Robbert van den Broeke

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 dec 2005, 13:58

Hai OHM, welkom op het forum en veel plezier hier! 8)
Ik zou ook niet bang voor geesten zijn, ze bedoelen het goed volgens mij.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Bericht door Anet » 08 dec 2005, 14:04

Ik ben ook niet bang voor geesten, ik zou niet weten waarom want ik heb er nog nooit één gezien .. :cry:

Romaine

Bericht door Romaine » 08 dec 2005, 22:09

Bij sommigen wel 'de geest in de fles'...
Tenminste als ik de avatar van Foxie zie... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik wist niet dat ik zo geliefd was bij het citeren FoX???

keesie14

Bericht door keesie14 » 10 dec 2005, 14:08

Ik heb 1 keer geest gezien, of in iedergeval een gedaante die licht gaf, maar toen was ik 10 en toen was ik zo bang geworden dat ik nogsteeds een beetje rillingen krijg als ik het vertel, ook al weet ik dat dat wezen in iedergeval goed was, want als ik het niet had gezien dan had ik nu niet zo een interesse in 'paranormale zaken' bijvoorbeeld.

Japairman

Bericht door Japairman » 11 dec 2005, 11:12

Edit; Kranteartikel.

http://img470.imageshack.us/img470/319/ ... eke9vx.jpg

Hier is ook een interview met Robbert door Omroep Brabant te lezen:
http://www.100megsfree4.com/farshores/ufo04ne2.htm
Ook in dat interview worden foto's genomen met vreemde resultaten.
Er is zoveel meer

Niet verklaarbare zaken... graancirkels, lichtfenomenen, buitenruimtelijke wezens... Voor medium Robbert van den Broeke zaken die aan de orde van de dag zijn. Hij praat onder meer over zijn paranormale gaven in in 'Er is zoveel meer', gepresenteerd door Irene Moors.

Uitzending: iedere zondag om 21:00 uur bij RTL 4.
http://www.rtl.nl/programma/eriszoveelmeer/
nog een filmpje
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevar ... roecke.xml



Hier kun je een video downloaden die Robbert gemaakt heeft van 2 lichtbollen:
Video - bolhoeven.ram (4mb Video - bolhoeven.ram (4mb) (link werkt maar 7 dagen en een beperkt aantal downloads, dus wees snel!)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer info:
http://www.ufowatchdog.com/holland.html
http://www.book-of-thoth.com/ftopic-146 ... sc-20.html

Hier een ander forum waar veel over Robbert word gediscusieerd
http://www.vangarsse.com/jozefrulofforu ... 735&page=0

Onderzoek naar een van robberts graancircels in hoeven
Afbeelding
http://archiv.fgk.org/99/Berichte/Hoeven99/index.shtml

Conclusie:

The symmetry found for pulvinus length increase in an extensive amount of sampling data from one of the investigated crop circles is remarkable, and seems to lack trivial explanations. Moreover, the pulvinus length increase of 118% is an order of magnitude more compared with results from control studies performed earlier by the BLT team.

The results shown in Graph 5 indicate that the pulvinus length increase in one of the circles corresponds perfectly to the radiation intensity on the ground resulting from an electromagnetic point (or spherically shaped) radiation source at a height of 4.1 meters above the ground. The high correlation coefficients seem to provide physical evidence of the statements made by the eye witness, mentioning the involvement of ‘balls of light’ and ‘heat’ .

Consequently, the observations described in this report are in agreement with the hypothesis that pulvinus lengthening in crop circles is a thermo-mechanic effect, induced by heat from a point source with (at least some) electromagnetic properties.


Hier staan nog een hele zooi andere plaatjes uit Hoeven, loopt terug tot 1996 als je de zoekfunctie gebruikt:
http://www.dcca.nl/nieuw.htm

bijv.
Afbeelding
of
Afbeelding
of
Afbeelding
[/img]
Laatst gewijzigd door Japairman op 13 dec 2005, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Japairman

Bericht door Japairman » 11 dec 2005, 11:17

Na bovenstaand kranteartikel te hebben gelezen en vooral het verhaal over het jonge leven van robbert zie ik vreemd genoeg opvallend veel gelijkenisse met mijn eigen zoon (nu 4).
Rens(mijn zoon dus) is een bijzonder gevoelig mannetje en heeft veel (naar zo het lijkt) nachtmerries en gilt met grote regelmaat.
Vaak zit hij dan rechtop maar er valt dan vaak met geen mogelijkheid met hem te communiceren of hij heeft het over een man die daar staat en wijst naar de kast in de kamer of en dat is meer van de laatste tijd geeft hij antwoord op vragen van bijv. heb je pijn=>nee, heb je honger=> nee, heb je dorst=> nee ondertussen zie je dat hij het moeilijk heeft en trappeld vaak wilt met zijn benen en maakt geluiden van onmacht, als ik dan vraag of ik wat voor hem kan doen of dat hij ff tussen ons in wil liggen zegt hij nee, als ik dan vraag om hem met rust te laten zegt tie ja en uit onmacht ga ik dan maar, het is dan vaak nog een kwartiertje onrustig en valt dan weer in slaap.
Als je er de volgende dag naar vraagt doet tie alsof hij gek is en weet van niets of veranderd van onderwerp.

Mijn zoon, toen 2,5 , ging met mijn vrouw en schoonmoeder naar het kerkhof om een bezoek te brengen aan de ouders van mijn schoonmoeder. Mijn dochter 2.5 (ja...tweeling) hupelde vrolijk tussen alle grafen maar mijn zoon ging linea recta naar het graf van zijn overgroot ouders waar hij nog nooit geweest was en hurkte bij het vaasje op het graf en zei tegen mijn vrouw "doe hier de bloemen maar in" . Mijn vrouw en schoonmoeder waren stomverbaasd.

Laatst nam ik hem mee naar een gereedschappen winkel en daar stonden van die ettalagepoppen, hij was en is nog steeds als de dood voor die poppen en verstijfd helemaal.

En als ik wil kan ik nog wel een poos verder gaan......

marianna

Bericht door marianna » 13 dec 2005, 14:26

Ik heb het programma niet gezien, maar kwam vorige week een boek tegen van Robbert van der Broeke, waar ik in heb zitten lezen. Hij komt op mij wel oprecht over. Ik denk niet dat hij bewust de boel voor de gek houdt. Wat wel zou kunnen is dat hij verschijnselen oproept door bepaalde emoties; aan de andere kant kan het ook zo zijn zoals hij het verteld. Dat hij wat autistisch overkomt is niet zo vreemd; toen ik zijn biografie las kreeg ik dat idee ook al.

Anet

Bericht door Anet » 13 dec 2005, 18:03

Hoi Marianna! Welkom op dit forum! 8)

Marianna schreef:
Ik denk niet dat hij bewust de boel voor de gek houdt.
Doet hij dit dan misschien onbewust? :wink:

Anet

Bericht door Anet » 13 dec 2005, 18:06

En Japairman, zou je misschien je foto een beetje kunnen aanpassen? want dit is echt geen lezen ... :?
Bij voorbaat hartstikke bedankt! ;P!

Romaine

Bericht door Romaine » 13 dec 2005, 18:19

We zijn bijna op een nieuwe pagina, dan is de breedte weer beter.

Romaine

Bericht door Romaine » 13 dec 2005, 18:23

iemand die paranormaal is is dat niet voor niets. De een kan pianospelen na leren terwijl de ander een natuurtalent is. De een kan goed metselen, de ander kan goed rekenen/wiskunde, weer een ander is goed in sport, etc, en weer een ander is goed in het paranormaal bezig zijn. Zo veel talenten er wel niet bestaan, zo divers is het paranormale en de mogelijke eigenschappen ook.

Ik denk dat iemand die van nature goed piano kan spelen, de bedoeling heeft dat ook in z'n leven te doen. Hetzelfde geldt volgens mij voor het paranormale.

hklmvm01
Student
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2005, 23:20

Bericht door hklmvm01 » 28 dec 2005, 23:36

Eindelijk heeft Skepsis ook gereageerd. De hogepriesters van het 'Gezond Verstand' hebben Robbert eindelijk kunnen 'ontmaskeren'.
Ik weet niet of dit medium oprecht is of niet maar de jongens van Skepsis werken in ieder geval meer op mijn zenuwen als hij. Alles wat niet in hun straatje past wordt gelijk afgeschoten. Hun wereldbeeld is heilig en respect voor andere mensen hebben ze ook al niet.

Als zou de geest van Marcel Hulspas in levende lijve op hun hoofdkwartier verschijnen dan nog zou dit in scene gezet zijn door een kwaadwillend iemand.
There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy

mira

Bericht door mira » 29 dec 2005, 00:39

Jaaaa, ik heb het gelezen en weet niet goed wat ik ervan moet denken. Ik neem aan dat RTL de boel niet belazerd en dat Robbert inderdaad niet van te voren naam, adres en andere gegevens krijgt van de personen waar hij heen gaat, maar vreemd is het wel dat de fout die op internet staat net zo fout door hem werd verteld.
Ik ben zeer skeptisch over skepsis, maar ik vind het heel appart.
Loevensteyn, theater Carré, dat zijn dingen waar iedereen met een brede belangstelling iets van zou kunnen weten, maar privé personen dus niet en die reading was wel heel scherp en duidelijk, maar dus met de fout die ook via Google te vinden is. :roll:
Toch denk ik dat Robbert van den Broeke de boel niet belazerd. Wat er wel aan de hand is?? Het zal nog wel een staartje krijgen en dat staartje zal ik zeker volgen. :)

Anet

Bericht door Anet » 29 dec 2005, 13:27

Ik wist niet waar jullie het over hadden, dus ben even gaan googelen.
Hier is waar het over gaat dus:

Het bekende medium Robbert van den Broeke ging in een tv-programma van Irene Moors op bezoek bij de vrouw van een overleden cameraman. Hij kreeg uit de hogere wereld door dat ze in een vorig leven Hillegien Rozeboom was geweest, die van 1793 tot 1823 leefde. Ze was toen getrouwd met dezelfde man, die destijds van beroep 'gen-verbrander' was. Alle informatie die Robbert doorkreeg kwam echter in werkelijkheid van een genealogische website, want hij nam zelfs een tikfout over. Het beroep van de man was niet genverbrander maar geneverbrander (jeneverbrander). Er ontbrak een E. De geest die Robbert influistert heet dus Google. Zou Irene Moors weten dat de kijkers voor het lapje worden gehouden?
Lees alles op: http://www.skepsis.nl/robbertvandenbroeke.html

Eerlijk gezegt vind ik het commentaar van Rob Nanninga van stichting Skepsis zeer aannemelijk en wordt hier aangetoond dat Robbert de kluit bedonderd ...
Ik ben zeer benieuwd hoe meneer van den Broeke zich hier onderuit weet te praten ... ik zal het blijven volgen!

Romaine

Bericht door Romaine » 29 dec 2005, 14:46

Ik vind wat skepsis doet zoeken naar fouten (of ze nu werkelijk fout zijn of niet, als ik m'n helderhorendheid zou gebruiken had ik wellicht dezelfde fout gemaakt omdat ik dat hele woord niet ken). Je kunt in hun ogen niets goeds doen...

Japairman

Bericht door Japairman » 29 dec 2005, 15:28

Wat ik erg jammer vind is dat robbert en zijn vader zich helemaal terugtrekken en niet op het comentaar ingaan.

Ik vond de laatste aflevering ook erg slap en was alleen opzienbarend in de zin van dat hij met zijn geklungel zichzelf behoorlijk omlaag heeft gehaald.
Robbert had ook een geestfoto van een stel nazi's en laat die foto nouw ook op internet zijn te vinden.

Foto's van lichtbollen kan iedereen met een flits maken en hoe stoffiger de ruimte des te meer lichtbollen er zullen verschijnen.
Foto's met aliens zijn ook makelijk te reproduceren door een miniatuur alientje.

Die fout met genverbrander (typfout op internet) heeft toch echt de doorslag gegeven, RvdB is gigantische door de mand gevallen net als al zijn voorlopers.

Net als Char gebruikt RvdB cold reading praktijken, beetje jammer allemaal. Misbruik maken van de goedgelovigheid van mensen.

Leer waarzeggen met Michael Shermer.
http://www.skepsis.nl/medium.html

Anet

Bericht door Anet » 29 dec 2005, 17:34

Voorlopig hou ik mij ook bij de mening van Japairman!
De stichting Skepsis ken ik verder niet, maar ik vind het geen kwaad kunnen dat men nuchter ondezoek doet naar oplichtingspraktijken van mensen die verklaren deze gaves te hebben ...

Japairman schreef:
Robbert had ook een geestfoto van een stel nazi's en laat die foto nouw ook op internet zijn te vinden.
Wist ik niets van Japairman, waar kan ik dit lezen? heb je een linkje voor me? Misschien heeft hij zijn geestfoto van die nazi's op het internet gezet, of was het al een bestaande foto????

Romaine

Bericht door Romaine » 29 dec 2005, 19:38

Ik vind jullie erg snel met een conclusie klaar zijn. Je laat je wel heel erg makkelijk inpakken door een scepticus die als enige doel heeft om het paranormale in het discrediet te brengen...

Romaine

Bericht door Romaine » 29 dec 2005, 20:00

Als er iemand een paranormale ervaring vertelt op tv of waar dan ook, dan stemmen mensen er mee in of negeren het (omdat ze er moeite mee hebben). Als er vervolgens iemand komt die zegt dat het onzin is dan zal de massa de onzin-zegger volgen in gedachtengoed (vaak zonder zelf na te denken). Want het is voor een mens veel gemakkelijker om te denken dat het niet waar is, dan het te moeten overwegen dat het wel waar is. Mensen zijn bang voor dingen die ze niet begrijpen en mijden die vaak.

Daar komt nog bij dat men af gaat op de woorden van de onzin-zegger, en men niet neutraal meer naar het onderwerp kan kijken om te beoordelen wie er gelijk heeft. Een e verschil, dat als enige als fout opgemerkt wordt in een woord dat de betrokkene niet kende, is zo minimaal, die fout kan iedereen maken. Dat er op alle andere duizend woorden die er gezegd zijn geen kritiek is, wordt ondertussen wel vergeten!!!

Er is altijd wel een stok te vinden om een hond te slaan luidt het spreekwoord...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 29 dec 2005, 20:33

Romaine schreef:
Ik vind jullie erg snel met een conclusie klaar zijn. Je laat je wel heel erg makkelijk inpakken door een scepticus die als enige doel heeft om het paranormale in het discrediet te brengen...
Ik ben het hier met Romaine eens.
Die hele stichting is waardeloos in mijn ogen.
En ik ben niet de enigste die er zo over denkt.
Ze trekken alles in het belachelijke, word er niet goed van.

Of Robbert een oplichter is weet ik niet, ik ken de man niet persoonlijk.
Wel heb ik vraagtekens als zoiets op tv komt.
Wie zegt dat ze geen informatie van te voren krijgen?
Alleen al om de kijkcijfers te zien stijgen? Ik noem maar wat.
Daarom blijf ik altijd achterdochtig, hoewel ik wel in de paranormale wereld geloof.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie