Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
janvanlennip

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door janvanlennip » 23 aug 2015, 12:23

Il guercio schreef:
Nee, om ontopic te blijven. Werkelijk telephatie is natuurlijk communiceren zonder contact.
Hoe wil jij communiceren zonder contact?

Ik heb niet gezegd dat dit kan.

Il guercio

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door Il guercio » 23 aug 2015, 13:10

Da´s waar als de waarheid! :wink:
Hoewel ik niet denk dat ware telepathie geen communicatie zonder contact is.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door entropy » 23 aug 2015, 13:14

Il guercio schreef:Da´s waar als de waarheid! :wink:
Hoewel ik niet denk dat ware telepathie geen communicatie zonder contact is.
Nee, omdat telepathie contact is! :mrgreen:

Il guercio

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door Il guercio » 23 aug 2015, 14:29

De spijker op zijn kop! [clap]

janvanlennip

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door janvanlennip » 23 aug 2015, 16:18

Mijn stelling impliceert min of meer of communicatie via eeg hetzelfde is als telepathie.

Il guercio

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door Il guercio » 26 aug 2015, 07:39

Wat bedoelde jij ook al weer met dat laatste?

janvanlennip

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door janvanlennip » 26 aug 2015, 09:39

Il guercio schreef:Wat bedoelde jij ook al weer met dat laatste?
Is het communiceren via een gesloten cirquit hetzelfde als telephatie. Ik ben namelijk van mening dat het overdragen van informatie via eeg in principe gebruikmaken is van een hulpmiddel. De hersens van zowel de zender als de ontvanger zijn via de computer weldegelijk fysiek met elkaar verbonden.

Il guercio

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door Il guercio » 26 aug 2015, 12:25

Dus volgens jou is telepathie (verre pathos, ver gevoel) onmogelijk?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door univers » 26 aug 2015, 12:35

niets is onmogelijk.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door entropy » 26 aug 2015, 12:46

univers schreef:niets is onmogelijk.
Wie zegt dat niets onmogelijk is? Misschien is 'niets' best wel mogelijk! :mrgreen:

janvanlennip

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door janvanlennip » 26 aug 2015, 12:54

Il guercio schreef:Dus volgens jou is telepathie (verre pathos, ver gevoel) onmogelijk?

Volgens mij bestaat telepathie niet. Ik ben niet alleen in mijn stelling. Het is wetenschappelijk nog nooit aangetoond dat zoiets als communicatie zonder tekst of hulpmiddel bestaat.

Ook in het artikel is elke vergelijking met telepathie gekscherend. EEG is een hulpmiddel. Daaraan kunnen wij geen credits verlenen.

Il guercio

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door Il guercio » 27 aug 2015, 09:26

Telepathie is volgens mij het elkaar aanvoelen over grote afstand. Dat kan met behulp van elektromagnetische straling (heel zwak weliswaar, en ook heel moeilijk op te pikken, helemaal in de grote zee van allerlei andere elektromagnetische straling in de huidige wereld), die onze hersenen uitstralen en die als enig ``meetinstrument`` gevoelig genoeg zijn om ze weer op te vangen.
entropy schreef:
univers schreef:niets is onmogelijk.
Wie zegt dat niets onmogelijk is? Misschien is 'niets' best wel mogelijk! :mrgreen:
;P!

janvanlennip

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door janvanlennip » 27 aug 2015, 09:38

Il guercio schreef:Telepathie is volgens mij het elkaar aanvoelen over grote afstand. Dat kan met behulp van elektromagnetische straling (heel zwak weliswaar, en ook heel moeilijk op te pikken, helemaal in de grote zee van allerlei andere elektromagnetische straling in de huidige wereld), die onze hersenen uitstralen en die als enig ``meetinstrument`` gevoelig genoeg zijn om ze weer op te vangen.
entropy schreef:
univers schreef:niets is onmogelijk.
Wie zegt dat niets onmogelijk is? Misschien is 'niets' best wel mogelijk! :mrgreen:
;P!

Elkaar aanvoelen is iets anders dan doelbewust communiceren. Ik spreek hier van conditionering. Bij kennissen wel aanwezig, bij onbekende afwezig. Misschien een mooi nieuw topic? Volgens mij heeft dit niets met het artikel te maken.

Il guercio

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door Il guercio » 27 aug 2015, 16:56

Communiceren is een breed begrip!

Il guercio

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door Il guercio » 12 sep 2015, 01:10

Een mooi voorbeeld: mijn vrouw kan beelden uit de toekomst zien en voelen over grote afstand met mij aan de hand is. Ik heb eerder al het voorbeeld genoemd van een trein die ik de volgende dag moest nemen die zij zag verongelukken. Ik ben toen niet gegaan en het ongeluk gebeurde, dus dankzij haar (waarschijnlijk, want ik had het ongeluk ook kunnen overleven, maar dat kon zij niet zien) zit ik hier nu te typen.
Ander geval. Ik was op een avond op mijn matras in slaap gevallen. Ik had naast mijn matras een kaars staan om voor het slapen gaan bij kaarslicht nog wat te lezen. Ik werd wakker en zag dat de kaars was omgevallen. de zijkant van het matras had vlam gevat en er was een gat in mijn kussen gebrand. Ik stond vrijwel onmiddellijk op twee benen en probeerde wild zwaaiend met mijn kussen het vuurtje te bedwingen en in een wolk van zwevende deeltjes uit het kussen is mij dat gelukt. De volgende dag was het eerste wat mijn vrouw na onze begroeting vroeg: ik hoorde je gillen vannacht en zag rook en vlammen, waarna ik geprobeerd heb jou wakker te maken. Wéér net op tijd...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hersenen communiceren op grote afstand met elkaar

Bericht door univers » 23 sep 2015, 23:48

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie