Wie is ook paranormaalbegaafd?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 04 feb 2006, 15:10

gup/lis schreef::shock: verklaar u nader ik begrijp niet zo tussen de oren??
wat bedoel je ermee :?:
Wat je hoort ga je ook denken.
Ik heb eczeem en als ik naar een geloofwaardige genezer zou gaan en echt zou denken dat het kan genezen gaat het misschien ook genezen. Maar dan zit het dus "tussen de oren".

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 04 feb 2006, 15:33

Ik denk dat er wel meer achter zit Fox.
Het is heus geen "wat ik geloof gebeurt ook - verhaal" denk ik.
Maar de mens is gewoon vergeten hoe zichzelf te genezen.
Je hebt geen pillen nodig om van je hoofdpijn af te komen.
Masseren en ontspannen helpen ook.
Zit het dan ook tussen je oren? (ja, in wezen wel natuurlijk, maar dan is hoofdpijn misschien een slecht voorbeeld ;))
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

The Return

Bericht door The Return » 04 feb 2006, 18:27

Dikke onzin wat je daar lult.

Maar de mens is gewoon vergeten hoe zichzelf te genezen
Daarom worden we nu ook ouder dan vroeger...
Hebben we nu ook minder last van dingen door een goede voeding..

Probeer jij nou eerst maar eens een voorbeeld uit de geschiedenis te halen waar eczeem ter plaatse genezen werd omdat de mens dat zelf wel even deed.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 04 feb 2006, 21:23

Zp bedoel ik het dus niet.
Ik wil niet zeggen dat de mens sinds de middeleeuwen ineens door medicijnen zieker is geworden ofzo.
Wat ik bedoel is dat heel veel klachten van je lichaam een signaal zijn dat je verkeerd met je lichaam omgaat.
Als je bepaalde klachten hebt, die zomaar ineens opduiken, hoeveel daarvan zijn nou daadwerkelijk door een virus of bacterie ontstaan?
Niet veel.
Alles heeft een oorzaak, en wat de medische wetenschap doet is het bestrijden van de klacht, in plaats van de oorzaak ervan.
Je kunt wel doodleuk doorleven zoals je deed en dan zeggen dat homeopathie gelul is, maar je moet ook aan je leefstijl denken.
Te hoog cholesterol, krijg je middelen om die te minderen, maar wel leuk doorroken en vet eten.

Snap je wat ik bedoel?

Er zijn ook andere manieren om je lichaam te herstellen, niet alles is alleen met pillen op te lossen hoor.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

billy bonny

Bericht door billy bonny » 12 mar 2006, 21:13

ja de heerst daar ben ik het wel met je eens dat de moderne medicijnen verhelpen wel de klacht maar bestrijden de oorzaak niet

CB Interactive

Bericht door CB Interactive » 11 jun 2006, 17:52

Kort maar krachtig:
Ja, ik ben begaaft, alleen ik praat er doorgaans nooit over.

keesie14

Bericht door keesie14 » 11 jun 2006, 19:00

gup/lis schreef:hoi heb ook een gave met mijn handen kan mensen op de 1 of ander manier met migraine helpen heb dit bij 2 personen gedaan en is wel gelukt ! heb gemerkt dat veel mensen met hoofdpijn bijna allemaal een probleem met ademen hebben ,niet goed kunnen ademen vanuit middenrif en buik, na eerst wat sessies met ademen te doen( meditatie zeg maar) en de balance is er dan trek ik de hoofdpijn met mijn handen weg en voel ook zelf hoe zwaar het is!!!diegene voelt een verlichting en na een dagje rust nemen gaat het stuk beteR!
NU na 10 is deze persoon nog steeds zonder micraine en exstreme hoofdpijn waar we ook nog steeds beetje raar en mooi vinden want ik weet nog niet helemaal hoe ik het doe!!! :)
Ik heb deze gave ook en ik vroeg me af, heb je ook wel een geprobeerd om andere dingen behalve migraine te genezen?
Heb je wel eens een ziekte overgenomen?
Voel jij, je soms vreemd als je dit doet?
Wat is je leeftijd?
En deze vraag hoeft er niks mee te maken te hebben, maar het kan: heb je vroeger of de laatste tijd iets vreemds meegemaakt (vreemde droom of iets van een wezen gezien wat je niet kon verklaren).

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 11 jun 2006, 20:44

In een gecontroleerd dubbelblind experiment is er nog nooit iemand in geslaagd aannemelijk te maken dat ie paranormale gaven heeft.

keesie14

Bericht door keesie14 » 11 jun 2006, 20:53

MetalPig schreef:In een gecontroleerd dubbelblind experiment is er nog nooit iemand in geslaagd aannemelijk te maken dat ie paranormale gaven heeft.
Of ze hebben het nooit vrijgegeven en ze zijn er wel in geslaagd...

The Return

Bericht door The Return » 11 jun 2006, 21:35

keesie14 schreef:
MetalPig schreef:In een gecontroleerd dubbelblind experiment is er nog nooit iemand in geslaagd aannemelijk te maken dat ie paranormale gaven heeft.
Of ze hebben het nooit vrijgegeven en ze zijn er wel in geslaagd...

Of we hebbben het geweten en toen heeft de regering ons gehersenspoelt dat het niet zo was. Of aliens hebben elke vorm van experiment vernietigd, of.....

keesie14

Bericht door keesie14 » 11 jun 2006, 21:39

The Return schreef:
keesie14 schreef:
MetalPig schreef:In een gecontroleerd dubbelblind experiment is er nog nooit iemand in geslaagd aannemelijk te maken dat ie paranormale gaven heeft.
Of ze hebben het nooit vrijgegeven en ze zijn er wel in geslaagd...

Of we hebbben het geweten en toen heeft de regering ons gehersenspoelt dat het niet zo was. Of aliens hebben elke vorm van experiment vernietigd, of.....
Waarom vind je het eigenlijk zo moeilijk te geloven dat de (geheime) regering de media en onderzoekscentra's onder controle heeft?
Vooral bij de media is het redelijk bekend.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 11 jun 2006, 21:47

keesie14 schreef:
MetalPig schreef:In een gecontroleerd dubbelblind experiment is er nog nooit iemand in geslaagd aannemelijk te maken dat ie paranormale gaven heeft.
Of ze hebben het nooit vrijgegeven en ze zijn er wel in geslaagd...
Ja, dat was te verwachten, want jij gelooft alles wat niet bevestigd is.
Jij overschat de macht van 'ze' wel heel erg. Jij gelooft blijkbaar dat 'ze' het niet erg vinden dat jan en alleman beweert dat ie paranormaal is, maar de resultaten van een positief experiment geheim houden. De logica van een dergelijk beleid ontgaat me, maar daar zul je ongetwijfeld een theorie over hebben.

keesie14

Bericht door keesie14 » 11 jun 2006, 21:54

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:
MetalPig schreef:In een gecontroleerd dubbelblind experiment is er nog nooit iemand in geslaagd aannemelijk te maken dat ie paranormale gaven heeft.
Of ze hebben het nooit vrijgegeven en ze zijn er wel in geslaagd...
Ja, dat was te verwachten, want jij gelooft alles wat niet bevestigd is.
Jij overschat de macht van 'ze' wel heel erg. Jij gelooft blijkbaar dat 'ze' het niet erg vinden dat jan en alleman beweert dat ie paranormaal is, maar de resultaten van een positief experiment geheim houden. De logica van een dergelijk beleid ontgaat me, maar daar zul je ongetwijfeld een theorie over hebben.
Ik begrijp precies waarom het niet vrijgegeven wordt, maar het meest logische is dat het niet past in de nu gewaardeerde wetenschappelijk regels, het is denk ik al bewezen, maar niemand publiceert het, en degene die dat wel doen, zijn niet groot genoeg om voor jouw bijvoorbeeld als betrouwbaar gezien te worden en meestal zijn ze ook moeilijk te vinden.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 11 jun 2006, 22:00

keesie14 schreef:Ik begrijp precies waarom het niet vrijgegeven wordt, maar het meest logische is dat het niet past in de nu gewaardeerde wetenschappelijk regels,.
Wie zijn 'ze' en waarom zou het niet passen in de wetenschappelijke regels? De wetenschap zou er juist beter van worden. Wie wil dat niet en waarom?

keesie14

Bericht door keesie14 » 11 jun 2006, 22:07

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:Ik begrijp precies waarom het niet vrijgegeven wordt, maar het meest logische is dat het niet past in de nu gewaardeerde wetenschappelijk regels,.
Wie zijn 'ze' en waarom zou het niet passen in de wetenschappelijke regels? De wetenschap zou er juist beter van worden. Wie wil dat niet en waarom?
Bijv. bij telekinese, De newton wetten bijv. en ze zijn het NWO, CIA, NSA, NASA (vast wel :roll: ), regering van amerika en de meeste invloedrijke mensen die door paniek macht zullen verliezen en de mensen met gaves zullen als mutanten gezien worden (waarschijnlijk) er is nu al veel racisme, dit zal dat tot een heel nieuw niveau brengen, dus ik snap het ook wel, ik ben het er alleen niet mee eens.

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 12 jun 2006, 00:41

keesie14 schreef:
MetalPig schreef:
keesie14 schreef:Ik begrijp precies waarom het niet vrijgegeven wordt, maar het meest logische is dat het niet past in de nu gewaardeerde wetenschappelijk regels,.
Wie zijn 'ze' en waarom zou het niet passen in de wetenschappelijke regels? De wetenschap zou er juist beter van worden. Wie wil dat niet en waarom?
Bijv. bij telekinese, De newton wetten bijv. en ze zijn het NWO, CIA, NSA, NASA (vast wel :roll: ), regering van amerika en de meeste invloedrijke mensen die door paniek macht zullen verliezen en de mensen met gaves zullen als mutanten gezien worden (waarschijnlijk) er is nu al veel racisme, dit zal dat tot een heel nieuw niveau brengen, dus ik snap het ook wel, ik ben het er alleen niet mee eens.
Waarom zouden mensen in paniek raken van bevestiging van paranormale gaven?
Waar haal je het dat machtshebbers hun macht zouden verliezen met wat panikerende mensen?
Waarom zouden ze het erg vinden dat er een groep mensen als 'mutanten' worden gezien?
Plato roeleert

keesie14

Bericht door keesie14 » 12 jun 2006, 15:13

Krystallainen Schreef:
Waarom zouden mensen in paniek raken van bevestiging van paranormale gaven?
Dit zou betekenen dat iedereen die bang is om ermee naar voren dit dan waarschijnlijk zullen doen, dit zal zorgen voor een kettingreactie, iedereen wil ineens gavens en als dit niet direct lukt worden ze jaloers.
Denk er nou is goed over na, de meesten van ons op dit forum denken er niet zo over, maar er zijn zoveel gekken die dit wel zouden doen.
Waar haal je het dat machtshebbers hun macht zouden verliezen met wat panikerende mensen?
Ik denk eerder (nu ik er even over na heb gedacht) dat ze iedereen met gavens als een gevaar gaan zien, vooral mensen die telekinese kunnen, of andere gavens waarbij je mogelijk schade aan mensen kan doen.
Dit zou betekenen dat de mensen met gavens (een hun helpers) tegenover de overheid zouden staan (nu begint het wel heel X-men te worden :P eigenlijk, maar het zou kunnen, er zijn natuurlijk andere scenario's over, maar dit is wat ik denk dat er zal gebeuren, wat denk jij dan dat er zal gebeuren?
Waarom zouden ze het erg vinden dat er een groep mensen als 'mutanten' worden gezien?
Zij niet, wij (begaafde wel) en dit zijn er meer dan je denkt, iedereen die zich er namelijk voor open steld kan gavens krijgen, dus het is een kwestie van welke kant je zal kiezen.

The Return

Bericht door The Return » 12 jun 2006, 15:49

keesie14 schreef:Waarom vind je het eigenlijk zo moeilijk te geloven dat de (geheime) regering de media en onderzoekscentra's onder controle heeft?
Vooral bij de media is het redelijk bekend.
Derhalve publiceert de media daar nooit over als dat daar zo bekend is.

keesie14

Bericht door keesie14 » 12 jun 2006, 16:52

The Return schreef:
keesie14 schreef:Waarom vind je het eigenlijk zo moeilijk te geloven dat de (geheime) regering de media en onderzoekscentra's onder controle heeft?
Vooral bij de media is het redelijk bekend.
Derhalve publiceert de media daar nooit over als dat daar zo bekend is.
Lees je wel wat ik zeg!!, ik zal het ff herhalen, de pers staat onder controle van de (geheime) regering, jij zegt vervolgens dat de media hierover nooit iets publiceert, heb je er wel eens bij nagedacht dat dit is om de rede die ik noem :wink: .

The Return

Bericht door The Return » 12 jun 2006, 17:17

Dat maak jij slechte zinnen als je dat bedoelt. Jij schrijft dat onderzoekscentra gecontroleerd worden en dat de media deze kennis heeft. Verder vind jij dat in een ander topic we blind moeten vertrouwen op een bron in de media, terwijl je hier direct weer zegt dat de media niet te vertrouwen is.

Plaats reactie