Medium Lisa Williams Live at El Portal Theatre

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Medium Lisa Williams Live at El Portal Theatre

Bericht door taigitu » 28 aug 2012, 22:26

Lisa Williams is een medium waar ik bewondering voor heb.
Zoals in deze videoclip wordt getoond is de manier waarop mediums over heel Nederland in kleine zaaltjes werken.
Ik vind dit een mooi voorbeeld hoe een en ander, bij dit soort bijeenkomsten met goede mediums, gaat.
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=FCPf7nwT ... re=related[/youtube-2]
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

aquarius

Re: Medium Lisa Williams Live at El Portal Theatre

Bericht door aquarius » 28 aug 2012, 22:51

sorry taigitu ik moet er van kotsen ,ik ben heel ruim denkend in vele spirituele onderwerpen maar contact met de doden is de reinste onzin.
En ook hier in dit filmpje wordt weer een mooie show opgevoerd.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Medium Lisa Williams Live at El Portal Theatre

Bericht door taigitu » 28 aug 2012, 22:58

aquarius schreef:sorry taigitu ik moet er van kotsen ,ik ben heel ruim denkend in vele spirituele onderwerpen maar contact met de doden is de reinste onzin.
En ook hier in dit filmpje wordt weer een mooie show opgevoerd.
Dat is een mening en die respecteer ik, ik hoop dat je de mijne ook respecteert.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Medium Lisa Williams Live at El Portal Theatre

Bericht door Beatrix Kiddo » 29 aug 2012, 08:08

taigitu schreef:
aquarius schreef: contact met de doden is de reinste onzin.
Dat is een mening en die respecteer ik,
Waarom?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Medium Lisa Williams Live at El Portal Theatre

Bericht door taigitu » 29 aug 2012, 11:21

aquarius schreef:sorry taigitu ik moet er van kotsen ,ik ben heel ruim denkend in vele spirituele onderwerpen maar contact met de doden is de reinste onzin.
En ook hier in dit filmpje wordt weer een mooie show opgevoerd.
Aquarius, ik heb begrip voor je reactie omdat ik ook deze reactie (behalve het kotsen) heb gehad toen ik er voor het eerst mee in aanraking kwam. Maar ik ben nu ongeveer 15 jaar bezig als bestuurslid in verenigingsverband en heb heel veel mediums uitgenodigd en heb honderden avonden meegemaakt waarin dit soort boodschappen worden gegeven en ik weet dat dit contact met overledenen geen show is.
Ik weet dat er mensen zijn die niet integer werken en voor het effect gaan en het geld en eigen glorie. Maar die herken je als je er langer mee bezig bent en nodig je niet uit.
Wat ik bijzonder vindt aan deze avonden is, wat iemand die een dierbare heeft verloren aan innerlijke rust kan ervaren na een boodschap van een dierbare. Wanneer je geen afscheid hebt kunnen nemen, of het laatste contact was een conflict, of je verliest iemand door een ongeval of nog erger, dan kunnen nabestaanden nog moeilijker het verlies accepteren of verwerken.
Zoals je in de video ziet is er ontlading en die kan tot innerlijke rust leiden.
Een goed medium zal een overleden beschrijven met bepaalde kenmerken die de persoon had, een naam kan genoemd worden, en/of als hij bepaald taalgebruik had en dat laten horen, bepaalde lichamelijke kenmerken beschrijven, zodat er herkenning/bevestiging is dat het die bepaalde overledene de boodschap doorgeeft. Ook de manier van overlijden (zoals in de video) kan genoemd worden. Het is heel confronterend, ook voor de anderen die erbij zitten, maar het kan de persoon die de boodschap krijgt troosten, hoe gek dat ook klinkt. Dood kan dan worden gezien als het 'overgaan naar een andere kamer' die wij ook eens zullen betreden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

aquarius

Re: Medium Lisa Williams Live at El Portal Theatre

Bericht door aquarius » 29 aug 2012, 19:06

Ik hou het op cold reading en een klein gesprekje vooraf noemen ze Hot reading.
hier wat meer info hier over.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cold_reading

Maar het is natuurlijk mooi en troostend voor de nabestaanden als ze nog iets kunnen horen van hun dierbare .
Maar eens de grens over dan is het afgelopen voor goed .

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Medium Lisa Williams Live at El Portal Theatre

Bericht door taigitu » 29 aug 2012, 20:30

aquarius schreef:Ik hou het op cold reading en een klein gesprekje vooraf noemen ze Hot reading.
hier wat meer info hier over.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cold_reading

Maar het is natuurlijk mooi en troostend voor de nabestaanden als ze nog iets kunnen horen van hun dierbare .
Maar eens de grens over dan is het afgelopen voor goed .
Ja, ik weet wat 'cold reading' is. Mentalisten bedienen zich daarvan, alhoewel wij hetzelfde doen als we iemand ontmoeten. Lichaamstaal zegt heel veel over iemand en daarnaast ook uiterlijkheden zoals kleding en dergelijke. Het is de eerste informatie die we onbewust en ook bewust over iemand binnen krijgen.

Maar vaak is het startpunt van een medium een foto van de overledene zonder dat ze weten wie die heeft neergelegd. Dan begint een medium al met een beschrijving van de persoon op de foto en daarna wordt er gevraagd van wie die foto is. Of zoals in de video begint ze met een klein stukje info en vraagt wie dat herkent of kan plaatsen bij een overledene.

Zelf geloof ik dat de stofjas wordt uitgedaan bij overlijden maar de energie van de persoon, die je ziel kan noemen, blijft aanwezig in de kosmos. Zoals Einstein zegt, energie verdwijnt niet. Hieruit is het voor mij logisch dat er opnieuw een bezieling kan ontstaan, een incarnatie in een andere stofjas.
Zoals in een ander topic ik schreef dat reïncarnatie voor mij de verklaring is voor 'wonderkinderen'; oude zielen met informatie uit vorige levens die in dit nieuwe leven/heden nog van invloed is.
Ik geloof niet in grenzen in de kosmos, zoals het lichaam (de stof tot stof) ook uiteenvalt tot de kleinste deeltjes en zodoende weer via het systeem van de kosmos (natuurlijke wetmatigheid) weer tot mens zou kunnen worden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

aquarius

Re: Medium Lisa Williams Live at El Portal Theatre

Bericht door aquarius » 29 aug 2012, 21:36

De uitspraak van Stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren ,hiermee wordt niet de aarde bedoeld maar sterrenstof ,de materie waaruit alles is voort gekomen.

Als de ziel een na bestaan heeft zal het wel teruggaan naar de bron zoals een regendruppel eens weer onderdeel zal zijn van een oceaan.
En daarom kan ik het ook niet rijmen met dat de overledene nog enig contact zal hebben met zijn nabestaanden .

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Medium Lisa Williams Live at El Portal Theatre

Bericht door taigitu » 29 aug 2012, 23:20

aquarius schreef:De uitspraak van Stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren ,hiermee wordt niet de aarde bedoeld maar sterrenstof ,de materie waaruit alles is voort gekomen.

Als de ziel een na bestaan heeft zal het wel teruggaan naar de bron zoals een regendruppel eens weer onderdeel zal zijn van een oceaan.
En daarom kan ik het ook niet rijmen met dat de overledene nog enig contact zal hebben met zijn nabestaanden .
De gebruik van het woord 'stof' wordt in het paranormale bedoeld als de 'materie' waaruit wij bestaan, het fysieke. Wij zijn lichaam en geest. Het lichaam vergaat tot stof, maar de geest (ziel) (energie/trilling/frequentie) verdwijnt niet. Alles wat er is in de kosmos heeft een trillingsgetal/frequentie en die blijft, zoals aangegeven wordt in de Akasha Kronieken.
http://nl.innerself.com/content/self-he ... cords.html
Ik denk dat het 'teruggaan naar de Bron,' zoals je schrijft zoals een regendruppel eens weer onderdeel zal zijn van de oceaan, dat gebeurt na vele verschillende vormen die het heeft gehad en verbindingen met andere stoffen.
Zo zie ik het ook bij de ziel, na vele levens keren we terug naar de Bron.
Laatst gewijzigd door taigitu op 30 aug 2012, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Medium Lisa Williams Live at El Portal Theatre

Bericht door Beatrix Kiddo » 30 aug 2012, 09:03

taigitu schreef:Maar vaak is het startpunt van een medium een foto van de overledene zonder dat ze weten wie die heeft neergelegd. Dan begint een medium al met een beschrijving van de persoon op de foto en daarna wordt er gevraagd van wie die foto is. Of zoals in de video begint ze met een klein stukje info en vraagt wie dat herkent of kan plaatsen bij een overledene.
En daarvoor hoef je geen contact te hebben met de overledene.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Plaats reactie