Wat de Hell is dit nu weer?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 690
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Wat de Hell is dit nu weer?

Bericht door Rudolf I » 07 mei 2014, 23:41

Hoi!

Ik heb in 1997 een psychose gehad die een jaar +meer heeft geduurd. Dat is de officiële lezing.

Zelf heb ik een geloof er bij; Dat wat er volgens mij werkelijk gebeurd is:

Ik zat wat te lezen over Iron Maiden en hun album "The Number Of The Beast". Ik denk: "Dat ze zulke inspiratie halen voor hun teksten uit de bijbel, de Openbaringen van Johannes (waarin de paragraaf voorkomt van "The Number Of The Beast")". Dat wilde ik ook kunnen.

Dus ik begon te lezen in het gevreesde hoofdstuk. Van het 'nummer van het beest' tot en met de Antichrist, de zevenkoppige draak met zeven kronen, en nog meer onheil voor de wereld. Ik kon er niet bij met mijn hoofd: "Dat dat in de bijbel staat die als 'waar' wordt verkondigt!". Ik begon er over te denken en al spoedig kreeg ik dingen 'te zien'.

Deze dingen waren echter vreemd; van de Metal-band Slayer die er met een vriendin van mij vandoor gingen, het lijk van Judas Iskariot tot en met de aanwezigheid van iemand die mijn worsteling 'beaamde'. Mensen zeiden in mijn hoofd: Rudolf is een symbool voor dit soort strijd...
Ik werd er niet goed van en wilde ophouden. Na een aantal maal aan dit soort 'stemmen' gezegd te hebben dat ik wilde ophouden, begonnen ze heftiger te worden. "Ik ben het zat!" kreeg ik te horen. Maar ook (in het Engels): "This could be over any minute now". Ik begreep er niets meer van.
Ik ging verder met lezen in het boek 'Geïllustreerde reis door de onderwereld, een boek over de Hell'. Mateloos interessant vond ik dat en ik heb echt veel geleerd daarover. Maar om Dante te zien voor mijn 'geestesoog' vond ik wel erg vér gaan (Ik kom niet eens verder dan de eerste bladzij uit Dantes boek 'Inferno').
De strubbelingen van de Hell zijn mij verder bespaard gebleven, al zit ik nog wel met een residu. Dit residu bestaat uit paranormaal contact met geesten en/of overleden mensen, of nog levende mensen (telepathie). Vaker een kwaadwillende demon dan een goedhartig mens.

Ik schreef al in het begin dat de diagnose een psychose betreft; Maar dat maakt mij weinig rustig, noch geeft het oplossingen.
Ik heb zelf geen plausibele verklaring hoe dit zit (zou het een paddo-trip geweest kunnen zijn die in alle hevigheid mij liet hallucineren, in de rebound/flashback?), of heb ik iets ontdekt?
Wat denken jullie als jullie dit zo lezen, of hebben jullie nog intelligente vragen voor mij over wat er gebeurd zou kunnen zijn?

Groeten,

Rudolf I.
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Gast1

Re: Wat de Hell is dit nu weer?

Bericht door Gast1 » 08 mei 2014, 05:54

Het zal klinken als een 'dooddoener' Rudolf I, maar: 'luister vooral naar jouw hart.'

Ik weet behoorlijk precies waar je het over hebt. Pas er voor op dat je je niet laat leiden door een gedachte, die bevestigd wordt in boeken.
Als je juist die boeken gaat lezen, ga je je conditioneren en raak je 'het zicht' kwijt.

Wat jij ontdekt hebt, heb ik precies eender ervaren (op een ander gebied, misschien wel met de tegenovergestelde teksten, maar ook hier betrof het de bijbel).

Uiteindelijk heb ik dat gevonden, wat mijn eigen innerlijke stem mij verteld heeft, zonder welk boek dan ook.
Ik wens jou van harte hetzelfde toe.
Laatst gewijzigd door Gast1 op 08 mei 2014, 05:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Wat de Hell is dit nu weer?

Bericht door Osiris » 08 mei 2014, 05:56

Kan slechts mijn mening geven over jouw toestand.
De paddotrip heeft je m.i. opengesteld voor info uit het collectief onderbewuste.
Je intentie en fascinatie voor de 'duistere kant' daarvan,zorgt dat je dan ook die info binnen krijgt.
Je vraagt er als het ware om.
Als je je intentie kan veranderen om andere info binnen te krijgen zal dat ook veranderen.
En te leren afsluiten om die duistere kant geen doorgang te laten krijgen.
Anders blijf je tussen die twee 'werelden' als het ware heen en weer 'zweven' en blijft dus die veronderstelde psychotische toestand aanwezig.

Misschien een goed boek om meer te weten te komen over hoe verschillende hallucinerende middelen dit creeren; Het Oermysterie van Graham Hancock.
Hoop dat dit je verder kan helpen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Wat de Hell is dit nu weer?

Bericht door Osiris » 08 mei 2014, 05:57

Gast1 schreef:Het zal klinken als een 'dooddoener' Rudolf I, maar: 'luister vooral naar jouw hart.'

Ik weet behoorlijk precies waar je het over hebt. Pas er voor op dat je je niet laat leiden door een gedachte, die bevestigd wordt in boeken.
Als je juist die boeken gaat lezen, ga je je conditioneren en raak je 'het zicht' kwijt.

Wat jij ontdekt hebt, heb ik precies eender ervaren (op een ander gebied, misschien wel met de tegenovergestelde teksten, maar ook hier betrof het de bijbel).

Uiteindelijk het is dat gevonden, wat mijn eigen innerlijke stem mij verteld heeft.
Ik wens jou van harte hetzelfde toe.
Haha we zijn weer even aan het resoneren ;P!
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 690
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Wat de Hell is dit nu weer?

Bericht door Rudolf I » 10 mei 2014, 00:09

Osiris schreef:Je intentie en fascinatie voor de 'duistere kant' daarvan,zorgt dat je dan ook die info binnen krijgt.
Je vraagt er als het ware om.
Je bedoelt zoiets als wishful thinking?

Ik had er weleens bij stilgestaan. Ik heb dan ook een hoop donkere informatie geleerd. Met weinig positieve tegengas kan dat inderdaad iets 'duisters' hebben ontketend. Hou ik in mijn achterhoofd.

:geleerde:
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Gast1

Re: Wat de Hell is dit nu weer?

Bericht door Gast1 » 10 mei 2014, 06:38

Osiris schreef:Haha we zijn weer even aan het resoneren ;P!
:loveU:

kastanje57

Re: Wat de Hell is dit nu weer?

Bericht door kastanje57 » 16 sep 2014, 23:36

Het is weliswaar 4 maanden later en ik weet niet of TS hier nog komt.

Psychoses zijn me bekend, in mijn geval zijn dat manische psychoses maar de uitwerking is hetzelfde.
Ik heb geleerd in mijn leven om allereerst te leren accepteren wat je overkomt. Hoe eng, hoe dreigend ook, het gaat altijd weer voorbij.
Hoe meer je onder ogen durft te zien wat je meemaakt (ik weet het, het lijkt bedrieglijk ECHT wat je meemaakt), hoe meer je er van een afstandje naar kunt kijken en beschouwen zonder er zelf deel van uit te maken.

Eenmaal daar, ga je ervaren dat er weldegelijk geesten van overleden zielen in je leven voorkomen, evenals een beschermengel. Die laatste geeft je uitsluitend liefde, het is heel bijzonder om daar kennis mee te maken.

Geesten van overleden zielen kunnen soms wat dwingend of lastig zijn als ze je aandacht willen trekken, wanneer je een geest met liefde benadert, krijg je die liefde ook terug. Meestal komen ze om je wat te leren over iets aangaande het leven. Iets dat zij belangrijk vinden voor jou om te weten.
Wanneer je jezelf daar tegen gaat verzetten, dan komen er problemen en conflicten die vaak als beangstigend enof dreigend worden ervaren.

Ik ben inmiddels 57 jaar, heb de nodige psychische toestanden meegemaakt.
Acceptatie is voor mij de aangewezen weg. "Men" probeert je iets te zeggen of te leren. Na een beetje oefenen wordt het zelfs leuk om ervoor open te staan.

Gebruikersavatar
Rudolf I
Onderzoeker
Berichten: 690
Lid geworden op: 12 apr 2014, 03:29

Re: Wat de Hell is dit nu weer?

Bericht door Rudolf I » 07 apr 2015, 08:01

Kleine update, ook al is het 8 maanden later dan het laatste bericht:

Het gaat de afgelopen tijd trouwens redelijk goed tot erg goed weer met mij, geestelijk stabieler en vrij van de impulsiviteit die ik kreeg van de alcohol. Alcohol is een 'No Go' geworden voor mij.

En wat betreft ik heb meegemaakt: psychosen gaan gepaard met angsten en die theorie hang ik toch wel aan. Ik slik ook een antipsychoticum. Veel merk ik er niet meer van, maar mijn klachten blijven beter weg.
Natuurlijk heb ik nog een geweten waar een 'stemmetje' uit voort lijkt te komen, maar dat is geen psychose. Waar zoiets wel vandaan komt is mij (nog) niet duidelijk. Een kleine speculatie: Doordat ik in mijn opvoeding geleerd heb wat wel en niet mag, ontstaat zoiets als een 'geweten', maar ik zou eventueel nog openstaan voor het idee dat sommig 'geweten' niet aangeleerd is, of een gevolg van sociaal begrip. Het residu van overige mogelijkheden, ben ik geneigd in het spirituele/religieuze hoekje te plaatsen.
Ik heb ooit in een artikel gelezen van een magazine dat ging over spiritualiteit, wetenschap en mystiek, dat de ziel van nature religieus is. Dat wil ik wel geloven.

Maar terugkomend op het onderwerp: Ik ben gaan begrijpen dat het moeilijk is om een auditieve of visuele hallucinatie te onderscheiden van een ziektebeeld. Sinds ik in stabieler vaarwater zit, is het aspect van de 'beelden zien en dingen horen' véél verder op de achtergrond gekomen.
Ik ga nu dus uit van een tijdelijk ziektebeeld ten gevolge van een ondeugend leven met alcohol en wiet. En ik had de leeftijd in mijn jonge volwassen jaren (+/-23 jaar) waarop zulk soort verschijnselen zich openbaren.
Het is niet handig om alles op de grote hoop van spiritualiteit te gooien -ik wilde het niet geloven-, maar ook om dingen uit te kunnen sluiten, als wetenschappelijke benadering. Zodat ik niet ijzig koud in een verloren hart uitkom. Of iets dergelijks.

Ik hou het er op dat het raakvlakken heeft met iets tussen hemel en aarde, maar het was uiteindelijk maar een tijdelijk fenomeen.

Dank u voor het lezen, btw.
We zien allemaal iets anders
kijken door dezelfde ruit
vogelpoep of universum
Het is maar waar je toe besluit.

-Ietsje later- Huub van der Lubbe, De Dijk

Plaats reactie