Psychometrie

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Soraya MV

Psychometrie

Bericht door Soraya MV » 21 mar 2014, 20:32

Gisterenavond heb ik voor het eerst kennis gemaakt met psychometrie (het lezen en energie voelen van voorwerpen) Dit was echt zo cool!

Ik ga al een tijdje naar de paragnost, en volg ook een cursus spirituele ontwikkeling.
Gisterenavond heb ik dus psychometrie geoefend.
Je krijgt dan een voorwerp en moet hierbij het gevoel beschrijven wat in je opkomt. Dat gevoel wat naar boven komt correspondeert dan met diegene van wie je het voorwerp in je hand hebt.

Eerst hebben we een korte meditatie gedaan, om je hoofd leeg te maken en goed te aarden, dit is dus wel heel belangrijk.

Maar het is zo Bizar wat er gebeurd. je krijgt ineens bijvoorbeeld pijn op plekken waar je eerst niks voelde, of je word ineens onwijs verdrietig of juist blij.
het was echt heel apart...
Ook zag ik ineens energievelden om mensen heen.
Het was echt een fantastische ervaring.

Vaak worden mediums en paragnosten afgedaan als oplichters die alleen maar algemene dingen zeggen. Zoals bijvoorbeeld sleutels die je in huis hebt liggen die je niet gebruikt enzo.
Er zullen er vast ook een heleboel zijn die dit doen, puur om geld te verdienen, maar wat ik gisteren voelde dat was echt, wat ik tijdens meditatie zie/voel is echt. Daar komen ook heel veel aparte dingen naar voren.

Ik kan het helaas niet bewijzen, dus ik word hier thuis nog steeds voor idioot uitgemaakt, maar ik vertrouw wel op mijn eigen ervaring.
Hoewel de discussies die ik thuis heb me weer aan te twijfelen brengen.......
Het doet me wel een soort van verdriet dat mensen me niet geloven of denken dat ik gek ben, wensgedachten heb of dom ben. het begint me onderhand op te breken...:(
Ik heb wel tegen ze gezegd van "nou dan geloof je het toch lekker niet." dan zeggen ze tegen mij "ik geloof je wel, maar ik denk dat je hersenen in de war zijn en dat je gewoon niet de capaciteit hebt om de echte wetenschap te begrijpen." dat vind ik eigenlijk nog erger dan dat ze me niet geloven...

Hé, nou ben ik toch negatief geindigd terwijl het juist zon positieve ervaring was....mss word het eens tijd afstand te nemen van mijn familie....

Eigenlijk zijn het 2 onderwerpen en heb ik ook 2 vragen:
hebben jullie ook ervaring met psychometrie of het kunnen zien van energievelden? (of eventueel verwijzing naar een draadje)

Mijn volgende vraag is, of iemand misschien nog tips heeft hoe ik met deze irritante familieleden moet omgaan, overtuigen wil ik ze al niet meer, maar dat neerbuigende ben ik zo beu.....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Psychometrie

Bericht door univers » 21 mar 2014, 21:07

Mijn volgende vraag is, of iemand misschien nog tips heeft hoe ik met deze irritante familieleden moet omgaan, overtuigen wil ik ze al niet meer, maar dat neerbuigende ben ik zo beu.....
Niets zeggen, gewoon negeren.
En draag het niet met je mee, schud het van je af.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Psychometrie

Bericht door taigitu » 21 mar 2014, 23:04

Soraya MV schreef:
Mijn volgende vraag is, of iemand misschien nog tips heeft hoe ik met deze irritante familieleden moet omgaan, overtuigen wil ik ze al niet meer, maar dat neerbuigende ben ik zo beu.....
Soraya, je kunt mensen niet het geloof geven.
Je hebt zelf ondervonden dat de ervaring je naar 'weten' brengt.
Dus stop met proberen mensen te overtuigen.
Geef hun de ruimte om het niet te kunnen geloven, accepteer het.
En geef jezelf de ruimte om te stoppen met overtuigen want hoe
dringender jij bent naar de ander, hoe meer afstand ze nemen van
wat je hun wilt laten geloven.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Psychometrie

Bericht door Gast1 » 22 mar 2014, 09:30

Soraya MV schreef:Vaak worden mediums en paragnosten afgedaan als oplichters die alleen maar algemene dingen zeggen. Zoals bijvoorbeeld sleutels die je in huis hebt liggen die je niet gebruikt enzo.
Er zullen er vast ook een heleboel zijn die dit doen, puur om geld te verdienen, maar wat ik gisteren voelde dat was echt, wat ik tijdens meditatie zie/voel is echt. Daar komen ook heel veel aparte dingen naar voren.
Ja, er is daadwerkelijk heel erg veel bedrog in deze wereld waar het vooral ook om geld gaat, maar ... er bevinden zich diamanten tussen. Taigitu liet me laatst weer haar groene diamant zien met veel facetten. Elke paragnost zal ongetwijfeld heel mooie faceeten hebben, maar jij heb blijkbaar met een prachtig geslepen diamant te maken en misschien moet ik wel schrijven, een ongeslepen en dus pure diamant. Om te glanzen hoef je namelijk niet 'geslepen' worden, terwijl de meeste bedrieger 'geslepen' zijn. Iets om over na te denken ...
Ik kan het helaas niet bewijzen, dus ik word hier thuis nog steeds voor idioot uitgemaakt, maar ik vertrouw wel op mijn eigen ervaring.
;P! Goedzo en vasthouden!
Hoewel de discussies die ik thuis heb me weer aan te twijfelen brengen.......
Twijfel is het begin van wijsheid en daarom overweeg, maar luister vooral naar je gevoel ...
Het doet me wel een soort van verdriet dat mensen me niet geloven of denken dat ik gek ben, wensgedachten heb of dom ben. Het begint me onderhand op te breken...:(
Als je goed oplet, merk je in dezen dat je dus meer met de ander bezig bent, dan met je zelf. Die keuze Soraya (het blijft een mooie naam) ligt alleen maar bij jou ...
Ik heb wel tegen ze gezegd van "nou dan geloof je het toch lekker niet." dan zeggen ze tegen mij "ik geloof je wel, maar ik denk dat je hersenen in de war zijn en dat je gewoon niet de capaciteit hebt om de echte wetenschap te begrijpen." dat vind ik eigenlijk nog erger dan dat ze me niet geloven...
Ik herhaal: Als je goed oplet, merk je in dezen dat je dus meer met de ander bezig bent, dan met je zelf. Die keuze Soraya, ligt alleen maar bij jou ...
Hebben jullie ook ervaring met psychometrie of het kunnen zien van energievelden? Mijn volgende vraag is, of iemand misschien nog tips heeft hoe ik met deze irritante familieleden moet omgaan, overtuigen wil ik ze al niet meer, maar dat neerbuigende ben ik zo beu.....
Met psychometrie zoals jij het omschrijft heb ik nog maar heel kort ervaringen. Die 'eer' komt Taigitu toe, geloof ik. Wat ik wel goed kan voelen, zijn energievelden, zowel positief als negatief. Van irritante familieleden kun je het beste een beetje afstand nemen, ze belemmeren jouw positiviteit. Ik zal weer eens heel open zijn ...

Gisterenavond belde mijn zus mij op. Ik weet dat ze er alles aan doet om aandacht te krijgen, dat is geen aanname, maar een bewezen feit ende constatering.
Heel lang heb ik ze irritant gevonden, maar een lieve vriendin heeft dat ongeveer 9 jaar geleden van me weggenomen.
Enfin, ze had een boodschap voor mij, waarbij je dient te weten dat ze drie dochters heeft.
Met twee van die dochter zijn 'bijzonderheden' en de derde, een bloedmooie meid van 21 jaar scheen niets bijzonders te zijn.

Toen we verleden zaterdag bij elkaar waren op een feest van mijn andere zus, die 50 jaar is geworden, mistten we die bloedmooie meid, en daarvan gaf mijn zus mij gisteren een ongevraagde verklaring.
Op het moment dat we feest aan het vieren waren, was haar dochter een fotoshoot aan het laten maken voor de eerstvolgende playboy en dat deelde ze me mede, omdat ze niet wilde dat ik het 'van de straat' ging horen.
Ze was bezig om al haar broers en zussen te informeren en ook onze bijna 81-jarige moeder. Ik bedankte haar voor de informatie en ze vroeg me wat ik er van vond, waarop ik haar vroeg wat ze er eigenlijk zelf van vond.
Ze zei dat ze heel erg trots was en dat ze het als kunst beschouwde. Daarop zei ik haar dat ik blij voor haar én voor haar dochter was en dat scheen haar te verbazen.
Ze zou me de eerstvolgende playboy laten zien waarvoor ik bedankte. Ik heb haar gezegd dat ik geen enkele behoefte heb aan die foto's omdat ik haar dochter bewaar, zoals ik haar altijd voor mijn geestesoog heb.
Toen ze mij vroeg wat ik er van zou vinden als mijn dochter dat zou doen, heb ik gezegd dat ze dat zelfs dient te weten, maar ik weet dat ze het nooit zou doen. Dat is geen verwachten maar een weten.
Ze vroeg me wat ik er van zou vinden als ze zelf niet gezegd had dat ze trots was op haar dochter.
Ik zei haar dat een prachtige dochter zoals zij dat heeft, niet nodig heeft maar blijkbaar wél de behoefte heeft. Tsja ... en blijkbaar mag dat niet gezegd worden ...

Irritant? Nee hoor.
Vermoeiend? Ik denk van wel omdat ik vaker 'geplaagd' word met dergelijke aandacht.
Ik deel er weinig mee en heb een 'zekere' afstand genomen. Ik sta er niet boven of onder ... 'Afstand' is hier het woord ...

Mensen waar ik veel mee deel, zijn nooit vermoeiend ...

Soraya MV

Re: Psychometrie

Bericht door Soraya MV » 22 mar 2014, 19:54

Dank jullie wel voor de reacties!

:knuffie:
univers schreef:Niets zeggen, gewoon negeren.
En draag het niet met je mee, schud het van je af.
Hoewel ik dit erg lastig vind, probeer ik het wel. Ik heb gisteren een aarde oefening en meditatie gedaan en toen was ik wel een deel van mijn ergernissen kwijt, ook heeft het wel geholpen om het hier te delen, maar zoals Gast1 en ook taigitu zegt, ik ben toch nog te veel bezig met wat zij er van vinden, misschien iets met het verleden wat ik niet helemaal los kan laten, wel voor een deel, maar een klein beetje blijft hangen.
taigitu schreef:Soraya, je kunt mensen niet het geloof geven.
Je hebt zelf ondervonden dat de ervaring je naar 'weten' brengt.
Dus stop met proberen mensen te overtuigen.
Geef hun de ruimte om het niet te kunnen geloven, accepteer het.
En geef jezelf de ruimte om te stoppen met overtuigen want hoe
dringender jij bent naar de ander, hoe meer afstand ze nemen van
wat je hun wilt laten geloven.
Dat is ook zeker waar, in eerste instantie vind ik dat ik zelf niet bezig was met overtuigen. Heel vaak is het bijvoorbeeld zo dat als er ook maar iets over de hersenen of psychologie op televisie is ik dan word aangekeken en er dan naar mij word gewezen en gezegd "zie je nou wel, wat jij zegt is allemaal onzin want neurotransmitters, hallucinaties etc etc"
dan reageer ik meestal in de zin van
"ok prima, dat is wat jullie geloven, ik geloof iets anders."
Nou dan worden er vervolgens een aantal denkbeelden in mijn schoenen geschoven (zoals dat ik bijvoorbeeld zou denken dat ik in een man op een wolk geloof die de aarde 6000 jaar geleden gemaakt zou hebben. heb ik nooit beweerd, maar goed.) vervolgens word ik beschuldigd dat ik nog in een tijdperk leef waarin de mensen dachten dat de aarde plat was en de zon om de aarde draaide (ook weer echt typisch zon atheïsten dogma)
dan gaan ze vragen stellen en worden mijn antwoorden linea recta de grond in getrapt en dan komen de beschuldiging dat ik dom ben enzo.

maar.....aan de andere kant moet ik ook toegeven dat ik inderdaad wel overal mijn mening op gaf, als er weer iets op tv kwam waar ik het niet mee eens was....nu doe ik dat niet meer, maar misschien heb ik dit soort gesprekken wel over mezelf afgeroepen, sterker nog: ik weet wel zeker dat ik dit over mezelf heb afgeroepen (inzicht alert! terwijl ik mijn verhaal net opschreef bedacht ik me dat....best grappig)
Gast1 schreef:Ja, er is daadwerkelijk heel erg veel bedrog in deze wereld waar het vooral ook om geld gaat, maar ... er bevinden zich diamanten tussen. Taigitu liet me laatst weer haar groene diamant zien met veel facetten. Elke paragnost zal ongetwijfeld heel mooie faceeten hebben, maar jij heb blijkbaar met een prachtig geslepen diamant te maken en misschien moet ik wel schrijven, een ongeslepen en dus pure diamant. Om te glanzen hoef je namelijk niet 'geslepen' worden, terwijl de meeste bedrieger 'geslepen' zijn. Iets om over na te denken ...
wow! deze is om in te lijsten! ik heb deze al overgenomen in mijn citaten boekje.

De paragnost waar ik naar toe ga is inderdaad een hele goeie. Een goed medium/paragnost, zeg ik altijd, spreekt niet van een speciale gave die alleen hij/zij en een paar anderen bezit, maar geeft toe dat iedereen deze "gave" kan ontwikkelen mits deze persoon er voor openstaat.

Bijvoorbeeld: Astro TV, wat door de media vaak word opgepikt als werkwijze voor ieder medium, vind ik zware bullsh*t.
Gast1 schreef:Als je goed oplet, merk je in dezen dat je dus meer met de ander bezig bent, dan met je zelf. Die keuze Soraya (het blijft een mooie naam) ligt alleen maar bij jou ...
Dat is inderdaad een valkuil waar ik vaak in blijf lopen, ook ben ik bang om mensen teleur te stellen door niet naar ze te luisteren.
teleurstellingen zijn het gevolg van verwachtingen en die moet ik echt loslaten, zoeker heeft dit ooit ook heel mooi verwoord. zelf heb ik laatst een hele mooie visioen hierover gehad, deze zal straks in het topic grenzeloos inzicht opschrijven.

Afstand nemen van mijn familie lijkt mij een hele goede keuze: ik ben hier al een tijdje over na aan het denken, omdat mijn familie van mijn moeders kant zich echt overal mee bemoeit, niet dat ze de hele dag bellen enzo, maar ze luisteren nooit en denderen overal met hun eigen denkbeelden en adviezen overheen.

Het verhaal wat jij vertelt over je zus, Gast1. Komt voor mij precies op het goede moment.

Ik vind het heel goed hoe je hiermee omgaat, vooral omdat (vergeef me als ik er naast zit) je precies de tegenovergestelde reactie geeft als waar ze in mijn visie om vraagt.

Vanavond heb ik de verjaardag van mijn vader, waar heel de fam aanwezig inclusief een aandacht vragende tante: alles wat zij en haar gezin doet is perfect, altijd veel beter dan anderen, haar kinderen zijn leuker, intelligenter, bijzonderder etc dan menig ander persoon. maar vooral intelligenter. deze kinderen (hoewel ik ze verder echt wel lief vind hoor) gedragen zich hier ook naar.
Als je iets positiefs vertelt, kan een van hun het wel beter, of als iets is wat niet in hun straatje past, moet er tot vervelens toe worden gezegd dat ze daar echt niks bijzonders aan vinden en word dat nog eens extra uitgediept waarom ze het zo achterlijk vinden, net zolang totdat ik me rot voel en dan hebben ze hun doel bereikt. Hier zijn ze zich misschien niet helemaal van bewust.
maar vermoeiend is het wel, ik ga er al niet meer uit mezelf naartoe, en zie ze alleen nog op verjaardagen.

Ik kan echt heel veel met dit verhaal. Heel erg bedankt!

:loveU:

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Psychometrie

Bericht door entropy » 22 mar 2014, 20:11

...
Laatst gewijzigd door entropy op 22 mar 2014, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Psychometrie

Bericht door entropy » 22 mar 2014, 20:29

Soraya: :) Je kunt mensen niet overtuigen door iets te beweren. Het omgekeerde beweren werkt veel beter, maar dat zou liegen zijn. Ikzelf word in mijn leven ook geconfronteerd met ongeloof en tegelijk met minachting omdat wat mij overkomt juist door iedereen geloofd zou worden. Hoe dan ook: Het is jouw zaak wat je gelooft, en als anderen dat niet doen is dat hun probleem. God bepaalt toch alles ;)

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Psychometrie

Bericht door Zoeker » 22 mar 2014, 23:50

Soraya MV schreef:


Ik kan het helaas niet bewijzen, dus ik word hier thuis nog steeds voor idioot uitgemaakt, maar ik vertrouw wel op mijn eigen ervaring.
Hoewel de discussies die ik thuis heb me weer aan te twijfelen brengen...….
Twijfel zit alleen in het denken, niks om je druk over te maken.
..mss word het eens tijd afstand te nemen van mijn familie….
Waarom? Omdat ze je niet geloven? Veel van mijn familie gelooft er ook niks van. Ik zie het probleem niet. Je verschilt toch in meer dingen?
Eigenlijk zijn het 2 onderwerpen en heb ik ook 2 vragen:
hebben jullie ook ervaring met psychometrie of het kunnen zien van energievelden?
Ik kan alleen energievelden voelen, niet zien. Maar dat voelen weet ik dan weer wel 100% zeker.
Mijn volgende vraag is, of iemand misschien nog tips heeft hoe ik met deze irritante familieleden moet omgaan, overtuigen wil ik ze al niet meer, maar dat neerbuigende ben ik zo beu.....
Wees dankbaar dat ze zo reageren. Het dwingt jou om je vertrouwen te sterken. Ze zijn onderdeel van het proces wat 'bewustwording' heet.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Psychometrie

Bericht door univers » 23 mar 2014, 07:01

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Psychometrie

Bericht door Gast1 » 23 mar 2014, 07:20

Zoeker schreef:[antwoorden op Soraya]
Twijfel zit alleen in het denken, niks om je druk over te maken.
'Druk maken' ... Ik krijg dat ook vaak te horen, terwijl ik mij helemaal niet druk maak.
Bij twijfel begint overigens de wijsheid ...
Ik raak geïntrigeerd en geïnspireerd, mijn denken maakt mij creatief en brengt mij verder.
Voordat ik elk woord zeg, hebben mijn hersenen 35x sneller het woord bedacht wat ik ga spreken.
Voordat ik mijn twee wijsvingers op het toetsenbord plaats hebben mijn hersenen nóg veel sneller hun werk gedaan.
Niet alleen twijfelen zit in het denken, maar alles. Ook het beredeneren en dat is nu precies wat dit tekstje met jou doet Denker... heu ... Zoeker ... je denkt er over na ...
'Het denken geeft ons een bepaalde vorm van bestaan' ... denk daar maar eens over na ...
..mss word het eens tijd afstand te nemen van mijn familie….
Waarom? Omdat ze je niet geloven? Veel van mijn familie gelooft er ook niks van. Ik zie het probleem niet. Je verschilt toch in meer dingen?
Het is heel verstandig om 'afstand te nemen'. Niet omdat ze je niet geloven.
Een van mijn vrienden (echte vrienden dus) gelooft mij niet en toch is hij een van mijn allerbeste vrienden (Toon Hermans heeft daar een mooi gedicht van gemaakt).
Ik heb mijn afstand 'vergroot' bij mensen die alleen maar negatief zijn. Ik heb het dan niet over een of twee jaar, maar over lustra en meer.
Deze negatieve bronnen, zo merkte ik, vertroebelden mijn eigen energieveld ...
Mijn volgende vraag is, of iemand misschien nog tips heeft hoe ik met deze irritante familieleden moet omgaan, overtuigen wil ik ze al niet meer, maar dat neerbuigende ben ik zo beu.....
Wees dankbaar dat ze zo reageren. Het dwingt jou om je vertrouwen te sterken. Ze zijn onderdeel van het proces wat 'bewustwording' heet.
Precies ;P!

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Psychometrie

Bericht door Zoeker » 23 mar 2014, 11:18

@Pierre



Ik kan me ook 'verschrikkelijk druk' maken. Maar dan wil ik slechts het naadje van de kous weten van iets. Een vorm van georganiseerde dualiteit. Dan heb ik opponenten nodig om mij vooruit te helpen. Maar, deze zoek ik zelden of nooit in de vrienden of familiekring.
Als een vriend totaal niks gelooft dat we eigenlijk uit energie bestaan en dat ik dat voel….dan is discussie bij voorbaat overbodig.
Ik respecteer ook zijn mening hieromtrent, want hoe kan hij nou ook anders weten als hij nooit onderzoek heeft gedaan?

Dat is dus ook een beetje wat ik Soraya aan raad. Ga hier op een goede manier mee om. Irritatie is niet nodig. Want uiteindelijk spelen we allemaal onze rol in deze droomwereld.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Psychometrie

Bericht door Gast1 » 23 mar 2014, 11:44

Verdikke ... :-|
Helaas ben ik het wéér met je eens, hoewel ik de terminologie 'druk maken' toch iets anders zie. Eens even denken (oei) :grin:
Lastig ...

<edit> stond er eerst iets anders?

Want nu ik het nog een keer lees, ben ik het niet met je eens.
Dat je je verschrikkelijk druk kunt maken is iets van jou, de zin echter zie ik beslist en gelukkig niet zitten.
Eens zoeken:
Eén spreekwoord bevat 'druk maken' =zich kwaad maken om, zich aantrekken van.
'Zich aantrekken van' kan inderdaad kloppen. Zich 'verschrikkelijk' druk maken riekt echter naar een soort irritatie ...
Eén betekenis bevat 'druk maken' = een storm in een glas water. (=jezelf druk maken om (bijna) niets.)
Alzo heb ik mijn eerdere tekst gewijzigd, dit omdat ik niet goed gelezen heb of omdat je iets tussentijds gewijzigd hebt :wink:

Opponenten echter zijn wat mij betreft je beste vrienden, omdat zij je inderdaad 'verder' brengen ... Dus helemaal oneens ben ik het niet met jou.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Psychometrie

Bericht door Zoeker » 23 mar 2014, 12:31

Mmm…druk maken doe ik wel, maar kwaad maken dan weer niet. Hoe langer ik 'ben' des te meer ik me bewust wordt van het onvermogen van de taal. Het is me wat met al die terminologie.

Want druk maken houdt voor mij in dat er verstandelijk veel mee bezig ben, gedreven ben om de waarheid boven water te krijgen.
Maar kwaad maken? Op wie zou ik kwaad moeten zijn? Of op wat? Je kan je alleen kwaad maken als je het toneelstuk wat we 'leven' noemen 100% serieus neemt. Mwoahh…met een beetje moeite lukt me dat misschien nog wel, kweetnie.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Psychometrie

Bericht door univers » 23 mar 2014, 12:44

Maar kwaad maken? Op wie zou ik kwaad moeten zijn?
Heeft ook totaal geen zin, verspilde energie.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Psychometrie

Bericht door Zoeker » 23 mar 2014, 15:06

univers schreef:
Maar kwaad maken? Op wie zou ik kwaad moeten zijn?
Heeft ook totaal geen zin, verspilde energie.

Dat ook. Maar als ik al kwaad zou worden, dan zou ik kwaad worden op een illusie. Als mijn bestaan een kwestie is van perceptie, dan is die van 7 miljard mensen dat ook. Dus zou ik kwaad worden op een illusie.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Psychometrie

Bericht door Gast1 » 23 mar 2014, 19:56

Zoeker schreef:Mmm…druk maken doe ik wel, maar kwaad maken dan weer niet. Hoe langer ik 'ben' des te meer ik me bewust wordt van het onvermogen van de taal. Het is me wat met al die terminologie.

Want druk maken houdt voor mij in dat er verstandelijk veel mee bezig ben, gedreven ben om de waarheid boven water te krijgen.
Maar kwaad maken? Op wie zou ik kwaad moeten zijn? Of op wat? Je kan je alleen kwaad maken als je het toneelstuk wat we 'leven' noemen 100% serieus neemt. Mwoahh…met een beetje moeite lukt me dat misschien nog wel, kweetnie.
Als dat 'druk maken' is, is dat het equivalent met mijn fascinatie of 'geïntrigeerd zijn'.
Volgens mij zijn dat ook de juiste woorden.
Wat je verder schrijft toont weer een onvoorstelbare gelijkenis van wat ik allemaal over boos en kwaad zijn geschreven heb. Kweetwel dat ik het niet meer word.
Een poosje geleden heb ik het geprobeerd omdat mijn Vrouw en mijn Moeder vonden dat ik dat moest zijn of moest worden, maar het is 'jammerlijk' mislukt ... Wat ik ook probeerde ...
Dat gelooft mij niemand ...
Jouw reactie op die van Univers is weer saai. Saai omdat ik het precies eender zie ...
Ik zou je wel eens willen ontmoeten Zoeker ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Psychometrie

Bericht door Susan » 23 mar 2014, 20:11

[quote="Pierre"]Als dat 'druk maken' is, is dat het equivalent met mijn fascinatie of 'geïntrigeerd zijn'.
Volgens mij zijn dat ook de juiste woorden.
Wat je verder schrijft toont weer een onvoorstelbare gelijkenis van wat ik allemaal over boos en kwaad zijn geschreven heb. Kweetwel dat ik het niet meer word.
Een poosje geleden heb ik het geprobeerd omdat mijn Vrouw en mijn Moeder vonden dat ik dat moest zijn of moest worden, maar het is 'jammerlijk' mislukt ... Wat ik ook probeerde ...
Dat gelooft mij niemand ...
[quote]
Er zijn er die dat wel geloven, maar misschien geloof jij dat niet...? :-P
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Psychometrie

Bericht door Gast1 » 24 mar 2014, 07:50

Sterker nog, de meesten geloven dat :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Psychometrie

Bericht door Susan » 24 mar 2014, 09:07

Gast1 schreef:Sterker nog, de meesten geloven dat :wink:
??? :grin:

Nu begrijp ik het niet meer,je schrijft nu "de meesten geloven dat"...
óf jij hebt mij niet begrepen doordat ik onduidelijk was?

Over kwaad zijn Gast1, schreef jij dat niemand jou geloofde,
het volgende dus:
Een poosje geleden heb ik het geprobeerd omdat mijn Vrouw en mijn Moeder vonden dat ik dat moest zijn of moest worden, maar het is 'jammerlijk' mislukt ... Wat ik ook probeerde ...
Dat gelooft mij niemand ...
Daarop was mijn reactie:
Er zijn er die dat wel geloven, maar misschien geloof jij dat niet...?

Hier bedoelde ik nml mee dat er wél mensen zijn die jou geloven dat je niet meer kwaad kunt worden/zijn.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Psychometrie

Bericht door Gast1 » 24 mar 2014, 09:19

BlunderdeblunderBlunderdeblunderBlunderdeblunderBlunderdeblunderBlunderdeblunder

Afbeelding

Je hebt groot gelijk ...

Plaats reactie