Contact met aliens?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Contact met aliens?

Bericht door oktagon » 30 jun 2013, 13:59

Het quoten liep in de soep door aanvullen van het bericht als reactie op Vitharr.

De lichtsnelheid zou kunnen worden gereduceerd tot nul ofwel oneindig worden in geval van je eerste alinea in je reactie.

Mogelijke interstellaire communicabele contacten:

Deze alinea zou je kunnen gebruiken om paranormaal denken als eigenschap (parameter?) het ontbreken van snelheid,dan wel een oneindige snelheid toe te dichten om dus lichtjaren te kunnen overbruggen welke in andere vorm nooit mogelijk zullen zijn.

Wat de lichtjaar lange stalen balk betreft in de ruimte,vraag ik me af wat de reactie in de ruimte is bij het gebruiken van de aardse vergelijking actie=reactie

Voor mij is het nog steeds een vraag hoe stuurraketjes aan een ruimtevaartuig zich afzetten tegen iets dat niet aanwezig is,behoudens het ruimtevaartuig zelf.
Mogelijk vangt die door een vorm van vertraging de stuurkrachtjes op bij het manouvreren.

Een volgende vraag is wanneer een object in de ruimte de invloed ondergaat van een kracht-evt.met bijbehorende inslagkracht ofwel zachte landing.
Bij de voorgedragen lichtjaarbalk (Vitharr),dus een onbenoemde balk met een lengte van 9,468 e12 km is er een bepaalde massa aanwezig,zeg 150 kg/m ofwel-als ik het goed bereken ca 1.42 e12 ton om in beweging gebracht te worden of dat de fenomenale schop totaal geen effect heeft.
Er zal wel een verhouding zijn tussen de massa van een object in de ruimte en het max. van invloedbare kracht.
De kantelweerstand bij deze balk bij een tik op een balkeinde zal minder zijn,dan op het hart van de balk en de meeste ruimte-objecten zijn bolvormig en worden meestal -door de aantrekkingskracht aangetrokken door de zwaartekracht van het object en bij niet te hoge naderingssnelheid aangetrokken richting centrum (hart object).

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Contact met aliens?

Bericht door Tardis » 30 jun 2013, 19:52

oktagon schreef:Voor mij is het nog steeds een vraag hoe stuurraketjes aan een ruimtevaartuig zich afzetten tegen iets dat niet aanwezig is,behoudens het ruimtevaartuig zelf.
Het is heel eenvoudig te begrijpen als je uitgaat van een bol die van binnen onder hoge druk staat. Alle krachten houden elkaar in evenwicht en daardoor is de resultante 0. Pas als er een gat in de wand ontstaat verandert de waarde van de resultante. Ter plaatse van het gat wordt geen druk op de wand uitgeoefend en op de tegenovergestelde plaats wel. Deze kracht zorgt voor de voortstuwing van de raket.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Contact met aliens?

Bericht door Vitharr » 30 jun 2013, 20:38

Tardis schreef:
oktagon schreef:Voor mij is het nog steeds een vraag hoe stuurraketjes aan een ruimtevaartuig zich afzetten tegen iets dat niet aanwezig is,behoudens het ruimtevaartuig zelf.
Het is heel eenvoudig te begrijpen als je uitgaat van een bol die van binnen onder hoge druk staat. Alle krachten houden elkaar in evenwicht en daardoor is de resultante 0. Pas als er een gat in de wand ontstaat verandert de waarde van de resultante. Ter plaatse van het gat wordt geen druk op de wand uitgeoefend en op de tegenovergestelde plaats wel. Deze kracht zorgt voor de voortstuwing van de raket.
[clap] Fantastisch Tardis. ;P!

Waarom schrijven ze het niet gewoon zo in de boeken? :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Contact met aliens?

Bericht door Tardis » 30 jun 2013, 22:17

Dat vraag ik me ook vaak af.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Contact met aliens?

Bericht door oktagon » 21 mar 2014, 16:58

Vitharr schreef: 29 juni 2013 :
oktagon, ik heb dit topic doorgelezen en ben half mee in je redenatie. Volgens mij doe je jezelf hier iets te kort. Je denkt out-of-the-box, maar enkel met zaken die reeds in een andere box zaten. (paranormaal bijvoorbeeld)

Wil je bepaalde uitingen in dit topic nog herzien? Er zijn inmiddels wat jaren verstreken die je misschien op andere gedachten hebben gebracht?

1 kwestie in dit kader die bij mij direct weer opborrelt is de beperking van de lichtsnelheid met betrekking tot informatie. Ik las ooit in een beetje wazig boek over 'supervloeibaarheid' van het quantumvacuüm. Het idee was dat door supervloeibaarheid een verandering op een bepaalde locatie, direct door het hele veld effect zou hebben. Sindsdien vraag ik me het volgende af;

Als we een ijzeren balk van 1 lichtjaar lang in de ruimte hangen, en ik geef er aan deze kant een (fenomenale) schop tegen. Dan is de reactie aan de andere kant toch direct? Als de balk stevig genoeg is zal hij niet vervormen, en ik breek volgens mij ook geen natuurwetten in dit voorbeeld. Maar iemand aan de andere kant zou direct weten dat wij iets hebben gedaan. De informatie is dan sneller dan het licht overgebracht.
Dit was mijn topic in 2006,2008 en 2009;mogelijk door derden veel later weer opgenomen:

Ik poneerde op WSF eens mijn gedachten omtrent een mogelijk alien-contact met ons hemelbestormers. :wings:

Dit verhaal was als volgt
:

6 March 2006, 17:57 Bericht #19

Wat is toch de achterliggende gedachte bij het werken met het ontvangen van "radio"signalen-van bv.Dwingelo en wel het vanuit het heelal ,hetzij gericht vanaf een of andere planetenstelsel of willekeurig?
Als wijzelf een signaal uitzenden,zal dit waarschijnlijk ook een aantal lichtjaren (wrs. vele duizenden of meer)onderweg zijn,voordat een "intelligentie"dit oppikt en weet te vertalen.
Zij moeten het begrip reageren kennen en dat dan doen.
Als er een reactie komt op Aarde,is dat mogelijk een reactie die jaren oud is,hetzelfde geldt voor ons uitgezonden signaal.
Welk belang hecht de "politiek" hieraan om toch zeer veel geld in een dergelijk object te steken?
Overigens,als we ooit een contact zouden leggen,vernemen we iets wat lang geleden gebeurd is en onze verzonden signalen zijn verleden tijd voor de ontvangers.
Welke risico's halen we in huis (de aarde) bij contacten met Aliens (andere civilisaties);zijn ze net zo als ons egoistisch en hebzuchtig geprogrammeerd en mogelijk technisch veel verder ontwikkeld,zodat we dan op aarde wel in de problemen komen. (aliengreen)

Ik poneer liever een onconventionele stelling en wel dat de mensheid psychisch muteren moet en dan via parapsychologische (telepatische)wegen contacten kan zoeken,waarbij afstanden en tijd geen rol spelen en men in dezelfde tijdruimte info zou kunnen uitwisselen! [alien]

Zomaar weer gedachtegangen van

Oktagon
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

WW2016

Re: Contact met aliens?

Bericht door WW2016 » 04 apr 2014, 12:22

Iemand begon over SETI, helaas is SETI een zoethoudertje voor het klootjesvolk. Verwacht hier dan ook niets van.

Plaats reactie