Zwaartekracht Mysterie

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Barrel

Bericht door Barrel » 08 mei 2007, 15:48

Met magnetisme kan het niet te maken hebben, aangezien ook flessen water omhoogrolden. Met magnetische velden lukt dat je niet.

ALs de dingen daadwerkelijk omhoog bewegen, moet er een kracht aanwezig zijn die daar voor verantwoordelijk is, en die sterker is dan de zwaartekracht die de dingen de ander kant wil op laten bewegen.

Magnetisme is uitgesloten, aangezien niet slechts metalen voorwerpen omhoog rollen.
Zwaartekracht kan alleen indien er niet aards materiaal in de top van de weg zit, dat een dermate grote massa heeft, dat het sterker werkt dan de zwaartekracht van de aarde. Hoewel theoretisch mogelijk, lijkt het me onwaarschijnlijk. In het boek Gods Smidse kwam iets dergelijks voor.
Er zijn geen fysieke krachten die op de voorwerpen werken. Niets duwt of trekt de dingen omhoog.
Blijft er niet zoveel meer van over. Ik geloof het dan ook niet in eerste instantie.
Heb wel eens bergafwaarts gefiets, terwijl ik heel langzaam ging, en heel zwaar moest trappen. TOen ik afstapte, merkte ik dat omlaag lopen moeilijker was dan omhoog. Ik zou zweren dat het daar omgekeerd was. Echter, dat was wat ze noemen vals plat. Het lijkt absoluut de andere kant op te gaan. Echter, als je nauwkeurig gaat meten, zie dat het wel deglijk klopt, en dat het meer gezichtsbedrog is.

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 15:59

Barrel schreef:ALs de dingen daadwerkelijk omhoog bewegen, moet er een kracht aanwezig zijn die daar voor verantwoordelijk is, en die sterker is dan de zwaartekracht die de dingen de ander kant wil op laten bewegen.
Zou het ontbreken van zwaartekracht (of dat die veel minder sterk is) mogelijk zijn?

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 15:59

Hoe zou je kunnen nagaan of iets vals plat is of niet?

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 08 mei 2007, 16:58

Met een waterpas.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 17:01

Tardis schreef:Met een waterpas.
En als je niet weet of het een vals plat is of een anomalie van enige aard?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 mei 2007, 17:03

Romaine schreef:Zou het ontbreken van zwaartekracht (of dat die veel minder sterk is) mogelijk zijn?
Nee.
Het is niet zo dat de onze planeet op die plekken iets minder zwaar is of zo.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 mei 2007, 17:03

Romaine schreef:En als je niet weet of het een vals plat is of een anomalie van enige aard?
Een waterpas en Occams scheermes.

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 17:09

MetalPig schreef:
Romaine schreef:Zou het ontbreken van zwaartekracht (of dat die veel minder sterk is) mogelijk zijn?
Nee.
Het is niet zo dat de onze planeet op die plekken iets minder zwaar is of zo.
Als het geen vals plat is, wat zou dan de voor jou meest logische oorzaak kunnen zijn? (En leg aub uit waarom....)


Als ik het goed begrepen heb is zwaartekracht de aantrekkingskracht van de aarde en is magnetisme toch dat de naald van een kompas naar het noorden wijst en dat er een magnetisch veld om de aarde zit.

Afbeelding

Kan iemand mij de fenomenen zwaartekracht en magnetisme uitleggen in wetenschappelijke benadering?

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 17:09

MetalPig schreef:
Romaine schreef:En als je niet weet of het een vals plat is of een anomalie van enige aard?
Een waterpas en Occams scheermes.
En dan?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 mei 2007, 17:13

Romaine schreef:Als het geen vals plat is, wat zou dan de voor jou meest logische oorzaak kunnen zijn? (En leg aub uit waarom....)
Geen.
ALS het geen vals plat is EN dingen rollen inderdaad naar boven dan ga ik een miljoen dollar claimen bij Randi.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 mei 2007, 17:13

Romaine schreef:
MetalPig schreef:
Romaine schreef:En als je niet weet of het een vals plat is of een anomalie van enige aard?
Een waterpas en Occams scheermes.
En dan?
Dat ligt eraan wat de waterpas zegt.

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 17:19

Romaine schreef:
MetalPig schreef:
Romaine schreef:Zou het ontbreken van zwaartekracht (of dat die veel minder sterk is) mogelijk zijn?
Nee.
Het is niet zo dat de onze planeet op die plekken iets minder zwaar is of zo.
Als het geen vals plat is, wat zou dan de voor jou meest logische oorzaak kunnen zijn? (En leg aub uit waarom....)


Als ik het goed begrepen heb is zwaartekracht de aantrekkingskracht van de aarde en is magnetisme toch dat de naald van een kompas naar het noorden wijst en dat er een magnetisch veld om de aarde zit.

Afbeelding

Kan iemand mij de fenomenen zwaartekracht en magnetisme uitleggen in wetenschappelijke benadering?
Wiki: De zwaartekracht of gravitatie is een aantrekkende kracht die twee massa's op elkaar uitoefenen. -> hoe moet ik mij deze kracht in concrete moleculen of iets dergelijks voorstellen? Wat zit er achter dit mechanisme?

Volgens wiki wordt magnetisme beschreven als een beweging van electrische lading. Is dat ook het geval bij een magneetveld die er voor zorgt dat ijzervijlsel bv reageert op het magneetveld? (Hoe beweegt de electrische lading dan?)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 mei 2007, 17:35

Romaine schreef:Wiki: De zwaartekracht of gravitatie is een aantrekkende kracht die twee massa's op elkaar uitoefenen. -> hoe moet ik mij deze kracht in concrete moleculen of iets dergelijks voorstellen? Wat zit er achter dit mechanisme?
Nee, materie en kracht zijn niet hetzelfde.
Wat er achter zit is dat materie de ruimte kromt (of de ruimte-tijd, weet ik zo niet).
Een populaire visualisatie is een bowlingbal op een trampoline. Er ontstaat een deuk in de trampoline, en een pingpongbal die zich in de nabijheid van de bowlingbal bevindt rolt de deuk in, naar de bowlingbal toe.
Breng dat naar 3 dimensies, en je begrijpt waarom we altijd naar beneden vallen en niet omhoog.
Romaine schreef:Volgens wiki wordt magnetisme beschreven als een beweging van electrische lading. Is dat ook het geval bij een magneetveld die er voor zorgt dat ijzervijlsel bv reageert op het magneetveld? (Hoe beweegt de electrische lading dan?)
Bewegende lading veroorzaakt een magnetisch veld, maar er zijn ook permanente magneten. Veel meer weet ik er ook niet van.

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 17:39

@MetalPig:
Betreft zwaartekracht: dat begreep ik al wel, maar niet wat daar verder achter zit. Dat mis ik nog steeds. :(

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 mei 2007, 17:48

Romaine schreef:@MetalPig:
Betreft zwaartekracht: dat begreep ik al wel, maar niet wat daar verder achter zit. Dat mis ik nog steeds. :(
Wat zoek je dan? Ik begrijp niet wat je vraag is.

Kokopelli

Bericht door Kokopelli » 08 mei 2007, 17:54

Romaine schreef:Als ik denk aan monorails die op basis van magneten worden voortbewogen, dan wordt een treinstel verder geduwd door het om en om aan en uitschakelen van magneten. Een magneet kan een wegduwende of aantrekkende kracht hebben. Als er in de ondergrond een sterke klomp van bv ijzer of iets anders zit dat invloed heeft op het magneetveld, of zelf ene magneetveld heeft en daardoor het aantrekt...

Tegenovergestelde zou ook kunnen dat er door het ontbreken van een magneetveld een soort van vacuum ontstaat waar men "in" dreigt te vallen (er naar toe getrokken wordt).


Even een paar zaken op een rijtje (correct me if I am wrong!)
-Luchtdruk = lucht dat van bovenaf op iets drukt (hier niet van belang)
-Zwaartekracht = aantrekkingskracht van de aarde

Nu begreep ik dat men bv electrische velden begrijpt wat het is en kan verklaren. Maar dat de wetenschap wel de reacrie van een magneetveld kan meten, maar dat men nog niet echt een magneetveld kan verklaren op atomair niveau.

Maar het gaat hier om zwaartekracht. Water stroomt naar boven en lopen naar boven gaat makkelijker dan naar beneden. iets is dus omgekeerd.
zou het gezichtsbedrog zijn, is dat snel te controleren met een schietlood.
Daar waar het water heen zou stromen moet de hoek groter zijn bij gezichtbedrog.

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 17:59

MetalPig schreef:
Romaine schreef:@MetalPig:
Betreft zwaartekracht: dat begreep ik al wel, maar niet wat daar verder achter zit. Dat mis ik nog steeds. :(
Wat zoek je dan? Ik begrijp niet wat je vraag is.
Het is wat moeilijk uit te leggen, maar ik zal het proberen. Mijn gedachte is dat alle fenomenen om ons heen wetenschappelijk zodanig te verklaren zijn (maar ook spirituele fenomenen zodanig te verklaren zijn) dat ze heel concreet gemaakt kunnen worden. De concrete werking dat die duidelijk is. Bv licht dat verklaard wordt door fotonen die in het oog komen.

Lastig merk ik om dit te beschrijven, maar in feite dat het op heel simpel niveau begrijpbaar is.

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 08 mei 2007, 18:03

Romaine schreef:
MetalPig schreef:
Romaine schreef:@MetalPig:
Betreft zwaartekracht: dat begreep ik al wel, maar niet wat daar verder achter zit. Dat mis ik nog steeds. :(
Wat zoek je dan? Ik begrijp niet wat je vraag is.
Het is wat moeilijk uit te leggen, maar ik zal het proberen. Mijn gedachte is dat alle fenomenen om ons heen wetenschappelijk zodanig te verklaren zijn (maar ook spirituele fenomenen zodanig te verklaren zijn) dat ze heel concreet gemaakt kunnen worden. De concrete werking dat die duidelijk is. Bv licht dat verklaard wordt door fotonen die in het oog komen.

Lastig merk ik om dit te beschrijven, maar in feite dat het op heel simpel niveau begrijpbaar is.
gravitonen dus?
Plato roeleert

Kokopelli

Bericht door Kokopelli » 08 mei 2007, 18:09

Heb trouwens mijn vriendin gevraagd of het erg omhoog liep. Volgens haar was de helling zeer gering. Misschien is het wel gewoon een glooiing bergafwaarts.

Romaine

Bericht door Romaine » 08 mei 2007, 18:14

Krystallainen schreef:gravitonen dus?
:oops: :oops: :oops:
Heb er verder geen verstand van hoor...

Plaats reactie