Contact met aliens?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Contact met aliens?

Bericht door oktagon » 25 mei 2008, 15:17

Ik ben bij forums over astronomie (nl.,du., fr.)in 2004 in discussie geraakt over het volgende:

Er wordt op diverse plaatsen op aarde dmv.grote antennes "gewacht" op buitenaardse signalen,oa.in Dwingelo is er een.
De signalen die men hoopte te horen zijn van mogelijke buitenaardse beschavingen die zich mogelijk bevinden ofwel in ons melkwegstelsel met een uiterste begrenzing van ca.100.000 lichtjaren ofwel van andere galaxies die zich op miljoenen lichtjaren van ons af bevinden.
Zou er ooit een signaal (signalen) worden opgevangen,dan stelt men dat de snelheid van uitzenden door die beschavingen maximaal de lichtsnelheid zijn,met gevolg dat een ontvangen sein minimaal enkele jaren ( van Centauri Alpha :op ca.4 lichtjaren) ofwel honderden tot duizenden resp.miljoenen jaren oud zijn.
De desbetreffende beschavingen zouden intussen lang verdwenen kunnen zijn.
Ik heb in die discussie toen gesteld,dat de bovenstaande methode geen zin heeft;alleen een mogelijke historisch doel,maar dat mogelijk alleen een benadering op parapsychologisch vlak met telepatische contacten de enigste mogelijkheid is om ooit wat te "horen".
Ik stelde verder dat gedachtenoverbrenging tijdloos zou zijn,dus men zou "actualiteiten" vernemen,maar nooit "persoonlijke" contacten kunnen leggen.
Als laatste stelde ik dat de mensheid nog wel diverse mutaties zou moeten ondergaan,voordat de zij ooit tot telepatische contacten in staat zou zijn.
Op deze forums kreeg ik zeer gevarieerde,meestal afwijzende reacties,een enkeling erkende dit als enige mogelijkheid,doch ontkende de gedachtenoverbrenging waarbij de lichtsnelheid niet van toepassing zou zijn! :roll:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Contact met aliens?

Bericht door MetalPig » 25 mei 2008, 15:47

oktagon schreef:doch ontkende de gedachtenoverbrenging waarbij de lichtsnelheid niet van toepassing zou zijn! :roll:
Als je het mechanisme niet weet kun je ook niet stellen dat de lichtsnelheid niet een beperkende factor vormt.
Voor alle mechanismen die we wel kennen is de lichtsnelheid wel een beperkende factor, dus het ligt voor de hand om te verwachten dat dat met telepathie ook zo zal zijn.

Maar goed, eerst maar eens aantonen dat telepathie bestaat.

Gijs

Re: Contact met aliens?

Bericht door Gijs » 25 mei 2008, 16:51

Wat bedoel je met actualiteiten vernemen en geen persoonlijke contacten? Als gedachte-overbrenging tijdloos is, en je dus in elke tijd een contact kan leggen met alle wezens van een andere tijd, dan sta je toch persoonlijk in contact met diegene waarmee je de gedachte-overbrenging realiseert? Dus ik snap dat niet.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Contact met aliens?

Bericht door oktagon » 25 mei 2008, 17:24

Ik bedoel met "actualiteiten" dat het tijdstip van de "conversatie"zowel voor de zender als de ontvanger gelijk is;ik reken niet in seconden (dat kan het tijdverschil bij een aards gesprek zijn via radio,ed.).

Een direct persoonlijk contact acht ik met onze huidige kennis als onmogelijk,gezien de tijdverschillen in vele lichtjaren,vandaar mijn idee van een tijdloze connectie via paranormale "wegen" in de toekomst.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

FuzzyBrains

Re: Contact met aliens?

Bericht door FuzzyBrains » 12 nov 2009, 14:33

zit wat in

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Contact met aliens?

Bericht door oktagon » 12 nov 2009, 18:16

Wij zitten vele lichtjaren af van mogelijke planeten met aliens;de dichtsbijzijnde is ,naar ik meen -Sirius op 4 lichtjaren afstand. En evt.andere planeten liggen vele malen verder weg,zover ik weet,en zijn die toch mogelijk bewoond en hoe is hun communicatiegedrag/-methode/-systeem.

Indien daar idd.aliens zijn en met lichtsnelheid zouden kunnen reizen,hetgeen ik wel betwijfel,zijn die vier jaren onderweg om ons te bereiken.

En zouden zij een idee hebben van het bestaan van onze planeet ,wij zijn een stofje in de ruimte om het plastisch uit te drukken.

Ik zie een mogelijk contact bij verdere mutatie van ons soort,als wij in staat zijn ons meer op paranormaal nivo te ontwikkelen en dan contacten te verwerven.

Maar er bestaan vele gedachten daarover!
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Contact met aliens?

Bericht door oktagon » 12 nov 2009, 18:22

Ik zie dat ik al bij het starten van de topic in mei 2008 een soortgelijk verhaal produceerde,dus ik verval in herhaling!
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Contact met aliens?

Bericht door Paulus » 12 nov 2009, 23:32

Het sterrenstelsel dat het dichtst bij de zon staat is Proxima Centauri op een afstand van 4.22 lichtjaar .
Dit stelsel heeft met een hoge waarschijnlijkheidsgraad ook planeten.
Sirius staat bijna 2x zover weg. Zie hier

Het doel van projecten als SETI (zie hier) is het vinden van bewijs dat de aardbewoners in het universum niet de enige zijn die "intelligentie" hebben.
De (kunstmatige) signalen kunnen uiteraard enkele jaren, maar ook duizende jaren oud zijn.
Dit wil echter niet zeggen dat die beschavingen niet meer bestaan. :D
Daarbij heeft de aarde ook gerichte boodschappen het heelal ingestuurd.
Zowel met de bekende beeldplaten in/op de Pioneer 10 en 11, als ook radiouitzendingen.
En wat dacht je van alle telecommunicatie signalen die radio en TV stations dagelijks de ether in sturen?
Die kunnen nu of over een aantal jaren ook door buitenaardse beschavingen opgevangen worden.

Over hoe we met ET moeten communiceren wordt al jaren nagedacht en gediscussieerd.
Als het zover is zal er dus zeker wel een oplossing voor zijn of komen. :D
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Contact met aliens?

Bericht door oktagon » 13 nov 2009, 13:22

Groet Jezus van me,Paulus,mogelijk deed hij of voorgaande profeten er een uitspraak over.

Het overige van je reactie is me wel bekend;op te vangen signalen zullen geen recente info bevatten van aliens doch wel zou het interessant zijn om historie van ze te vernemen net als zij dan onze avonturen over een aantal decennia of eeuwen zouden ontvangen.

Als de communicatievorm zou klikken!
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Contact met aliens?

Bericht door Vitharr » 29 jun 2013, 15:46

oktagon, ik heb dit topic doorgelezen en ben half mee in je redenatie. Volgens mij doe je jezelf hier iets te kort. Je denkt out-of-the-box, maar enkel met zaken die reeds in een andere box zaten. (paranormaal bijvoorbeeld)

Wil je bepaalde uitingen in dit topic nog herzien? Er zijn inmiddels wat jaren verstreken die je misschien op andere gedachten hebben gebracht?

1 kwestie in dit kader die bij mij direct weer opborrelt is de beperking van de lichtsnelheid met betrekking tot informatie. Ik las ooit in een beetje wazig boek over 'supervloeibaarheid' van het quantumvacuüm. Het idee was dat door supervloeibaarheid een verandering op een bepaalde locatie, direct door het hele veld effect zou hebben. Sindsdien vraag ik me het volgende af;

Als we een ijzeren balk van 1 lichtjaar lang in de ruimte hangen, en ik geef er aan deze kant een (fenomenale) schop tegen. Dan is de reactie aan de andere kant toch direct? Als de balk stevig genoeg is zal hij niet vervormen, en ik breek volgens mij ook geen natuurwetten in dit voorbeeld. Maar iemand aan de andere kant zou direct weten dat wij iets hebben gedaan. De informatie is dan sneller dan het licht overgebracht.
Morgen is vandaag ook gisteren....

tofu_kronos

Re: Contact met aliens?

Bericht door tofu_kronos » 29 jun 2013, 16:33

Jij hebt het over string field displacement met je stalen balk.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Contact met aliens?

Bericht door Vitharr » 29 jun 2013, 16:45

Dat klopt, maar ik vond een stalen balk eenvoudiger om te doorgronden. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Contact met aliens?

Bericht door Tardis » 29 jun 2013, 18:32

Vitharr schreef:Als we een ijzeren balk van 1 lichtjaar lang in de ruimte hangen, en ik geef er aan deze kant een (fenomenale) schop tegen. Dan is de reactie aan de andere kant toch direct?
Nee, de schop veroorzaakt een schokgolf door de ijzeren staaf. Een schokgolf verplaatst zich in ijzer met een snelheid van 5,89 km sec. (geen parate kennis, ik heb het opgezocht :wink: ) Als dit een vraag in de Nationale Wetenschapsquiz zou zijn zou ik dit als redenering voor mijn antwoord geven. Dus als we er voor het gemak van uitgaan dat de energie van jouw fenomenale schop 100% behouden blijft (wat het in de praktijk niet doet) dan duurt het wel even voor jouw schop aan de andere kant van de staaf te meten is.
Laatst gewijzigd door Tardis op 29 jun 2013, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

tofu_kronos

Re: Contact met aliens?

Bericht door tofu_kronos » 29 jun 2013, 19:26

Vitharr schreef:Dat klopt, maar ik vond een stalen balk eenvoudiger om te doorgronden. :mrgreen:
Ik heb weleens zitten denken dat string field displacement weleens als een vervanger voor teleportatie gebruikt kan worden. Door de gegevens door te sturen via string fields.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Contact met aliens?

Bericht door Tardis » 29 jun 2013, 19:37

Weet jij wat string field displacement betekent en zo ja, kun je ons uitleggen wat het is? Ik heb het zojuist aan meneer Google gevraagd en die heeft er nog nooit van gehoord.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Contact met aliens?

Bericht door Vitharr » 29 jun 2013, 20:05

Tardis schreef:Dus als we er voor het gemak van uitgaan dat de energie van jouw fenomenale schop 100% behouden blijft (wat het in de praktijk niet doet) dan duurt het wel even voor jouw schop aan de andere kant van de staaf te meten is.
[think] Ik wil er niet echt een schokgolf doorheen zenden. Als ik dat zou doen dan zou ik immers enkel de balk als transmissiemedium gebruiken. Ik wil die balk echt verplaatsen. Zeg 1 cm. De voortplantingssnelheid van een schokgolf door die balk speelt dan volgens mij geen rol?

De reden dat ik voor die balk koos is dat er hoe dan ook iets wonderlijks uit komt volgens mij. Of ik breng een actie sneller dan het licht over, of er gebeurt een wonder en mijn schop gaat als een golf door die balk heen. Beide uitkomsten vind ik interessant, maar omdat men zelden zulke rare voorbeelden als ik kiest kan ik er geen antwoord op vinden. :mrgreen:

Ik kan me voorstellen dat inertie hier wat roet in het eten gaat gooien bijvoorbeeld?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Contact met aliens?

Bericht door Tardis » 29 jun 2013, 20:11

Vitharr schreef:[think] Ik wil er niet echt een schokgolf doorheen zenden.
Je geeft die staaf toch een harde optater? Of dat een duizendste millimeter is of een kilometer maakt niet uit, het gaat nog steeds om een golfbeweging en de golfsnelheid in ijzer is bekend.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Contact met aliens?

Bericht door Tardis » 29 jun 2013, 20:21

Als we de schaal verkleinen en we hebben het over een supergeleidende draad van 1 lichtjaar lengte en 1 elektron dikte waar een mantel omheen zit die alle elektronen netjes op een rijtje houdt en we duwen er aan onze kant één elektron in, dan duurt het een jaar voordat er aan de andere kant een elektron uitgeduwd wordt. Bedenk dat er verhoudingsgewijs een enorme hoeveelheid ruimte tussen de elektronen zit en dat er sprake is van een golfbeweging waarmee de aanvankelijke energie (een elektron toevoegen) nooit sneller kan worden overgebracht dan die van de lichtsnelheid.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Contact met aliens?

Bericht door Vitharr » 29 jun 2013, 20:47

Dan begreep ik jouw schokgolf verkeerd. :wink: Als je een balk een schop geeft gebeuren er toch 2 dingen? Die balk beweegt, en er trekken golven door die balk heen. Ik dacht, per abuis, dat jij het laatste geval bedoelde. :grin:

Vergeef me, dat is zo'n nadeel van opleidingen op verschillende niveau's volgen. Bij hydraulica leerden ze dat cilinders van 1 lichtjaar direct reageren. Het vervelende 'need to know basis' van ons onderwijssysteem. Terwijl ik al lang kennis bezit die het tegendeel aantoont blijft die oude kennis ook zitten. En dat bijt elkaar regelmatig. :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Contact met aliens?

Bericht door Tardis » 30 jun 2013, 13:12

Vitharr schreef:Als je een balk een schop geeft gebeuren er toch 2 dingen? Die balk beweegt, en er trekken golven door die balk heen.
Nee, er gebeurt maar 1 ding: de beweging van de balk = de golf :grin: . In onze alledaagse werkelijkheid zijn ijzeren balken nooit enorm lang en daardoor lijkt het alsof het einde van de ijzeren balk op hetzelfde moment een even grote afstand aflegt. Toch gaat er tijd overheen, meer zelfs dan de tijd die er voor nodig is om een gloeilamp te doen branden als je de lichtschakelaar omzet. Stel dat het lukt om een ijzeren balk met een lengte van een lichtjaar te bouwen en we geven die balk aan onze kant een verschrikkelijke optater, dan vervormt die balk in de vorm van een golfbeweging die zich met een snelheid van 5,89 km.sec. door de staaf voortplant.

Een van de aspecten waar we in onze dagelijkse werkelijkheid niet bij stil staan is dat een ijzeren staaf massief lijkt, maar niet massief is: materie bestaat voor bijna 100% uit ruimte. Alle subatomaire deeltjes bestaan zelf ook voor vrijwel 100% uit ruimte. Al die ruimte maakt deel uit van een dynamisch evenwicht tussen de verschillende krachten die elkaar beïnvloeden. Als jij een kracht uitoefent op een ijzeren staaf dan zal die kracht zich voortplanten van subatomair deeltje op subatomair deeltje, het evenwicht is voor even verstoord, maar het evenwicht wordt snel hersteld. Dit principe plant zich voort als een golf en die golfsnelheid is nooit groter dan die van de lichtsnelheid.

In de praktijk heb je ook nog te maken met massatraagheid dus als je echt een enorme klap geeft tegen het ene uiteinde van die ijzeren balk dan veroorzaakt de energie een blijvende beschadiging (vervorming) van die balk.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie