Paranormaal ontleed.

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Paranormaal ontleed.

Bericht door shaffy » 10 nov 2012, 23:07

Paranormaal bestaat dat wel? Een vraag dat me al lang bezighoud. Dat komt omdat alles wat buiten ons zintuiglijke vermogen valt, een natuurlijke gegeven is en behoort iedereen toe. Het woord paranormaal betekend niets anders dan naast het normale. Vluchtig gonst dan door mijn hoofd; 'vandaar de macht'. Op internet schieten de ingewijden als paddenstoelen uit de grond. Een ware hype in deze gevoelige tijd. Het ontlede woord ‘naast’ zie ik hetzelfde als naast de schoenen lopen. Het woord lichtwerker doet me meteen denken aan Philips. Het lukt me niet dit serieus te zien.
Hierdoor ontstaat tweespalt en terecht.. Een macht uitoefenen is nooit de bedoeling geweest, noch dat het slechts voor enkelingen weggelegd is.

Laten we nu eens aannemen dat een stof in de hersenen voor de niet zintuiglijke waarnemingen zorgt. Een proces waarvan we nog geen echte weet van hebben. Net als een bepaalde aandoening dat pijn veroorzaakt die wel wordt ervaren maar nooit is ontdekt welk stof de veroorzaker is. Dan kunnen we dat toch niet afdoen dat het niet waar is? Er zijn mensen die pijn kunnen onderdrukken. Er zijn mensen met een fotografisch geheugen. Er zijn mensen die muziek maken zonder ooit een noot geleerd te hebben. Een vrouw tilt haar auto omhoog om haar kind te redden, waar komt deze kracht zo opeens vandaan? Wonderkinderen leveren het bewijs dat er een leven voor de dood was anders is het onmogelijk te verklaren hoe zij aan hun wijsheid komen. En toch zal het voor velen een raadsel blijven omdat deze aanmaakstof in het herinneren van vorige levens nog slaapt of er tussenin hangt (Wel erin geloven zonder het zelf eerst te ervaren) En zo zijn er nog tal van voorbeelden dat we buiten ons vermogen toe kunnen schrijven zonder enig wetenschappelijke verklaring. Als een 3 jarig kind een boek leest en zijn 3 jarig broertje met blokken speelt zal de blokkenspeler zijn lezende broertje niet bevatten, terwijl het andersom wel zo is.
De kleine boekenlezer heeft zowel de aanmaakstof voor nieuwsgierigheid in letters wakker te zijn als ook in het spelen (spelenderwijs ontdekken is de basis). Waar haalt dat kind op zo een jonge leeftijd zijn wijsheid vandaan?. Zolang het op aardse vlak is, zal het oog dit waarnemen en zien als een feit.
Bij hen waarvan de stofaanmaak - die de oorzaak is dat buiten de grenzen meer is - wakker is geworden, zien een breder perspectief waarin het gevoel een belangrijke rol speelt. Als de aanmaakstof van de medemens nog slaapt zal dit moeilijk te bevatten zijn.
Waarom denk ik zo?
Ik ken iemand dat nooit zijn vrouw geloofde in al haar bovennatuurlijke ervaring totdat zij kwam te overlijden en hij op zijn 60e een bovennatuurlijke ervaring in haar voortbestaan kreeg. Hij veranderde in een opslag, ook in zijn doen en laten werd hij milder. Als iets eenmaal wakker gemaakt wordt dan kan het nooit meer in slaap vallen.
Een ander mooi voorbeeld is dat een kennis van mij een spierziekte heeft gekregen op zijn 40e en nog nooit zo gelukkig is geworden als vanaf die tijd. Wat was het geval? Ervoor leefde hij als 'god in Frankrijk' had verschillende hotels, had geld zat maar was nooit echt gelukkig vertelde hij. Pas door zijn beperkingen die de ziekte met zich meebracht ontdekte hij dat er een ware kunstenaar in hem zit.
Soms lijkt het dat er eerst iets in ons leven aangewakkerd moet worden om ergens een sluimerende aanraking te ontvangen. Feitelijk opnieuw herinneren omdat we alles al in ons hebben.
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door Susan » 11 nov 2012, 07:54

Alles wat we meemaken, moeten ondergaan in dit leven heeft een bedoeling, leuke en vooral al de ellendige ervaringen, dat zie ik als een leerschool.

Het gewone paranormale was er altijd al en wordt nu zachtjes aan door velen gelukkig ook weer als
iets normaals gezien, wat het ook is. Door de hype van de laatste jaren overdrijft menigeen echter wel eens volgens mij. Mensen die zichzelf als heel bijzonder beschouwen en dat is jammer. (doen oa dominee's overal ook al tig jaren toch?)
Dat er zoveel opeens over gepubliseerd wordt,via tv programma's,internet,tijdschriften en boeken, náást de vele cursussen enz enz, brengt de tijd met zich mee.Men staat er weer open voor en het mag weer hardop genoemt worden.Ook uitgeverijen durven hierdoor weer dit soort boeken tijdschriften uit te geven.
Vandaar ook de afgelopen jaren opeens al die boeken die gechannelde boodschappen bevatten zoals de auteurs beweren.Nu is het de kunst ook om het kaf van het koren te scheiden, er zullen inderdaad ook daar echte gechannelde zaken in staan, want ook dat bestond volgens mij altijd al voor dat het opgeschreven kon worden. Daardoor lijken we opeens overspoeld te raken en kunnen sommigen de kluts kwijt raken.
Mensen gaan ook weer zelf na denken, de tijd is voorbij dat bijv door kerken/religie vooral, ons even gezegt wordt wat te doen en wat te laten. Ik denk al heel lang zo, alle neuzen moeten weer dezelfde kant op, een eenheid vormen en de hokjesgeest moet uitgebannen worden. Zo ook het raar aankijken of domweg ontkennen van het paranormale wat in ieder mens aanwezig is, zal na weggestopt te zijn weer als gewoon aanvaard kunnen worden.
Niet voor niets dat er daardoor ook zo gespeculeerd wordt over 2012.

Wat dat helder voelen,zien etc betreft, heb ik even iets opgezocht wat ik nog had en een paar jaren geleden opgeschreven had. Anderen hebben hier ook al over geschreven (oa Gast1 en taigitu)
We hebben allemaal een hoeveelheid magnetiet in de epifyse,[een natuurlijk magnetisch ijzeroxide]evenals laagjes magnetiet in het zeefbeen en wiggebeen bij onze voorhoofdsholten, waarmee we magnetische velden op kunnen sporen. Bij mensen met bloedarmoede ontbreken deze voorraden. Er zijn twee soorten mensen die nog gevoeliger zijn voor deze velden, volgens het werk van ene Albert Budden. Het verschijnsel dat bekend staat als electromagnetische hypergevoeligheid[EMH]treedt op wanneer het magnetisme van het epifysemagnetiet [en van het wig.been/zeefbeen] door omgevingsfactoren toeneemt. Bij het EMH type A gebeurt dit door langdurige bestraling op een actieve plek, waar de betreffende velden vaak van een natuurlijke geologische bron uitstralen, bijv.op breuklijnen. EMH treedt bij het type B op door blootstelling aan krachtige elektrische verschijnselen. Hieronder valt bijv.het aanwezig zijn vlak bij een bliksuminslag, electrocutie, in de buurt zijn van een bolbliksum, defibrilatie[om het hart weer op gang te brengen] shock therapie o.i.d. Type A mensen zien meestal engelen,gidsen, en vriendelijke verschijningen, terwijl type B vaak ontvoeringen door buitenaardsen meemaken. Het zou kunnen zijn dat de plotselinge magnetisatie van het inwendige magnetiet ons op een ander deel van het astrale vlak afstemt-wat in de esoterische wereld bekend staat als het lagere astrale vlak,terwijl een langzame, geleidelijke magnetisatie toegang geeft tot het hogere astrale vlak.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door Susan » 11 nov 2012, 10:07

Nog een stukje over magnetiet als aanvulling, wat oa ook aangeeft waarom sommige mensen extra gevoelig kunnen reageren op straling en bepaalde plaatsen. Ook dieren hebben dat. Ik weet alleen niet waar deze informatie vandaan kwam helaas, wat ik toen gelezen had.

Vogels, bijen, bacteriën en (wal)vissen hebben magnetietkristallen in hun lijf die voor een bepaald richtingsgevoel zorgen. Dit gevoel noemt men het thuisinstinct. Vergelijk het met duiven die de lange weg terug naar huis feilloos terugvinden.
Magnetiet wordt beïnvloed door het aardmagnetische veld. De aanwezigheid van de kristallen zorgen voor een magnetisch zintuig. Dat is de reden waarom men zich zorgen maakt als er teveel (wal)vissen of andere vissoorten aanspoelen door een schijnbaar onlogische reden. Wanneer het oriëntatiesysteem van dieren massaal in de war wordt gestuurd dan bestaat algauw het vermoeden dat dit te maken heeft met het magnetische veld van onze planeet.

Ook het menselijke lichaam bevat dus magnetietkristallen. Bij ons bevinden zich die hoofdzakelijk in de botten van de schedel en in de armspieren. Het zijn deze kristallen die wichelroedelopers (on)bewust gebruiken om veranderingen in het magnetische veld te ontdekken. Deze veranderingen duiden dan op water, aardstralen of hebben een andere bron. Hoe kunnen we zeker weten dat wij ook magnetietbeïnvloedbaar zijn? De goede werking van onze magnetietkristallen kan verstoord worden door magneten rond het hoofd te bevestigen. Als wijze van test heeft men een groep geblinddoekte proefpersonen een magnetenhoed omgedaan en werden ze met een busje naar een onbekende bestemming gereden. Hetzelfde deed men met een groep personen zónder magneethoed. Er kon geconcludeerd worden dat diegenen zonder hoed een goed gevoel hadden over hoe ze terug thuis moesten komen. De personen die gemagnetiseerd waren hadden tijdens de rit echter geen invloeden in het thuisinstinct ontwikkeld. Ze hadden niet het goede gevoel en waren stuurloos.

Dat goede ondefinieerbare gevoel, dat ervoor zorgt dat wij naar gunstige of bekende plaatsen ten opzichte van het Aardse magneetveld zoeken zit in ieder dier, dus ook de mens. Het is (evolutionair gezien) waarschijnlijk een onderdeel van alle dieren die een grote actieradius hebben.
Onze staat van bewustzijn is dus direct afhankelijk van de magnetische velden van onze Aarde. Wanneer wij – net zoals bij dieren – geen (of een andersoortig) thuisinstinct ontwikkelen door verstoringen in het magnetische veld, dan krijgen wij andere gevoelens. Een andere perceptie en dus ook een ander bewustzijn, gebaseerd op die veranderde perceptie.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door Gast1 » 11 nov 2012, 11:18

[clap] [clap] [clap]

;P!

Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door Zoë » 11 nov 2012, 12:45

waanzinnig weer dit,
Eerst vertellen wat bij mij voorbij vloog toen ik dit las.

Bij susan moest denken ineens aan die ben de benaming kwijt maar de aderen die over de gehele aarbol lopen..
dit in mijn persoonlijke verhaal deed mij ineens laten denken uhmm isla en die aardsstralen/grensen lijlijne volgens mij d*mmm ik weet niet meer hoe dat heet.
Maar zal hier zeker op terug komen in dit topic of ergens anders

Susan weet jij ongeveer waar de topics van targis en pierre staan waar jij het over had ,die wil ik graag is lezen.

shaffy,er zijn inderdaad een hoop dingen niet verklaren ,maar zijn er zeker wel.
En zoals je zegt het is het wakker worden ervan.
(wat voor mij soms niet snel genoeg kan gaan hihi)

Persoonlijke stukje kwa ziektes is dat ik jaren al ruim 10 kilo ondergewicht heb en al jaren ben onderzocht en al jaren niks gevonden wordt.
Ik weet dat het meer is als een lichamelijke klacht nu nog ontdekken wat het is maar heb vertrouwen erin dat dit zichtbaar zal worden.


Mooi onderwerp weer die ik zeker blijf volgen ;P!
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

vlinder

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door vlinder » 11 nov 2012, 20:51

Ik kan maar één ding schrijven, wonderlijk net alsof je mijn gedachten aan het lezen was, Shaffy.
Jammer zoals Zoe schreef kan het nog niet snel genoeg gaan voor mezelf.

Iemand schreef ondergewicht, wel kan je eventueel helpen.
Ga eens een klein darm onderzoekje maken en laat de flora van je dikke darm onderzoeken.
Er zijn bacterieen die daar iets wat in overvloed zijn en andere teweinig.
Een juist evenwicht brengt het ondergewicht in orde en neem je zonder problemen enkel kilotjes bij.
Vergeet niet de darmen zijn je 2de hersenen.

Grtjs Vlinder en Thanks shaffy mooi tekstje.

Gast1

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door Gast1 » 11 nov 2012, 23:17

Zoë schreef:waanzinnig weer dit,
Eerst vertellen wat bij mij voorbij vloog toen ik dit las.

Bij susan moest denken ineens aan die ben de benaming kwijt maar de aderen die over de gehele aarbol lopen..
dit in mijn persoonlijke verhaal deed mij ineens laten denken uhmm isla en die aardsstralen/grensen lijlijne volgens mij d*mmm ik weet niet meer hoe dat heet.
Maar zal hier zeker op terug komen in dit topic of ergens anders

Susan weet jij ongeveer waar de topics van targis en pierre staan waar jij het over had ,die wil ik graag is lezen.

shaffy,er zijn inderdaad een hoop dingen niet verklaren ,maar zijn er zeker wel.
En zoals je zegt het is het wakker worden ervan.
(wat voor mij soms niet snel genoeg kan gaan hihi)

Persoonlijke stukje kwa ziektes is dat ik jaren al ruim 10 kilo ondergewicht heb en al jaren ben onderzocht en al jaren niks gevonden wordt.
Ik weet dat het meer is als een lichamelijke klacht nu nog ontdekken wat het is maar heb vertrouwen erin dat dit zichtbaar zal worden.


Mooi onderwerp weer die ik zeker blijf volgen ;P!
Gast1 antwoord zelf alvast (2010):

http://www.wereldgeheimen.nl/forum/view ... yse#p47317

http://www.wereldgeheimen.nl/forum/view ... yse#p69277

http://www.wereldgeheimen.nl/forum/view ... yse#p69376

http://www.wereldgeheimen.nl/forum/view ... yse#p70441

Ik heb er hier ook over geschreven, maar ik begrijp het zoekwerk hier nog niet goed. Zoekwoorden over epifyse leiden mij niet tot dat wat ik graag vind alhier, maar ik ben dan ook een beetje een digibeet :wink:

Starlight

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door Starlight » 12 nov 2012, 15:04

Het klopt helemaal wat je zegt shaffy.
Ook dat mensen met een bepaalde handicap veel bewuster zijn van de wereld om ons heen dan mensen die altijd maar fluitend door het leven gaan.
Ik spreek uit ervaring. Ik zie het ook aan andere mensen. Je ziet het aan de energie die ze uitstralen, hoe ze uit hun ogen kijken etc.
Ik kan altijd heel goed omgaan met mensen die niet ''normaal'' zijn. Je voelt je haast meteen verbonden met dat soort mensen.

Van vorige levens kan ik me niet veel herinneren maar ik weet wat dát ik ze heb gehad. Ik twijfel soms ook wel eens of mijn vorige levens wel op aarde zijn geweest.
Ik kan me wel nog 1 ding goed herinneren, nog voor dat ik was geboren en het is dan ook de oudste herinnering die ik omhoog kan halen.

Ik was ergens waar veel licht was. Ik kwam heel langzaam aan op die plek, ik werd langzaam aan bewust. ik begon een hartslag en bloedsomloop te horen. Best hard.
Ik kreeg een soort filmpje te zien, het geluid van de hartslag en bloedsomloop ging wat meer naar de achtergrond. Op dat filmpje zag ik mijn moeder, ze was jonger, vrolijk en veel aan het lachen. Ik zag en hoorde haar ook praten met mijn oma. Ik wist niet wat ze zei, dat is ook wel logisch. Maar ik keek naar lichaamstaal en luisterde naar de klanken in haar stem. Ze leek in ieder geval gelukkig op dat filmpje. Maar aan de andere kant, voelde je toch een iet wat minder gelukkige kant.
Ik keek opzij en zag een beeld van mijn tweeling zus. (Ja, ik ben een tweeling alleen helaas heeft mijn zusje het niet gered). Ik zag haar naast me met haar gezicht naar mij toe, oogjes dicht.
Het geluid van de hartslag en bloedsomloop werd weer harder. De plek waar ik was vervaagde en ik begon een lichaam te voelen. Mijn eigen lichaampje..?

Verder is het zwart. De herinnering houdt hier op.
Toch best apart en bijzonder..

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door shaffy » 14 nov 2012, 00:12

Mooie ervaring starlight.
Heb je zelf ook enig idee waarmee je herinnering te maken zou kunnen hebben?
Ogen zeggen veel, dat zondermeer.
Je contact met gehandicapten heeft dan ook meer met hun binnenste te maken. De beperkingen zijn op aardse vlak en daar prik jij doorheen ;P!

Susan bedankt dat je iets over de magnetietkristallen verteld, dat wist ik niet.
Magneten hebben inderdaad invloed, in positieve zin helpt het tegen krampen.
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door Susan » 14 nov 2012, 13:11

shaffy schreef:Paranormaal bestaat dat wel? Een vraag dat me al lang bezighoud. Dat komt omdat alles wat buiten ons zintuiglijke vermogen valt, een natuurlijke gegeven is en behoort iedereen toe. Het woord paranormaal betekend niets anders dan naast het normale. .

Soms lijkt het dat er eerst iets in ons leven aangewakkerd moet worden om ergens een sluimerende aanraking te ontvangen. Feitelijk opnieuw herinneren omdat we alles al in ons hebben.
Soms wordt men idd 'wakker' geschud door een heftige ervaring. Iedereen heeft dit ook in zich, sommigen willen er echter totaal niets van weten, doen dit af als onzin/verzinsels enz.
Jij zag in die vlinders in het andere topic, herkenbare
'boodschappen' voor jou zelf, en zo kunnen er op allerlei manieren seintjes/tekens naar ons toe komen om ons allert te maken op iets. Jij staat er voor open en herkende dat dus ook duidelijk,prachtig hoe dit werkt.

Van kleins af aan is het volgende bij me aanwezig geweest. Wel werden energieën voelen van anderen op oudere leeftijd steeds scherper, en voorspellende dromen etc ook.
Heel herkenbaar en mooi wat je dus over die vlinders vertelde shaffy.
Zelf krijg ik ook op andere wijze 'waarschuwingen' noem ik het altijd, via voorspellende dromen,visioenen, geuren, iemand in de tuin 'zien' staan die later geheel onverwachts voor mijn neus staat, terwijl anderen die bij mij zijn niets waarnemen. Ook als er bijv. iets naars op mij af komt. Door een stem die mijn naam roept, of luide knal, wat de anderen die aanwezig zijn dan dus ook niet horen. Dat geeft dan een beetje schok/schrik effect waardoor ik weet dat ik me schrap moet zetten voor iets vervelends. Ook dat een veiligheidsknop zomaar stil in de uitstand springt, zodat mijn laptop en de rest wat aan staat uitvalt. Terwijl de knop alleen met een stevige klik omgezet kan worden, je deze dus beslist niet geruisloos aan kan zetten. Steeds als dat gebeurd komt er vrij kort daarna idd een heel vervelend bericht binnen, over iets wat niemand van te voren kan weten of inschatten.
Pas nog werd er twee keer zachtjes van opzij in m'n gezicht geblazen....dat is een gerustellend teken (net als geurtjes) dat alles goed is en mij geen zorgen hoef te maken over dat gene waar ik over loop te piekeren. Verschillende soorten bloemen met hun geurtjes en koffie horen bij bepaalde personen die zijn overleden.
In het begin had ik natuurlijk wel dat het nogal twijfel op riep, denkend dat het verbeelding was, na een paar keer ging ik het direct herkennen van wie dit was.
Later kwam er 'gebrabbel' in mijn oor bij met herkenbare stem van iemand die op honderden kilometers van ons vandaan zat, waar iets mee aan de hand was wat ik niet kon weten van te voren. Ook dat er iemand achter me stond met een bos bloemen, zo duidelijk voelbaar die energie als of je er tegen aan kon leunen, dat ik achterom keek om te kijken wie daar stond, plus nog die heerlijke bloemengeur. Wist ook meteen wie dat was en waarom juist op dat moment. Ook mijn overleden hond kwam bij me en tijden daarna rook ik haar vacht nog aan mijn handen.
De eerste keren dat zoiets gebeurde en ik nog niet precies wist wat het betekende allemaal,schrok ik me wezenloos,hahaha dacht echt eventjes: meid, nu zie je ze toch écht vliegen.... Dat herkennen wie het was maakte het geruststellend en gewoon.
Vroeger hield ik mijn mond hier over altijd dicht, maar vertel het nu altijd aan een paar mensen en die weten dan ook dat het echt uitgekomen is, soms jaren later pas, en waar is wat ik vertel.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door Gast1 » 14 nov 2012, 18:58

:wink:

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door shaffy » 15 nov 2012, 01:35

Mooi Susan en heel herkenbaar. Het zijn van die kleine dingen waarin we bewuster kunnen worden, juist de meest onopvallende seintjes die inhoudelijk veel kunnen betekenen. Ze komen spontaan en op de juiste tijd.
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Starlight

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door Starlight » 15 nov 2012, 23:49

shaffy schreef:Mooie ervaring starlight.
Heb je zelf ook enig idee waarmee je herinnering te maken zou kunnen hebben?
Nou, ik denk dat zo aan mij werd laten zie wie mijn aankomende moeder zou worden. Hoe ze in het leven stond en wie haar erg dierbaar was, mijn oma dus. En ook om mijn tweelingzus te laten zien. (Die me overigens nog steeds erg dierbaar is, de band van een tweeling verdwijnt nooit, ook al heb ik haar nooit echt gekend.)
In die herinnering was ik op dat moment alleen nog een ziel. Ik stond op het punt om over te steken in een nieuw lichaam.. (Vandaar de hartslag en bloedsomloop geluiden).
Mijn lichaam was niet alleen nog maar een klompje cellen. Nee, het was al een dermate volgroeid lichaam dat leefde. Ik voelde mijn lichaam op het moment dat de herinnering ten einde kwam. Toch apart dat mijn ziel er op dat moment pas in kwam. Ik weet niet of anderen hier ook ervaring mee hebben. Maar dat zou dus betekenen dat de ziel pas het lichaam in gaat als het al dermate leeft en ''volgroeid'' is. (Daar bedoel ik dus mee dat het lichaam al helemaal is gevormd maar nog lang niet uit ontwikkeld is.)
Of misschien was ik wel een laat komertje?
Want je hoort ook dat mensen in het vroegste stadium een miskraam hebben gehad en later toch worden bezocht door de ziel van hun overleden kindje.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de ziel even tijd nodig heeft om op te starten voor een nieuw leven, om bewust te worden.

Ik kan me ook nog herinneren dat ik nóg een keer bewust ben geworden. Maar dan al als baby zijnde in de buik. Dat was ook heel apart. Alles was zwart maar je voelde de warmte en hoorde de hartslag van m'n moeder in de verte. Ik kan me ook herinneren dat ik een vreemd soort geluid hoorde. Een raar echo achtig geluid. Ik schrok daar een beetje van. (Of hoe je dat dan ook noemen in dat stadium..). Daar houdt die herinnering ook op en daar blijft het ook bij volgens mij.

Susan, echt prachtig wat je mee maakt! Ik kan me voorstellen dat dat in het begin wel heel beangstigend moest zijn!
Ik vind het prachtig dat mensen op de kleine tekens in het leven letten die een hele hoop anderen ontgaan. Ik heb zelf ook een verhaaltje neer gezet in het andere topic maarik heb het lang niet zo hectisch als wat jij hebt Susan!
Jammer genoeg heb ik me grotendeels voor dat soort geest ervaringen afgesloten. Ik heb er teveel nare ervaringen mee gehad en ben er dan ook bang voor geworden. Ik hou het bij gevoelsuitwisseling en telepathisch contact met de andere kant.
Wat overigens ook heel prachtig is. :wink:
(En niet eng, hahaha..)

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door shaffy » 16 nov 2012, 07:50

Bijzonder je herinnering over het indalen Starlight. Je beleving was in de geest en die is altijd al compleet, vandaar je gevoel in volledigheid. Dat klopt dan ook wanneer een ongeboren kind wat vroegtijdig het lichaam heeft verlaten zich volledig laat zien in de geest. Je beleving doet me denken aan een boek 'Een ongeboren baby vertelt' Daarin vertelt een moeder haar contact met haar ongeboren kind. Ik vermoed als jij dat boek zou lezen, het een en ander zal gaan herkennen.

Op mijn 14e liep een meisje zomaar de slaapkamer in, haar aanwezigheid voelde vertrouwd en de klik dat ze een zus van me was.
Bij navragen bleek dat me moeder een miskraam had gehad. Later verscheen ze nogeens nadat mijn beide ouders en broer waren overleden.
Jammer genoeg heb ik me grotendeels voor dat soort geest ervaringen afgesloten. Ik heb er teveel nare ervaringen mee gehad en ben er dan ook bang voor geworden. Ik hou het bij gevoelsuitwisseling en telepathisch contact met de andere kant.
Wat overigens ook heel prachtig is.
(En niet eng, hahaha..)
Alles heeft 2 kanten. Een voordeel is dat je uit je ervaringen hebt geleerd te filteren wat je toe wilt laten en wat niet. ;P!
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door Susan » 16 nov 2012, 08:15

Mooi om te lezen wat jullie hier schrijven Starlight en Shaffy.
Wie weet hoe dit zich nog gaat ontwikkelen als je ouder bent Starlight, het komt toch altijd op het moment als jij er klaar voor bent. En precies wat Shaffy ook al zei, je hebt zelf de keus om je er voor af te sluiten wanneer je je er niet happy bij voelt.
Zelf heb ik die keus nooit hoeven maken, het was voor mijn gevoel een vanzelfsprekend 'vervolg' op wat ik van kleins af aan al ervaren had.Al was het even een onzeker gevoel heel in het begin toen het zich steeds vaker manifesteerde. Ook niets daar voor bewust gedaan, het gebeurde spontaan, ook een sterk telepatisch contact met bepaalde mensen nu hier in het heden dus. Hoort er gewoon bij, en ik onderga of zie het ook niet als iets bijzonders, wel práchtig! :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door shaffy » 16 nov 2012, 11:40

Hoort er gewoon bij, en ik onderga of zie het ook niet als iets bijzonders, wel práchtig!
Zo is dat Susan, ik ken het ook van kleins af aan en verwonderde mij zelfs dat er nooit over gesproken werd. Hoe verwarrend het is als kind om een natuurlijke gegeven als onnatuurlijk te zien. Een taboe sfeer door het geloof. alsof het iets slechts was. Desondanks hield ik me aan de lichtpuntjes vast die me geboden werden. Dat was toch sterker. Het voelde meer vertrouwd dan de vingerwijzingen in de omgeving. Aan de andere kant was dat tegenstrijd ook niet verkeerd. Ik leerde wel door te zwemmen tegen de golven in meer op mijn gevoel te vertrouwen.
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Starlight

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door Starlight » 16 nov 2012, 13:37

shaffy schreef:
Hoort er gewoon bij, en ik onderga of zie het ook niet als iets bijzonders, wel práchtig!
Zo is dat Susan, ik ken het ook van kleins af aan en verwonderde mij zelfs dat er nooit over gesproken werd. Hoe verwarrend het is als kind om een natuurlijke gegeven als onnatuurlijk te zien. Een taboe sfeer door het geloof. alsof het iets slechts was. Desondanks hield ik me aan de lichtpuntjes vast die me geboden werden. Dat was toch sterker. Het voelde meer vertrouwd dan de vingerwijzingen in de omgeving. Aan de andere kant was dat tegenstrijd ook niet verkeerd. Ik leerde wel door te zwemmen tegen de golven in meer op mijn gevoel te vertrouwen.
shaffy, Susan, het klopt allemaal!
Ik zie het ook niet als iets bijzonders, het is heel normaal voor mij en ik heb me vaak genoeg verbaast dat als ik iets hierover tegen anderen zei wat voor mij heel normaal was, opeens voor gek werd verklaard. Ik snapte het soms echt helemaal niet. ''Is toch niet zo bijzonder, heb jij dat nooit ofzo?''
En dan werd ik een soort van uitgelachen. Zelf wel eens door m'n ouders.
Achja, het gaat anderen ook niet aan hoe ik de dingen beleef als ze het toch niet begrijpen en ook niet willen begrijpen.

Ik heb bovengenoemde ervaringen van mij nog niet eens aan mijn moeder durven te vertellen omdat ik dan zeker weet dat ze me voor gek verklaard.


Oohh, ik zou dat boek inderdaad wel eens willen lezen!

Jouw ervaring is ook prachtig shaffy over je overleden zusje. Echt prachtig dat ze jullie toch nog opkomt zoeken en toch een soort van waakt over jullie.
Mijn moeder heeft voor de zwangerschap van ons ook nog een miskraam gehad. Ik heb het idee dat het een jongetje is geweest. Ik weet niet waarom maar ik kan me een soort van beeld van hem voorstellen als ik eraan denk. Ik heb hem wel eens proberen dingen te vragen in m'n gedachtes als ik hem weer voor me zag. ''Ben jij mijn broertje?''
''Ja..'' kreeg ik dan terug. ''Wat is je naam?'' vroeg ik ook.
''Joey..'' zei hij.
Ik heb hem wel eens vaker plotseling voor me gezien, bijvoorbeeld als ik op de fiets zat. Ik kreeg dan in een soort beeld in m'n hoofd te zien dat hij voor op me stuur zat en naar me lachte. Hij is niet zo groot, ongeveer een jochie van 5. Maar hij straalt erg veel warmte uit.
Ik heb ook wel eens contact met m'n tweeling zus en zie haar dan ook spontaan voor me in m'n hoofd als we contact hebben. Ze heeft ongeveer de zelfde lengte als mij maar heeft lichter bruin haar als mij en lijkt meer op m'n moeder. (Ik lijk heel erg op m'n vader qua gezicht).

Het klinkt misschien een beetje raar maar ik praat vaak tegen ''iemand'' in m'n kamer. Gewoon hardop. Ik weet niet tegen wie ik praat maar ik weet wel dat het heel vertrouwt is. Er is bijna altijd wel een soort aanwezigheid in m'n kamer. Het kan misschien mijn overleden opa zijn, m'n zusje of m'n broertje. Maar het kan ook iemand anders zijn want dat weet ik dus niet.
Ik heb hele gesprekken met diegene en diegene praat dan ook terug via mijn gedachte.
Mijn ouders vinden het alleen een beetje raar maar hebben zoiets van, laat haar maar want ik zou niet weten wat ik er mee aan moet, haha. :mrgreen:
Susan schreef:Mooi om te lezen wat jullie hier schrijven Starlight en Shaffy.
Wie weet hoe dit zich nog gaat ontwikkelen als je ouder bent Starlight, het komt toch altijd op het moment als jij er klaar voor bent. En precies wat Shaffy ook al zei, je hebt zelf de keus om je er voor af te sluiten wanneer je je er niet happy bij voelt.
Zelf heb ik die keus nooit hoeven maken, het was voor mijn gevoel een vanzelfsprekend 'vervolg' op wat ik van kleins af aan al ervaren had.Al was het even een onzeker gevoel heel in het begin toen het zich steeds vaker manifesteerde. Ook niets daar voor bewust gedaan, het gebeurde spontaan, ook een sterk telepatisch contact met bepaalde mensen nu hier in het heden dus. Hoort er gewoon bij, en ik onderga of zie het ook niet als iets bijzonders, wel práchtig! :grin:
[/quote][/quote]

Ja, wie weet..
Op dit moment hou ik het liever nog een poos zo.
Prachtig dat jij het echte ''zien'' wel hebt kunnen vast houden Susan.
Heb jij wel eens nare ervaringen met geesten gehad?
Ik wel, in het oude huis van m'n vader waar heel vaak 's nachts allemaal rare duistere wezens m'n kamer in kwamen en me dan ook erg lastig vielen. Ze bezorgde me ook verschrikkelijke nachtmerries over hun. Ik ben ook een keer stevig vast gepakt door dat ''iets'' en kon geen kant op. Ik kon amper ademhalen zo vast had het mij vast. Ik raakte dan ook erg in paniek en smeekte het om op te houden. Op het moment dat mijn vader binnen kwam was het weg en was ik letterlijk half in shock. Ik heb dit ook wel eens in het oude huis van m'n moeder gehad. Alleen was dat een soort duistere vrouw die me ook wel eens kwam opzoeken. Ze was heel raar bezig. Ze maakte hele rare enge geluiden wat ik niet kan uitleggen en ze porde me in me zij.
Ik ben een keer zooo boos geworden op die verschijningen en ''NU IS HET GENOEG!!'' geroepen.
Vanaf dat moment is het steeds minder en minder geworden en wist ik me steeds beter af te sluiten. Het was helemaal over toen we gingen verhuizen.
Mijn halfzusjes bij m'n vader hadden daar ook last van trouwens. Ze hielden niet op met huilen 's nachts.
Al hoor ik van hun dat zij nog steeds wel eens van dat soort nachtmerries hebben. Ik zou het graag bij ze weg willen halen maar weet niet hoe en durf het ook niet eigenlijk. ik ben erg bang dat ze weer naar mij komen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door Susan » 16 nov 2012, 15:24

Nee Starlight, ik heb nooit nare ervaringen gehad in dat opzicht. Terwijl ik wel negatieve energie in huizen,gebouwen en van mensen sterk voel, gaat vaak samen met dat het niet goed ruikt.Ik heb het deze zomer in een kerk gehad, waar ik echt weg gegaan ben om het beklemmende gevoel kwijt te raken. Dit gebeurd heel onverwachts en niet door 'fantasie' of het denken en dergelijke over verhalen/geschiedenis daar van.

Op een heel traumatisch moment in m'n leven (mijn man lag 3 weken op sterven in het ziekenhuis,en alles klaar voor zijn heengaan) lag ik op een ochtend klaar wakker in bed, en werd toen zacht doch stevig vast gepakt,alsof die gene gewatteerde handschoenen aan had. Daar ging een ongelooflijke warmte vanuit en grote geruststelling van: het komt goed en je staat er niet alleen voor.('t kwam later wonderwel ook goed) Het gevoel én juist die onvoorstelbare warmte wat toen van top tot teen door mij heen stroomde ben ik nooit meer vergeten.
Mijn hond 'zag/voelde' het ook en ze bleef heel stil voor mijn bed staan. Ze mocht dat nooit maar die tijd liet ik de deur open omdat ze merkte dar er iets niet goed ging met m'n man, mocht ze dus wel eens voor mijn bed liggen.

Het blijft moeilijk en soms eng dan he, als je ouders (en anderen) dit niet kunnen geloven en/of begrijpen.
Vroeger in mijn omgeving werd het als duivels gezien, dus ik keek wel uit om mijn mond daar over open te doen, en bleef er niets anders over dan te wachten tot ik volwassen was,en op eigen benen stond.
Zelf vind ik het ook heel mooi en fijn om contact te hebben met overledenen, ze komen vanzelf naar je toe.Ook hele gesprekken te kunnen voeren zo, in de keuken aan het aanrecht ook eens met onze dochter ondertussen koffie zettend. Voelt gewoon heel goed.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door shaffy » 16 nov 2012, 15:57

Starlight, het is je sterretje wat in het donker schijnt. Je doet je pseudo naam eer aan. Onbewuste zielen wandelen nog in het donker en zien een licht op flankeren. Zij zoeken de warmte en licht op. Je wordt hoe dan ook ten alle tijden beschermt. Nooit zal je iets overkomen. Degene waar jij een vertrouwensband mee heeft zal dat niet toelaten en zal op zekere hoogte ingrijpen, net zoals je pa dat op dat moment binnenkwam, is echt niet voor niets.

Ik heb dat ook jaren zo ervaren en de angst weet ik maar al te goed, dan werd ik aan mijn (niet stoffelijke) benen of armen getrokken of kreeg een por, ook minder lucht, dat komt door de neerwaardse energie. Ik vermoed dat jij dan ook deels uit je lichaam bent. Het lichaam ligt dan verlamt, behalve het onstoffelijke lichaam en waarschijnlijk gaat dat ook gepaard met een harde gezoem of geluid van een drilboor door je hoofd (kenmerk bewust uittreden) Dat kan je wat tegengaan door vooraf op je zij te draaien om het tegen te gaan.

Geweldig je contact met je broer en zus. Het is te begrijpen van je ouders, zij hebben dat niet meegemaakt. Wel fijn dat je ouders je de ruimte geven om je daarin te laten..

Mooie ervaring Susan ondanks je aangrijpende gebeurtenis met je man. Voor jou een dubbele bevestiging dat je hond ook waarnam. Ik had dat ook ooit met onze hond. Er was dan geen voorval of iets maar plotseling een verschijning die ik zag en onze hond meteen haar kop omhoog kijkend naar de verschijning begon ze te kwispelen met haar staart.
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Starlight

Re: Paranormaal ontleed.

Bericht door Starlight » 16 nov 2012, 16:06

Prachtige ervaring met het ''iets'' wat je wou geruststellen.. Heb je ook een vermoeden wie dat zou kunnen zijn geweest?
Het klopt het is ook echt prachtig!
Ik heb de duistere wezens toen goed duidelijk gemaakt dat ze weg moesten gaan en ze laten voelen dat mijn energie sterker was dan het van hun. Ik heb ook het idee dat sinds dat moment mijn energie sterker is geworden en uitgegroeit. Ze kijken nu wel uit!

Toch ook wel fijn dan he, om contact te kunnen houden met je overleden dierbaren. (In mijn geval dierbaren die ik niet eens levend heb gekend. Ja, mijn opa de eerste paar maanden van m'n leven, en m'n tweelingzus in de buik en vlak na de geboorte..)
Ervaar jij dat ook door telepathisch contact of hoor je de geesten zelf ook écht praten? Zoals jij en ik.

Dieren voelen trouwens ook héél goed aan als er wat aan de hand is zoals jij al zegt. Mijn hond ook. (Inmiddels ook overleden en veel te jong ook..)
Hij voelde ook altijd je eigen gevoelens aan. Als ik verdrietig was merkte hij dat, en dan hoefde ik het niet eens te laten zien. Hij keek me dan aan met z'n grote glimmende ogen en ging voor me zitten. Zo van: ''Niet verdrietig zijn, ik ben er om je gerust te stellen.. Aai me maar.''
Dan had ik hem zo een half uur in m'n armen. En dat vond hij helemaal niet erg. Ik mis hem erg.. Het was een schat van een beest. Zo puur en liefdevol. Heeft nooit een grijnsje kwaad in gezeten..

Plaats reactie