Is jouw ziel buitenaards?

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Gast1

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door Gast1 » 31 jul 2016, 10:51

Osiris schreef:Mee eens dat de ziel universeel is.

Vaak gehad over genetische manipulatie in verre verleden,waar velen niet in geloven.
Voor mij echter cruciaal betreffende de vraag of de ziel een buitenaardse afkomst heeft of niet.

Zie de aarde als een experiment/proeftuin waar in eerste instantie niet het bewustzijn of ziel aanwezig was in menselijke vorm (zoals het Bijbelse Genesis verhaal eigenlijk ook aangeeft).
Maar later genetisch ingebracht (de bijbel noemt het die vermaledijde appel,waar Adam en Eva 'niet gerechtvaardigd', van aten) als zijnde kennis van goed en kwaad.
Het verkrijgen van kennis over eeuwige leven werd daarna zeker ontzegd en afgeschermd ( wat voor mij eveneens onderdeel is van die ziel ).

Dus er is van 'buitenaf' mee gerotzooid.
En voor mij in deze context is het bewustzijn/ziel naar de aarde gebracht ( genetisch in die fysieke vorm ingebracht ).
Dus wel degelijk van 'buitenaardse' afkomst, aangezien het eerst niet aanwezig was.
[tu] [klap]
Osiris schreef:Een directe verwijzing naar de pijnappelklier in onze hersenen,de poort naar bewustzijn.
Als zijnde een ontvanger en zender van kosmische informatie.
Door vele culturen het derde oog genoemd (het Egyptische symbolische oog van Horus is een 1 op 1 dwarsdoorsnede van die pijnappelklier in onze hersenen).
Afbeelding

Gast1

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door Gast1 » 31 jul 2016, 11:07

gusteman schreef:Univers is de enige die het juist heeft benoemd: de ziel is universeel, alom tegenwoordig en niet alleen buitenaards maar evengoed op deze planeet.
En dat is zo omdat de ziel geen persoonlijkheid is, geen identiteit maar gewoon een brug (in moderne taal een 'link') tussen de mens en de Universele Kracht van het Alles.
:post:
gusteman schreef:Mensen die beweren dat er een onderscheid is vertellen onzin.
:-|
gusteman schreef:Iedereen heeft contact met de Universele Kracht van het Alles, zowel diegenen die geloven in buitenaardse wezens als diegenen die daar niet in geloven; zowel diegenen die denken dat zij "uitverkoren zijn om naar een andere dimensie over te gaan" als diegenen die beweren dat zoiets larie en apekool is.
Zo, dat is dan weer duidelijk ... :?
gusteman schreef:Er is geen onderscheid tussen zielen omdat die niet bestaan.
Er zijn wel verschillende gradaties in de intensiteit waarmee iemand kan "gelinkt" zijn aan de Universele Kracht van het Alles maar er bestaan geen verschillende zielen; niet aards en niet buitenaards.
[tu]
gusteman schreef:Misschien is nu duidelijker waarom ik zei dat het lijstje in de OP een snertlijstje is.
Mensen die zoiets samenstellen begrijpen geen snars van hoe het werkelijk in elkaar steekt en volgen hun op hol geslagen fantasie tot ze op een punt komen waar ze hun eigen verzinsels gaan geloven.
Duidelijk Guus, maar dat ben je eigenlijk altijd ... :wink:
Osiris is de enige die mij blijkbaar begrijpt:
Osiris schreef:Dus wel degelijk van 'buitenaardse' afkomst, aangezien het eerst niet aanwezig was.
[tu] [tu] [tu]

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door Kristof Piessens » 31 jul 2016, 11:22

Osiris schreef:PS in Aziatische culturen word de symboliek van de bewuste 'gegeten' appel, gezien als pijnappel ( o.a. de hoofdtooi van Boeddha).
Een directe verwijzing naar de pijnappelklier in onze hersenen,de poort naar bewustzijn.
Alszijnde een ontvanger en zender van kosmische informatie.
Door vele culturen het derde oog genoemd ( het Egyptische symbolische oog van Horus is een 1 op 1 dwarsdoorsnede van die pijnappelklier in onze hersenen ).

En voor mij is dat wat in de eerste genetische manipulaties 'weggelaten' is,om controle over de acties van die eerste menselijke vormen te behouden.

Maar ja, dat is onderdeel van mijn 'fantasieen' woeha....
Hier heb je wel een punt maar als je zelf aangeeft dat de bedoelde term van goed en kwaad bij de kennis ligt van de pijnappelklier tussen de hersenen en de nek, of waar is die juist gelegen ?

Dus hoe hebben ze dan die kennis weten te misbruiken om de hedendaagse samenleving omtrent gedrag te beïnvloeden, de bewustwording is daar dan toch volledig omgedraaid geweest waardoor onwetendheid ontstond over de pijnappelklier die de sleutel was tot de kennis van de werkelijkheid en hoe die in elkaar zat.

Stel ineens voor dat samenwerkend met de dimensies van de laagste laag bvb het aantal fysieke mensen naar beneden kan gesteld worden in plaats van de oorspronkelijke miljarden, want puur op de reden van de universaliteit van de ziel kan een manifestatie in verschillende vormen plaatsvinden, zodat je jezelf eigenlijk onrechtstreeks bestaansrecht geeft.

Maar wat met het facet van de verdwijningen naar een andere vorm van leven, dat in de bijbel ook ergens beschreven staat ?

Ik bedoel maar als er een universele basis is voor de mens in de ziel geldt dan nog steeds het fysieke aspect van het mensheid nog...immers als je je ontwikkeld met de juiste instrumenten en kennis zal de energie ook veel lichter zijn maar verdwijnt ook de behoefte om een vaste fysieke vorm aan te nemen ?

Maar goed, ik ga even nog verder filosoferen, ik heb meer de indruk dat wij toch in een zeer bijzondere tijd leven waarbij een groot deel van de mensen te veel gaan putten in het idee van een definitieve vaste wereld in vorm terwijl eigenlijk de spirituele kant te vaak onderbelicht blijft, een onhoudbare omstandigheid. Maar er is een weg er uit...inzicht en kennis...bewijzen volgen nog !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door univers » 31 jul 2016, 11:25

Osiris is de enige die mij blijkbaar begrijpt:
Osiris schreef:
Dus wel degelijk van 'buitenaardse' afkomst, aangezien het eerst niet aanwezig was.
Je fysieke is van buitenaardse genen, heeft totaal niets met je ziel te maken.
Staat los van elkaar.
Je fysieke is gemanupuleerd, in de gedaante die wij nu hebben.
En daar is genen van andere werelden aan toegevoegd.(buitenaards)
Je ziel blijft altijd bestaan, ook als wij steeds in een andere levensvorm terugkomen.
Dus je ziel heeft niets met buitenaardse te maken.
Dat maakt de mens er zelf van.

Amen. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door univers op 31 jul 2016, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door Gast1 » 31 jul 2016, 11:31

univers schreef:Dat meekt de mens er zelf van.
Dat laat ik even bezinken tijdens een wandeltochtje wat ik nu met mijn nazaten ga meken.
Ik kom erop terug en meek dan een opstelletje, zijnde een reactie.
Schot voor de boeg: :post:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door univers » 31 jul 2016, 11:35

Ik zat weer eens met mijn vinger op de verkeerde toetsen. :oops:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door Kristof Piessens » 31 jul 2016, 11:48

univers schreef:Ik zat weer eens met mijn vinger op de verkeerde toetsen. :oops:
Even toch wijzigen, was een beetje te beledigend...maar ik heb dat toch ook regelmatig, achteraf zie ik dat pas of leer het toch eerst na te lezen voor ik het ga posten, meestal is dat niet altijd het geval...

Om verwarring te voorkomen...de zin van pierre begreep ik even niet goed...met die meek en nog een woordje waarvan de letters verkeerd getypt zijn...kan eens voorvallen, meek is dus maak en dat ander woordje zijn de letters ook om te wisselen...ofwel was dat maar een testje !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Ufo

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door Ufo » 31 jul 2016, 18:48

Gast1 schreef:
Ufo schreef:
Gast1 schreef:15) Heb je ooit een duidelijk en inspirerend contact gehad met een goedaardig, vriendelijke en hoog ontwikkelde ET's? Ja, maar dat verdient een uitleg.
Ik ben benieuwd.
Ik vergeet heel even bewust de adjectieven en beperk met tot het substantief ET, het singularis dus omdat er geen pluralis majestatis existeert. Nu staat er dus; "Heb je een contact gehad met ET?"
ET staat voor Extra-Terrestrial wat weer in het Nederlands 'buitenaards' betekend.
Mijn antwoord was dus ja en dat is het nog steeds.
Dat was op het moment dat mijn geest mijn lijf voor een moment verliet.
Ik kreeg 'iets' met duidelijkheid (alles leek op z'n plaats te vallen) en het voelde goed en fijn.
Geïnspireerd raakte ik later en nóg veel meer later (na ongeveer 15 jaar) begonnen werkelijk alle puzzelstukjes in elkaar te vallen.
Naadloos zelfs.
In 2007 dacht ik dat het al duidelijk was en toen regende het puzzelstukjes.
Ik dacht dat het laatste puzzelstukje gevallen was ergens eind 2008 ... maar ze vallen nog steeds en de puzzel is nog niet af.
Maar mijn geestesoog ziet de voltooiing, geloof het of niet.

Tijdens mijn 'uittreding' had ik contact met het buitenaardse en ik voelde me volledig 'opgenomen' in de Kosmische Kracht.
Terug in de Kosmische baarmoeder waar al mijn bestanddelen vandaan komen, maar nog veel meer de energieën die er vandaan komen.
Op dat moment -en dat duurde zelfs een poos- leek ik 'alles' te weten, maar die wetenschap gaf me geen enkele voldoening.
Ik was op dat moment ook helemaal niet bezig met voldoening of wat dan ook.
Dus ook niet van 'alles weten' en hoe fijn dat wel niet zou zijn.
Het maakte totaal niets uit en was ook volstrekt onbelangrijk.
Ik 'zweefde' tussen 'alles' in en het best kan ik dit gevoel omschrijven met een soort van totale bevrijding.
Als dit 'de dood' is, lijk ik naar de dood te verlangen maar ik weet dat dit Aardse leven een geschenk van de Kosmische evolutie is, waardoor de mogelijkheid is geschapen om door mij 'waar te nemen'.
En dus is dankbaarheid alhier op haar plaats, tevens als eerbetoon aan al mijn voorvaderen tot het begin toe, voor zover bekend gemeten 13,82 miljard jaar 'lang' of 'jong'.
Ik heb alhier in dit leven dingen te doen en voor het Aarde (overleven) heb ik het meeste gedaan.
Rest mij nog één schier onmogelijke zaak te doen en die houd ik voor me.
Althans voorlopig ...

Maar wordt vervolgd. :wink:

Enne ... buitenaards leven?
Misschien zoals dit:

Afbeelding

Hihihi ... Werkelijk alleen heel beperkt denkende mensen geloven niet aan buitenaards leven.
De Kosmos krioelt van het leven en wel op wijzen waarbij wij simpele wezens ons geen enkele voorstelling van kunnen maken.
Wanneer we een piepklein diertje hier op Aarde zouden uitvergroten, zou dat alleen al op een alien kunnen lijken.

Ik ben ervan overtuigt dat de aapmens een soort van Goddelijk gen toegediend heeft gekregen waardoor deze soort waarvan ik deel van uitmaak uitgegroeid is tot nu toe.
Ik voel dat dat duizend jaren geleden is gebeurd en bepaalde oude artefacten -die we te zien kunnen krijgen- laten dat ook zien.
Punt. :wink:
Ik weet niet zoveel van lichaamsuittreding en hoe dat werkt. Kan het niet je eigen fantasie of een droom zijn geweest?? Hoe zag die ET eruit? Kun je een beschrijving geven?

Ufo

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door Ufo » 31 jul 2016, 18:57

Wikipedia over lichaamsuittredingen.
Hoewel zij die een uittreding ervaren hebben er vaak van overtuigd zijn dat hun ervaring 'echt' is, bestaat er geen algemeen aanvaard wetenschappelijk bewijs dat uittredingen ook daadwerkelijk plaatsvinden. Sommige wetenschappers veronderstellen dat het gaat om een bijkomend verschijnsel van een verstoorde temporalekwabfunctie in de hersenen. [bron?]
Ook slaapverlamming geldt als een mogelijke wetenschappelijke verklaring voor het fenomeen. Deze slaapstoornis gaat vaak gepaard met realistische hallucinaties, waarbij men soms het gevoel heeft het lichaam te verlaten. Ook de andere fysieke sensaties die men ervaart tijdens een uittreding (suizingen, tintelingen, vibraties, ... ), komen sterk overeen met de hallucinaties die zich bij slaapverlamming kunnen voordoen.
Door elektrische prikkeling van de gyrus angularis blijkt het mogelijk om gevoelens van uitreding op te wekken. In 2004 ontdekte een Zwitserse onderzoeksgroep dit bij toeval, toen ze epilepsiepatiënten elektroden hadden geïmplanteerd in hun zoektocht naar de oorzaak van epilepsie.[1] Later onderzoek bevestigde deze waarneming. Zo werd in november 2007 ook de hersenactiviteit in kaart gebracht tijdens een op deze wijze kunstmatig opgewekte 'out-of-body experience'.[2] Het verschijnsel werd uitgelegd als een buitenlichamelijke gewaarwording die ontstaat wanneer onze hersenen er niet langer in slagen om onze zelfwaarneming, tastzin, gezichtsvermogen en evenwichtszin met elkaar te integreren. Mensen die wel in het astrale lichaam geloven, zeggen dan vaak dat men met de hersenen een soort van poort maakt en dat slechts het door de poort lopen de eigenlijke uittreding is.
Het blijkt ook mogelijk om de gevoelens van uittreding in een experiment kunstmatig op te wekken in gezonde proefpersonen door verandering van het visueel perspectief.[3][4]
Door mensen die beweerden een uittreding gehad te hebben tijdens een operatie werden tekens en objecten die zodanig aangebracht waren dat zij van onderen niet zichtbaar waren en die ook niet aan de betreffende persoon bekend waren in alle gevallen niet waargenomen, ondanks het feit dat men beschreef wat men van bovenaf allemaal waarnam. Hieruit kan de conclusie getrokken worden dat daadwerkelijke uittreding niet plaatsvond.[5]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Uittred ... ychologie)

Gast1

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door Gast1 » 31 jul 2016, 19:25

Ufo schreef:
Gast1 schreef: Tijdens mijn 'uittreding' had ik contact met het buitenaardse en ik voelde me volledig 'opgenomen' in de Kosmische Kracht.
Terug in de Kosmische baarmoeder waar al mijn bestanddelen vandaan komen, maar nog veel meer de energieën die er vandaan komen.

Op dat moment -en dat duurde zelfs een poos- leek ik 'alles' te weten, maar die wetenschap gaf me geen enkele voldoening.
Ik was op dat moment ook helemaal niet bezig met voldoening of wat dan ook.
Dus ook niet van 'alles weten' en hoe fijn dat wel niet zou zijn.
Het maakte totaal niets uit en was ook volstrekt onbelangrijk.
Ik 'zweefde' tussen 'alles' in en het best kan ik dit gevoel omschrijven met een soort van totale bevrijding.
Als dit 'de dood' is, lijk ik naar de dood te verlangen maar ik weet dat dit Aardse leven een geschenk van de Kosmische evolutie is, waardoor de mogelijkheid is geschapen om door mij 'waar te nemen'.
En dus is dankbaarheid alhier op haar plaats, tevens als eerbetoon aan al mijn voorvaderen tot het begin toe, voor zover bekend gemeten 13,82 miljard jaar 'lang' of 'jong'.
Ik heb alhier in dit leven dingen te doen en voor het Aarde (overleven) heb ik het meeste gedaan.
Rest mij nog één schier onmogelijke zaak te doen en die houd ik voor me.
Althans voorlopig ...

Maar wordt vervolgd. :wink:

Hihihi ... Werkelijk alleen heel beperkt denkende mensen geloven niet aan buitenaards leven.
De Kosmos krioelt van het leven en wel op wijzen waarbij wij simpele wezens ons geen enkele voorstelling van kunnen maken.
Wanneer we een piepklein diertje hier op Aarde zouden uitvergroten, zou dat alleen al op een alien kunnen lijken.

Ik ben ervan overtuigt dat de aapmens een soort van Goddelijk gen toegediend heeft gekregen waardoor deze soort waarvan ik deel van uitmaak uitgegroeid is tot nu toe.
Ik voel dat dat duizend jaren geleden is gebeurd en bepaalde oude artefacten -die we te zien kunnen krijgen- laten dat ook zien.
Punt. :wink:
Gast1 schreef:
Ufo schreef:Ik weet niet zoveel van lichaamsuittreding en hoe dat werkt.
Ik heb het beschreven in het gekleurde stukje hierboven.
Ufo schreef:Kan het niet je eigen fantasie of een droom zijn geweest??
Neen.
Ufo schreef:Hoe zag die ET eruit? Kun je een beschrijving geven?
Ja, en dat deed ik al, zie het gekleurde gedeelte van de tekst die je van mij citeerde hierboven.
Het buitenaardse was niet visueel waar te nemen, het was veel meer het 'beleven' van of met het buitenaardse.
Connectie, affiniteit en acceptatie, zoals ik al schreef; "Terug in de Kosmische baarmoeder."
Een volledig 'zijn' zonder enig oordeel.

Wetenschappers snappen daar niet van en doen vaak maar 'een gooi', zoals deze aanname die je al van Wikipedia citeerde:
Hoewel zij die een uittreding ervaren hebben er vaak van overtuigd zijn dat hun ervaring 'echt' is, bestaat er geen algemeen aanvaard wetenschappelijk bewijs dat uittredingen ook daadwerkelijk plaatsvinden. Sommige wetenschappers veronderstellen dat het gaat om een bijkomend verschijnsel van een verstoorde temporalekwabfunctie in de hersenen.
:?

Nog zo'n gooi;
Ook slaapverlamming geldt als een mogelijke wetenschappelijke verklaring voor het fenomeen.
De wetenschap doet er vaker nog een schepje bovenop en trekken dan uiteindelijk, na een aantal 'metingen' en het bevinden van 'feiten' een conclusie;
Hieruit kan de conclusie getrokken worden dat daadwerkelijke uittreding niet plaatsvond.
... En klaar is Kees. Doet mij denken aan het uitdrijven van een duivel uit de middeleeuwen waarbij we nu weten dat die personen waarschijnlijk epilepsie hadden.
De wetenschap ... ach.

Ik ben in staat om onbewust voorspellingen (lees: geen verwachtingen) te doen die dan later ook allemaal uit bleken te komen.
Mijn dochter heeft dat nog veel sterker.
Ik heb te veel mee gemaakt om nog überhaupt te twijfelen Ufo, terwijl ik dat een bepaalde periode wel deed.
Ik heb zelfs geprobeerd mij er tegen af te zetten, totdat ik het langzaamaan ging accepteren.
Toen ik me er moeiteloos helemaal voor open zette, ging er een volledig andere wereld voor mij open.
Mijn 'belevingen' zijn 550 pagina's A4, corpusgrootte 9 lang.
Maar ik ga herschrijven, daar de laatste 4 jaren de inzichten nog meer vergroot zijn.
Niet gewijzigd dus, maar vergroot.

In de winter ga ik mijn manuscript weer oppakken. :wink:

gusteman

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door gusteman » 31 jul 2016, 21:48

Gast1 schreef:In de winter ga ik mijn manuscript weer oppakken.
Ik vrees, beste Gast1, dat jouw manuscript nooit zal afraken daar het een verhaal zonder einde betreft ... jouw evolutie stopt niet, is oneindig.
Maar dat hoef ik jou niet te vertellen dat weet je zelf ook wel.

Tenzij je besluit om ergens in je geschreven verhaal een 'halte' in te voegen op je reis naar het eeuwige zal jouw manuscript pas kunnen gepubliceerd worden nadat jouw aardse lichaam er de brui aan heeft gegeven.

En oh ja, naar Ufo toe: de toestand welke je ervaart tijdens een uittreding is niet met menselijke argumenten te beschrijven, kan trouwens ook niet begrepen worden door onze hersenen.
Je kan het alleen aanvaarden zoals het is.
In mensentaal wordt een 'ziel' ongeveer omschreven als:
"een etherisch onderdeel van de mens, ontastbaar maar typerend voor en eigen aan die mens, onsterfelijk blijft de ziel verder leven als het biologisch lichaam sterft".
Tijdens een uittreding ervaar je een toestand waarin je geen eigenheid meer hebt, je bent deel gaan uitmaken van de Universele Kracht van het Alles ... en toch lijkt het alsof je als individu waarneemt.
Wat daar het dichtste bij komt is de symboliek van de Drievuldigheid zoals die wordt gehanteerd binnen de Rooms-Katholieke kerk: één God maar drie personen. Zo is ongeveer de toestand waarin iemand zich bevindt die een uittreding beleeft.

Wat heb ik zelf als blijvende indruk onthouden?
Eens je buiten je lichaam bent en weer deel uitmaakt van het universum bestaat er enkel rust en volkomenheid. Je voelt niets, tenminste niet zoals wij op aarde als mens 'voelen'.
Er is ook geen oordeel, er bestaan geen waarden, er is geen goed of kwaad, geen koud of warm, geen verlangen of overdaad, er is gewoon ..... weten.
Je WEET alles, alles wat ooit was en alles wat ooit zal zijn.

En dat heeft mij geleerd: de vraag die al duizenden jaren mensen bezig houdt, namelijk "wat is de zin van het leven" hoeft niet gesteld te worden, eenvoudig omdat er geen zin aan het leven hangt.
Het idee dat mensen een ontastbaar "ik" hebben dat na de dood opnieuw op deze aarde zich manifesteert in een ander lichaam om op die manier een "leerschool" te doorlopen is een waanidee, bedacht door mensen die geen antwoord vonden op de vraag "wat is de zin van het leven".
Eens je uit je menselijke lichaam bent ben je volmaakt; je hoeft geen leerschool te doorlopen want je maakt deel uit van de Universele Kracht van het Alles. Je kan niets bijleren want je ben zelf Alles.

Eens heeft eens iemand mij gevraagd waarom ik dan telkens weer uithaal naar mensen die er allerlei theorieën op na houden, waarom ik steeds weer verwijs naar "de wetenschap" en wetenschappelijk onderbouwde theorieën?
Want als mijn ervaring tijdens mijn uittreden werkelijkheid is dan hoef ik mij toch nergens druk over te maken?

Toch wel, want elke valse theorie belet de mensheid om de echte werkelijkheid te ervaren, om echt te leren leven in vrede en harmonie.
Want dat zal enkel mogelijk zijn indien elk individu geleerd heeft dat "ik", ook in de vorm van een onsterfelijke ziel, NIET BESTAAT.

Wetenschap bestaat echter wel, dat kan worden aangetoond.
Laat de mens zich dan beperken tot datgene wat kan worden aangetoond, de rest ervaar je vanzelf bij je (tijdelijke of ultieme) uittreding.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door Osiris » 31 jul 2016, 21:50

univers schreef:
Osiris is de enige die mij blijkbaar begrijpt:
Osiris schreef:
Dus wel degelijk van 'buitenaardse' afkomst, aangezien het eerst niet aanwezig was.
Je fysieke is van buitenaardse genen, heeft totaal niets met je ziel te maken.
Staat los van elkaar.
Je fysieke is gemanupuleerd, in de gedaante die wij nu hebben.
En daar is genen van andere werelden aan toegevoegd.(buitenaards)
Je ziel blijft altijd bestaan, ook als wij steeds in een andere levensvorm terugkomen.
Dus je ziel heeft niets met buitenaardse te maken.
Dat maakt de mens er zelf van.

Amen. :mrgreen:
Wanneer treedt de ziel in het fysieke lichaam ?
Naar mijn idee vlak voor of tijdens geboorte,als alle fysieke elementen ( en dus ook de pijnappelklier waar m.i. het intreden v.d. de ziel mee verbonden is ) voltooid zijn.

En dat is precies waar de buitenaardse manipulatie ( slechts naar mijn interpretatie ) heeft plaatsgevonden.
Zonder een volledig werkende pijnappelklier , geen ziels-intreding/bewustzijn.
Daar is dus iets mee gebeurd en daar kunnen de 'buitenaardse' toegevoegde genen wel eens mee te maken hebben.

En dit heeft langere tijd zo geduurd.

Totdat de 'kloners' hun eigen regels overtraden; 'geen directe inseminatie' en daarmee injecteren van eigen buitenaards DNA, waardoor wel volledige groei/werking van alle fysieke elementen (en dus de pijnappelklier ) plaatsvond.
En dus de non-mogelijkheid van ziels/bewustzijns-intreding, hiermee overruled werd.

Echter m.i. toch niet in zijn geheel,aangezien de draagmoeders niet volledig vrij waren van die eerdere genetische manipulatie.
Dus vandaar wel de kennis overdacht van goed en kwaad,maar niet van het eeuwige leven.

We blijven hedentendage nog steeds steken in het goed en kwaad stuk, weten nog steeds niet hoe dat eeuwige leven te bereiken. Blijven dus in die matrix van reincarnatie steken i.p.v. dat patroon te doorbreken.

Echter geloof ik ook dat door honderdduizenden jaren van evolutie en transformatie,stukje bij beetje die ( ziels) kennis van eeuwig leven terugkeert of eigenlijk, toegankelijk word.

Iets waar leiders en tirannen uit het verleden wanhopig naar op zoek waren in occulte en esoterische kringen,omdat ze wisten dat dat het 'missende stuk' was om bij de volledige zielsinformatie te kunnen komen en eeuwig te leven in de hoedanigheid die ze zelf verkozen en totaal onafhankelijk konden zijn van welke soort van 'beinvloeding' dan ook.

Echter het volledig toegang tot je ziel krijgen vereist het doorbreken van de 'buitenaardse' reincarnatie beinvloeding.
En in een totaal andere dimensie en vorm terugkeren, die los staat van de huidige aardse, om die matrix te kunnen overschrijven.

Iets in die trand is ook terug te vinden in the Emerals Tablets.

Dus deels eens en deels oneens Univers ( denk ik ).
Lastig om ingevingen juist onder woorden te krijgen en te matchen op dit level van communicatie :? :mrgreen:

Maar ieder zijn ding....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door Osiris » 31 jul 2016, 22:17

gusteman schreef:
Gast1 schreef:In de winter ga ik mijn manuscript weer oppakken.
Ik vrees, beste Gast1, dat jouw manuscript nooit zal afraken daar het een verhaal zonder einde betreft ... jouw evolutie stopt niet, is oneindig.
Maar dat hoef ik jou niet te vertellen dat weet je zelf ook wel.

Tenzij je besluit om ergens in je geschreven verhaal een 'halte' in te voegen op je reis naar het eeuwige zal jouw manuscript pas kunnen gepubliceerd worden nadat jouw aardse lichaam er de brui aan heeft gegeven.

En oh ja, naar Ufo toe: de toestand welke je ervaart tijdens een uittreding is niet met menselijke argumenten te beschrijven, kan trouwens ook niet begrepen worden door onze hersenen.
Je kan het alleen aanvaarden zoals het is.
In mensentaal wordt een 'ziel' ongeveer omschreven als:
"een etherisch onderdeel van de mens, ontastbaar maar typerend voor en eigen aan die mens, onsterfelijk blijft de ziel verder leven als het biologisch lichaam sterft".
Tijdens een uittreding ervaar je een toestand waarin je geen eigenheid meer hebt, je bent deel gaan uitmaken van de Universele Kracht van het Alles ... en toch lijkt het alsof je als individu waarneemt.
Wat daar het dichtste bij komt is de symboliek van de Drievuldigheid zoals die wordt gehanteerd binnen de Rooms-Katholieke kerk: één God maar drie personen. Zo is ongeveer de toestand waarin iemand zich bevindt die een uittreding beleeft.

Wat heb ik zelf als blijvende indruk onthouden?
Eens je buiten je lichaam bent en weer deel uitmaakt van het universum bestaat er enkel rust en volkomenheid. Je voelt niets, tenminste niet zoals wij op aarde als mens 'voelen'.
Er is ook geen oordeel, er bestaan geen waarden, er is geen goed of kwaad, geen koud of warm, geen verlangen of overdaad, er is gewoon ..... weten.
Je WEET alles, alles wat ooit was en alles wat ooit zal zijn.

En dat heeft mij geleerd: de vraag die al duizenden jaren mensen bezig houdt, namelijk "wat is de zin van het leven" hoeft niet gesteld te worden, eenvoudig omdat er geen zin aan het leven hangt.
Het idee dat mensen een ontastbaar "ik" hebben dat na de dood opnieuw op deze aarde zich manifesteert in een ander lichaam om op die manier een "leerschool" te doorlopen is een waanidee, bedacht door mensen die geen antwoord vonden op de vraag "wat is de zin van het leven".
Eens je uit je menselijke lichaam bent ben je volmaakt; je hoeft geen leerschool te doorlopen want je maakt deel uit van de Universele Kracht van het Alles. Je kan niets bijleren want je ben zelf Alles.

Eens heeft eens iemand mij gevraagd waarom ik dan telkens weer uithaal naar mensen die er allerlei theorieën op na houden, waarom ik steeds weer verwijs naar "de wetenschap" en wetenschappelijk onderbouwde theorieën?
Want als mijn ervaring tijdens mijn uittreden werkelijkheid is dan hoef ik mij toch nergens druk over te maken?

Toch wel, want elke valse theorie belet de mensheid om de echte werkelijkheid te ervaren, om echt te leren leven in vrede en harmonie.
Want dat zal enkel mogelijk zijn indien elk individu geleerd heeft dat "ik", ook in de vorm van een onsterfelijke ziel, NIET BESTAAT.

Wetenschap bestaat echter wel, dat kan worden aangetoond.
Laat de mens zich dan beperken tot datgene wat kan worden aangetoond, de rest ervaar je vanzelf bij je (tijdelijke of ultieme) uittreding.
En dat is volgens mij precies de crux ,waar je eigenlijk ook zelf antwoord op geeft.
Pas bij loskoppeling van dat fysieke bewustzijn en dus het rationele denken, door uittreding ( hetzij tijdelijk of tussen dood en nieuw leven in ), ervaar je het alomvattende alwetende collectieve bewustzijn,waar de ziel altijd onderdeel van is.
En waar velen onder ons graag intuitief naar terug willen keren, omdat dan alle fysieke en emotioneel pijnlijke ervaringen niet meer a.h.w. 'doorleefd' hoeven te worden.

In dat losgekoppelde , in het collectieve bewustzijn, is er niet die ervaring van het fysieke.
En naar mijn idee precies de leerschool of meer ervaringsschool; om de fysieke manifestatie van alles in het stoffelijke te ervaren.

Waarom dat proces ??
Dat weet alleen de scheppende kracht achter die hele constructie, ik heb geen idee.
Alle mogelijke CREATIE vanuit het nonstoffelijke in het stoffelijke te ervaren, misschien ??
En teveel in 1 'mensenleven' ( misschien in een andere vorm meer mogelijkheden ??) ,dus daarvoor nu talloze nodig....

Hou er even mee op , kost me even teveel energie op dit level :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door Osiris » 31 jul 2016, 22:38

Nog even als allerlaatste vandaag.

Na het overlijden schijnen er 3 mogelijke keuzes te zijn;

Het herenigen met overleden verwanten.

Het herenigen met grote leermeesters.

Een totale leegte.

De eerste twee worden gezien als wederom een matrix,waar reincarnatie plaatsvind,binnen beperkingen,met beinvloeding.

De laatste, als het totale niet fysiek gemanifesteerde.
Naar mijn mening het eerder genoemde allesomvattende collectieve bewustzijn, waar dus alles mogelijk is.
En je zelf de creerende factor bent, los van alle 'beinvloeding en beperkingen'.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door univers » 31 jul 2016, 23:06

Wanneer treedt de ziel in het fysieke lichaam ?
Naar mijn idee vlak voor of tijdens geboorte,als alle fysieke elementen
Bij de bevruchting eist een ziel een lichaam op.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door Vitharr » 01 aug 2016, 00:17

gusteman schreef:Eens heeft eens iemand mij gevraagd waarom ik dan telkens weer uithaal naar mensen die er allerlei theorieën op na houden, waarom ik steeds weer verwijs naar "de wetenschap" en wetenschappelijk onderbouwde theorieën?
Want als mijn ervaring tijdens mijn uittreden werkelijkheid is dan hoef ik mij toch nergens druk over te maken?

Toch wel, want elke valse theorie belet de mensheid om de echte werkelijkheid te ervaren, om echt te leren leven in vrede en harmonie.
Want dat zal enkel mogelijk zijn indien elk individu geleerd heeft dat "ik", ook in de vorm van een onsterfelijke ziel, NIET BESTAAT.
Dat hangt er vanaf denk ik. Ik zie dat 'ik' juist als een afkadering die enkel bestaat in het gekozen menselijk perspectief. In die zin bestaat het dus wel en is het een keuze om zo te kijken. Met die wetenschap kan een mens ook leven dunkt me.

Ik geloof dat sommige 'zielen' kiezen om hier een tijdje in the land of illusions te vertoeven. Grappig genoeg ben je voor dergelijke zielen met je genoemde intentie als een persoon die met de beste bedoelingen in de bioscoop voor het scherm gaat staan springen en roept; 'het is allemaal nep mensen!'. Het is waar, maar er is bewust gekozen, en betaald, om die waarheid te negeren. Geen wonder dat dat verzet oplevert. :mrgreen:

Zowaar, wederom een manifestatie van mijn epische denkwijze. Mensen maken keuzes en ook ik spring voor schermen. Door de ogen van een ander kun je jezelf van een andere kant bekijken. Als iedereen dat regelmatig zou doen maakt het volgens mij niet eens uit of je in kabouters gelooft.

Maar ik ben volkomen met je eens dat bepaalde, fanatieke waanideeën sommigen tot hele vreemde zaken aan kunnen zetten en dat een weerwoord daarom van tijd tot tijd veroorloofd is. Al was het alleen maar om de ander nog eens over zijn/haar keuzes na te laten denken. Misschien is een andere film wel interessanter? :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door Vitharr » 01 aug 2016, 00:46

univers schreef:
Wanneer treedt de ziel in het fysieke lichaam ?
Naar mijn idee vlak voor of tijdens geboorte,als alle fysieke elementen
Bij de bevruchting eist een ziel een lichaam op.
Ben jij er zo een? Mij is het geschonken en ik ben er dankbaar voor. :wink:

Edit: Na het zien van 'ghost' met Patrick Zweetsok geloof ik trouwens dat er al eerder contact mogelijk is tussen ziel en moeder. Dan kunnen ze pottenbakken en zo. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door gusteman » 01 aug 2016, 00:58

Osiris schreef:Pas bij loskoppeling van dat fysieke bewustzijn en dus het rationele denken, door uittreding ( hetzij tijdelijk of tussen dood en nieuw leven in ), ervaar je het alomvattende alwetende collectieve bewustzijn,waar de ziel altijd onderdeel van is.
.....
Waarom dat proces ??
Dat weet alleen de scheppende kracht achter die hele constructie, ik heb geen idee.
Je begrijpt het nog steeds niet, beste Osiris.

Jij hebt het over de "loskoppeling van het rationele denken" maar die is er niet.
Het rationele denken is enkel mogelijk doordat de hersenen een "band" hebben met de Universele Kracht van het Alles. Net zoals cellen zuurstof nodig hebben om te kunnen vernieuwen hebben hersenen de band met die kracht nodig om rationeel te kunnen denken. Want het zijn niet de hersenen die rationeel denken: dat denken is de aanwezigheid van die Universele Kracht in jouw hersenen.
De "loskoppeling" gebeurt op het ogenblik dat de hersenen als biologisch fenomeen stoppen met leven.

Jij schrijft dat er een collectief bewustzijn is, waar de ziel onderdeel van is.
Dat is niet zo, er is geen ziel die onderdeel zou zijn van een collectief bewustzijn ... omdat er geen collectief bewustzijn is.
Er is alleen wat jij noemt een scheppende kracht en datgene wat de ziel genoemd wordt is de aanwezigheid van die kracht in jou.
Die kracht is universeel en kent geen onderverdeling in hoofdkracht en daaraan ondergeschikte zieltjes, die kracht vormt één ondeelbaar geheel.
Zo eenvoudig is het ... maar misschien is dat net te eenvoudig om het te kunnen bevatten. [think]

Of ook net omgekeerd, zoals Einstein het ongeveer beschreef: "als je het niet op een eenvoudige manier kan uitleggen dan heb je het nog niet goed begrepen".
Die man had overduidelijk een heel sterke band met de Universele Kracht.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door univers » 01 aug 2016, 05:13

Goed verwoord. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Is jouw ziel buitenaards?

Bericht door Susan » 01 aug 2016, 15:50

Ieder mens met een of meerdere uittredingservaringen zal het op een bepaalde (eigen) manier ondergaan hebben. Daar is geen eensluidend antwoord op te geven hoe dat dan is, wat men dan wel of niet gehoord, gevoeld en gezien heeft. Ook lastig om dit exact in de juiste woorden weer te geven.
Ook kan men wel tijdens een uittreding (ook daarna zelfs bijv warmte nog blijven voelen door heel je lichaam) warmte en/of koude sensaties waarnemen, stemmen horen, gedaanten zien, maar ook mensen waarmee je een gesprek aan gaat of die aanwijzingen geven om als les mee te nemen als je terug gaat naar jouw lichaam. Vaak bedoeld om dit in de praktijk van het dagelijks leven toe te gaan passen. Dat is echt geweldig om zo meer inzicht te kunnen krijgen in zaken waar je anders in stilstand zou kunnen blijven staan, niet meer vooruit komt.
Zeker na vele uittredingen kan je vanzelf merken dat het niet steeds op dezelfde wijze hoeft te gebeuren. Juist ook mede door uittredingen weet ik voor mij zelf dat reïncarnatie bestaat.
Over reïncarnatie heeft ieder zo zijn/haar eigen kijk en mening, dat kan en mag natuurlijk altijd en geldt voor iedereen. Maar we kunnen niet voor anderen die er totaal anders over denken, dan even in gaan vullen wat hun redenen zijn om in reïncarnatie te geloven of nare labeltjes opplakken, dat is naar mijn smaak misplaatst, om niet te zeggen arrogant.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie