zesde zintuig onderdrukken

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Quinta

zesde zintuig onderdrukken

Bericht door Quinta » 18 nov 2007, 14:44

Kan het zo zijn dat door anti-depressiva of anti-psychotica het zesde zintuig wordt uitgeschakeld/onderdrukt. Ervanuit gaande dat we die hebben.
Of is het wat de psychiaters zeggen dat het puur verzinsel is van de hersenen en als je dan een pil krijgt dat dat verzinsel van de hersenen worden weggevaagd.
Natuurlijk kan hier geen rechtlijnig antwoord op worden gegeven, maar ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 18 nov 2007, 15:02

De relatie tussen depressiviteit en psychoses met het zesde zintuig zie ik niet. Zoiets als pleinvrees, of de angst om door vleermuizen aangevallen te worden (ik zag gisteren Fear and Loathing in Las Vegas, vandaar) zijn toch fenomenen die vanuit het niet naar behoren functioneren van de hersenen tot ons bewustzijn komen.

Waarbij ik niet wil beweren dat alles wat tot ons bewustzijn komt uit onze hersenen afkomstig is, maar als er inderdaad informatie direct door de geest c.q. het zelfbewustzijn wordt opgepikt is dat niet iets wat ik een zesde zintuig zou willen noemen, alle zintuigen zijn per definitie lichamelijk en prikkelen de hersenen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

MMe

Bericht door MMe » 18 nov 2007, 15:47

Ik gebruik al jaren zyprexa in een hoge dosering en krijg nog steeds beelden door, dus volgens mij heeft het geen effect op het zesde zintuig maar wel op psychotische waanideeen, angsten, complotangsten en nerveusiteit.
Ik heb ook vele andere middelen gebruikt, oxasepam, oraph, zeroxad, perfenazine, dalmadorm, trancsene en nu dus zyprexa.
Ik denk dat ze je helemaal vol kunnen stoppen met medicijnen maar je blijf wie je bent, tenminste dat is mijn ervaring.
Laatst gewijzigd door MMe op 18 nov 2007, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Aenimaxequal

Bericht door Aenimaxequal » 18 nov 2007, 15:48

Een degelijk antwoord kan ik hier nog niet op geven, te weinig research maar ik weet wel dat ik altijd pillen heb geweigerd als het om psychose verschijnselen ging. Ze kwamen vanuit het onderbewuste a.k.a God. (mijn visie) en dat zou met geen enkele pil mogen onderdrukt worden. Ik deed dat wel met de gedachte dat mijn psychose niet gevaarlijk was voor mijn omgeving.

Edit: Mooi uitleg, MMe.
Maar bij mij zijn de negatieve verschijnselen ook zonder pillen verdwenen en dat kwam door denkkracht

MMe

Bericht door MMe » 18 nov 2007, 16:02

Dat is heel mooi Ohana_eye :) maar bij mij is het zo dat mijn hersenen een enorme overactiviteit hebben, ze hebben een keer een e.e.g. af genomen toen ik opgenomen was en dat was niet best, als je dan ook 200 mg oxasepam gebruikt, vroeger dronk ik dat weg en daarom is het ook compleet uit de hand gelopen :x .
Nu slik ik zyprexa en dat houd me goed en af en toe rook ik een jointje maar ik ben nu in evenwicht en daar ben ik blij mee ;P!

Quinta

Bericht door Quinta » 18 nov 2007, 16:02

Fijn om dit te lezen.
Voordat ik met een bepaald anti-depressivia begon voelde ik dat iemand aanwezig was. Eigenlijk van kleins af aan heb ik het al en ik word er altijd ontzettend bang van. Ik had eerst risperdal alleen dat maakte het alleen maar erger. Toen heb ik anti-depressivia (cipramil) en dat was alleen voor de depressie alleen ze werkte ook dat ik ook niet meer voelde dat er iemand aanwezig was of dat ik vaag er iets van zag.
Ik ben "als de dood" om met die cipramil te stoppen aangezien ik dan weer dingen zou voelen/zien, aagezien me dit zo ontzettend angstig maakt. (niet met licht uit durven slapen, moet altijd iemand bij me zijn etc)
Daarom vroeg ik me af of dat wel kan door die medicijnen of dat het eigenlijk een soort placebo effect is, dat ik denk dat het door die dingen komt maar dat ik het eigenlijk zelf doe.
En dan natuurlijk altijd de vraag was het echt wat ik voelde of was het iets in mijn hersenen.

MMe

Bericht door MMe » 18 nov 2007, 16:12

Het is ook erg belangrijk om dit soort dingen met je huisarts of psychiater te bespreken en dan langzaam met trail and error de juiste medicatie te vinden, ik heb geen ervaringen met anti deperessiva maar je weet zelf het beste wat een medicijn met je doet, want de uitwerking is bij iedereen weer anders.

Multidimensional Infinity

Bericht door Multidimensional Infinity » 18 nov 2007, 18:01

Ik hoorde vannacht nog iemand zeggen dat een bepaalde stof de pijnappelklier afbreekt. Ik dacht dat het iets was wat in chemtrails zat.

The Return

Bericht door The Return » 18 nov 2007, 18:25

Chemtrails bestaan niet dus daar kan het ook niet in zitten.

MMe

Bericht door MMe » 18 nov 2007, 18:39

aagezien me dit zo ontzettend angstig maakt. (niet met licht uit durven slapen, moet altijd iemand bij me zijn etc)
Het lijkt mij ook wel beangstigend als je aanwezigheid voelt en er soms wat van ziet.
Mischien iets van vroeger, iemand die overleden is waar je nog ongedane zaken mee hebt(hoeft niet), mischien kan je wel de hulp van een medium inroepen of ervoor in therapie gaan.
Ik zou gewoon maar in contact blijven met de mensen die je kunnen helpen en positief denken, ik hoop dat het je goed gaat :wink:

Maan

Bericht door Maan » 18 nov 2007, 19:20

Multidimensional Infinity schreef:Ik hoorde vannacht nog iemand zeggen dat een bepaalde stof de pijnappelklier afbreekt. Ik dacht dat het iets was wat in chemtrails zat.
Je hoorde vannacht iemand zeggen dat een bepaalde stof de pijnappelklier afbreekt...... wat voegt deze opmerking toe aan deze discussie??

The Return

Bericht door The Return » 18 nov 2007, 19:29

Dat hij stemmen hoort in zijn slaap waarschijnlijk. Maar dat doet er niet zoveel toe.

Multidimensional Infinity

Bericht door Multidimensional Infinity » 18 nov 2007, 19:37

De pijnappelklier vormt de connectie met je spirituele zelf.
Chemtrails bestaan, de Duitse luchtmacht heeft het toegegeven.
Nee ik hoor geen stemmen, dat was op youtube.

Maan

Bericht door Maan » 18 nov 2007, 19:44

Ik vroeg niet waar de pijnappelklier voor dient.

http://www.stamcel.org/html/pijnappelklier.htm

http://nl.wikipedia.org/wiki/Epifyse

Maar dit heldert het wat meer op.....:')
Laatst gewijzigd door Maan op 18 nov 2007, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Maan

Bericht door Maan » 18 nov 2007, 19:45

Chemtrails bestaan omdat de Duitse luchtmacht het heeft toegegeven?? Bron??

The Return

Bericht door The Return » 18 nov 2007, 19:48

Multidimensional Infinity schreef:De pijnappelklier vormt de connectie met je spirituele zelf.
Chemtrails bestaan, de Duitse luchtmacht heeft het toegegeven.
Nee ik hoor geen stemmen, dat was op youtube.
In een topic over chemtrails is er nooit een hard stukje bewijs geweest. Ze bestaan gewoon niet hoe hard en graag je wilt.

Maan

Bericht door Maan » 18 nov 2007, 19:56

Jamaar TR, het is wel de Duitse luchtmacht die beweert dat ze wel bestaan he... dat is toch een argument wat je niet zomaar van tafel kunt vegen... :')

Multidimensional Infinity

Bericht door Multidimensional Infinity » 18 nov 2007, 20:07

Maan schreef:Chemtrails bestaan omdat de Duitse luchtmacht het heeft toegegeven?? Bron??
http://vip.partyflock.nl/flocktopic/623 ... rails.html
http://www.xerson.nl/forum/index.php?topic=1283.0
Oh en ik wil echt niet dat ze bestaan.

Maan

Bericht door Maan » 18 nov 2007, 20:10

Ja dat zijn werkelijk twee hele objectieve bronnen die je daar geeft..... :')

The Return

Bericht door The Return » 18 nov 2007, 20:14

Partyflock en xerson als bron.... :')

Plaats reactie