Psychometrie

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Psychometrie

Bericht door univers » 24 mar 2014, 09:21

moet je nou weer je blote tieten laten zien :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Psychometrie

Bericht door Gast1 » 24 mar 2014, 09:26

:wink:

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Psychometrie

Bericht door Zoeker » 24 mar 2014, 12:18

Gast1 schreef: Ik zou je wel eens willen ontmoeten Zoeker ...

We hebben elkaar al ontmoet. Men ontmoet immers niet elkaar, maar elkaar IN elkaar….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Psychometrie

Bericht door Gast1 » 24 mar 2014, 14:47

Zoeker schreef:
Gast1 schreef: Ik zou je wel eens willen ontmoeten Zoeker ...
We hebben elkaar al ontmoet. Men ontmoet immers niet elkaar, maar elkaar IN elkaar….
Ik bedoelde 'nu' dat andere ontmoeten ...

Soraya MV

Re: Psychometrie

Bericht door Soraya MV » 28 mar 2014, 17:57

entropy schreef:Soraya: Je kunt mensen niet overtuigen door iets te beweren. Het omgekeerde beweren werkt veel beter, maar dat zou liegen zijn. Ikzelf word in mijn leven ook geconfronteerd met ongeloof en tegelijk met minachting omdat wat mij overkomt juist door iedereen geloofd zou worden. Hoe dan ook: Het is jouw zaak wat je gelooft, en als anderen dat niet doen is dat hun probleem. God bepaalt toch alles
;P!
Zoeker schreef:Waarom? Omdat ze je niet geloven? Veel van mijn familie gelooft er ook niks van. Ik zie het probleem niet. Je verschilt toch in meer dingen?
Nou, dat is op zich niet. Dat ze me niet geloven moeten ze zelf weten, het gaat er meer om dat ze geen respect lijken te hebben voor wat ik geloof en waar ik voor sta en mij proberen mee te sleuren in hun eigen materialistische wereld waar alles om geld draait.
Ik wil de wereld niet verbeteren, noch het land, noch mijn eigen dorp, noch mijn eigen familie: ik wil alleen mijzelf en mijn gevoel/denkbeelden verbeteren, maar ik heb het gevoel dat ik daarin gigantisch word geblokkeerd door mensen die menen te weten wat "het beste" voor me is. In hun wereld (illusie) is dat ook het beste, maar in de mijnde dus niet. Daar word ik op dit moment keihard op afgerekend. Daarom lijkt het me beter om afstand te nemen en mijn eigen weg te gaan.

Zoals Gast1 al zo mooi zei, is dat ook een verstoring van mijn energieveld.

Twijfel zit m inderdaad in het denken en dat doe ik op dit moment nog veel te veel, bij mijn laatste reiki behandeling kwam dit ook naar voren. Ik zit op zich goed in mijn energie, maar denk nog veel te veel. Dit is een gewoonte die ik af zal moeten leren, hoe moeilijk dit ook is.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Psychometrie

Bericht door Zoeker » 28 mar 2014, 20:07

Soraya MV schreef: Nou, dat is op zich niet. Dat ze me niet geloven moeten ze zelf weten, het gaat er meer om dat ze geen respect lijken te hebben voor wat ik geloof en waar ik voor sta en mij proberen mee te sleuren in hun eigen materialistische wereld waar alles om geld draait.
Ik wil de wereld niet verbeteren, noch het land, noch mijn eigen dorp, noch mijn eigen familie: ik wil alleen mijzelf en mijn gevoel/denkbeelden verbeteren, maar ik heb het gevoel dat ik daarin gigantisch word geblokkeerd door mensen die menen te weten wat "het beste" voor me is. In hun wereld (illusie) is dat ook het beste, maar in de mijnde dus niet. Daar word ik op dit moment keihard op afgerekend. Daarom lijkt het me beter om afstand te nemen en mijn eigen weg te gaan.

Zoals Gast1 al zo mooi zei, is dat ook een verstoring van mijn energieveld.

Twijfel zit m inderdaad in het denken en dat doe ik op dit moment nog veel te veel, bij mijn laatste reiki behandeling kwam dit ook naar voren. Ik zit op zich goed in mijn energie, maar denk nog veel te veel. Dit is een gewoonte die ik af zal moeten leren, hoe moeilijk dit ook is.

Dat is een goede raad die ze je geven. Leer te denken vanuit je hart, daar zit alle waarheid die je nodig hebt.
Meningen van anderen doen er niet zo toe. In feite doet je eigen mening er ook niet toe.
Vanuit je hart wordt alle wijsheid aangereikt die je nodig hebt en zo leer je langzaam te doorzien dat je de mensen maar 'moet laten praten'.

Ik weet dat dit moeilijk is, ik worstel er ook nog wel wat mee. Veel succes toegewenst.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Psychometrie

Bericht door Susan » 28 mar 2014, 20:32

Zoeker schreef: Dat is een goede raad die ze je geven. Leer te denken vanuit je hart, daar zit alle waarheid die je nodig hebt.
Meningen van anderen doen er niet zo toe. In feite doet je eigen mening er ook niet toe.
Vanuit je hart wordt alle wijsheid aangereikt die je nodig hebt en zo leer je langzaam te doorzien dat je de mensen maar 'moet laten praten'.
Als je leert doorzien wat je het beste kan doen, en daar naar handeld, heb je er ook over nagedacht.
En een beslissing nemen gaat niet zonder denken en een mening vormen vooraf.
Je eigen mening doet er toch wel degelijk toe vind ik.(niet de mening van anderen hier bij)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Psychometrie

Bericht door Zoeker » 28 mar 2014, 23:33

Susan schreef: Als je leert doorzien wat je het beste kan doen, en daar naar handeld, heb je er ook over nagedacht.
En een beslissing nemen gaat niet zonder denken en een mening vormen vooraf.
Je eigen mening doet er toch wel degelijk toe vind ik.(niet de mening van anderen hier bij)
Ik bedoel dat je best een beetje wantrouwig tegenover je eigen mening mag staan.
Je hoeft jezelf niet zo serieus te nemen. Beter is het om intuitief te beslissen en te denken.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Psychometrie

Bericht door Susan » 29 mar 2014, 07:21

Zoeker schreef: Ik bedoel dat je best een beetje wantrouwig tegenover je eigen mening mag staan.
Je hoeft jezelf niet zo serieus te nemen. Beter is het om intuitief te beslissen en te denken.
;P!
O jazeker, dat ben ik helemaal met jou eens, dat is ook wat anders dan toen je schreef
dat je eigen mening er eigenlijk niet toe doet.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Psychometrie

Bericht door Gast1 » 29 mar 2014, 07:37

Zoeker schreef:Ik bedoel dat je best een beetje wantrouwig tegenover je eigen mening mag staan.
Je hoeft jezelf niet zo serieus te nemen. Beter is het om intuïtief te beslissen en te denken.
Zo zie ik het ook, edoch ...
Er ontstaat een moment dat je je intuïtie serieus gaat nemen en op dat moment neem je je zelf dus ook serieus. Serieus :mrgreen:
Meningen van anderen doen er niet zo toe. In feite doet je eigen mening er ook niet toe.
Vanuit je hart wordt alle wijsheid aangereikt die je nodig hebt en zo leer je langzaam te doorzien dat je de mensen maar 'moet laten praten'.
Het is altijd verstandig om meningen van anderen 'te wegen' en zo geldt dat ook inderdaad bij je eigen mening. Het is zelfs heel verstandig om vooral bij dat laatste kritisch te zijn.
Ik denk over jouw mening na over de wijsheid die in het hart zit en andersom weet ik niet of je nadenkt over mijn mening dat de wijsheid dus in de epifyse zit, in samenspel met de hypofyse en hypothamalus.
In feite is het allemaal één groot samenspel, maar dat terzijde, terug naar jouw laatste zin in het geciteerde stukje.
Als je mensen maar 'moet laten praten' en je hebt deze verhalen al 10-tallen keren gehoord, dan kan dat een soort moedeloosheid veroorzaken en het kan jouw energieveld vertroebelen.
Mijn ervaring is er dan afstand van te nemen, niet er boven of er onder staan, maar gewoon relax 'afstand nemen' ...
Dat doe ik nog niet zo lang, maar ik voel dat mijn energieveld aan het groeien is ...

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Psychometrie

Bericht door Zoeker » 29 mar 2014, 09:40

@Pierre

Afstand nemen noem ik 'niet zo serieus nemen'. Wij weten dat veel van wat uit de mens voorkomt, uit het ik-gerichte denken voortkomt.
Als je dat bij jezelf doorziet, doorzie je dat ook bij de mensen om je heen. Het is een groeiproces om vanuit het hart te denken. Daar ligt de waarheid besloten en die kan je omzetten in je eigen denken.

Maar! Allemaal zo eenvoudig nog niet. Vertrouw nooit zomaar je eigen mening. Ego belangen sluipen er gemakkelijk weer in.

Vwb de epifyse. Ik weet dat gewoon allemaal niet. Ik kan alleen weergeven zoals ik het zelf ervaar en dat is dat er een vanuit het hart gericht denken bestaat. Het wijst uiteindelijk zichzelf. UIt het hart gericht denken is niet op het 'ik' gericht. Het is op 'dat' gericht (het onbenoembare).
Maar het 'hoe of wat' hoe dat allemaal werkt, dat ontgaat mij gewoon. Ik ervaar een gevoel van eenheid, heelheid en dat is niet 'ik'.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Psychometrie

Bericht door univers » 29 mar 2014, 18:28

Je denkt met je verstand, heeft niets met je IK te maken, die zijn van elkhaar gescheiden.
Je verstand is de les in dit leven, je IK is wat je al weet, maar is men niet bewust van in dit leven.
Bij het overgaan komen die twee samen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Psychometrie

Bericht door Gast1 » 29 mar 2014, 19:05

Zoeker schreef:@Pierre

Afstand nemen noem ik 'niet zo serieus nemen'. Wij weten dat veel van wat uit de mens voorkomt, uit het ik-gerichte denken voortkomt.
Als je dat bij jezelf doorziet, doorzie je dat ook bij de mensen om je heen. Het is een groeiproces om vanuit het hart te denken. Daar ligt de waarheid besloten en die kan je omzetten in je eigen denken.

Maar! Allemaal zo eenvoudig nog niet. Vertrouw nooit zomaar je eigen mening. Ego belangen sluipen er gemakkelijk weer in.

Vwb de epifyse. Ik weet dat gewoon allemaal niet. Ik kan alleen weergeven zoals ik het zelf ervaar en dat is dat er een vanuit het hart gericht denken bestaat. Het wijst uiteindelijk zichzelf. UIt het hart gericht denken is niet op het 'ik' gericht. Het is op 'dat' gericht (het onbenoembare).
Maar het 'hoe of wat' hoe dat allemaal werkt, dat ontgaat mij gewoon. Ik ervaar een gevoel van eenheid, heelheid en dat is niet 'ik'.
Ziet Zoeker:
Het is altijd verstandig om meningen van anderen 'te wegen' en zo geldt dat ook inderdaad bij je eigen mening. Het is zelfs heel verstandig om vooral bij dat laatste kritisch te zijn.
... ik schreef het al ...
En als je het door hebt is het allemaal veel eenvoudiger dan dat de Zoeker schrijft.
Het is een kwestie van vinden en dan ga je vertrouwen oftewel weten. Een ander mag dat 'ego' noemen, maar ik noem het 'het ego voorbij'.
Het traditionele ego is een geconditioneerde toestand en waardeloos.
Het onbenoembare trachten te benoemen is een schier onmogelijke opdracht.
Voor het gemak noen ik 'het onbenoembare' God. Een onpersoonlijke God, de scheppende kracht, Kosmische Intelligentie, Bewustzijn of het 'Zijn' ... en al dat kun je vooral zijn door niet te zijn.

Door niet te zijn BEN je ... zonder ego ...

Plaats reactie