Het Uri Geller topic!

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
dan0x

Het Uri Geller topic!

Bericht door dan0x » 06 feb 2008, 10:15

Wie wordt die nieuwe Uri Geller?
Bijna heel Nederland kijkt hierna, maar wat vinden jullie van hem?
Is er mischien iets bij jullie gebeurt na het kijken van deze uitzending?
Bij mijn oom en tante is het lepeltje van de tv gevallen.
Plaats hier maar je meningen over Uri Geller en het tv programma! ;P!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 06 feb 2008, 10:24

Ik heb me al twee keer voorgenomen om te gaan kijken, maar toch maar Idols.

Uri Geller is een slechte goochelaar; hij heeft maar 3 of 4 truukjes. Wat hem speciaal maakt is dat mensen hem geloven als hij zegt dat het geen truukjes zijn maar paranormale gaven. En dat laatste maakt hem een oplichter.

dan0x

Bericht door dan0x » 06 feb 2008, 12:02

Hij beweert ook ufo's te hebben gezien en had vroeger ''contact'' met aliens.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 06 feb 2008, 12:28

Ja, maar dat is niet specifiek Uri Geller; veel meer mensen beweren dat.

The Return

Bericht door The Return » 06 feb 2008, 13:55

Als ik mijn lepel zet op de flatscreen tv valt hij ook.... :(

Maar ook als ik hem op de stereotoren zet... hmm hoe zou dat toch komen? En het gebeurd ook al bij mijn vork.

Ik vind Uri Geller juist nou net niet paranormaal. Het is een en al goocheltrucs die je ziet die een leek als ik zelfs kan uitleggen. En dat heb ik niet bij de wat meer bekendere illusionisten. Legels kan ik ook ombuigen omdat ik net zoals hem gebruik kan maken om de aandacht ergens anders te leggen.

Maan

Bericht door Maan » 06 feb 2008, 16:01

Hoort dit niet in media of nieuws en actualiteit ofzo thuis? Vind uri nu niet echt paranormaal. Hij beweert zelf ook dat t puur familievermaak is.
Ik heb de eerste avond gekeken, wat een sukkels. Zo slecht. Je zag gewoon de truuks.
Nee, dan liever dancing queen.... :')

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 06 feb 2008, 16:13

Maan schreef:Hoort dit niet in media of nieuws en actualiteit ofzo thuis? Vind uri nu niet echt paranormaal.
Hij beweert zelf dat hij zijn lepels buigt met paranormale krachten. De topicstarter trekt het ook breder dan alleen het TV-programma. Ik laat 'm dus hier staan.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 06 feb 2008, 17:14

Nog niets van gezien. Ik wil me er wel meer in verdiepen.

Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

Bericht door Cardassian » 06 feb 2008, 23:26

Daar heb ik nog iets interessants over te melden wat mij opviel aan de gast die zijn schietbaan act gaf.

De bedoeling was dat de gast / paranormale persoon geblindoekt naast een kartonnen schietschijf ging staan. 3 mensen kregen een pistool waarvan 1 geladen was. De gast wist niet wie dat pistool droeg, maar zette die voor zijn paranormale gevoel voor de schietschijf. Iedereen haalde de trekker over en gelukkig had de paranormale gast de persoon met kogel voor de schietschijf gezet. Er zat een gat in.

Maar dat was niet alles. De camera zoomde heel even in op het gat in de schijf. Wat bleek nu? De kartonnen fladders stonden naar buiten, alsof de kogel van achteren kwam. Pak maar eens een karton en steek er een schroevendraaier doorheen.

Heeft iemand dit nog meer toevallig gezien?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 07 feb 2008, 02:46

Ik heb het ook niet gezien.
Ik ken die man van vroeger, was echt een sensatie toen op tv.
Dat herinner ik me nog.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Maan

Bericht door Maan » 07 feb 2008, 14:32

Cardassian schreef:over dat gefake..
Ik zag wel iets anders bij de eerste uitzending, met die gast die dat mes in die kartonnen koker had gedaan, waar hij dan kei hard op ging slaan. Hij zou dan aanvoelen waar het mes rechtop in stond en dan zou hij daar niet op slaan.
Je zag gewoon dat hij net voor hij wilde slaan tegen de koker aan duwde, om te kijken offie weerstand bood. Toen dat zo was, sloeg hij snel de andere koker kapot.

Toen ben ik ook afgehaakt. Wat fake zeg.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 07 feb 2008, 16:04

Ik heb ook niet gekeken. Wanneer "paranormale" mensen zich laten inspannen voor commerciële TV dan weet ik al dat er iets "abnormaals" aan de hand is. ;)

Dus ik geloof er niet in, al dacht ik vroeger dat Geller echt paranormaal begaafd was.

Gijs

Bericht door Gijs » 08 feb 2008, 00:37

Maan schreef:Hoort dit niet in media of nieuws en actualiteit ofzo thuis? Vind uri nu niet echt paranormaal. Hij beweert zelf ook dat t puur familievermaak is.
Ik heb de eerste avond gekeken, wat een sukkels. Zo slecht. Je zag gewoon de truuks.
Nee, dan liever dancing queen.... :')
Nou, die japanner (ben zijn naam kwijt alleen de eerste keer gekeken) vond ik wel knap hoor. Stel, je neemt aan dat niemand hem iets influistert en hij had het echt niet gezien had dan was dat wel heel stoer. Natuurlijk, je moet hem maar op zijn woord geloven maar je zag niet direct dat hij aanwijzingen kreeg of iets kon zien. Met andere woorden: ik geloof het niet maar ik vond het ook geen prutser. Ik vond het wel knap want je kon niet zien dat het een truc was. En het was gewoon een stoere act. In Duitsland was dat fout gegaan met die messen. Dat zou ook wel grappig zijn als dat zou gebeuren. Maar in iedergeval, dat het nep is weet haast iedereen maar dat neemt niet weg dat het gewoon spannend was om naar te kijken. Ookal is het een opgeblazen zooi.

Gijs

Bericht door Gijs » 08 feb 2008, 00:42

The Return schreef:
Ik vind Uri Geller juist nou net niet paranormaal. Het is een en al goocheltrucs die je ziet die een leek als ik zelfs kan uitleggen.
Nou, waar ik dan wel nieuwschierig naar ben is: hoe kan hij tekenen wat iemand anders heeft getekent zonder de tekening gezien te hebben? En ik vertrouw pauw en witteman genoeg om te geloven dat ze die tekening niet aan uri hebben laten zien. Het is ongetwijfeld een truc maar ik snap niet hoe hij dat nou doet. Kan je dat uitleggen? En ik ben ook een leek dus als dat waar is dan zou ik het ook moeten weten :)

MMe

Bericht door MMe » 08 feb 2008, 00:47

Ik geloof wel dat Uri bepaalde krachten heeft, ik snap nog steeds niet hoe hij dat doet met die lepeltjes :shock:

The Return

Bericht door The Return » 08 feb 2008, 01:57

:roll:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 feb 2008, 08:29

MMe schreef:Ik geloof wel dat Uri bepaalde krachten heeft, ik snap nog steeds niet hoe hij dat doet met die lepeltjes :shock:
Dat buigen bedoel je? Kwestie van voorbereiding, net als bij andere goocheltruuks. Daarom neemt ie ook altijd eigen lepeltjes mee; met andermans lepeltjes kan hij het niet.

Rob

Re: Het Uri Geller topic!

Bericht door Rob » 23 mar 2008, 13:22

Hier wat youtube-filmpjes over iemand die Uri Geller probeert te ontmaskeren:

http://www.youtube.com/watch?v=zBEbfiaZTfc

tofu_kronos

Re:

Bericht door tofu_kronos » 23 mar 2008, 13:29

MetalPig schreef:
MMe schreef:Ik geloof wel dat Uri bepaalde krachten heeft, ik snap nog steeds niet hoe hij dat doet met die lepeltjes :shock:
Dat buigen bedoel je? Kwestie van voorbereiding, net als bij andere goocheltruuks. Daarom neemt ie ook altijd eigen lepeltjes mee; met andermans lepeltjes kan hij het niet.

Dat gaat inderdaad zeer makkelijk, je buigt hem gewoon voor een paar keer voor waardoor het metaal zeer zwak word. Dan buig je hem weer recht, vervolgens wrijf je met de vingers tot dat het warm word. En door de warmte buigt het.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Het Uri Geller topic!

Bericht door MetalPig » 23 mar 2008, 14:18

Rob schreef:Hier wat youtube-filmpjes over iemand die Uri Geller probeert te ontmaskeren:
http://www.youtube.com/watch?v=zBEbfiaZTfc
"probeert" te ontmaskeren... :mrgreen:
Dank voor de link; dat filmpje kende ik nog niet.
MMe schreef:ik snap nog steeds niet hoe hij dat doet met die lepeltjes
En nu?

Plaats reactie