Menselijke handen geven licht

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
keesie14

Menselijke handen geven licht

Bericht door keesie14 » 28 nov 2006, 21:14

Menselijke handen geven licht

Menselijke handen lichten op, maar nagels geven het meeste licht. Dit volgens een recente studie waarbij ontdekt werd dat alle delen van de hand een detecteerbare hoeveelheid licht afgeeft. De ontdekking steunt eerder onderzoek dat suggereert dat de meest levende dingen, waaronder planten, licht afgeven.

Gezien het feit dat een ziekte invloed heeft op de kracht en patroon van de gloed, kan deze ontdekking leiden tot het gebruiken van minder invasieve manieren om patiënten te diagnosticeren. Mitsuo Hiramatsu, een leidende wetenschapper van het ‘Central Research Laboratorium’ bij Hamamatsu Photonics in Japan, vertelde dat de handen niet het enige lichaamsdeel zijn dat licht afgeeft.

“Niet alleen de handen, maar ook het voorhoofd en de onderkant van onze voeten zenden fotonen uit,” zegt Hiramatsu. Ook verteld hij dat de aanwezigheid van fotonen betekent dat onze handen continu licht produceren. Het licht is onzichtbaar voor het blote oog, dus gebruikte Hiramatsu en zijn team een krachtige fotonen teller om “het te zien”. De detector vond dat de vingernagels 60 fotonen afgeven, de vingers 40 en de palm is het donkerst van allen met maar 20 fotonen.

Hiramatsu weet niet precies waarom de vingernagels meer oplichten dan de andere delen van de hand, maar hij zei, “Het kan misschien komen omdat de vingernagels werken als een soort prisma om licht te verspreiden”.

Om te kijken wat in eerste plaats het licht veroorzaakte, lieten Hiramatsu en zijn collega Kimitsugu Nakamura proefpersonen flessen met heet of koud water vasthouden voordat de fotonen gemeten waren. De onderzoekers pompten ook stikstof of zuurstof gas in een donkere doos waar individuen hun handen in staken terwijl ze onderzocht werden.

Bron: Discovery, Unexplained Mysteries

Wat denken jullie hiervan?

mieke

Bericht door mieke » 28 nov 2006, 21:59

Eigenaardig! Wat zou het doel hiervan zijn?

keesie14

Bericht door keesie14 » 28 nov 2006, 22:01

mieke schreef:Eigenaardig! Wat zou het doel hiervan zijn?
Erg goeie vraag voor de Evolutionisten onder ons...

mieke

Bericht door mieke » 28 nov 2006, 22:04

keesie14 schreef:
mieke schreef:Eigenaardig! Wat zou het doel hiervan zijn?
Erg goeie vraag voor de Evolutionisten onder ons...
Ja dat is het juist. Een erg evolutionair doel heeft dit niet lijkt me., aangezien het niet sterk genoeg is om in het donker mee te kunnen zien. :mrgreen:

Romaine

Bericht door Romaine » 29 nov 2006, 12:59

mieke schreef:Eigenaardig! Wat zou het doel hiervan zijn?
Wanneer mensen aarden maken zij verbinding vanonder de voetzoelen naar beneden.
Wanneer mensen magnetiseren of reiki geven komt de energie uit de handen.

Voorhoofd weet ik niet, of het moet met het voorhoofdchakra te maken hebben.

The Return

Bericht door The Return » 29 nov 2006, 14:17

Romaine schreef: Wanneer mensen aarden maken zij verbinding vanonder de voetzoelen naar beneden.
Wanneer mensen magnetiseren of reiki geven komt de energie uit de handen.

Voorhoofd weet ik niet, of het moet met het voorhoofdchakra te maken hebben.
Oh God... ga je dit onderzoek nu ook al kapen om die onzin nog meer te verkopen?

Het zal waarschijnlijk iets te maken hebben met het omzetten van energie waardoor er licht vrijkomt. Om eerlijk te zijn weet ik dus niet goed hoe licht ontstaat (maar zeker niet door het bovenstaande :) ) dus pin me er niet op vast.

keesie14

Bericht door keesie14 » 29 nov 2006, 15:53

The Return schreef:
Romaine schreef: Wanneer mensen aarden maken zij verbinding vanonder de voetzoelen naar beneden.
Wanneer mensen magnetiseren of reiki geven komt de energie uit de handen.

Voorhoofd weet ik niet, of het moet met het voorhoofdchakra te maken hebben.
Oh God... ga je dit onderzoek nu ook al kapen om die onzin nog meer te verkopen?

Het zal waarschijnlijk iets te maken hebben met het omzetten van energie waardoor er licht vrijkomt. Om eerlijk te zijn weet ik dus niet goed hoe licht ontstaat (maar zeker niet door het bovenstaande :) ) dus pin me er niet op vast.
Ik geloof hier wel in, het zou misschien zelfs in het evolutie verhaal kunnen passen, omdat we op deze mannieren onze medemens kunnen helpen, en misschien kinderen beter kunnen beschermen bij de geboorte doormiddel van healing.

The Return

Bericht door The Return » 29 nov 2006, 15:59

Maar dat baseer je op niets. Er wordt alleen gezegd dat er een onderzoek is geweest waaruit bleek dat levende wezens licht produceren. Jij begint er nu al allerlei dingen bij te betrekken die helemaal niet relevant zijn voor dit onderzoek omdat je de details er nog niet eens van kent.

keesie14

Bericht door keesie14 » 29 nov 2006, 16:08

The Return schreef:Maar dat baseer je op niets. Er wordt alleen gezegd dat er een onderzoek is geweest waaruit bleek dat levende wezens licht produceren. Jij begint er nu al allerlei dingen bij te betrekken die helemaal niet relevant zijn voor dit onderzoek omdat je de details er nog niet eens van kent.
Ik zeg ook niet dat het waar is, ik noem alleen mijn theorie hierover, ik sluit niet uit dat mijn theorie fout is natuurlijk.

mieke

Bericht door mieke » 29 nov 2006, 18:15

Het is inderdaad wel zo dat licht niet in verband staat met 'healing' denk ik.
Daar is geen enkele aanwijzing toe en is dus geen echte verklaring.

keesie14

Bericht door keesie14 » 29 nov 2006, 18:18

mieke schreef:Het is inderdaad wel zo dat licht niet in verband staat met 'healing' denk ik.
Daar is geen enkele aanwijzing toe en is dus geen echte verklaring.
Nee, maar healing staat wel in verband met licht, vandaar dit mogelijke verband, maar er zijn vast nog vele andere redenen waarom handen licht zouden geven, dit is er slechts één van.

Romaine

Bericht door Romaine » 29 nov 2006, 20:35

The return schreef:Oh God... ga je dit onderzoek nu ook al kapen om die onzin nog meer te verkopen?
Dat het niet in jouw straatje past betekent niet dat het dan meteen onzin is! Trouwens, wist niet dat je in god geloofde?

Waarom ik reageerde was omdat ik het erg toevallig vind dat nu net twee gebieden worden genoemd die ook met energie sterk te maken hebben.

Of licht in verband staat met healing weet ik niet. De betreffende wetenschappers zouden eigenlijk iemand die reiki geeft eens moeten opmeten en dezelfde persoon die geen reiki geeft. Als daar een verschil in zit in hoeveelheid licht zou dat een relatie kunnen aangeven.

The Return

Bericht door The Return » 29 nov 2006, 21:00

Romaine schreef:Dat het niet in jouw straatje past betekent niet dat het dan meteen onzin is!
Omdat je conclusies nogal bout zijn, ook al zou reiki of magnitiseren bestaan.
Trouwens, wist niet dat je in god geloofde?
Hmm dat wist ik ook niet. Hoe kom je daar bij trouwens?


Waarom ik reageerde was omdat ik het erg toevallig vind dat nu net twee gebieden worden genoemd die ook met energie sterk te maken hebben.
Boute conclusie dus.
Of licht in verband staat met healing weet ik niet.
Gezond is licht wel. Maar dat heeft weinig met genezen te maken.

De betreffende wetenschappers zouden eigenlijk iemand die reiki geeft eens moeten opmeten en dezelfde persoon die geen reiki geeft. Als daar een verschil in zit in hoeveelheid licht zou dat een relatie kunnen aangeven.
Dat zou wat mij betreft bij een stuk of duizend moeten zijn.

Romaine

Bericht door Romaine » 29 nov 2006, 21:16

In de eerste plaats was het geen conclusie, maar een overeenkomst in twee onderwerpen. Vandaar mijn gedachte en vraag dat ze misschien wel eens met elkaar te maken kunnen hebben. Dus wil je me geen conclusie in de mond leggen als ik geen conclusie trek...

Je zegt zelf "Oh God... " :mrgreen:

Anet

Bericht door Anet » 29 nov 2006, 22:08

Return schreef:
Gezond is licht wel. Maar dat heeft weinig met genezen te maken.
Als licht gezond is volgens jou, waarom heeft het dan weinig met genezen te maken?
Even voor de duidelijkheid:
Zonlicht heeft een zeer genezende werking op mij, het geeft me energie en ik voel me in het zonlicht zeer happy! Dus het werkt weldegelijk genezend. [dance]
... of wil je eerst een definitie van "licht" bediscuseren?

Anet

Bericht door Anet » 29 nov 2006, 22:24

Toen de Deense arts Niels Finsen in 1896 aantoonde dat zonlicht tuberculose geneest, werd hij aanvankelijk weggehoond. Maar de waarneming was zo consistent dat de moedige arts er zeven jaar later alsnog een Nobelprijs voor kreeg.

The Return

Bericht door The Return » 29 nov 2006, 22:26

GAAP.

The Return

Bericht door The Return » 29 nov 2006, 22:29

Anet schreef:Als licht gezond is volgens jou, waarom heeft het dan weinig met genezen te maken?
Omdat het je vitamine D geeft. Niet de zon heb je nodig maar dat. Vitamine D geneest.

Anet

Bericht door Anet » 29 nov 2006, 22:37


The Return

Bericht door The Return » 29 nov 2006, 22:41

Dat zeg ik. Vitamine D.

Plaats reactie