn visie op dit moment. Maar de interpretatie verandert continu. Er kunnen dus geen rechten aan dit bericht ontleend worden. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door taigitu » 26 jun 2013, 13:11

Tardis schreef:
taigitu schreef:
Tardis schreef:Maar ben je het dan ook eens met de titel van dit programma?
Ja, ik kan het eens zijn met met de titel van het programma.
Zou je dat willen toelichten? Voor mij staat namelijk vast dat het jongetje nooit deel kan hebben uitgemaakt van het gezin Robertson omdat die mevrouw Robertson vertelt dat er geen broertje van haar is overleden, noch dat er een ander kind in de familie op jonge leeftijd is overleden.
Ik geloof dat Cameron herinneringen heeft aan een vorig leven. Hij begint er over te vertellen als hij 2 jaar oud is en blijft constant met wat hij vertelt. Hij geeft diverse details die kloppen met de plaats die hij noemt en de familienaam, die eerst niet herkend wordt als een bewoner, maar later blijkt dat ze daar 20 jaar lang hun zomer doorbrachten. Verder kan ik me voorstellen dat er stukjes herinnering doorkomen van nog een vorig leven en dat die vermengd zijn met dit Barra-leven, maar ik verwacht geen 100% correcte weergeving.
Dat niet bekend zou zijn dat er een kind op jonge leeftijd is overleden zou verklaard kunnen worden. Ik maak vaker mee dat een medium in een reading bij een vrouw bijvoorbeeld 3 kinderen ziet en dat zij antwoord 'nee, twee kinderen'. Dan blijkt dat ze een miskraam heeft gehad of een doodgeboren kindje. Het is niet ongewoon, zeker vroeger, om dit voor de rest van het gezin te verzwijgen. Het is taboe maar feitelijk zijn er toch 3 kinderen geboren in dat gezin, en energetisch is het aanwezig. En de kinderen die in dat gezin opgroeien hoever er zodoende geen wetenschap van te hebben. Niet dat ik hiermee aangeef dat dit hier het geval is, maar het zou een mogelijke verklaring kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door taigitu op 26 jun 2013, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Tardis » 26 jun 2013, 13:12

Vitharr schreef:Dit is mijn visie op dit moment. Maar de interpretatie verandert continu. Er kunnen dus geen rechten aan dit bericht ontleend worden. :wink:
Hè, wat jammer. :mrgreen:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Vitharr » 26 jun 2013, 13:39

taigitu schreef:Niet dat ik hiermee aangeef dat dit hier het geval is, maar het zou een mogelijke verklaring kunnen zijn.
Er wordt ook vaak gesteld dat de ziel een ervaring (leven) kiest. Dan is het voor mij ook mogelijk dat hij herinneringen heeft aan een ervaring die hij niet verkoos. (ik hoop dat je dit kan volgen?)
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Tardis » 26 jun 2013, 13:45

Vitharr schreef:Materie beschouw ik, simplistisch gesteld, als 'gecondenseerde energie'. Ongeveer zoals in de bigbang theorie ook beschreven staat. Ik noem het, vanwege zijn effect op tijd, ook wel 'trage energie'. Tijd maakt voor mij dan ook het onderscheid tussen materie en energie. De 'akasha kronieken' zie ik daardoor als het 'geheugen' van het kosmisch bewustzijn en in dat geheugen bevind zich alle informatie over de materiële wereld. Hoe die was, is en zal zijn. De ervaring van de ziel biedt het kosmisch bewustzijn daarbij een ander perspectief op de kronieken.
Dat is een interessante omschrijving. Ik stel me die zogenaamde Akasha kronieken, liever gezegd het behoud van informatie, voor als tijd die voor ons als beschouwer lineair lijkt te verstrijken. Of anders omschreven: Alles van begin tot eind bestaat tegelijkertijd, maar wij als beschouwer maken een beweging in tijd, vergelijkbaar met alle beelden van een speelfilm die op de filmrollen tegelijkertijd aanwezig zijn, maar door de factor tijd trekt de film aan de toeschouwer beeldje voor beeldje voorbij.
Ik beschouw mezelf als een interactieve toeschouwer die door de tijd reist, vandaar mijn ondertitel.

Dus als ik de vergelijking tussen de alledaagse werkelijkheid en een speelfilm maak, dan zijn de beelden op de filmrollen als Akasha kroniek te beschouwen want het begin van de film bestaat op ieder moment dat de filmrol wordt afgespeeld, ook als de toeschouwer op dat moment andere beelden aan het bekijken is. Tijd is in dit geval de doorslaggevende factor.
De Akasha kroniek zie ik dus niet als een soort boekenkast of een specifieke plaats in het universum waar die informatie is opgeslagen. De informatie is overal en altijd, maar voor ons verborgen achter het scherm van de tijd omdat wij ons (vanwege de omstandigheden waarin we verkeren) alleen het heden kunnen waarnemen.

Natuurlijk hebben we herinneringen, maar het is nog steeds niet zeker waar die herinneringen zich bevinden. Door hersenweefsel te verwijderen kun je geen herinneringen wegnemen, wel duurt het langer voordat herinneringen naar boven komen. Er zijn proeven gedaan met ratten die de weg door een doolhof naar een lekker hapje kenden, waarna specifieke delen van hun hersenweefsel werden weggesneden. Geen van de ratten die aan de proef deelnamen waren de juiste weg naar de beloning vergeten, wel deden ze er langer over om zich de juiste weg te herinneren naarmate er meer hersenweefsel was weggenomen. Michael Talbot beschreef in zijn boek The Holographic Universe overeenkomsten tussen de werking van onze hersenen en de informatie die op holografisch filmmateriaal is opgeslagen. Voor mij was dit aspect een eye-opener.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Vitharr » 26 jun 2013, 14:40

Tardis, over de richting van tijd hebben we al eens eerder kort van gedachten gewisseld. Ik dacht toen, en nu nog steeds, dat de illusie van voorwaartse tijd ontstaat omdat je als organisme, en dus ook je neurale netwerk, voorwaarts in de tijd ontwikkelt.

Voor mij is het kosmisch bewustzijn 'de bron'. Het was altijd en overal. Het bestond dus reeds voor ons universum. Vergeef me de analogie maar het kan beschouwd worden als 'de schepper'.

Het 'schiep' o.a. dit universum en alles wat daarin huist. Maar, om het lekker ingewikkeld te houden, het universum bestaat niet naast of buiten die schepper, maar is daar een deel van.

Tesamen met de materie van dit universum ontstond ruimtetijd. Alle informatie over die zaken bevind zich in 'mijn' versie van de Akasha Kronieken. Die Akasha Kronieken bevatten dan ook de architectuur van ons universum. Alles wat was, is en zal zijn qua materiële wereld lag daarin al vast op het moment dat de ruimtetijd van dit universum ontstond. Zie het als de blauwdruk voor het universum met het besef dat wij niet in het universum leven, maar het universum zijn. (de materiële beschouwer althans)

Omdat alles uit het kosmisch bewustzijn is ontstaan, bezit elke vorm van materie een vorm van 'bezieling'. Vanaf de condensatie van de allereerste H, He en Li atomen tot aan het leven van nu is dat altijd zo geweest, en zal het ook altijd zo zijn. Van levenloze materie evolueerde het universum tot levende materie. En die levende materie ontwikkelde uiteindelijk ook een (zeer lage) vorm van bewustzijn. In die fase leven wij nu als mens.

Die 'parasiet' in onze bovenkamer probeert het lichaam en de realiteit te kapen van zijn "schepper" en de verbinding daarmee, namelijk de ziel. Dat doet zij door rationalisatie. Rationalisatie stelt een mens in staat om te miskennen waar hij uit bestaat en tevens kan hij de stem van het universum met rationalisatie het zwijgen opleggen.

Wat ik zie, is dat evolutie een duidelijke richting heeft. Het streeft naar een steeds hogere mate van complexiteit. Leefde ik in het dode materie tijdperk dan kon ik het ontstaan van leven rationeel niet voorspellen. Evenzo geldt dat voor het ontstaan van zelfbewustzijn. Misschien begrijp je nu ook waarom ik zo blij was toen je me het woord Emergentie liet ervaren. Dat is hier zeer zeker van toepassing.

Daaruit volgt dat wij als mens niet in staat zijn de verdere ontwikkeling van het universum te extrapoleren. Dat kunnen we namelijk enkel tot het moment dat Emergentie een rol speelt. De rest is een verrassing. :wink:

Alle connecties die materie heeft met het kosmisch bewustzijn kennen voor mij in de mens de hoogst bekende vorm. Mijn ziel is een 'uitstulping' van het kosmisch bewustzijn die qua 'formaat' overeenkomt met de mate van ontwikkeling van mijn levensvorm. Zie het als de vinger in een handschoen. Deze handschoen heeft voor de aardse mensen alleen al 6 of 7 miljard vingers.

Ik wil zeker niet zo arrogant zijn dat ik zeg dat de mens de hoogst ontwikkelde soort van dit moment is. Dat weet ik namelijk helemaal niet, het lijkt me zelfs sterk. Maar mijn 'parasiet' heeft daar zijn eigen mening over omdat hij zelf meent 'de hoogte van de meetlat' te kunnen bepalen. De grijze dwaas. :grin:

Daarom is mijn beschouwing anders dan de jouwe. Maar volgens mij zitten we wel op 1 lijn. Mijn gevoel bij het lezen van je reply zegt dat jij met je beschrijving op weg bent om je het 'spirituele' in te rationaliseren, terwijl ik nu probeer om het 'spirituele' te rationaliseren naar een boodschap voor 'de parasiet'. Dat leidt zeer zeker tot verschillende interpretaties van dezelfde waarheid.

Laat ik het zo zeggen, het begrijpen begint pas goed op het moment dat je met heel je hart en ziel beseft dat je er niets van begrijpt. Dat is het moment dat 'de parasiet' het opgeeft en mijn tong en vingers bestuurd worden door 'de vinger uit de handschoen'. Overigens niet zelden in bijna onbegrijpelijke teksten zoals deze. (hoewel ik hier geen enkel woord zonder die grijze handicap heb geschreven. Als dat wel zo is verandert mijn schrijfstijl namelijk behoorlijk. Dat heb je al eens ervaren toen ik in meervoud over mezelf schreef. :grin: )

Hierdoor heb ik sterk de indruk dat een materieel universum niet enkel een ontdekkingsreis van het kosmisch bewustzijn is, maar ook een poging tot reproductie van het kosmisch bewustzijn. Dat is voor mijn gevoel dan ook het ultieme doel van de evolutie. Een nieuw kosmisch bewustzijn.

Jouw hersens kunnen de filmrol uit je reply enkel beeld voor beeld verwerken. Jouw ziel kent die filmrol al sinds zijn ontstaan in zijn geheel, en naast jouw filmrol ook alle andere uit de bibliotheek.

Prism is een lachertje in vergelijking met het kosmisch bewustzijn! :mrgreen: En uiteraard geldt voor dit bericht een soortgelijke disclaimer als hiervoor. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Tardis » 26 jun 2013, 14:56

Hoi Vitharr, ik moet straks de tijd nemen om jouw tekst te overdenken. Terwijl ik nadacht over hoe ik duidelijker kan maken wat ik bedoel kwam ik weer terecht op de onvolprezen aflevering van Nova. Vooral vanaf 22:00 tot 28:00 wordt geïllustreerd wat ik bedoel.



Alles behalve de 'now slice' kun je als de Akasha kronieken beschouwen. Ik denk dus dat het jongetje zijn informatie daaruit haalt want hij kan niet daar op het eiland Barra zijn jeugdvakanties hebben doorgebracht. Dan kun je je vervolgens afvragen hoe het komt dat hij deze informatie heeft en of wij onszelf kunnen trainen om aan die informatie te komen. Is dit waar regressietherapeuten hun klanten mee in verbinding brengen? Is dit waar paragnosten hun informatie vandaan halen?
Laatst gewijzigd door Tardis op 26 jun 2013, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Vitharr » 26 jun 2013, 15:10

:rolfl:

Broodje tijd en de naakte alien op het fietsje. Ironisch genoeg door mij gepost richting jou in de discussie waar ik aan het begin van mijn reactie aan refereerde. :wink:

"Captain, it seems that docking is complete" :mrgreen:

Mijn mening over dit filmpje is niet veranderd, maar tegelijkertijd blijven mijn nuanceverschillen die ik in mijn reactie benoem toch staan. Als we beiden een biertje uit hetzelfde vat tappen, dan proeven we immers ook niet hetzelfde. :wink:

Maar ik laat het ook weer even bezinken hoor Tardis. ;P!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Tardis » 26 jun 2013, 15:17

Vitharr schreef:Broodje tijd en de naakte alien op het fietsje. Ironisch genoeg door mij gepost richting jou in de discussie waar ik aan het begin van mijn reactie aan refereerde. :wink:
Ja, dat herinnerde ik me en daarom heb ik hem weer even van stal gehaald. Ik vind dat het in dat gedeelte heel duidelijk wordt uitgelegd.

Een enkel filmbeeldje op een filmrol is tenslotte ook een 'now-slice' in een veel groter geheel dat vol is met informatie.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door univers » 26 jun 2013, 16:56

Ik heb een paar jaar geleden een reportage gezien, waarin kinderen oorlogslachtoffers waren, en in zeer korte tijd weer gereïncarneerd waren, en zich duidelijk hun vorige leven nog konden herinneren.
Ben er nog naar aan het zoeken, en kwam deze site tegen http://www.spiritualia.be/blogs/angelus ... staat.html.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Jongetje heeft herinneringen die hij nooit heeft beleefd.

Bericht door Vitharr » 26 jun 2013, 17:20

univers schreef:Ik heb een paar jaar geleden een reportage gezien, waarin kinderen oorlogslachtoffers waren, en in zeer korte tijd weer gereïncarneerd waren, en zich duidelijk hun vorige leven nog konden herinneren.
Ben er nog naar aan het zoeken, en kwam deze site tegen http://www.spiritualia.be/blogs/angelus ... staat.html.
Zonder het oneens met je te zijn, is reïncarnatie niet de naam (en uitleg) die wij aan het fenomeen, kennis van een eerder leven, hebben gegeven?

Als 'ik' 100 jaar later geboren was met 'jouw' herinneringen betekent dit dan dat jij nu mij bent? Met andere woorden, ben ik dan een gerecyclede univers? Evengoed zou jij mij in het 'astrale' jouw herinneringen kunnen schenken omdat ik die nodig heb ik mijn incarnatie. Net zoals we nu hier doen eigenlijk. :mrgreen:

Dan is een alternatieve mogelijkheid dat de slachtoffers hun herinneringen aan de nieuwe incarnaties hebben 'gegeven' om te voorkomen dat het weer gebeurt. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie