Paranormale kinderen

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Paranormale kinderen

Bericht door taigitu » 01 aug 2012, 22:23

In het televisieprogramma Paranormale kinderen op SBS6 helpt paragnost Liesbeth van Dijk kinderen omgaan met hun vermeende zesde zintuig. Wetenschapsfilosoof dr. Herman de Regt strijdt al lange tijd tegen in zijn ogen 'paranormale onzin'. Het programma van SBS is volgens hem zelfs schadelijk voor kinderen. "Waar we op andere terreinen alle mogelijke moeite doen om kinderen te beschermen tegen mogelijke gevaren en bedreigingen, laten we in Paranormale Kinderen SBS6 en Liesbeth van Dijk kinderen gijzelen om ze bloot te stellen aan vermijdbare risico?s," zo schrijft De Regt op het blog DeJaap.nl. Medium Liesbeth van Dijk en wetenschapsfilosoof Herman de Regt gaan hierover vanavond in debat.
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=ULNDQ4l7 ... ure=relmfu[/youtube-2]
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Tennisfan

Re: Paranormale kinderen

Bericht door Tennisfan » 02 aug 2012, 02:12

Paranormale kinderen bestaan niet. Net zo als er geen paranormale volwassenen zijn.
Er zijn wel hypergevoelige kinderen en volwassenen, welke erg goed zijn in cold reading. Of dit soort mensen nu te goeder trouw of ten kwade handelen dat is tot daar aan toe. Maar ik denk dat de bewijslast, met de wetenschappelijke vorderingen die we tot dusverre gemaakt hebben, werkelijk bij dit soort zweeflichtjes ligt.

Er bestaan voor zover bewezen geen geesten, en ook geen ectoplasma, en ook geen echte foto's van geesten. Dit soort misstanden, mensen, moet tegelijk met astrologie geruimd worden. Opdat het gehele menselijk ras er voordeel van geniet.
Er zijn ook nog nooit moorden opgelost m.b.v. zogenaamde paragnosten.
Maar zolang er sterrenbeelden in de dagelijkse krant staan zal dit bericht wel aan zeer weinigen besteed zijn.
Er waren ooit mensen die dachten dat er een ruimteschip zich achter een planeet verstopte tot het moment daar was dat deze mensen opgehaald werden met deze ruimtetaxi. WAKE UP CALL 4 MR. MORRIS!!! :aliensmile:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Paranormale kinderen

Bericht door taigitu » 02 aug 2012, 02:51

Tennisfan schreef:Paranormale kinderen bestaan niet. Net zo als er geen paranormale volwassenen zijn.
Er zijn wel hypergevoelige kinderen en volwassenen, welke erg goed zijn in cold reading. Of dit soort mensen nu te goeder trouw of ten kwade handelen dat is tot daar aan toe. Maar ik denk dat de bewijslast, met de wetenschappelijke vorderingen die we tot dusverre gemaakt hebben, werkelijk bij dit soort zweeflichtjes ligt.

Er bestaan voor zover bewezen geen geesten, en ook geen ectoplasma, en ook geen echte foto's van geesten. Dit soort misstanden, mensen, moet tegelijk met astrologie geruimd worden. Opdat het gehele menselijk ras er voordeel van geniet.
Er zijn ook nog nooit moorden opgelost m.b.v. zogenaamde paragnosten.
Maar zolang er sterrenbeelden in de dagelijkse krant staan zal dit bericht wel aan zeer weinigen besteed zijn.
Er waren ooit mensen die dachten dat er een ruimteschip zich achter een planeet verstopte tot het moment daar was dat deze mensen opgehaald werden met deze ruimtetaxi. WAKE UP CALL 4 MR. MORRIS!!! :aliensmile:
Het is een mening die ik niet ga weerleggen maar naast me neerleg.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Paranormale kinderen

Bericht door goudroes » 02 aug 2012, 12:56

Ik heb het gezien op P&W, wat een irritante man is die Herman zeg. Die is heel goed in monologen, maar luisteren of iemand uit laten praten homaar.
Iedereen is paranormaal begaafd, alleen we zijn het bijna allemaal weer kwijtgeraakt omdat we nu eenmaal het ratio belangrijker vinden dan de gevoelskant. Wat mij wel verbaast waarom kinderen en ouders dit op tv willen laten zien. Je stelt je wel heel kwetsbaar op zo.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Rie

Re: Paranormale kinderen

Bericht door Rie » 02 aug 2012, 17:19

Paranormaal zijn we allemaal wel een beetje.

Sommigen hebben het meer en komen er voor uit.

Kinderen die para zijn die heb je weldegelijk.

Gast1

Re: Paranormale kinderen

Bericht door Gast1 » 02 aug 2012, 20:50

Iedereen is paranormaal begaafd, alleen we zijn het bijna allemaal weer kwijtgeraakt omdat we nu eenmaal het ratio belangrijker vinden dan de gevoelskant.
Mooi geschreven goudroes :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Paranormale kinderen

Bericht door Susan » 10 aug 2012, 09:25

Tennisfan schreef:Paranormale kinderen bestaan niet. Net zo als er geen paranormale volwassenen zijn.
Er zijn wel hypergevoelige kinderen en volwassenen, welke erg goed zijn in cold reading. Of dit soort mensen nu te goeder trouw of ten kwade handelen dat is tot daar aan toe. Maar ik denk dat de bewijslast, met de wetenschappelijke vorderingen die we tot dusverre gemaakt hebben, werkelijk bij dit soort zweeflichtjes ligt.

Er bestaan voor zover bewezen geen geesten, en ook geen ectoplasma, en ook geen echte foto's van geesten. Dit soort misstanden, mensen, moet tegelijk met astrologie geruimd worden. Opdat het gehele menselijk ras er voordeel van geniet.
Er zijn ook nog nooit moorden opgelost m.b.v. zogenaamde paragnosten.
Maar zolang er sterrenbeelden in de dagelijkse krant staan zal dit bericht wel aan zeer weinigen besteed zijn.
Ook wetenschappers zijn echt niet allemaal objectief, maar dat soort berichten lees je misschien niet graag? ( mag/kan je misschien zelf even opzoeken, net als je de 'bewijslast' tégen deze in jouw ogen geziene 'onzin' vermoedelijk ook gevonden hebt) Je bent ook een van de velen die alleen waarde aan hun 'bewezen' feiten hecht? Overal zullen mensen zijn die niet te goeder trouw zijn.In de paranormale wereld én in de wetenschappelijke wereld, om het hier even bij te houden.
De wetenschap is idd voor sommigen een 'heilig' iets , en alles wat daar buiten valt wordt van tafel geveegt. Zelfs beweren ze dan net als jij dus nu doet, dat paranormale kinderen en volwassenen gewoon niet bestaan.... Wat ze zelf niet mee hebben gemaakt er dan ook niet is/bestaat. Dat vind ik erg bekrompen gedacht, en zelfs van weinig gevoel getuigen voor de volwassen en kinderen die deze ervaringen hebben en het geheel te goeder trouw openlijk vertellen. Ieder heeft het recht hier zijn eigen mening over te hebben natuurlijk, dat geeft je in mijn perceptie echter niet het recht te beweren dat het niet bestaat, want dat weet jij niet,je neemt het toch ook alleen maar aan van anderen....
Op een ander forum noemde iemand zich stablizer, moet nml nu aan dit woord denken. Het wordt volgens mij hoog tijd dat men eens gaat proberen om over/tussen deze twee 'werelden' de gedachtengang eens wat meer te stabiliseren. Dat het EN EN kan zijn, niet dat alleen de wetenschap het alleen bij het rechte eind heeft, en doorslaan naar de andere kant, dat het paranormale het 'ongeziene' volkomen onzin is en totaal niet bestaat.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Paranormale kinderen

Bericht door taigitu » 10 aug 2012, 09:56

Susan,
Mensen die niet willen 'zien' zullen ook niet zien.
Het is voor veel mensen een angstig idee dat er dingen kunnen gebeuren of aanwezig zijn die anderen mensen wel ervaren of zien en zij niet. Dus is het eenvoudiger om de ander neer te zetten als 'gek of dom, misleid of wat dan ook. Zo blijft hun wereld veilig en te overzien.

Er zijn genoeg verhalen in omloop die het bewijzen:
http://www.gva.be/Archief/guid/medium-l ... 50284f8fb2
Medium lokaliseert lijk verdwenen vrouw in Comomeer

12/09/'05 In de Rand Italiaanse reddingswerkers hebben op de bodem van het Comomeer het lijk gevonden van een vrouw nadat zij waren getipt door een spiritueel medium dat door de ouders van de dame onder de arm was genomen, zo heeft de Italiaanse pers maandag bericht.
De dertigjarige Chiafra Bariffi gold als vermist nadat zij op 3O november 2002 met haar rode jeep was weggereden. De politie kon haar niet terugvinden, waarop haar ouders beslisten een beroep te doen op Maria Rosa Busi, een bekende waarzegster uit het naburige Brescia.
Moeder Luciana vertelde dat de waarzegster een foto van Chiara te zien kreeg en kort daarna de ouders contacteerde om te zeggen dat hun vermiste dochter "in het meer" lag, niet ver van hun woonplaats Bellano.
De sceptische politie weigerde te helpen. Maar Busi kon een groep duikers overtuigen een zoekactie te beginnen. In het weekeinde werd de jeep 120 meter diep in het Lago di Como teruggevonden, dankzij een van op afstand bediende onderwatercamera. Dra volgde ook de beige jas van de vermiste vrouw.
"Mevrouw Busi speelde een fundamentele rol in het lokaliseren van onze dochter en ze vroeg ons generlei geld", zei vader Francesco tegenover de staatstelevisieomroep RAI.
Busi zelf vertrouwde de krant La Repubblica toe enkel de zaak te hebben aanvaard omdat Chiara's moeder zo aandrong. "Ik kwam hier, ik volgde de route van het meisje (Chiara) en ik stopte waar ze is gevonden. Ik had een visioen. Ik hoorde haar stem", aldus het medium. "Ik weet niet hoe het werkt. Ik ben zo geboren. Ik kan stemmen horen en (de doden) zien", zei Busi die in het gewone leven verpleegster is.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Paranormale kinderen

Bericht door Susan » 10 aug 2012, 10:26

Dat is ook zo taigitu, vandaar ook mijn onderschrift zie je.

En er komt zeker voor sommigen (eerst) angst bij kijken, wat later bij hen dan toch soms minder wordt,er dan ook niet meer zo afwijzend tegenover staan. Helaas heel veel anderen niet, en die wijzen gewoon zonder meer werkelijk alles om zich heen af wat niet in hun gedachtenstraatje past.Het erge is dus dat ze hier zover in gaan anderen idd voor gek te verklaren of als leugenaars zien met een op hol geslagen fantasie.

Er zijn ook al heel lang veel van deze ervaringen en bewijzen bekent inmiddels.Echter ook hier gaan ze halsstarrig aan voorbij.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Paranormale kinderen

Bericht door goudroes » 10 aug 2012, 18:14

Gast1 schreef:
Iedereen is paranormaal begaafd, alleen we zijn het bijna allemaal weer kwijtgeraakt omdat we nu eenmaal het ratio belangrijker vinden dan de gevoelskant.
Mooi geschreven goudroes :wink:
dank je Gast1.
Ik ben het helemaal eens met Susan en Taigitu.
Ik denk dat het zelfs heel veel angst is en misschien hebben ze zelf wel dit "soort" van ervaringen gehad. En alles wat je ontkent is er ook niet en dat is wel zo veilig.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Starlight

Re: Paranormale kinderen

Bericht door Starlight » 10 aug 2012, 23:45

taigitu schreef:In het televisieprogramma Paranormale kinderen op SBS6 helpt paragnost Liesbeth van Dijk kinderen omgaan met hun vermeende zesde zintuig. Wetenschapsfilosoof dr. Herman de Regt strijdt al lange tijd tegen in zijn ogen 'paranormale onzin'. Het programma van SBS is volgens hem zelfs schadelijk voor kinderen. "Waar we op andere terreinen alle mogelijke moeite doen om kinderen te beschermen tegen mogelijke gevaren en bedreigingen, laten we in Paranormale Kinderen SBS6 en Liesbeth van Dijk kinderen gijzelen om ze bloot te stellen aan vermijdbare risico?s," zo schrijft De Regt op het blog DeJaap.nl. Medium Liesbeth van Dijk en wetenschapsfilosoof Herman de Regt gaan hierover vanavond in debat.
Wat een onzin dit, echt serieus. Ik kan hier zo kwaad om worden!
Ik vind het prachtig wat Liesbeth van Dijk doet. Ze helpt kinderen om te gaan met hun gave en ze gerust te stellen. Is dat nou schadelijk?
Het word juist schadelijk als je die kinderen aan hun lot over laat en helemaal naar laat worden.

Ik snap dat sommige mensen er nog steeds van overtuigd zijn dat ''paranormaal zijn'' niet bestaan, maar ga niet oordelen over iets wat je niet zeker weet. Zo egoistisch vind ik dat. En dan komt er zo'n filosoof aan die het wel even beter denkt te weten, bah..

Sorry voor mijn scherpe opmerking maar ik blijf hier slecht tegen kunnen ;P

En ja, ik begrijp heel goed wat die kinderen soms doormaken. Ze vinden het alleen maar fijn als iemand ze eens begrijpt.

Natuurlijk hoeven jullie niks met deze opmerking te doen van mij, maar dit is mijn mening [jaja]

Starlight

Re: Paranormale kinderen

Bericht door Starlight » 11 aug 2012, 00:38

En trouwens, je kunt niet ALLES bewijzen met de moderne wetenschap. In tegendeel, we weten nog maar heel weinig als je alleen maar uit gaat van de wetenschap. Ik heb veel respect voor wetenschap maar het is niet alles voor mij.

Mensen moeten zich eens minder strak vast houden aan dit soort dingen, laat je gedachtes gewoon eens de vrije loop, denk puur uit jezelf.
Dwaal niet te ver af, anders neemt de fantasie teveel de vrije loop. Denk gewoon eens ''logisch'' na op een pure manier.

Dat kan deze ''onbekende'' dingen wat meer begrijpelijker maken.


Beter kan ik dit niet uitleggen, ik hoop dat sommigen hier begrijpen wat ik bedoel.

Gast1

Re: Paranormale kinderen

Bericht door Gast1 » 11 aug 2012, 08:23

goudroes schreef:
Gast1 schreef:
Iedereen is paranormaal begaafd, alleen we zijn het bijna allemaal weer kwijtgeraakt omdat we nu eenmaal het ratio belangrijker vinden dan de gevoelskant.
Mooi geschreven goudroes :wink:
dank je Gast1.
Ik ben het helemaal eens met Susan en Taigitu.
Ik denk dat het zelfs heel veel angst is en misschien hebben ze zelf wel dit "soort" van ervaringen gehad. En alles wat je ontkent is er ook niet en dat is wel zo veilig.
;P! En zo denk ik er dus ook over. In alles wat je hier schrijft. Overigens heb ik ook last gehad dat ik dus ontkende, omdat het niet veilig voelde oftewel 'raar'... Maar nu weet ik dat het een geschenk is. Mooi om Starlight te zien schrijven. :wink:

petra8

Ik besta echt hoor!

Bericht door petra8 » 24 feb 2013, 17:02

heb mezelf enkelen, maar ja, ik voel het dus ik besta.

ik ben een paranormaal kind en weet je wat?
ik ben er nog trots op ook.

als kleintje doodsbang, maar dat was alleen maat ik er met niemand meer over durfde te praten.
de paar keer dat ik het probeerde Wervik uitgelachen.
dus als ik weet eens iets droomde wat uitkwam hield ik dat voor mezelf.

nu zeg ik als er kinderen met deze gave zijn, zouden ze kunnen leren di te sturen zodat er iets moois uit zou kunnen groeien.

:nice: üfo1: :chicken:

Plaats reactie