Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
billy bonny

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door billy bonny » 01 nov 2008, 17:06

Zoals ik al in het begin van dit topic liet weten,toen ik stopten met roken in 2000 is er in januari 2001 geconstateert dat ik een chronische maagwand ontstekking had en ik gedoemd zou zijn om de rest van mijn leven famotadie 40mg te slikken 2xdaags
De laatste twee zomers ben ik onder behandeling geweest bij een paranormale genezer,de eerste keer dat ik naar hem toe ging verleden jaar zomer lag ik bij hem op de sofa hij liet mij meteen weten dat ik me niet druk hoefden te maken over mijn hart want die was goed . Ik heb hem niets verteld over mijn longen want ik was toch best wel scheptisch,hij heeft er ook niets over gezegd, nadehand was hij met zijn handen zo''n 30@35cm boven mijn onder benen en ik voelden dat ze gewoon in de sofa werden gedrukt ik kon ze ook niet bewegen en hij vertelden mij dat hij mijn eigen kracht gebruikten het leek wel of hij gewoon op lucht aan het drukken was en of er een hele zware lading op mijn onder benen lag
Mijn maag heeft hij ook onder behandeling genomen en ik slik geen medicijnen meer,ik heb ze nog wel ,voor het geval
Door hem is mijn stiefmoeder gestopt met roken,door hem is mijn eene zusje van haar rugpijn af en mijn andere zusje van haar migraine af en zo zijn er nog tal van andere gevallen en in dat geval zeg ik ja handoplegging en healen werkt echt ik heb het nu zelf onder vonden

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Tammy » 02 nov 2008, 09:24

Wat mooi zeg Billy bonny. :D
Bij jou heeft het dus echt gewerkt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

billy bonny

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door billy bonny » 02 nov 2008, 10:39

Ja Tammy geen medicijnen meer voor mijn maag en geen medicijnen meer voor mijn longen ik ben medicijn vrij, ik hoop voor heel lang nog

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Tammy » 02 nov 2008, 10:45

Geweldig Billy! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

AtlantisRising

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door AtlantisRising » 19 dec 2008, 20:48

Genezen wordt door niemand anders gedaan dan door degene die genezing zoekt, de patient zelf dus. Genezing vindt plaats in de Mind/Geest, en niet in het lichaam. De mind/geest is de plaats waar de creatie begint, en bijna tegelijkertijd naar buiten wordt geprojecteerd. Wie heeft genezing nodig? Alleen zij die ziek zijn hebben een dokter nodig. Er bestaan geen ziekten, ze zijn gecreeert in de Mind/Geest. Het lichaam doet alleen maar wat de mind/geest het zegt te doen. Elke dokter is geheel overbodig omdat hij/zij alleen maar symptonen kunnen behandelen, want ze weten niet wat de oorzaak van de ziekte is. Alleen de patient kan zichzelf genezen en zonder medicijnen, want die zijn niet noodzakelijk; zij verstoren het normale process van de mind.
Reiki, magnetiseren, handoplegging hebben geen betekening, en zijn idéeen die niet werken. Het transfers alleen energie van een projectie/illusie, naar een ander object. De energie kan de pijn niet weghalen, maar de wil van de patient kan dit wel. Alleen op de plaats van de bron kan de genezing plaatsvinden, nergens anders. Genees je zelf door jezelf en anderen met liefde te behandelen en door te vergeven.

Aenimaxequal

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Aenimaxequal » 19 dec 2008, 20:57

Dit is gek. Je beschrijft iets wat vandaag al een paar keer door m`n gedachten kwam.
Ik heb idd zo`n boek die dat ook zo beschrijft en aan dat boek zat ik dus te denken. Zal even de titel opzoeken.

De Sleutel tot Zelf-Bevrijding
Site van de schrijfster:
http://www.christianebeerlandt.com/pagina2.html

Aenimaxequal

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Aenimaxequal » 02 jan 2009, 01:39

Het boek heeft wel wat interessante punten maar de gebiedende wijze van het geschrevene past niet zo goed bij me. Paar aardige referenties misschien maar geen bijbel voor me :wings:

Snefru

Re:

Bericht door Snefru » 13 apr 2009, 15:44

Anet schreef:Keesie14 schreef:
Nee, sirieus ik kan healen, zonder daar veel geoefend voor te hebben, ik leg gewoon mijn hand op de plek waar iemand pijn heeft en binnen 2 minuten is het weg, dit is een gave en dit heeft niet iedereen,
Die gave heeft wel iedereen ... als mijn kind gevallen is op haar knie ofzo, ga ik haar troosten en als ik er een kusjes op geef is de pijn plotsklaps vedwenen.
Ik ben het met je eens, die gave heeft wel iedereen. Alleen zijn de meest van ons vergeten hoe ze het moeten doen doordat we door deze maatschappij geconditioneerd worden om het te vergeten. Op school wordt dit eruit getrokken onder het mom van 'doe niet zo raar'. Alle kinderen zijn van nature paranormaal.
Ieder mens is een healer. Voel jezelf aub niet speciaal Keesie14. Met een beetje training kan iedereen weer op dit goede pad gezet worden en dit onder de knie krijgen.

Snefru

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Snefru » 13 apr 2009, 15:50

AtlantisRising schreef:Genezen wordt door niemand anders gedaan dan door degene die genezing zoekt, de patient zelf dus. Genezing vindt plaats in de Mind/Geest, en niet in het lichaam. De mind/geest is de plaats waar de creatie begint, en bijna tegelijkertijd naar buiten wordt geprojecteerd. Wie heeft genezing nodig? Alleen zij die ziek zijn hebben een dokter nodig. Er bestaan geen ziekten, ze zijn gecreeert in de Mind/Geest. Het lichaam doet alleen maar wat de mind/geest het zegt te doen. Elke dokter is geheel overbodig omdat hij/zij alleen maar symptonen kunnen behandelen, want ze weten niet wat de oorzaak van de ziekte is. Alleen de patient kan zichzelf genezen en zonder medicijnen, want die zijn niet noodzakelijk; zij verstoren het normale process van de mind.
Reiki, magnetiseren, handoplegging hebben geen betekening, en zijn idéeen die niet werken. Het transfers alleen energie van een projectie/illusie, naar een ander object. De energie kan de pijn niet weghalen, maar de wil van de patient kan dit wel. Alleen op de plaats van de bron kan de genezing plaatsvinden, nergens anders. Genees je zelf door jezelf en anderen met liefde te behandelen en door te vergeven.
Een beetje erg kortdoor de bocht geformuleerd. Ik ben het hier ten dele mee eens. De genezing vindt inderdaad plaats vanuit jezelf, maar healingtechnieken kunnen wel bepaalde blokkades opruimen, die jou tegenhouden om te genezen. Vergeving van jezelf is inderdaad de eerste stap tot zelfgenezing.
En dokters zijn zeker niet overbodig denk ik, want het is toch wel fijn als jij een gat in je hoofd hebt en dokters kunnen dat hechten. Dokters hebben zeker hun waarde.

Hysteria

Re:

Bericht door Hysteria » 20 nov 2010, 22:08

MetalPig schreef:
keesie14 schreef:Het boeit me ook niks dat jij me niet gelooft, want ik kan de realiteit toch niet veranderen.
Ik kan de realiteit ook niet veranderen, maar ik wel een heel ander beeld van de realiteit dan jij.

Er is namelijk nog nooit aangetoond dat genezen door handoplegging mogelijk is, dus ik weet vrij zeker dat jij die gave ook niet hebt.
Nou ja, genezen doet het niet, het is slechts tijdelijk. Hoewel mijn spierpijn over het algemeen niet meer terugkomt, na het magnetiseren. Ik vraag het alleen aan mijn moeders vriend als ik écht heel veel spierpijn heb, wat bij een massage een pijnlijk iets zou worden. De vriend van mijn moeder is overigens behoorlijk nuchter....dus ik denk dat het daar niet zo veel mee te maken heeft.

Oja, Metalpig, een vraagje....*offtopic*

Zin in msn? Zo ja, k.i.t.t.y@live.nl

Zo nee, jammer, maar ik kan je ook al niet pm-en *huilt* *1*

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Tammy » 20 nov 2010, 22:10

Gelieve verzoekjes voor MSN via mail graag Hysteria. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Hysteria

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Hysteria » 20 nov 2010, 22:12

Ja maar Tammy, dat lukt niet, want Metalpigs pm-functie staat uitgeschakeld :rolleys:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Tammy » 20 nov 2010, 22:15

Hahaha, dan weet ik het ook niet. :mrgreen:

Open een topic bij Off topic zou ik zeggen.

Nu weer Ontopic hier please. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Re:

Bericht door goudroes » 09 apr 2012, 14:14

MetalPig schreef: Er is namelijk nog nooit aangetoond dat genezen door handoplegging mogelijk is, dus ik weet vrij zeker dat jij die gave ook niet hebt.
[/quote]

Volgens mij was Jezus de eerste die openlijk met handoplegging genas, maar ja, dat kunnen we nu niet meer bewijzen.

Dat genezing door het zelfgenezend vermogen gaat, daar ben ik het helemaal mee eens. Je kan dus ook niet bewijzen dat de heren doktoren dus genezingen doen.

Moeilijk hoor, als je onwetenschappelijke dingen wetenschappelijk wilt gaan bewijzen. Sommige dingen zijn gewoon zoals ze zijn.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Re:

Bericht door Beatrix Kiddo » 10 apr 2012, 09:23

goudroes schreef:Moeilijk hoor, als je onwetenschappelijke dingen wetenschappelijk wilt gaan bewijzen. Sommige dingen zijn gewoon zoals ze zijn.
Als de dingen zijn zoals ze zijn kun je er op een wetenschappelijke manier naar kijken en conclusies trekken. We kunnen kijken of een fenomeen inderdaad optreedt, bijvoorbeeld. En dat doet het in dit geval niet.

Wat bedoel je met het woord "onwetenschappelijk"?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

aquarius

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door aquarius » 10 apr 2012, 18:54

AtlantisRising schreef:Genezen wordt door niemand anders gedaan dan door degene die genezing zoekt, de patient zelf dus. Genezing vindt plaats in de Mind/Geest, en niet in het lichaam. De mind/geest is de plaats waar de creatie begint, en bijna tegelijkertijd naar buiten wordt geprojecteerd. Wie heeft genezing nodig? Alleen zij die ziek zijn hebben een dokter nodig. Er bestaan geen ziekten, ze zijn gecreeert in de Mind/Geest. Het lichaam doet alleen maar wat de mind/geest het zegt te doen. Elke dokter is geheel overbodig omdat hij/zij alleen maar symptonen kunnen behandelen, want ze weten niet wat de oorzaak van de ziekte is. Alleen de patient kan zichzelf genezen en zonder medicijnen, want die zijn niet noodzakelijk; zij verstoren het normale process van de mind.
Reiki, magnetiseren, handoplegging hebben geen betekening, en zijn idéeen die niet werken. Het transfers alleen energie van een projectie/illusie, naar een ander object. De energie kan de pijn niet weghalen, maar de wil van de patient kan dit wel. Alleen op de plaats van de bron kan de genezing plaatsvinden, nergens anders. Genees je zelf door jezelf en anderen met liefde te behandelen en door te vergeven.
In de rood aangegeven tekst kan ik mij wel vinden.
Als de geest niet in harmonie is door wat voor oorzaak dan ook,heeft dat altijd een reflectie op het stoffelijk lichaam.
Dit kan zich uiten in kwaaltjes of in vergaande stadia ,in een ziektebeeld .

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Tammy » 11 apr 2012, 03:17

Er bestaan geen ziekten, ze zijn gecreeert in de Mind/Geest.
Wat bedoelt men hier mee?
Creeert iemand een ernstige ziekte zelf ?
Of bedoelt men iets "goddelijks"?

Dat zou ik graag willen weten voordat ik antwoord geef op deze zin .

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Beatrix Kiddo » 11 apr 2012, 09:34

aquarius schreef:
AtlantisRising schreef:Er bestaan geen ziekten, ze zijn gecreeert in de Mind/Geest. Het lichaam doet alleen maar wat de mind/geest het zegt te doen.
In de rood aangegeven tekst kan ik mij wel vinden.
Dus virussen en dergelijke bestaan volgens jou niet? Is dat wat je bedoelt?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door taigitu » 11 apr 2012, 10:35

Een verduidelijking over het ontstaan ziekte hieronder.
Hier wordt gesproken over homeopathie.
Maar healing via magnetiseren enz. is eveneens het gebruik maken van de frequenties die iemand via de handen doorgeeft waardoor het zelfhelend vermogen van de cliënt een boost krijgt.
Symptomen van een ziekte zijn aanwijzingen dat er iets niet in balans is.
Wat is een ziekte

De reguliere geneeskunde stelt dat de meeste ziektes van buiten af ontstaan.
Echter in de niet-reguliere geneeswijzen, dus ook in de homeopathie , ziet men dat het begin van een ziekte een onzichtbare verstoring binnen het energetisch evenwicht van de mens is. Een energetische verstoring kan door externe factoren uitgelokt worden, zoals een kou, een ongeluk, psychische stress of verkeerd voedsel; maar ook door interne, aangeboren of familiaire factoren. Ook het bewustzijn kan een energetische verstoring en dus ziekte veroorzaken. Als je op een onevenwichtige manier blijft denken of voelen zal het bewustzijn een en ander uitdrukken in ziektesymptomen, subjectief en objectief. De centrale verstoorde energie gaat fysisch gepaard met een pathologische trilling.

Ieder mens heeft een eigen herstelkracht, die dit verstoorde evenwicht probeert te herstellen, juist door ziektesymptomen te ontwikkelen. Dat geldt vooral bij heftige, acute ziektes met nog vrij hoge trillingen. In die situatie is het zeker minder logisch om tegen deze reactie van het zelfregulerend vermogen van de mens in te gaan , zoals in de reguliere geneeskunde vaak gebeurt, maar is het logischer en gezonder om deze eigen herstelpoging juist te ondersteunen, wat juist de homeopathie beoogt te doen door geneesmiddelen te geven die als een soort electromagnetische zendertjes werken. Echter als de zelfregulatie niet meer adequaat werkt, zoals bij chronische ziektes, ontstaan er vooral ook symptomen ten gevolge van de verstoorde biologische processen. Dan is de trilling van de patient meestal aan de lage kant. Een echt gelijksoortig middel zal dan door diens hogere trillingsgetal toch de zelfregulatie van de patient herstellen, en zo de genezing in gang zetten.

Volgens de gewone geneeskunde ligt de oorzaak van ziekte dus nog al eens buiten het lichaam. Bacteriën, virussen, graspollen, stuifmeel van bomen, worden daarbij bijvoorbeeld als primair ziekmakend beschouwd.

Er wordt verondersteld dat de ziekte verdwijnt als men die oorzakelijke factoren bijvoorbeeld uitschakelt. Er komen nog al eens patiënten bij me, die al de zoveelste antibioticakuur achter de rug hebben, maar zich nog steeds niet beter voelen, eerder verzwakt. Logisch, omdat antibiotica wel de bacteriën doden, maar niets aan het herstelmechanisme, weerstand zeggen we dan, doen, of deze juist eerder verlagen. Gelukkig komen er steeds meer huisartsen, die op zo`n moment de patiënt terecht verwijzen naar een homeopathisch arts, die de vitaliteit van de patiënt juist probeert te versterken door energetische geneesmiddelen te geven, die passen bij de klachten, het gestel ofwel de constitutie en de persoonlijkheid van de patient.

In de homeopathie worden factoren als bacteriën, virussen en graspollen namelijk geen primaire oorzaak maar aanleiding van ziekte genoemd. Energetisch kun je je voorstellen, dat het energetisch trillingsgetal van een bacterie of virus identiek is aan het energetisch trillingsgetal van de patient, waardoor deze gevoelig wordt voor de bacterie of het virus. De weerstand, de levenskracht, en vooral het zelfherstellend vermogen van de mens wordt daarbij gezien als bepalend voor het feit of deze factoren al of niet `n kans krijgen. Een homeopathisch arts zal dan ook niet zozeer de bacterieen of de virussen zelf willen aanpakken, maar juist de zelfregulatie van de patiënt proberen willen versterken. DNA, mitochondrieen en ribosomen zijn de regulerende commandocentra van het menselijk organisme. Van daaruit wordt het herstelmechanisme vorm gegeven via hoogfrequente biofysische processen. Dit is te stimuleren via homeopathische geneesmiddelen die eenzelfde energetische trillingsfrequentie hebben als het bij ziekte verstoorde energieveld van de mens, Al in de 19e eeuw stelde de Franse fysioloog Bernard, dat een verstoord evenwicht recht getrokken kon worden door een evenwichtsmechanisme, homeostase genaamd. Dus in de tijd voor Pasteur dacht de reguliere geneeskundige nog veel holistischer.

Gelukkig denkt men ook heden ten dage in de huidige reguliere wetenschap over het ontstaan van ziektes steeds vaker wat ruimer als de boven vermelde theorie, dat een enkele externe factor de oorzaak is. Dat ook emoties, zoals depressie, angst, en woede duidelijke lichamelijke klachten kunnen geven is namelijk al redelijk gemeengoed aan het worden. Woede bijvoorbeeld als basis voor een hartinfarct. En dat langdurige lichamelijke of psychische stress je immuunsysteem kan aantasten en je ziek kan maken, bestrijdt ook bijna geen enkele reguliere arts meer sinds de overtuigende onderzoekingen van de Zwitserse fysioloog en wetenschapper Hans Selye rond 1850, die aantoonde , in de geest van de eerder genoemde Bernard, dat het lichaam meestal een algehele aanpassingsreactie middels het hormonale systeem laat zien op allerlei stressfactoren. Dat het immuunsysteem daar ook een rol bij speelt werd later duidelijk. Er is bijvoorbeeld ook een sterke relatie tussen stress en het opspelen van het herpesvirus, wat bijvoorbeeld de bekende koortslip veroorzaakt. Aan stress wordt een tweeledig aspect toegekend, wat erg individueel gekleurd is. Stress wordt enerzijds namelijk bepaald door de aard van de belasting van de omstandigheden ,waar je aan bloot gesteld wordt, anderzijds door de draagkracht van iemand.

Het energetisch veld, de dynamische levenskracht, van de mens kan ,zoals we eerder zagen, zowel orde en herstel, als wanorde, of verstoring, geven. Het leven is geen statisch iets, het is een dynamisch proces van worden .Leven is een proces van jezelf ontwikkelen. Dat proces loopt van geboren worden, via een fase van gerijpt zijn naar het onvermijdelijk einde. Net als de seizoenen een opkomen, bloei en afsterven van de natuur laten zien. Gezondheid en ziekte kunnen we dus ook in die zin het beste niet als statische ,maar als dynamische begrippen zien.

Als de levensenergie van de mens verstoord wordt noemen we dat begin de eigenlijke oorsprong van de ziekte. Die is op zich onzichtbaar, en de zichtbare objectieve en voelbare subjectieve ziektesymptomen, die de gewone geneeskunde voor de eigenlijke ziekte houdt, zijn in feite de gevolgen van de levenskracht op die verstoring, of de consequenties van de door de weggevallen zelfregulatie ontstane biofysische ontregeling, ten gevolge van de pathologische trillingen van het energieveld van de patient. Deze trillingen hebben een bepaalde frequentie en als deze in contact komen met een gelijksoortige trilling afkomstig van een homeopathisch middel kan het zelfregulerend vermogen van de patient hersteld worden en genezing optreden
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Beatrix Kiddo » 11 apr 2012, 10:38

Hoe meet je die trillingen? Hoe hoog zijn die frequenties ongeveer?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Plaats reactie