Reincarnatie

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Romaine

Bericht door Romaine » 23 dec 2005, 13:41

Dat zou soms wel kunnen, maar ik denk zelf dat de informatie die je uit hypnose krijgt over vorige levens, maar ook informatie die je zelf herinnert van vorige levens, dat je die uit je onderbewustzijn haalt.

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 06 jan 2006, 15:48

Romaine schreef:Ik hoopte dat meer mensen hun gedacht lieten weten...
ik geloof er wel in romaine... het is toch immers je ziel die je lichaam verlaat na het overlijden, wie zegt dat het dan niet doorgaat... ik ken mensen die in hun vorige leven ook ook bijelkaar waren als stel...

Paulm

Bericht door Paulm » 11 jan 2006, 09:29

Ik zie dat er meer mensen hier ervaring met reïncarnatie hebben. Het gaat in dit geval niet over me zelf maar over mn nichtje. Dit is misschien een opmerkelijk verhaal, maar ben eigenlijk toch opzoek naar meer informatie.

Het verhaal gaat over mn nichtje, dochtertje van mn zus, nu 1 jaar en 5 maanden. Ik weet dat kinderen op jonge leeftijd erg open staan voor het "paranormale". Het opmerkelijke aan mijn nichtje vond ik dat ze al gelijk heel wijs was toen ze geboren was, opzich niks opmerkelijks. Toen ze een paar maanden was probeerde ik al met haar te communiceren, ik merkte dat als ik dat via "gedachtenkracht" (telepathie), dat ze daar direct op reageerden. Het opmerkelijkste was dat ik af en toe het idee had dat ik af en toe Engelse woorden kon herkennen die ze terug antwoordde. Op dat moment denk je gewoon dat je dat verzint. Je laat het dan bezinken, tot je maanden later weer dingen gaat herkennen, of denkt te herkennen. Toen mijn ouders bij mn nichtje waren, hoorde ik haar een keer Granny of Grandpa zeggen een van de twee, ik verzin het denk je dan. Tot ik met kerst, merkte dat er een kerstmannetje bij mijn zus en mn zwager op de tv stond en ze er naar toe wees en heel duidelijk Santa riep. Gister was eigenlijk het moment dat ik het echt zeker wist. Mn nichtje is doordeweeks altijd bij mn ouders, mn moeder past dan op. Ik was er gister even kort en toen ik snel weg moest, begon ze te huilen, daarna zei tegen mij, ik kon het letterlijk verstaan "Stupid Boy", mn vader dacht het ook te horen, denk ik ik heb het er met hem nog niet over gehad. Hij zei tegen mn nichtje "wat zei je nou?". Eigenlijk heb ik het er met mn vader er nog niet over durven spreken, je gaat toch nog steeds aan jezelf twijfelen. Maar ik weet zeker dat mn vader het ook gehoord heeft. Het opmerkelijke is dat ze de Engelse woorden veel duidelijker uit spreekt dan de Nederlandse woordjes die ze eigenlijk pas een beetje begint te spreken.

Ik heb gelezen dat het bij reïncarnatie mogelijk is dat je bepaalde woorden uit een vreemde taal, uit een vorig leven, kan herinneren. Ik denk dat dit ook het geval is bij mn nichtje. Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hier misschien meer vanaf?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 11 jan 2006, 12:30

Hallo Paulm.
Allereerst van harte welkom op het forum :D
Boeiend verhaal heb je hier neergezet, lijkt veel op reincarnatie inderdaad.
Veel plezier hier verder nog. :)

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Romaine

Bericht door Romaine » 11 jan 2006, 15:05

Van mezelf weet ik dat ik toen ik heel jong was naar Ontdek je Plekje keek en er was een uitzending over Kampen. Ik zag die beelden en ik kon precies omschrijven hoe de gezinssamenstelling was, waar we woonden, etc etc.
Jonge kinderen blijken op jonge leeftijd nog dingen te weten en te kunnen van directe vorige levens.

billy bonny

Bericht door billy bonny » 18 feb 2006, 13:34

leuk dat er hier toch nog zoveel mensen zijn die zich interesseren voor de reincarnatie levenswijze want het is geen geloof maar een levenswijze en ik denk dat helena het toch zo een beetje het beste heeft uitgelegd behalve de eeuwige dood dat is voor mij een hele grote NONO je zou wel van de ladder kunnen afdonderen maar dan kom je weer een paar treden lager te staan en moet je het een en ander over doen. een reincarnatie bestaat uit 7 cyclessen elke cycles kan duizenden levens bevatten hoeft niet maar kan wel ligt er aan hoeveel je er nodig hebt.zelf heb ik een paar keer een regressie therapie gedaan vanwege een paar problemen waaronder hoogtevrees en als schilder zijnde is dat het laatste wat je kan gebruiken maar toen bleek al vrij snel dat er een paar levens waren waar het ging om zeilschepen een daarvan was ik uit het uiterste topje van de mast nog boven het kraaiennest gevallen en je wil echt niet weten hoe klein z'n schip is van die hoogte buiten gewoon angst aanjagend maar naar maanden bleek dan mijn hoogtevrees af te nemen gelukkig ,een tweede leven met die zeilschepen is niet zoveel van los gekomen allen ik zag mezelf wel op een sterf bed liggen het was een hemel bed en er stonden mannen om mij heen in marine blauw ik was denk ik behoorlijk hoog geplaatst en dat moet zijn geweest in de tijd van de oude hollandse drie kleur dus de hollandse marine , een leven daarvoor was in de tijd van de prima nochtra. een ander leven was net voor de franse revolutie daar was ik een klusjesman (mischien de reden dat ik nu zo handig ben ) en ik werd beschuldigd van het stelen van een gouden kan , toen ik werd afgevoerd zag ik de dader in de bosjes schuilen wij waren verliefd op dezelvde vrouw door deze actie werd ik uitgeschakeld op het blok ( de dader is tegenwoordig mijn broer die zag ik in de bosjes ) maar er mag ook niemand aan mijn hoofd komen als je weet hoe het er aan toe gaat bij een onhoofding op het blok je schouders worden neer gedrukt en iemand trekt aan je haren om je op het blok te houden, maar die gouden kan is ook de reden dat ik niet van goud hou ik hoef het niet te hebben en het doet me ook niets er moet ook waarschijnlijk een of meer leven zijn geweest in engeland want dat is een land waar ik echt gek op ben en er moet iets zijn geweest bij de indianen ook daar ben ik gek op .er bestaat trouwen ook een heel mooi boek over dit onderwerp maar in het engels en dat is .<you have been here before- van DR.edith fiore met isbn o-345-33822-7>erg interessant

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 18 feb 2006, 15:10

Wat mooi billy bonny jouw ervaringen.
Hoe ben je aan die therapie gekomen?
Via de dokter of op eigen houtje?
Ik zou zoiets ook wel willen doen, ik heb ook iets met indianen.
Al met al heel boeiend om te lezen! :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

billy bonny

Bericht door billy bonny » 18 feb 2006, 17:47

tammy ,gewoon een therapeut uit de gouden gids maar wel goed kijken en opletten waar je naar toe gaat je zou eerst eens kunnen infomeren hier en daar hoe die of die is en je moet het wel zelf betalen geen ziekenfonds of zo nou sucses ermee dan

Plaats reactie