Drie op tien gelooft in beschermengel

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Drie op tien gelooft in beschermengel

Bericht door Tammy » 19 jan 2011, 01:21

Afbeelding

Het kerkbezoek kalft af, net als het aantal mensen dat zich gelovig noemt. Maar weinigen kunnen leven met het idee dat er 'niets' is. Zo gelooft drie op tien Britten in een beschermengel die over hem of haar waakt. Ongeveer evenveel Britten geloven in engelen, terwijl vijf procent toegeeft er al een gezien te hebben. 17 procent bekent niet te weten wat ze moeten geloven.

De cijfers zijn echter niet erg betrouwbaar: er werden maar een paar honderd mensen bevraagd, door 'The bible society' nog wel. Het is ook onduidelijk hoe de ondervraagden zijn geselecteerd. Dat houdt de organisatie niet tegen om verregaande conclusies te trekken.

"Er is tonnen bewijs dat er aanwezigheden zijn in deze wereld die het menselijke overstijgen. Dat een derde van dit land gelooft in engels is een teken van spirituele nood in velen onder ons. Een engel is een boodschapper van God en de Bijbel bevestigt hun aanwezigheid in verschillende vormen."


Bron : Wereldgeheimen.nl

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Drie op tien gelooft in beschermengel

Bericht door Tammy » 19 jan 2011, 01:25

Ik weet het niet [think]

Als ze er zijn dan neig ik meer naar overleden dierbaren die je willen beschermen.
Dus niet iets van god , want daar geloof ik niet in.

Ik heb wel een keer iets meegemaakt heel vroeger, vertel ik deze week wel.

Geloven jullie er wel in ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Drie op tien gelooft in beschermengel

Bericht door MetalPig » 19 jan 2011, 13:03

Nee, ik geloof er niet in.

Maar als ze met die "tonnen bewijs" komen denk ik er wellicht anders over...

tofu_kronos

Re: Drie op tien gelooft in beschermengel

Bericht door tofu_kronos » 19 jan 2011, 18:41

Keer een docu gezien, ancient aliens. Waarin gesteld werd dat engelen niets meer waren dan aliens.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Drie op tien gelooft in beschermengel

Bericht door Maxi » 19 jan 2011, 21:57

MetalPig schreef:Nee, ik geloof er niet in.

Maar als ze met die "tonnen bewijs" komen denk ik er wellicht anders over...

deel de zelfde mening.

Elfje

Re: Drie op tien gelooft in beschermengel

Bericht door Elfje » 20 jan 2011, 10:36

Ik geloof niet zo zeer in beschermengelen,. ik denk dat we juist geen bescherming krijgen anders leer je nergens van als ze steeds problemen voor je uit de weg halen.

petra8

beschermengel voor iedereen!

Bericht door petra8 » 24 feb 2013, 17:11

of je er nu in gelooft of niet.
iedereen heeft een beschermengel.
Engelen zijn overal rond ons om te beschermen.

waarom doet een iemand dan iets vreselijks en is een ander slachtoffer?

Het blijft het feit dat de mens vrije wil heeft.

iedereen heeft een stemmetje in zijn hoofd.
een stemmetje dat het als een weegschaal van goed of slechte dingen kan spreken.

Er zouden minder mensen slechte dingen doen of slechte dingen overkomen als ze beter naar dat stemmetje zouden luisteren.

wie stemmen in zijn hoofd hoort is gek?
welnee, er kunnen wel degelijk goede en slechte krachten in je energieveld bezig zijn.
Ik kan redevoeringen over houden, maar daar zijn anderen vast beter geschikt voor.

ik spreek nu alleen over het stemmetje in mijn eigen hoofd.
als ik op straat fiets zegt dat stemmetje, ga wat dichter naar de stoep.
Ik doe dat en even later scheerd een gek in opgevoerde auto rakelings langs mij.
Of als ik iets kwijt ben dat het stemmetje zegt, kijk eens daar en de sleutels liggen niet op de kast, maar in de bijkeuken.
daar achter gelaten na er boodschappen te hebben opgeborgen.

stemmen zijn dus beslist niet per definitie kwaad.

[*] :nice: :aliensmile:
Laatst gewijzigd door petra8 op 28 feb 2013, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Drie op tien gelooft in beschermengel

Bericht door Gast1 » 24 feb 2013, 18:12

Zo Petra, je overbrugt een hele periode van ruim twee jaar stilte in dit topic. :grin:

Of ik het een beschermengel kan noemen weet ik niet, maar er is 'iets' wat mij leidt, mijn hele leven al en ik heb de ervaring dat dat 'iets' mij ook beschermt en dingen wil laten ervaren.

Starlight

Re: Drie op tien gelooft in beschermengel

Bericht door Starlight » 24 feb 2013, 22:34

Je woorden zijn erg mooi, Petra!

Ik geloof inderdaad ook in beschermengelen, of hoe je het dan ook wil noemen. Gewoon een overleden dierbare je in de gaten houdt en nog regelmatig terug komt waardoor je de aanwezigheid voelt van diegene. Het kan je geruststellen en je het gevoel geven dat je niet alleen bent. Ook het ''stemmetje'' in je hoofd zoals Petra zegt. Niet dat ik echt letterlijk een stem in mijn hoofd hoor maar wel een gedachte stem. Ik heb soms ook voorspellende dromen of ineens voorspellende gedachtes. Je denkt of praat dan zomaar ergens over en en een paar dagen later gebeurt het opeens, of een jaar later.

In ieder geval, het is fijn om de aanwezigheid van zo iemand te kunnen voelen. Zo ken ik 4 ''beschermengelen'' Mijn overleden opa, tweelingzus, broertje (na een miskraam) en nog een meisje alleen ken ik die voor zover ik weet niet in het echt, alleen in dromen laat ze zich regelmatig zien. Dominique heet ze.
De aanwezigheid van mijn broertje voel ik niet vaak. Wel de aanwezigheid van mijn opa en tweelingzus. Vaak zijn ze op mijn kamer en ik kan met ze praten. Gewoon hardop, en ze praten terug via gedachtes en gevoel.

Dus ja, niet zo gek dat ik in deze dingen geloof. Dat kan ook niet anders als je er zelf ervaring mee hebt. :wink:

Gebruikersavatar
Aine Vevina
Onderzoeker
Berichten: 451
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:49

Re: Drie op tien gelooft in beschermengel

Bericht door Aine Vevina » 13 apr 2013, 22:23

Ik geloof het niet in
Afbeelding

Ik ben een alienmeisje

Plaats reactie