Zwaartekracht Mysterie

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Zwaartekracht Mysterie

Bericht door Tammy » 16 apr 2007, 13:12

Appels vallen altijd naar beneden, zo duidelijk is zwaartekracht. Toch zijn er plaatsen op de wereld waar dat allemaal niet zo rechtlijnig in elkaar zit. Wat dacht u van een plaatsje in Polen waar auto's omhoog rollen, en bergop wandelen gemakkelijker is dan bergaf...

Deze anomalie van de zwaartekracht bevindt zich in het kleine plaatsje Karpacz Górny. We hebben het meer specifiek over een heuvel waar over een lengte van ongeveer 300 meter voertuigen OMHOOG rollen in plaats van naar beneden. Een anomalie van de bovenste plank.

Geen verklaring.
Poolse wetenschappers van de Universiteit van Wroclaw hebben jaren intensief onderzoek gedaan naar de gehele regio. Ze hebben onder andere met behulp van satellieten de meest uiteenlopende metingen gedaan. Het blijkt dat in de omgeving van het Reuzengebergte, op een diepte van ongeveer 2.000 meter, een enorme hoeveelheid kokend water ligt, waarvan het centrum onder Cieplice (Bad Warmbrunn –omen est omen!!-) ligt en zich uitstrekt tot de regio Karpacz. Zou dat misschien een oorzaak kunnen zijn voor het fenomeen in Karpacz? Tot op heden is het mysterie onopgelost


Afbeelding

Twee Duitse wetenschappers op het gebied van zwaartekracht , Grazyna Fosar en Franz Bludorf , hebben dit fenomeen

onderzocht , uit hun onderzoek citeren wij een kort fragment :...volgens de stadsplattegrond is de anomalie te vinden aan de zuidkant van de stad , nabij de watervallen.

Ter plaatse lieten wij flessen water naar boven rollen ,ook zetten wij de motor van onze Volvo af en de auto met twee inzittenden en onze hond , rolde nu automatisch meer dan 400 meter de helling op...

Dit is geen op zich zelf staande situatie , wereldwijd zijn er meerdere plekken te vinden waar de zwaartekracht niet volgens de regeltjes verloopt.




Afbeelding
Wereldkaart van gravitatie. De grootste waarde is donkerrood en de kleinste waarde is donkerblauw. Kaart :Geoforschungszentrum---Potsdam


Onderstaand een lijst waar anomalie`s voorkomen:


Australien Anti-Gravity Hill Straws Lane Road, Wood-End, in der Nähe von Hanging Rock, Victoria
Griechenland an der Straße nach Mount Penteli, bei Athen
Kanada Gravity Hill an der McKee Rd. kurz vorm Ledgeview Golf Course in Abbotsford, British Columbia
Kanada Magnetic Hill bei Neepawa, Manitoba
Kanada Magnetic Hill am Trans Canada Highway, Moncton, New Brunswick
Polen Gora Zar (Berg Zar, polnische Tatra) 15 km nördl. von Zywiez auf dem Weg zum Gipfel des Gora Zar ca. 1 km unterhalb auf der Zufahrtsstraße
Portugal Malveira da Serra an der Küstenstraße N247 im Westen von Lissabon
Südkorea Mount Halla am 1.100 Highway einige Meilen südlich des Flughafens, bei Mount Halla, auf der Insel Cheju Do
UK, Schottland Electric Brae an der A719, bei Croy Bay, South of Ayr, Ayeshire
USA, California Mystery Spot bei Branciforte Dr., in der Nähe von Santa Cruz
USA, Carolina Mystery Hill Blowing Rock, am Highway 321
USA, Colorado bei Camp Burch, ca. 45 Meilen entfernt vom Oregon Vortex
USA, Florida Spook Hill North Wales Drive, North Avenue, Lake Wales
USA, Indianapolis Gravity Hill an der SR 42 südlich von Mooresville
USA, Maryland Spook Hill Gapland Road, ausserhalb von Burkittsville, Gapland (Frederick County)
USA, Michigan Mystery Spot Putney Road, Benzie County
USA, New Jersey Gravity Road Ewing Road, Ausfahrt der Route 208, Franklin Lakes
USA, Oregon Oregon Vortex in der Nähe von Gold-Hill, Grants Pass
USA, Pennsylvania Confusion Hill Idelwild Park, Ligonier
USA, Pennsylvania Gravity Hill an der SR 96 südlich New Paris, Bedford County
USA, Utah an der Route 128 östlich von Moab, entlang des Colorado River
USA, West Indies Morgan Lewis Hill bei St.Andrew, Barbados.
USA, West Virginia bei Harper´s Ferry, Jefferson County
USA, Wisconsin Gravity Hill in der Nähe des White's Hill, im Süden von Shullsburg, LaFayette County





bron;www.borderlands.de





*************

Zeer merkwaardig [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 16 apr 2007, 14:12

Gezichtsbedrog? Een oplopende weg die beraf lijkt te gaan of omgekeerd?
Plato roeleert

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 16 apr 2007, 17:46

Krystallainen schreef:Gezichtsbedrog? Een oplopende weg die beraf lijkt te gaan of omgekeerd?
Lijkt me wel ja.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 16 apr 2007, 19:25

Zal wel iets te maken hebben met het elektro-magnetisch veld. Zwaarte-kracht, ofte wel gravitatie golven is een vorm van EM. En misschien is het EM veld hier wel verstoord door het ondergrondse meer van kokend water.

Ik zou de frequentie van dit EM veld kopieren en honderde tot duizende malen versterken en kijken wat er gebeurt.

Misschien is dit wel de oplossing voor anti-gravitatie voortstuwing.

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 16 apr 2007, 20:48

tofu_kronos schreef: Zwaarte-kracht, ofte wel gravitatie golven is een vorm van EM.
:|
En misschien is het EM veld hier wel verstoord door het ondergrondse meer van kokend water.
Kokend water staat nu niet echt bekend om zijn invloed op elektromagnetische velden. Gelukkig staat er 'misschien' :) .
Plato roeleert

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 17 apr 2007, 08:30

tofu_kronos schreef:Zwaarte-kracht, ofte wel gravitatie golven is een vorm van EM.
Nee.

Barrel

Bericht door Barrel » 06 mei 2007, 00:29

Vals plat wellicht?

keesie14

Bericht door keesie14 » 07 mei 2007, 01:43

Misschien geeft dit aan dat er verschillende vormen van zwaartekracht zijn - en +.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 07 mei 2007, 09:21

keesie14 schreef:Misschien geeft dit aan dat er verschillende vormen van zwaartekracht zijn - en +.
Neuj.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 07 mei 2007, 09:40

Als er al inderdaad zoiets als negatieve zwaartekracht zou zijn, dan ligt omhoog vallen meer voor de hand dan omhoog rollen. Vals plat en gezichtsbedrog ligt als mogelijke oorzaak het meest voor de hand.

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om er een waterpas bij te houden en te zien welke kant een bal op rolt, zijn daar filmpjes van?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Kokopelli

Re: Zwaartekracht Mysterie

Bericht door Kokopelli » 07 mei 2007, 09:59

Tammy schreef:Appels vallen altijd naar beneden, zo duidelijk is zwaartekracht. Toch zijn er plaatsen op de wereld waar dat allemaal niet zo rechtlijnig in elkaar zit. Wat dacht u van een plaatsje in Polen waar auto's omhoog rollen, en bergop wandelen gemakkelijker is dan bergaf...

Deze anomalie van de zwaartekracht bevindt zich in het kleine plaatsje Karpacz Górny. We hebben het meer specifiek over een heuvel waar over een lengte van ongeveer 300 meter voertuigen OMHOOG rollen in plaats van naar beneden. Een anomalie van de bovenste plank.


Ongeveer anderhalf uur hier vandaan heb je een berg "Zar" tatra gebergte waar dit fenomeen voorkomt. Zelf ben ik er nog niet geweest. Maar deze zomer wil ik er graag een keertje heen om het met mijn eigen ogen te zien. Niet dat ik het niet gelooft maar toch. Polen zijn net als Grieken en Italianen: Ze maken het verhaal graag mooier dan het is. :|

Kokopelli

Bericht door Kokopelli » 07 mei 2007, 10:04

Tardis schreef:Als er al inderdaad zoiets als negatieve zwaartekracht zou zijn, dan ligt omhoog vallen meer voor de hand dan omhoog rollen. Vals plat en gezichtsbedrog ligt als mogelijke oorzaak het meest voor de hand.

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om er een waterpas bij te houden en te zien welke kant een bal op rolt, zijn daar filmpjes van?
Volgens mijn vriendin gaat zelfs water wat je op de grond gooit omhoog i.p.v. naar beneden. :lol:
Wel handig als je in een rolstoel zit.
Als ik ga zal ik een waterpas meenemen! Toen ik het de eertse keer hoorde dacht ik direct aan gezichtsbedrog. Maar we zullen zien.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 07 mei 2007, 17:26

Dan mogen je vriendin en jij wel oppassen dat jullie zelf niet omhoog vallen, weten jullie wel uit hoeveel % water jullie bestaan? levensgevaarlijk daar :mrgreen:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Kokopelli

Bericht door Kokopelli » 07 mei 2007, 17:48

Tardis schreef:Dan mogen je vriendin en jij wel oppassen dat jullie zelf niet omhoog vallen, weten jullie wel uit hoeveel % water jullie bestaan? levensgevaarlijk daar :mrgreen:
:oops:

Barrel

Bericht door Barrel » 08 mei 2007, 00:35

Kokopelli schreef: Als ik ga zal ik een waterpas meenemen!
Als het een zwaartekrachtsanomalie betreft, zal je niet veel hebben aan de waterpas. Die werkt nl ook op zwaartekracht, en zal dus ook omgedraaid worden.
Je zou nauwkeurige GPS metingen kunnen gebruiken om te kijken of de weg echt stijgt.

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 08:21

Tardis schreef:Dan mogen je vriendin en jij wel oppassen dat jullie zelf niet omhoog vallen, weten jullie wel uit hoeveel % water jullie bestaan? levensgevaarlijk daar :mrgreen:
Nog niemand heeft ze (letterlijk) zien vliegen tot op heden. Dus omhoogvallen is wat lastig dan denk ik. :mrgreen:

Zou dit fenomeen niet simpel verklaard kunnen worden door bv een grote ijzerklont (of ijzerhoudende klont) in de bodem? Of denk ik dan te simpel?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 mei 2007, 08:49

Romaine schreef:Of denk ik dan te simpel?
Ja :mrgreen: (Even inkoppen he)

Waarom denk je dat een klomp ijzer de zwaartekracht kan omkeren?

Kokopelli

Bericht door Kokopelli » 08 mei 2007, 09:56

Romaine schreef: Zou dit fenomeen niet simpel verklaard kunnen worden door bv een grote ijzerklont (of ijzerhoudende klont) in de bodem? Of denk ik dan te simpel?
Wat zou de werking van die ijzerhoudendeklont zijn?

Barrel

Bericht door Barrel » 08 mei 2007, 11:30

Het heeft niets te maken met omgekeerde zwaartekracht. INdien dat het geval is, zou alles van de aarde afgestoten worden, en de ruimte in verdwijnen.
Als het daadwerkelijk omhoogrolt, moet er dus of een duwende of een trekkende kracht zijn.
Als er een grote massa precies in de top van de weg zit, dan zou deze inderdaad dingen omhoog kunnen trekken (laten rollen). Echter, simpele toepassing van Newtons gravitatie wet laat snel zien dat het om een aanzienlijk grote massa moet zijn; veel groter dan enige materie op aarde. Je moet dan meer denken aan het materiaal van een ge-implodeerde ster, waarvan een luciferdoosje al 30 ton kan wegen.

Een ijzerklont is simpelweg te ligt. De klont zou zo groot moeten zijn, dat hij niet slechts boven in de weg kan zitten, maar een enorm gebied beslaan. Dan zou het er dus ook onderzitten, en zou het dus weer niet werken.

Ik hou het voorlopig dus bij vals plat.

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 15:35

Als ik denk aan monorails die op basis van magneten worden voortbewogen, dan wordt een treinstel verder geduwd door het om en om aan en uitschakelen van magneten. Een magneet kan een wegduwende of aantrekkende kracht hebben. Als er in de ondergrond een sterke klomp van bv ijzer of iets anders zit dat invloed heeft op het magneetveld, of zelf ene magneetveld heeft en daardoor het aantrekt...

Tegenovergestelde zou ook kunnen dat er door het ontbreken van een magneetveld een soort van vacuum ontstaat waar men "in" dreigt te vallen (er naar toe getrokken wordt).


Even een paar zaken op een rijtje (correct me if I am wrong!)
-Luchtdruk = lucht dat van bovenaf op iets drukt (hier niet van belang)
-Zwaartekracht = aantrekkingskracht van de aarde

Nu begreep ik dat men bv electrische velden begrijpt wat het is en kan verklaren. Maar dat de wetenschap wel de reacrie van een magneetveld kan meten, maar dat men nog niet echt een magneetveld kan verklaren op atomair niveau.

Plaats reactie