Ben je een Hoog Sensitief Persoon? (HSP-test)

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Starlight

Re: Ben je een Hoog Sensitief Persoon? (HSP-test)

Bericht door Starlight » 12 jul 2012, 15:04

Ik heb op bijna alles wel JA geantwoord.
Klopt ook wel, weet ik al lang van mezelf. Alleen had ik er nog nooit aan gedacht dat ik hooggevoelig ben. Ik dacht dat ik gewoon raar was, omdat ik zo anders denk als anderen en andere interesses heb.
Ik verbaas me soms zo erg over hoe mensen denken.
Ik kijk en zie de wereld om me heen, de meeste anderen, en al helemaal van mijn leeftijd, doen dat niet..
Wat ik zooo jammer vind, want kijk om je heen, en zie de wonderen van het bestaan..

Gast1

Re: Ben je een Hoog Sensitief Persoon? (HSP-test)

Bericht door Gast1 » 12 jul 2012, 17:12

1) Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving. JA/NEE Soms
2) Ik wordt beïnvloed door de stemmingen van anderen. JA/NEE Soms
3) Ik ben nogal gevoelig voor pijn. JA/NEE Psychisch of fysiek?
4) Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer, of een andere plek waar ik alleen kan zijn. JA/NEE Soms, maar nooit in een kamer
5. Ik ben bijzonder gevoelig voor de effecten van cafeïne. JA/NEE Ah, eindelijk: Nee
6) Ik raak gemakkelijk overvoerd door dingen als fel licht, sterke geuren, grove weefsels of harde sirenes. JA/NEE De laatste tijd wel een beetje ja.
7) Ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld. JA/NEE O ja zeg ...
8) Ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden. JA/NEE Ja
9) Ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek. JA/NEE Een heel dik Ja!
10) Ik ben consciëntieus. JA/NEE Meestal wel
11) Ik schrik gemakkelijk. JA/NEE Soms
12) Ik voel me opgejaagd als ik veel moeite moet doen in korte tijd. JA/NEE Dat ligt er aan 'wat'
13) Als mensen zich in een fysieke omgeving niet prettig voelen, weet ik meestal wat er gebeuren moet om dat veranderen (bijv. door licht te veranderen of het meubilair te verplaatsen. JA/NEE Ja
14) Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me te veel dingen tegelijk te doen. JA/NEE Begrijp ik niet.
15) Ik doe erg mijn best om te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet. JA/NEE Soms
16) Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows. JA/NEE Ik heb geen principes
17) Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt. JA/NEE Dat ligt er aan 'wat'
18) Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratievermogen of mijn humeur. JA/NEE Ik heb nooit honger en weet niet wat het is.
19) Veranderingen in mijn leven brengen mij van mijn stuk. JA/NEE Dat ligt er aan 'wat'
20) Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan. JA/NEE Ja
21) Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij een hoge prioriteit. JA/NEE Dat ligt er aan 'wat'
22) Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken, word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk. JA/NEE Ik kan op deze vraag geen antwoord geven.
23) Als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden. JA/NEE Een heel dik Ja!

Het is maar zelden dat ik ja of nee kan zeggen bij dit soort vragen. Datzelfde heb ik met goed of fout. Het zijn flutvragen (voor mij) die geschikt zijn voor de zwart/wit denker. Er onder of er boven. Geen middenweg en duidelijk zijn ‘ja’ of ‘nee’ … Bewaar me.

Starlight

Re: Ben je een Hoog Sensitief Persoon? (HSP-test)

Bericht door Starlight » 12 jul 2012, 17:26

Bij dit soort vragen moet je ook gewoon makkelijk denken Gast1.
Gewoon het eerst wat er in je op komt, ''ja'' of ''nee''.
''Soms'' kan natuurlijk ook het eerste in je op komen, maar dan moet je nadenken of het misschien toch meer een ''nee'' is of toch meer een ''ja''.

Tja, zwart-wit denken kan lastig zijn hoor.. :mrgreen:

Gast1

Re: Ben je een Hoog Sensitief Persoon? (HSP-test)

Bericht door Gast1 » 12 jul 2012, 19:06

Taigitu schreef ook zoiets:
Een manier om te voelen of het ‘ja of nee’ is op de vraag, is om naar je buikgevoel te gaan en eerst de vraag als ‘ ja’ te beantwoorden in jezelf en daarna hetzelfde bij ‘nee’. Hierbij kan je een verschil van ‘zwaarte’ in je buik te voelen zijn. Je kan het verschil testen (duidelijk krijgen) door iets waarvan je weet dat je het heel leuk vindt met 'ja en nee' te beantwoorden. Voel dan even zonder je denken in te schakelen ........
De eerste reactie die mij te binnen schoot heb ik opgeschreven en staat achter de vraag. Daarna kon ik er in veel gevallen geen nee of ja van maken. :wink:
Tipje voor de toekomst: ben voorzichtig met snel ja of nee te zeggen en let op mijn onderschrift:

Starlight

Re: Ben je een Hoog Sensitief Persoon? (HSP-test)

Bericht door Starlight » 12 jul 2012, 23:35

Oohh, haha dat klopt, wat te snel overheen gelezen :mrgreen:
Ooh ja ik ben zowieso al voorzichtig met te snel ''ja'' of ''nee'' te beantwoorden.
Daarom zeg ik ook, zwart-wit denken is moeilijk soms.
Alleen bij dit soort vragen lukt me dat wel.

Je zegt dat ik voorzichtig moet zijn met te snel ''ja'' of ''nee'' te zeggen en dat ik naar je onderschrift moet kijken.
Maar jou onderschrift zegt toch ook dat er alleen een ''ja'' is of een ''nee''?? [think]

Gast1

Re: Ben je een Hoog Sensitief Persoon? (HSP-test)

Bericht door Gast1 » 12 jul 2012, 23:42

Starlight schreef:Oohh, haha dat klopt, wat te snel overheen gelezen :mrgreen:
Ooh ja ik ben zowieso al voorzichtig met te snel ''ja'' of ''nee'' te beantwoorden.
Daarom zeg ik ook, zwart-wit denken is moeilijk soms.
Alleen bij dit soort vragen lukt me dat wel.

Je zegt dat ik voorzichtig moet zijn met te snel ''ja'' of ''nee'' te zeggen en dat ik naar je onderschrift moet kijken.
Maar jou onderschrift zegt toch ook dat er alleen een ''ja'' is of een ''nee''?? [think]
Lees mijn onderschrift Starlight, onder de streep staat: Geloof het of niet :wink:

Trustten, Gast1 is moe [sleep] [sleep] [sleep]

Plaats reactie