Bezeten door Djin

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Anet

Bericht door Anet » 08 nov 2006, 00:24

Moon schreef:
Ok. Dan zal ik vanaf nu respecteren dat je alles aan onze hersenen toeschrijft.
Dit is een prima gedachte! En leer ermee te leven! [lamp] [duim]

Moon schreef:
Toch zal ik altijd blijven geloven dat demonen en Djins bestaan.
Die bestaan ook ... maar alleen in je hoofd. :wink:

Moon schreef:
Of ze door mijn hersens worden geproduceerd kom ik wel achter na dit leven.
Als ik er achter kan komen in mijn leven, kan jij het toch ook? Trouwens ..... je hebt dit nu al gelezen, dus je bent er al achter. :wink:

moonwalker

Bericht door moonwalker » 08 nov 2006, 00:33

Hahahahaha...Nu probeer jij mij over te halen. :mrgreen:

Ik moet je toch weer teleurstellen. Demonen en Djins komen niet voort uit onze hersenen. Ze zijn entiteiten geschapen door God. En ik geloof in God ook, dus ik geloof ook in wat hij heeft geschapen. ;)

Take care.

offtopic: hoe gaat het met de baby?

Anet

Bericht door Anet » 08 nov 2006, 00:50

Moon schreef:
Hahahahaha...Nu probeer jij mij over te halen.
Leuk hé .. discuseren! :mrgreen:

Moon schreef:
offtopic: hoe gaat het met de baby?
Hartstikke goed, bedankt voor het vragen ... heel lief van jou! [tu]

moonwalker

Bericht door moonwalker » 08 nov 2006, 01:03

Anet schreef: Leuk hé .. discuseren! :mrgreen:
Nou en of...:mrgreen:
Anet schreef: Hartstikke goed, bedankt voor het vragen ... heel lief van jou! [tu]
Mooi zo...Zorg er goed voor. ;)

En ik ga lekker naar bed. We gaan later verder.

Take care dame. ;)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 nov 2006, 13:39

Ik geloof niet in god,, maar wel in demonen en geesten, gek he?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Animal

Bericht door Animal » 08 nov 2006, 13:45

Alle ervaringen door een persoon staat in verhouding tot de belevingswereld van die persoon. Dat geldt ook voor het onverklaarbare para-verschijnselen.

Als je terug kijkt in de geschiedenis van de mens zie je onze vroegste mens aan alle natuurverschijnselen onlogische goddelijke verklaringen toeschrijven.

Uiteindelijk zie je in de ontwikkeling van de mens (inteligenter worden) steeds meer wetenschappelijke verklaringen gevonden worden voor al die natuurfenomenen.

Er moeten nog steeds natuur-fenomenen verklaard worden. Maar om in deze tijd (anno 2006) natuurverschijnselen en onverklaarbare fenomenen zonder gedegen wetenschappelijk onderzoek te aanvaarden als realiteit, lijkt mij dezelfde instelling en houding aannemen als die van onze verre primitieve voorouders.

De wetenschap "psychologie" is de jongste die er is en bestaat nog maar 100 jaar. Voor die tijd was alles wat afweek van het normale gangbare krankzinnig of gek. Krankzinnigheid werd gezien als een vorm van bezetenheid.

Inmiddels heeft onze jongst bestaande wetenschap psychologie, vele geestesziekten kunnen verklaren. Die verklaringen zijn een afwijkende hormoonhuishouding, niet goed functionerende biochemische processen of een afwijking in het functioneren in de hersenen.

Het zit in de mens ingebakken om te willen verklaren. Daarom ben ik van mening dat ook voor de geestesziekte bezetenheid een wetenschappelijke verklaring gevonden zal worden in de toekomst. Maar heb allen geduld. We hebben het hier over een zeer jonge wetenschap van ongeveer 100 jaar. En de vooruitgang die in die 100 jaar is geboekt is toch aanzienlijk.

Animal

Bericht door Animal » 08 nov 2006, 13:52

moonwalker schreef:@Animal:
Voor de zoveelste maal. Mensen die gestorven zijn kunnen niet bezit van je nemen. Ze hebben de kracht er niet voor.
Maar dat zeg ik helemaal niet beste moonwalker.
Dat zegt het wetenschapelijk onderzoek van de vlaamse psycholoog Roger Vanderdonck.
Onder dat artikel van die wetenschapper staat een afdruk van zijn boek. en daaronder heb ik geschreven het onderstaande.
Tja.
Ik denk er wel anders over.
Maar wou dit leuke stukje toch hier neer zetten voor de aanhangers van entiteiten.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 08 nov 2006, 16:56

Hallo Animal,

Tegen zulke logische argumenten kan ik niets meer inbrengen. Misschien zullen we wetenschappelijk kunnen bewijzen dat bezetenheid een ziekte is en niets meer. Maar we zullen nooit kunnen bewijzen of de demonen/Djins wel of niet bestaan. Zolang de mogelijkheid er is, zal ik erin blijven geloven. Niet in het laatste plaats omdat ze in de Koran staan genoemd. ;)

Voor wat je schreef van die psycholoog: mijn verontschuldigingen. Ik had dat wel begrepen, wilde je alleen laten weten dat hij het ook verkeerd heeft. En dat is juist het probleem. Zelfs wetenschappers kunnen het aan het verkeerde eind hebben. Daar moet rekening mee worden gehouden. ;)

@Tammy: Komt nog...Dat is alvast een begin. ;)

Peace.

Animal

Bericht door Animal » 08 nov 2006, 17:15

Yep, Moon.

Omdat een onderdeel van het geheel wetenschappelijk wordt bewezen, wil dat niet zeggen dat het groter geheel, waar het deel vanuit maakt, er niet is of niet bestaat of onjuist is.

Zelf dat ene onderzoek van die wetenschapper kan onjuist zijn.

Met het onderzoek van 1 wetenschapper is nog niet het onomstotelijk bewijs geleverd. Zo pruttelen wij maar door, ieder in zijn eigen wijsheden........lol.

En elke cultuur en religie heeft zo zijn eigen omschrijving van de geesteszieken onder ons. Ik zal morgen eens wat gaan googlen op de verschillende benamingen van bezetenheid.

Plaats reactie