Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Agaat

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Agaat » 21 mei 2012, 10:40

@ Beatrix Kiddo ( a.k.a the bride ;)

Ik ben enorm direct, en als men daar niet mee kan of wenst om te gaan, dan is dat een zwaktebod van diegene, maar daar lig ik niet wakker van.

Ik ga een pittige ( zei rechtvaardige) discussie nooit uit de weg, en schroom ook absoluut niet om mensen tegen mij in het harnas te jagen, vanwege het feit ik waarschijnlijk anders denk dan de meeste mensen om mij heen, dus niet schrijf wat men graag wil lezen.. nml: Het gelijk.

Een gelijk halen, is een kwestie van je kunnen verplaatsen en plaatsen..en juist dat stukje nuancering mis ik hierin. Het ander aanspreken op iets wat je zelf vervelend vind, maar datzelfde vervolgens wel toepassen, is de pot de ketel verwijten, en die vlieger gaat bij niet op.

Ik ben totaal niet te beroerd om naar iemand te luisteren, iemand het verhaal al te lezen, maar wanneer er per definitie al word geroepen: NU JIJ NOG, dan heb ik al gegeten en gedronken... en waarom? door hele gegronde redenen.

Ik lees hier dan wel felle discussies, maar ik heb tot nu toe geen moment mezelf gecensureerd gevoeld, of niet vrij om te schrijven.. dat directe mensen meestal alleen staan..dat is de waarheid als een bom, maar liever direct en goudeerlijk, dan schijnheilig en Oneerlijk..

@ Gast1,

We zijn allen soldaten des levens.. vechten en werken voor ons bestaan ( ik althans wel, dus spreek voor mezelf) er zullen altijd momenten zijn in een leven, waarbij je in een discussie de ware aard van iemand ziet, negatief of positief..het zal soms een zuur snoepje zijn.. Maar..( nu komt het) je kunt onmogelijk iedereen ter vriend houden, wie A beweerd, en C schrijft, zal B nooit begrijpen!

:aliensmile: Greetings earthling!

Gast1

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Gast1 » 21 mei 2012, 12:45

Greetings sister. :knuffie:
Ook ik ben 'een andere denker' maar geen soldaat (meer) op het spirituele gebied. Wel op het gebied van overleven en dat staat buiten fora 's zoals dit hier.
Alweer een basis voor een nieuw topic: 'Wat is en doet een (echte) vriend?' ...

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Susan » 21 mei 2012, 21:46

Paulus schreef:Susan,

Misschien is het handig om deze hele discussie nog eens objectief na te lezen.
Ik weet donders goed dat dit moeilijk is, zeker als je zelf daar in betrokken bent, maar probeer het in ieder geval eens. :D
De toonzetting van Agaat, waar jij aan refereert en je aan ergert, was fel en primair, maar wel correct.
Dat primaire reageren doe jij hier trouwens ook, dus wat dat aan gaat lijken jullie wel op elkaar. :D
Paulus,
Dank je wel!
Wat jij zo 'netjes' verwoord met primair reageren, daar verander ik dit nu voor mij zelf in 'primitief' reageren, want dat is het voor mijn gevoel. Het heeft mij inzicht gegeven in hoe ik reageerde.Objectief naar je zelf kijken is ook enorm moeilijk. Maar na weet ik hoe vaak herlezen, en uitpluizen ook, heb ik het gezien en begrepen.

Agaat,
Mijn welgemeende excuus als ik jou hier door mijn opmerkingen gekwetst heb! Is nooit mijn bedoeling geweest, wees daar aub van overtuigt. Dit is zo wie zo mijn bedoeling niet, naar niemand.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Agaat » 22 mei 2012, 00:18

Beste Susan,

Volgens mij, hebben wij elkaar verkeerd begrepen, en zijn we beide Vrouwen van een redelijk gelijk kaliber.. dat zal dus wel eens botsen.. :knots:

Hierbij wil ik je laten weten, dat ik je excuses een prachtig mooi gebaar vind, die ik ook graag aanvaard, indien jij mijn welgemeende excuses - voor mij ongemakkelijke gekozen bewoordingen, en wellicht 'bitchy houding' wil aanvaarden.. Het is mijn intentie totaal niet geweest, om je aan te vallen.. ik werd alleen erg pijn gedaan door - nou dat weet je inmiddels- en een stukje geschiedenis die ik deel met Aqaurius. Nu kan ik prima buiten deze geschiedenis objectief naar zijn of jou beweringen kijken.. maar zoals ik schreef: Het melden: NU JIJ NOG van Aqaurius)..ja dat doet zeer na 7 jaar vechten tegen extreme pijnen. :oops: Ik had jou reactie daarna gelezen, en vloog met 180 km per seconden eigenlijk direct in het toetsenbord om kenbaar te maken, dat ik er best voor open sta..maar dat ik ook weet dat je niet alles op die grote berg kunt smijten. En dat ik veel mensen ken, uit mijn eigen omgeving die ook al jaren ( me mij samen) bezig zijn met de spirituele wereld.. ik zweef graag, en probeer alles te verpakken op een manier die mijn bewust maakt.

Zo te lezen heb jij deze nuancering wel, en dat stemt me enorm gerust.. dat vind ik fijn..het zat me dwars.. en wilde eigenlijk vanmiddag ook al een reactie typen naar jou toe..maar vanwege het weer..ben ik gaan denken aan de waterkant.. was dus blij verrast toen ik de computer weer aan gooide, en jou reactie las.

Ik laat aqaurius verder ook graag voor wat hij is..of wenst te geloven maar zijn reactie vind ik nog steeds.. om te janken..

Maar, wij zullen elkaar vast nog vaker lezen! en nogmaals dank, en mijn excuses.


:hands: :knuffie:

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Paulus » 22 mei 2012, 01:55

Bravo dames, opa is trots op jullie. :aliensmile: :peace:
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Susan » 22 mei 2012, 09:47

Dank je wel Agaat :hands: ik ben hier blij mee hoor,het is goed zo nu :grin:

En OPA, mag deze oma :mrgreen: jou ook nogmaals bedanken voor jouw bijsturen, voor we helemaal de bocht uit vlogen? ;P!
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=8Npp82D9 ... re=related[/youtube-2]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Agaat » 22 mei 2012, 10:38

Wat een prachtig mooi filmpje... tranen rollen over mijn wangen... erg mooi, en ik ben het volledig met je eens Susan.

Gaatje is ook blij, is goed..all things good! :post:

Gast1

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Gast1 » 22 mei 2012, 12:13

Gast1 schreef eerder:
Ik denk wel dat het mogelijk is om iedereen ter vriend te houden. Ik geloof er in maar sta op dat punt heel vaak alleen
Nu kan ik het wijzigen in:
Ik denk wel dat het mogelijk is om iedereen ter vriend te houden. Ik geloof er in en sta op dat punt gelukkig niet altijd alleen. Susan en Agaat laten zien dat de dingen waarvan wij vaak denken dat ze niet mogelijk zijn, wel mogelijk zijn. Toppie dames, laat jullie gedrag een voorbeeld voor anderen zijn. ;P!

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Beatrix Kiddo » 22 mei 2012, 13:12

Gast1 schreef:Ik denk wel dat het mogelijk is om iedereen ter vriend te houden.
Maar zou je dat willen?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Agaat

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Agaat » 22 mei 2012, 13:31

Als ik even zo vrij mag zijn?

Gast1 is een persoonlijkheid die inderdaad in staat is, niemand aan of af te vallen in een discussie en nagenoeg iedereen tevreden stelt en houd. Hij laat je objectief relativeren ( dat lees ik van Paulus, Tammy en Susan ook) dus de vraagstelling: Zou je dat willen( iedereen ter vriend houden) denk ik dat dit niet zozeer een kwestie van willen is, maar een kwestie van automatisme.

Is een groot goed, wanneer je dit bezit.. ik bezit dat niet..ik ben iemand die niet met iedereen vriendjes hoef te zijn, en kan zijn.. daar ben ik te arrogant, te trots en te autoritair voor.. soms jammer, soms ook erg makkelijk..

Nu de vraag aan jou Beatrix.. Zou jij dat willen? zou je het kunnen?

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Beatrix Kiddo » 22 mei 2012, 13:43

Agaat schreef:Gast1 is een persoonlijkheid die inderdaad in staat is, niemand aan of af te vallen in een discussie en nagenoeg iedereen tevreden stelt en houd. Hij laat je objectief relativeren ( dat lees ik van Paulus, Tammy en Susan ook) dus de vraagstelling: Zou je dat willen( iedereen ter vriend houden) denk ik dat dit niet zozeer een kwestie van willen is, maar een kwestie van automatisme.
Of, ik had even niet door dat het alleen om de forummers ging; ik dacht iedereen in de hele wereld.
Agaat schreef:Nu de vraag aan jou Beatrix.. Zou jij dat willen? zou je het kunnen?
Nee, asjeblieft niet. Er zijn er maar een paar hier waarvan in het idee heb dat ik er vriendschappelijk mee zou kunnen omgaan. De rest laat me onverschillig of heeft me actief tegen zich in het harnas gejaagd.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gast1

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Gast1 » 22 mei 2012, 17:08

Agaat schreef oa:
Als ik even zo vrij mag zijn? Gast1 is een persoonlijkheid die inderdaad in staat is, niemand aan of af te vallen in een discussie en nagenoeg iedereen tevreden stelt en houd. Hij laat je objectief relativeren ( dat lees ik van Paulus, Tammy en Susan ook) dus de vraagstelling: Zou je dat willen( iedereen ter vriend houden) denk ik dat dit niet zozeer een kwestie van willen is, maar een kwestie van automatisme.
Je mag én bent zo vrij en schrijft 't ook nog heel mooi. ;P! Het is een soort automatisme geworden (voor mij dan wel te verstaan). Uiteraard vind ik het heel fijn wat Susan en Agaat laten zien. Ik bedoelde trouwens iedereen in de wereld. De vraag is daarom wat een vriend eigenlijk is? Misschien bedoel ik het ook wel heel anders dan dat ik het schreef en is het helemaal niet nodig om te categoriseren. Waarom een vriend of waarom een vijand? We zijn toch gewoon mensen en volgens mij heeft ieder individu liefde in zich, net zozeer als dat ieder individu graag liefde ontvangt. Liefde? Wat is dat nou weer eigenlijk? Waarom noemen we het liefde? Misschien is dat woord ook wel te vervangen door een ander woord? Aandacht misschien? Waardering? Als er een was die zich ooit arrogant en voornaam voor deed, dan was ik dat wel. Maar let op: ik deed me voor en diep van binnen was ik niet degene zoals hij zich manifesteerde. Het was mijn manier om te overleven en daar heb ik dus helemaal afscheid van genomen omdat het een schijnwereld was. Een groot toneelspel waarbij ik mijn eigen conditionering niet zag. Door een paar keer flink op mijn bek te gaan ben ik, zoals dat zo vaak gebeurd, de dingen anders gaan zien. Ik weet nu ik dit schrijf dat anderen zich daar op aan gesproken kunnen voelen en dat is nu weer nét niet mijn bedoeling. Het is niet mijn bedoeling om anderen te kwetsen en toch doe ik dat vaker onbedoeld. Ik kan anderen kwetsen door mijn taalgebruik en soms gewoon door mijn aanwezigheid. Of wanneer ik heel enthousiast een vakantiefoto laat zien. Mocht ik überhaupt al iets willen, dan zou ik dát juist niet willen :grin:
Ik vind mijzelf heel erg vaak terug in teksten van anderen en zie herkenning. Wanneer ik dit dan heel goed bedoeld aanhaal, kan er ook al een irritatie ontstaan en yes, ook dat begrijp ik. Misschien kan ik dus veel beter niets meer schrijven of laten zien en ergens als een heremiet op de hei gaan wonen. Ik ben monniken en nonnen steeds beter gaan begrijpen maar kies daar niet voor. Je leeft in deze vorm in dit lijf en met deze gedachten maar één keer (en toch zal ik altijd blijven bestaan maar dan anders en dus leef ik op mijn manier, maar beslist niet meer zo, zoals ik dat deed: als een acteur. Ik ga het topic toch maar eens openen: 'Wat is en doet een (echte) vriend?'

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Susan » 22 mei 2012, 19:08

Te vriend houden zeg je he.Ik meen te begrijpen wat jij hier mee bedoelde,dat je niet meteen obstinaat verbaal of andersinds naar anderen hoeft te reageren.Open blijven staan ten alle tijde om er achter proberen te komen hóé en waaróm iemand zo doet.En waarom jou zelf iets van die ander heel vervelend raakt of juist heel plezierig over komt.Ongeveer zo bedoel je het?

Ook vind ik die uitdrukking wat ongelukkig moet ik je zeggen.Want als men die term gebruikt doet me dat nu niet direct aan een positief gevoel denken. Omdat dit volgens mij vooral gezegt wordt als bijv de baas van het werk oervervelend zit te doen, de werknemers wellicht zullen zeggen/denken, laten we hem/haar maar te vriend houden,anders worden we er misschien uitgewipt.Zo kunnen er ook voorbeelden in fam. of kenissenkring,clubs enz bij gezet worden natuurlijk.

Liefde.
Hier versta ik onder bij en onder alle omstandigheden klaar staan voor de ander, alleen het goede (ook liefde in hen,al verstoppen ze het soms diep) in hun te blijven zien ook al rijden ze je soms flink in de wielen.Ook niets misgunnen mochten ze het beter lijken te hebben materieel,immaterieel, qua gezondheid enz.
Liefde is volgens mij niet het zelfde als aandacht, al speelt dat ook vanuit liefde met iedereen omgaan een hele grote rol natuurlijk.
Maar aandacht kan ook op een verschrikkelijk negatieve manier gevraagt worden, én gegeven worden toch?
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Agaat » 22 mei 2012, 23:26

Nou..min of meer..

Ik zou zeg maar nooit in het hol van de vijand gaan zitten, daarvoor ben ik te direct..ik verafschuw schijnheiligheid .. aan de andere kant, ben ik wel vergevingsgezind.

Wat ik bedoelde ermee, is dat wanneer je discussieert met elkander er altijd mensen zullen zijn, die zich niet in mijn woorden of die van ander zouden kunnen vinden. Men kan je eerst erg lief vinden en correct, om naderhand door een paar woordjes geheel om te slaan.. dat bedoel ik er dus mee..

Gast1

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Gast1 » 23 mei 2012, 07:15

Te vriend houden zeg je he.Ik meen te begrijpen wat jij hier mee bedoelde,dat je niet meteen obstinaat verbaal of andersinds naar anderen hoeft te reageren.Open blijven staan ten alle tijde om er achter proberen te komen hóé en waaróm iemand zo doet.En waarom jou zelf iets van die ander heel vervelend raakt of juist heel plezierig over komt.Ongeveer zo bedoel je het?
Zo bedoel ik het precies én de daarbij behorende uitvloeiselen van onbegrip bij de ander (en natuurlijk bij jezelf) wat uit kan monden in een soort 'vijandschap' ...

aquarius

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door aquarius » 23 mei 2012, 21:50

Het was nooit mijn bedoeling geweest om dit onderwerp als discussie punt hier in deze topic te plaatsen ,en daarom hield ik mij ook op de achtergrond en las de reacties .
Het onderwerp over zelf genezing las ik eerder in dit topic.

De opmerking die ik maakte tegen Agaat van "ik sta er open voor nu jij nog kon ze ook op vatten als denk er eens over na ....
Ik ken Agaat via wereldgeheimen als (Naam verwijderd door Tammy ) ,maar ook als clowntje in wolfskleren op Hyves en nu hier als Agaat .
Op Hyves viel ze mij al aan omdat ik mij niet zo interesseerde in reiki ,dat noemde ze arrogant en hoogmoedig van mij ,zij beheerst reiki wel namelijk.
Ik heb er geen verstand van en kan het ook niet.
Maar nogmaals dat over zelf genezing en alles wat daar voor afgaat is voor mij geen discussie punt ,kan ook niet omdat het wetenschappelijk gewoon niet aan toonbaar is .
Opmerkelijk is dat Agaat wel openstaat voor alternatieve geneeskunde .

Nog een voorbeeld gevonden over dit onderwerp;

http://www.geneesuzelf.nl/over%20mij.html

Agaat

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Agaat » 23 mei 2012, 21:55

Opmerkelijk dat je onze geschiedenis aankaart, en je gram wenst te halen. Daarbij vind ik het erg onprettig dat je mijn pseudo namen hier noemt.

Ik meldt je bericht aan het beheer.


Agaat

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Agaat » 23 mei 2012, 22:18

Intens triest, dat je achteraf via een ander forum je ongenoegens kenbaar maakt, en je gram wenst te halen mag je doen hoor denk alleen dat jezelf voor schut zet. Meningen verschillen, wanneer zie je nu eens in, dat niet alles in de wereld om jou draait?

Je mag ze zeker ventileren net zoals ieder ander mens, echter wat je niet moet doen is oude koeien uit de sloot halen, om jou ongenoegens kracht bij te zetten.

Nu je het er toch over hebt, leg dan ook even uit waar we over discussieerde( tussen een aanval en discussie zit een verschil hoor nog steeds niet door?) en waarin jij voortdurend jezelf als alleswetende typeerde. Zoals ik eerder schreef ook op Hyves: Wanneer je niet met mensen in een discussie verwikkeld wenst te raken, moet je ook niet alles gedachteloos neer kwakken!

Toen je daar op werd aangesproken, en je gericht vragen werden gesteld, beantwoorde je deze niet maar je refereerde alleen maar aan woorden van een ander. Dat is wat je nagenoeg altijd doet ( ook hier) hoe kan iemand die beweerd bewust te zijn, dan hier zulke beweringen typen? je gaat voorbij aan een heleboel zaken, en helaas schijn je dat maar niet te willen begrijpen.

Niemand en zeker niet ik, heeft jou aangevallen.. ik heb je alleen maar gevraagd in hoeverre je bewustwording niet rijmde met reiki of ander spirituele krachten..
Of ik nu wel of geen reiki mag bezitten, is jou zaak ook niet. En al helemaal niet, om zulks bespreekbaar te maken via een forum, waarvan mensen niet weten wat en hoe. Waar mensen ook niets mee van doen hebben. Stukje privacy schending dus...


Overigens moet je mijn ziektes niet verwarren met psyche problemen, ook dat is je vaker mede gedeeld..

Dus beste Jouke, het word wellicht eens tijd..om een beetje volwassenen te worden, je fouten te erkennen, en als je dan toch wil trollen, dan hebben ze alhier een PB knop.. dan lucht je je hartje, stuur je deze naar mij..dan kan ik die weer direct weg gooien..want ik doe niet mee aan kinderspelletjes.

Dag lieffie.. :loveU:

Ontopic maar weer...zonder onze geschiedenis..denk je dat je aan kunt? Dan prima, zo niet..zoek een hobby!
Laatst gewijzigd door Agaat op 24 mei 2012, 04:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Gast1 » 23 mei 2012, 23:01

aquarius schreef:Het was nooit mijn bedoeling geweest om dit onderwerp als discussie punt hier in deze topic te plaatsen ,en daarom hield ik mij ook op de achtergrond en las de reacties .
Het onderwerp over zelf genezing las ik eerder in dit topic.

De opmerking die ik maakte tegen Agaat van "ik sta er open voor nu jij nog kon ze ook op vatten als denk er eens over na ....
Ik ken Agaat via wereldgeheimen als Magie77 ,maar ook als clowntje in wolfskleren op Hyves en nu hier als Agaat .
Op Hyves viel ze mij al aan omdat ik mij niet zo interesseerde in reiki ,dat noemde ze arrogant en hoogmoedig van mij ,zij beheerst reiki wel namelijk.
Ik heb er geen verstand van en kan het ook niet.
Maar nogmaals dat over zelf genezing en alles wat daar voor afgaat is voor mij geen discussie punt ,kan ook niet omdat het wetenschappelijk gewoon niet aan toonbaar is .
Opmerkelijk is dat Agaat wel openstaat voor alternatieve geneeskunde .

Nog een voorbeeld gevonden over dit onderwerp;

http://www.geneesuzelf.nl/over%20mij.html
Dít, broeder aqua, is erg jammer wat je hier doet.

Plaats reactie