Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
aquarius

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door aquarius » 11 apr 2012, 19:29

Beatrix Kiddo schreef:
aquarius schreef:
AtlantisRising schreef:Er bestaan geen ziekten, ze zijn gecreeert in de Mind/Geest. Het lichaam doet alleen maar wat de mind/geest het zegt te doen.
In de rood aangegeven tekst kan ik mij wel vinden.
Dus virussen en dergelijke bestaan volgens jou niet? Is dat wat je bedoelt?
O zeker wel bestaan virussen en andere enge beesjes.
:grin:

Als iemand zijn huis niet goed beveiligd dan kan je inbrekers verwachten ,zo is dat ook met je gezondheid en je immuun systeem ,de virussen liggen altijd op de loer.
De bewoner (geest) heeft alles onder controle ,dus als je een snotneus oploopt,heb je dat aan je zelf te danken zeg maar.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Beatrix Kiddo » 12 apr 2012, 09:01

aquarius schreef:O zeker wel bestaan virussen en andere enge beesjes.
<...>dus als je een snotneus oploopt,heb je dat aan je zelf te danken zeg maar
Dus er bestaan ziekteverwekkers, mensen kunnen ziek worden, maar je kunt je wel vinden in "Er bestaan geen ziektes"? Is dat het?

En als we "snotneus" vervangen door "AIDS"? Heb je het dan nog steeds aan jezelf te danken dat je het virus zijn gang hebt laten gaan?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

aquarius

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door aquarius » 12 apr 2012, 17:58

Het is niet dat een virus of bacil ons ziek maakt ,maar het ziek worden is een lichamelijke reactie op het binnen dringen van een virus of bacil ,een soort van verdedigen of aanvallen van het immuunsysteem.

Nogmaals de geest beheerst het lichaam en elk actie en reactie komt van hem of haar,het lichaam zelf heeft geen wil.
Als de geest de verdediging niet aan kan zal uiteindelijk hij het lichaam verlaten ,wat wij het sterven noemen .

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door taigitu » 13 apr 2012, 09:28

aquarius schreef: Nogmaals de geest beheerst het lichaam en elk actie en reactie komt van hem of haar,het lichaam zelf heeft geen wil.
Als de geest de verdediging niet aan kan zal uiteindelijk hij het lichaam verlaten ,wat wij het sterven noemen .
Het lichaam kan net zo min alleen functioneren als de geest (ziel).
Deze twee zijn één, een bezield lichaam. Er is alleen actie en reactie als beiden samenwerken.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Beatrix Kiddo » 13 apr 2012, 12:18

aquarius schreef:Het is niet dat een virus of bacil ons ziek maakt ,maar het ziek worden is een lichamelijke reactie op het binnen dringen van een virus of bacil
Dat is hetzelfde.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

aquarius

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door aquarius » 14 apr 2012, 10:12

Beatrix Kiddo schreef:
aquarius schreef:Het is niet dat een virus of bacil ons ziek maakt ,maar het ziek worden is een lichamelijke reactie op het binnen dringen van een virus of bacil
Dat is hetzelfde.
Nee Beatrix Kiddo dat is niet het zelfde.

Er staan drie mensen bij elkaar ,de ene is verkouden en niest .
De twee anderen ontvangen beiden de verkoudheid bacil ,de ene raakt verkouden maar de andere niet .
Als de verkoudheid bacil werkelijk de ziekteverwekker was ,had die ander ook verkouden moeten worden .

Het is gewoon een zaak van oorzaak en gevolg,waarvan het vervolg los staat van de oorzaak
:-P

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Paulus » 14 apr 2012, 12:57

aquarius schreef:Het is niet dat een virus of bacil ons ziek maakt ,maar het ziek worden is een lichamelijke reactie op het binnen dringen van een virus of bacil ,een soort van verdedigen of aanvallen van het immuunsysteem.
Je hebt duidelijk niet in de gaten dat je jezelf in deze ene zin tegenspreekt? :D
Beatrix heeft derhalve volkomen gelijk in haar reactie.
De triggering van het immuunsysteem wordt n.l. veroorzaakt door het micro-organisme.
Oorzaak en gevolg dus!
Of je daadwerkelijk ziek wordt hangt ook af van vele andere aspecten, zoals concentratie van het organisme, lichamelijke conditie, of het lichaam al eerder met dat specifieke organisme te maken heeft gehad enz. enz.
aquarius schreef:Er staan drie mensen bij elkaar ,de ene is verkouden en niest .
De twee anderen ontvangen beiden de verkoudheid bacil ,de ene raakt verkouden maar de andere niet .
Als de verkoudheid bacil werkelijk de ziekteverwekker was ,had die ander ook verkouden moeten worden .
Hier beweer je dus eigenlijk dat de ene persoon wel ziek wil worden en de andere niet.
Dit lijkt mij echter zeer onwaarschijnlijk. :D
aquarius schreef:Het is gewoon een zaak van oorzaak en gevolg,waarvan het vervolg los staat van de oorzaak
En dit klopt dus ook niet, daar het vervolg een resultante is van van het voorgaande proces en daarom daarvan niet losgezien kan en mag worden!
Onderzoek alles, maar behoud het goede

aquarius

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door aquarius » 14 apr 2012, 13:46

Ziek zijn of ziek worden is niks anders dan een reactie van het lichaam .
Het is gewoon hoe je het benaderd .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door taigitu » 14 apr 2012, 17:12

Mag ik met onderstaande tekst ook een duit in het zakje doen?
Voor mij is onderstaande beschrijving van waarom we ziek worden duidelijk. Ik heb de boeken van Beerlandt en het boek De zin van ziek zijn van Dethlefsen en Dahlke, en ik herken in de beschrijvingen de redenen van de verschillende problemen die ik in/met mijn volwassen leven heb ervaren.
In sommige gevallen kan je spreken van 'eigen schuld, dikke bult' wanneer je jezelf verwaarloosd hebt door het verkeerde voedsel tot je nemen waaruit bijvoorbeeld een tekort aan vitamine en mineralen ontstaat. In mindere mate of niet, hebben we schuld wanneer we geestelijk verkeerd gevoed zijn door ouders en omgeving. Uiteindelijk wordt er vanaf je geboorte door je ouders/familie/omgeving op je 'harde schijf' geschreven. Dat is de basis van jouw denkwereld. Heb je vaak gehoord dat er 'niets van je terecht zal komen' dan kan dat een rode draad zijn in je leven, een laag zelfbeeld wat je hindert in je ontwikkeling. Het vormt dan een geestelijke blokkade omdat bij iedere uitdaging in je leven die boodschap naar boven kan ploppen. Pas wanneer je door hebt dat die data op je harde schijf niet jouw werkelijkheid is en je bemerkt dat je waardevol bent in alle opzichten, kan je foute data verwijderen en er zelf positieve op zetten. Een gezond mens is geestelijk en lichamelijk in balans.

En als iemand over langere tijd uit balans is gaat het lichaam fysieke of geestelijk signalen afgeven die uit kunnen monden in diverse kwalen. Heel veel is te verbeteren en/of zelfs herstellen door te kijken wat de oorzaak (het begin) van een ziekte is i.p.v. aan het eind een ziekte te bestrijden/onderdrukken met reguliere medicijnen.
Een pijnlijke nek en schouders omdat je teveel op je schouders hebt of neemt (geestelijk), kan men met reguliere medicijnen verlichten maar zal niets definitief oplossen. Wanneer je deze geestelijke last vermindert of verdeelt kan je dit probleem definitief oplossen.
Ziekte als signaal
Sommige mensen die je in zou kunnen delen bij spiritueel-psychologische stromingen, ook esoterische psychologie genoemd, denken dat het anders in elkaar steekt. Zij hebben een andere zienswijze dan in de westerse psychosomatische traditie gangbaar is. In ‘De zin van het ziek zijn’ vertellen de psychiaters Dethlefsen en Dahlke dat er in de officiële geneeskunst al sinds Hippocrates iets mis is gegaan. Sinds die tijd probeert men de zieke aan te praten dat een symptoom een min of meer toevallige gebeurtenis is, waarvan de oorzaak gezocht moet worden in functionele processen, die dan ook ijverig onderzocht worden. Dethlefsen en Dahlke stellen dat de officiële geneeskunst hiermee zorgvuldig vermijdt het symptoom te interpreteren, te duiden, waardoor symptoom en ziekte in de onbeduidendheid verdwijnen. Hierdoor verliest het signaal zijn eigenlijke functie - de symptomen zijn daardoor geworden tot signalen zonder betekenis. In de ogen van Dethlefsen en Dahlke is het behandelen van organen en lichaamsdelen door de officiële geneeskunde een teken van onvermogen, dat we moeten plaatsen in het licht van symptoombehandeling.

De zin van ziek-zijn
Juist hier gaat het volgens Dethlefsen en Dahlke om: zien dat het symptoom jou als zieke een signaal geeft, dat jij als mens, als geestelijk wezen ziek bent. Zien dat je het evenwicht van de innerlijke geestelijke krachten verloren hebt. Erkennen dat het symptoom jou de informatie geeft, dat je iets mankeert (mankeren in de zin van ontbreken). Dat iets aan jouw heel-zijn ontbreekt, dat je in jouw bewustzijn niet meer in orde, resp. in harmonie bent, en dat het je aan bewustheid ontbreekt. Wanneer een mens dit onderscheidt kan maken en ziet dat het symptoom niet zijn grootste vijand is, die hoe dan ook bestreden moet worden, maar ontdekt dat het symptoom hem kan helpen te vinden wat hem ontbreekt, dan kan het eigenlijke ziek-zijn overwonnen worden.

Ziekte een conflict tussen ziel en geest
Dethlefsen en Dahlke zijn lang niet de enigen die op deze wijze over ziek-zijn denken. Ook geneesheer en onderzoeker Edward Bach, degene aan wie we de Bachbloesems en andere bloesemremedies te danken hebben, zegt dat de essentie van ziekte niet materieel is, maar dat het gaat om een conflict tussen ziel en geest. Ziekte is daarom volgens Bach alleen maar te genezen door geestelijke en verstandelijke inspanningen. Zelfs als een uitsluitend materiële behandeling schijnbaar succesvol is, dan betekent dit volgens Bach nooit meer dan een tijdelijke verlichting van de klachten tot de werkelijke oorzaak verwijderd is (zie ‘Heal Thyself’). In feite is in vele gevallen een schijnbaar herstel van ziekte volgens hem zelfs schadelijk. Voor de patiënt blijft immers de ware oorzaak van zijn lijden verborgen en juist omdat hij zich dit onbewust is, kan deze factor in sterkte toenemen. Ook Bach heeft gezegd dat de uiteindelijke en volledige genezing van binnenuit komt, vanuit de eigen ziel “die door haar weldadige uitstraling de persoonlijkheid in harmonie brengt, als zij daartoe in de gelegenheid wordt gesteld”.
Christiane Beerlandt kun je in dezelfde traditie plaatsen. Zij geeft aan dat de mens alleen zichzelf kan genezen, omdat de diepste oorzaak van ziekte bij de mens zelf ligt. Als je werkelijk in jezelf gelooft en leeft vanuit het vertrouwen in je eigen natuur, dan hoef je niet ziek te worden en ben je je bewust van je immuniteit tegen ziekten. Als reden voor zoveel en steeds moeilijker te genezen ziektes ziet Christiane (in ‘De Sleutel tot Zelf-Bevrijding’) maar één werkelijke oorzaak: gebrek aan geloof, het niet vertrouwen van de eigen natuur.
http://www.vrijplaatsen.com/content/view/20/9/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Beatrix Kiddo » 16 apr 2012, 09:24

aquarius schreef:Ziek zijn of ziek worden is niks anders dan een reactie van het lichaam .
Maar je kunt je wel vinden in "Er bestaan geen ziektes"? Alles wat je schrijft bevestigt alleen maar dat ziektes wel bestaan. Vaag.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

aquarius

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door aquarius » 16 apr 2012, 21:52

Deze wijsheid vond ik laatst op het internet ,en als je er over na gaat denken zit er wel waarheid in.

Almine
@AlmineWijsheid
“Eén van de opmerkelijkste levens van onze tijd.” ~ Ambassadeur Armen Sarkissian, oud minister president van Armenië en astrofysicus te Cambridge University
Oregon · http://www.spiritualjourneys.com
Ziekte bestaat niet. Heling kan in één moment komen als de ziekte wordt begrepen als een aangever van disfunctionaliteit in je leven.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Beatrix Kiddo » 17 apr 2012, 13:01

aquarius schreef:Deze wijsheid vond ik laatst op het internet ,en als je er over na gaat denken zit er wel waarheid in.
Ziekte bestaat niet. Heling kan in één moment komen als de ziekte wordt begrepen als een aangever van disfunctionaliteit in je leven.
Vertel mij die waarheid eens? Want het begin is een leugen.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Agaat

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Agaat » 18 mei 2012, 12:50

Er word nogal wat beweerd hier, en alhoewel ik voor zeer veel open sta, vind ik sommige beweringen echt te belachelijk voor woorden.
Beatrix Kiddo schreef:
aquarius schreef:Deze wijsheid vond ik laatst op het internet ,en als je er over na gaat denken zit er wel waarheid in.
Ziekte bestaat niet. Heling kan in één moment komen als de ziekte wordt begrepen als een aangever van disfunctionaliteit in je leven.
Ben net zoals Beatrix Kiddo, enorm benieuwd naar wat de waarheid in deze mag zijn?

Gast1

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Gast1 » 18 mei 2012, 22:48

Gast1 is ook nieuwsgierig. Niemand reageert overigens op het stuk van Taigitu, wat mij betreft (ook) een waarheid is:
In sommige gevallen kan je spreken van 'eigen schuld, dikke bult' wanneer je jezelf verwaarloosd hebt door het verkeerde voedsel tot je nemen waaruit bijvoorbeeld een tekort aan vitamine en mineralen ontstaat. In mindere mate of niet, hebben we schuld wanneer we geestelijk verkeerd gevoed zijn door ouders en omgeving. Uiteindelijk wordt er vanaf je geboorte door je ouders/familie/omgeving op je 'harde schijf' geschreven. Dat is de basis van jouw denkwereld. Heb je vaak gehoord dat er 'niets van je terecht zal komen' dan kan dat een rode draad zijn in je leven, een laag zelfbeeld wat je hindert in je ontwikkeling. Het vormt dan een geestelijke blokkade omdat bij iedere uitdaging in je leven die boodschap naar boven kan ploppen. Pas wanneer je door hebt dat die data op je harde schijf niet jouw werkelijkheid is en je bemerkt dat je waardevol bent in alle opzichten, kan je foute data verwijderen en er zelf positieve op zetten. Een gezond mens is geestelijk en lichamelijk in balans.

En als iemand over langere tijd uit balans is gaat het lichaam fysieke of geestelijk signalen afgeven die uit kunnen monden in diverse kwalen. Heel veel is te verbeteren en/of zelfs herstellen door te kijken wat de oorzaak (het begin) van een ziekte is i.p.v. aan het eind een ziekte te bestrijden/onderdrukken met reguliere medicijnen.
Een pijnlijke nek en schouders omdat je teveel op je schouders hebt of neemt (geestelijk), kan men met reguliere medicijnen verlichten maar zal niets definitief oplossen. Wanneer je deze geestelijke last vermindert of verdeelt kan je dit probleem definitief oplossen.
Ik ben kerngezond en ben (bijna) nooit ziek. In de 33 jaar dat ik werk ben ik nog geen 2 weken écht ziek geweest, wat zich dan beperkte tot een flinke verkoudheid of zo. Ongeveer twee jaar geleden had ik een blaasonsteking én een prostaatontsteking. Mijn PSA waarde was op dat moment 17,2. Toch heb ik gewoon gewerkt en had geen temperatuursverhoging. Ik zat heel rustig bij de dokter die mij vroeg of ik me niet ziek voelde. Ik had werkelijk nergens last van. Misschien kwam dat omdat ik in balans was. Is dat wat je bedoeld Jouke?

aquarius

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door aquarius » 18 mei 2012, 23:49

Als men er nu eens van uit gaat dat de geest het lichaam beheerst.....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pathologie
De psychogenie gelooft dat een ziekte (mede) wordt veroorzaakt door psychologische oorzaken. Een belangrijk aanhanger van deze school was Freud. Die vertelde dat je ook ziek kunt worden door een persoonlijk probleem dat je naar het onderbewuste verdringt. De oorzaak kan dus in dit geval niet objectief worden vastgesteld.

En dan te bedenken dat stress tot lichamelijke klachten kan leiden .

Nogmaals;
Ziekte bestaat niet. Heling kan in één moment komen als de ziekte wordt begrepen als een aangever van disfunctionaliteit in je leven.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Tet » 19 mei 2012, 00:31

@Aquarius

Begrijp ik het goed?
Zeg je nu eigenlijk dat niemand ziek hoeft te zijn omdat iedereen zichzelf kan genezen?

aquarius

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door aquarius » 19 mei 2012, 08:51

Tet schreef:@Aquarius

Begrijp ik het goed?
Zeg je nu eigenlijk dat niemand ziek hoeft te zijn omdat iedereen zichzelf kan genezen?
In feite zou dat mogelijk zijn ,het lichaam doet niks anders .
De geneeskracht zit toch in je zelf ,en als je dat zou kunnen beheersen ,zou je je zelf kunnen genezen .


Op deze site http://www.wanttoknow.nl/boeken/de-sleu ... evrijding/ iets meer over dit onderwerp.

Agaat

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Agaat » 19 mei 2012, 14:11

Aqaurius,

Je kunt niet iedere zieken over diezelfde kam scheren. Sterker nog ik vind het buitengewoon schandalig wat je beweerd.

Zelf geloof ik in zowel de wetenschap als de alternatieve wereld, maar je moet wel realistische blijven, en objectief. Je mag er best voor open staan, zeer zeker niets mis mee..

Dat men bijvoorbeeld zich zelf van hyperventilatie, of angsten kan 'genezen' fair enough. maar daadwerkelijke ziektes, pijn, dat kan je niet zelf genezen.

Maar, ik lees vaak mensen die zelf nagenoeg nooit ziek zijn,die dit soort theorieën beweren, en graag andere hiermee willen benaderen. Om zich zelf te bewijzen als superieur, en beter wetende.

En, ik denk dat veel mensen dit zullen zien, die zelf ziek zijn.. dit lezen en toch denken..Wow! dus ik loop al die jaren te vechten voor genezing, voor betere tijden?..maar volgens aqaurius doen we het ons zelf aan min of meer, we kunnen we ons zelf genezen..maar doen ons best gewoon niet goed genoeg. Dat is die waarheid die Aqaurius hier beweerd. Persoonlijk ben ik zelf ook ziek...

Heb clusterhoofdpijn, MS, halfjaar geleden zijn er Poliepen uit mijn darmen verwijderd.. ziekenhuis in, ziekenhuis uit, zal dan in Aquarius ogen als 'dom en onnodig' overkomen ( operaties en dus ziekenhuisopnames) want ja ik kan mezelf genezen! Toch aqaurius?

Al die artsen zijn alleen uit op geld, en weten stiekem allemaal dat wij als mens ons zelf kunnen genezen... Feitelijk Aqaurius vind ik dat je eens een dagje op de poli moet gaan rond lopen, waar veel zieke patiënten dagelijks diens hoop vestigen op de artsen, op een normaal bestaan..met een groot bord om je hals, de tekst: U KUNT ZICH ZELF GENEZEN!!.. aan het einde van de dag zou ik ernstig graag willen weten hoe jij je dan voelt?

Het is maar te hopen dat mensen die dit beweren zelf nooit ernstig ziek worden..... dan word die droom waarin ze leven zo vreselijk verstoort..ben ik bang.

Gr Agaat.

aquarius

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door aquarius » 19 mei 2012, 16:59

ik vind het buitengewoon schandalig wat je beweerd.
Je mag er best voor open staan, zeer zeker niets mis mee..
En ik sta er open voor ..... nu jij nog !

Agaat

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Agaat » 19 mei 2012, 18:31

Lees mijn reactie er nog maar eens op na schrijf. ik niet netjes: Je mag er voor open staan? alvorens je met het wijzende vingertje komt, of mensen beoordeeld en veroordeeld, feitelijk omdat er teveel zieken zijn, moet iedereen maar open gaan staan voor jou belachelijke redeneringen. Jij gelooft erin, dus is het zo? en zou niemand ziek hoeven zijn.

Hoe bedoel je misplaatste arrogantie? En kortzichtigheid? Je bent een ster in het omzeilen van gerichte vragen, en je blijft er fijn op los zwansen.

Nogmaals, ga je boodschap dan ook verkondigen op de pijnpoli, van ziekenhuizen, de kinderafdeling( tussen de cliniclowns) en aangaande die reacties aldaar, of op het moment jezelf ongeneeslijk ziek word..spreken wij eens verder.

Want dan ben ik benieuwd hoe jij jezelf gaat genezen.

Plaats reactie