Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Ufo

Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door Ufo » 10 dec 2016, 14:49

Het leek zondag 27 november alsof Independence Day was aangebroken voor Turkije.

Op talloze plaatsen in het land werden vreemde lichten waargenomen in de lucht en was #ufoattacktoturkye de meest trending hashtag op Twitter.

Zondagavond/-nacht explodeerde Twitter met meldingen uit Turkije over vreemde lichten die in de lucht werden waargenomen.

Omdat het zoveel meldingen betrof vanuit zoveel verschillende plaatsen in het land konden al snel dingen zoals ballonnen en dergelijke worden uitgesloten.

Afbeelding
http://www.latest-ufo-sightings.net/201 ... urkey.html

gusteman

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door gusteman » 10 dec 2016, 20:23

In Orlando (Verenigde Staten) worden de laatste dagen ook enorme UFO vloten waargenomen.
Zij voeren de meest onwaarschijnlijke bewegingen uit en lijken wel een boodschap te brengen:









PS: Welcome to the age of technology :morgen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door univers » 10 dec 2016, 20:32

P.S, ik zat er op te wachten. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door Gast1 » 11 dec 2016, 08:39

Inkoppertje ... [jaja]

Ufo

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door Ufo » 11 dec 2016, 10:34

@Gusteman

Jij zou ook nooit eens zeggen dat je het interessant vind he? Ufo 's zijn een feit! We worden al eeuwen bezocht door buitenaardse beschavingen. Het staat zelfs geschreven in de bijbel. Waarom zie jij dat niet? Hoeveel bewijs heb je nog nodig??

Gast1

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door Gast1 » 11 dec 2016, 10:53

Uit Wikipedia:
Er zijn in het verleden vaak vreemde verschijnselen in de atmosfeer gesignaleerd, die met terugwerkende kracht als ufo uitgelegd zouden kunnen worden.
Al sinds de vroegste ontwikkeling van het schrift werden dit soort waarnemingen opgetekend en vaak toegeschreven aan een hemelse macht.

Voorbeelden zijn de beschrijving van een gevaarte "wat er uitzag als blinkend metaal" met wielen "alsof er een rad was midden in een rad" van de profeet Ezechiël in de Bijbel, en de Egyptische vermelding uit 1450 v.Chr. van "cirkels van vuur" tijdens het bewind van farao Thoetmosis III. Ook Julius Obsequens' werk Liber de Prodigis over de wonderen die in Rome voorvielen wekte veel interesse in sommige kringen vanwege zijn verwijzingen naar dingen die zich aan de hemel voortbewogen. Deze werden later geïnterpreteerd als meldingen van ongeïdentificeerde vliegende objecten (ufo's), maar kunnen net zo goed beschreven worden als meteoren. Bovendien schrijft Obsequens in de 4e eeuw, zo'n 300 jaar na de gebeurtenissen die hij beschrijft, waardoor het nauwelijks in aanmerking kan worden genomen als ooggetuigenverslag. In 1255 zagen de Japanse generaal Yoritsume en zijn leger bollen van licht dansen boven Kyoto. In 1561 leken vele voorwerpen een luchtgevecht boven Neurenberg uit te vechten.
Maar je kunt schrijven wat je wilt of praten als Brugman, je 'gelooft' het of niet.

Zelf ben ik lang geleden een ooggetuige geweest van 2 lichtgevende bollen die ik heel erg lang aan de strakblauwe hemel kon volgen.
Ik had toen een sterke verrekijker bij me, en dacht aanvankelijk dat het twee vliegtuigen waren, daar ik bij die witte stippen zonder condensstrepen links en rechts met het blote oog rode lichtjes zag.
Ik vond het wel vreemd dat die lichtjes op klaarlichte dag branden bij die 'vliegtuigen'.
Ik ging op mijn rug liggen en stelde de kijker haarscherp in.
Nu zag ik heel duidelijk dat het twee zuiver ronde helderwitte bollen waren waar om elke bol een kleine rode bol heel snel kris-kras omheen bewoog.
Ik heb dat verschijnsel heel lang kunnen volgen en weet 100% zeker dat het geen vliegtuigen waren.
Er is meer tussen hemel en Aarde ...

Aan degene die het geloven wil of niet, lees mijn onderschrift.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door univers » 11 dec 2016, 11:01

@Gusteman

Jij zou ook nooit eens zeggen dat je het interessant vind he? Ufo 's zijn een feit! We worden al eeuwen bezocht door buitenaardse beschavingen. Het staat zelfs geschreven in de bijbel. Waarom zie jij dat niet? Hoeveel bewijs heb je nog nodig??
Guus weet misschien meer dan wij.
Als oud militair heb je nu eenmaal zwijgplicht.
Wordt tijd dat hij eens uit de kast komt. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gouwepeer

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door gouwepeer » 11 dec 2016, 11:16

Zolang we niet weten wat het zijn zijn het ufo's.
Uiteindelijk kunnen het gewoon drones blijken te zijn.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door univers » 11 dec 2016, 11:19

Ben nieuwsgierig naar Guus zijn verhaal.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161129_02597981
Uiteindelijk kunnen het gewoon drones blijken te zijn.
Hadden ze die ook in de middeleeuwen ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door Gast1 » 11 dec 2016, 11:21

Je bent mij nét voor Uni, ik laat mijn reeds getypte versie staan:
gouwepeer schreef:Zolang we niet weten wat het zijn zijn het ufo's.
Uiteindelijk kunnen het gewoon drones blijken te zijn.
Pientere opmerking ;P!
Er zijn in het verleden vaak vreemde verschijnselen in de atmosfeer gesignaleerd, die met terugwerkende kracht als ufo uitgelegd zouden kunnen worden.
Al sinds de vroegste ontwikkeling van het schrift werden dit soort waarnemingen opgetekend en vaak toegeschreven aan een hemelse macht.

Voorbeelden zijn de beschrijving van een gevaarte "wat er uitzag als blinkend metaal" met wielen "alsof er een rad was midden in een rad" van de profeet Ezechiël in de Bijbel, en de Egyptische vermelding uit 1450 v.Chr. van "cirkels van vuur" tijdens het bewind van farao Thoetmosis III. Ook Julius Obsequens' werk Liber de Prodigis over de wonderen die in Rome voorvielen wekte veel interesse in sommige kringen vanwege zijn verwijzingen naar dingen die zich aan de hemel voortbewogen. Deze werden later geïnterpreteerd als meldingen van ongeïdentificeerde vliegende objecten (ufo's), maar kunnen net zo goed beschreven worden als meteoren. Bovendien schrijft Obsequens in de 4e eeuw, zo'n 300 jaar na de gebeurtenissen die hij beschrijft, waardoor het nauwelijks in aanmerking kan worden genomen als ooggetuigenverslag. In 1255 zagen de Japanse generaal Yoritsume en zijn leger bollen van licht dansen boven Kyoto. In 1561 leken vele voorwerpen een luchtgevecht boven Neurenberg uit te vechten.
Het waren 'gewoon' allemaal drones die al veel eerder uitgevonden werden. [doh] ................... [joker]

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door univers » 11 dec 2016, 11:24

Lopen wij nu even achter. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door Susan » 11 dec 2016, 12:00

We zullen wel merken denk ik tzt wat al die mensen daar boven
Turkije menen te hebben gezien.

Los daar van:
Langere tijd geleden schreef ik al eens ivm wat mensen zelf niet hebben ervaren (of gezien) wordt vaak nogal zelfs belachelijk gemaakt. Helemaal indien 'de wetenschap' dit niet 'bewezen' heeft....die willen volgens mij graag het wiel zelf nog eens uitvinden...dán is het pas acceptabel.
Dit geldt evenzeer voor het onderwerp waar het in dit topic over gaat, als ufo's, buitenaardsen enz.
Hoezo vrijheid in denken, doen en laten,van meningsuiting..men gunt het een ander soms niet lijkt het vaak wel. (geldt trouwens voor alles in het leven, niet alleen op dit gebied over het ongeziene onnoembare niet bewezene..)

Deze week (was dus in 2015)weer extra gemerkt dat wat niet door mensen zelf ervaren is als onmogelijk afgedaan wordt zelfs meteen helemaal afwijzen wat niet in hun straatje past, óf omdat ze er nog nooit over gelezen/gehoord hebben en dus niet kunnen geloven, vaak ook niet aan hen uit te leggen is.
Want ze houden vast aan de door conditionering opgelegde en aangeleerde richtlijnen en punten/regels waar 'iedereen' aan moet voldoen, én bovenal ook bewezen is....lees: meepraten en meelopen, meedenken met de kudde, in het gareel van superieuren die menen 'het' juiste te weten, anderen ook graag meteen weg zetten als dom enz enz.

Al die mensen met hun heel eigen kijk en unieke meningen over alles in het leven en in gedrag qua levenswijze toepassen zijn dan de klos. Het labeltjes/etiketjes op mensen plakken wordt nog steeds volop gehanteerd, anders ziet men je als 'buitenaards'..(hoe verzin je het) 'vreemd' of veel erger als een gedragsgestoorde/ontoerekeningsvatbaar zelfs.

Het blijft erg lastig om in woorden uit te leggen, duidelijk te maken aan anderen die helemaal niet op dezelfde lijn zitten, vooral als het om (nog) niet bewezen zaken gaat. Maar ook die wel op een lijn zitten,hoeven het niet met elkaar eens te zijn, omdat ieder voor zich het in de kleinere details net even iets anders kan zien en voelen. Helaas gaat daar voor sommigen de schoen knellen, respecteren/accepteren een ander niet onvoorwaardelijk, terwijl dat wel met de mond beleden wordt hen zelf.
En men spreekt dan zo gauw een oordeel en/of waardeoordeel over andersdenkenden/anders voelenden uit, met name als het over het ongrijpbare/ongeziene gaat en de meerderheid een andere mening is toegedaan.

Gelukkig wijzen toch heel veel mensen dit niet meer af als iets wat van mensen komt met een hele grote 'fantasie', die een beetje 'wereldvreemd' in het leven staan...
(of in ergere bewoordingen!)

Neemt niet weg dat we natuurlijk op moeten passen en ons niets wijs moeten laten maken door de helaas ook vele inelkaar geknutselde nepfilmpjes die rondgestrooid worden!

Dit citaat sluit volgens mij wel aan bij wat Tammy ook al schreef:

"Omdat wij ernaar kijken en niet zien, wordt het onzichtbaar genoemd;
omdat wij ernaar luisteren en niet horen, wordt het onhoorbaar genoemd;
omdat wij ernaar reiken en niet treffen, wordt het ontastbaar genoemd;
Omhoog geen schittering, geen duister bij de val,
eeuwig en oneindig, onnoembaar, gaat het terug naar waar niets en alles is.
Men noemt het vorm zonder vorm, beeld zonder iets.
Men noemt het onbepaald en ongrijpbaar;
ga het tegemoet en je ziet geen voor, volg het en je ziet geen achter."

Tao Te Tjing

en verder is het gewoon nog altijd zo:

voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door univers » 11 dec 2016, 12:15

:post: :loveU:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door Vitharr » 11 dec 2016, 14:05

De realiteit is nog veel schokkender. Eind jaren 80, begin jaren 90 was er een golf van UFO waarnemingen. Half jaren 90 kwam ik in een fabriek te werken die in de buurt van een kerncentrale stond. Ik had in de krant gelezen dat daar ook een waarneming was gedaan en ik viel met mijn neus in de boter want mijn ploeg was toen op dus had ik de getuigenverklaringen uit de eerste hand.

In eerste instantie vertelde men nog wat men had gezien. Al proefde ik toen al een spanningsveld. 5 jaar later waren zij door sociale druk (belachelijk maken) reeds aangezet tot dat wonderlijke menselijke kunstje van zelfbedrog. En dus lachten degenen die mij over hun waarnemingen hadden verteld nu mij uit wanneer ik vroeg naar hun waarneming. Want Ufo's bestaan immers niet...

Het lastige is dus wel dat mensen die niet 'geloven' niet willen zien, maar omgekeerd ook dat mensen die wel 'geloven' vaak weer te snel gaan zien. De menselijke vloek. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door gusteman » 11 dec 2016, 16:04

Nota: ik heb deze reactie moeten plaatsen in twee delen aangezien de server het volstrekt onbetamelijk vond dat ik probeerde om het in één keer door zijn strot te rammen.

Hieronder dus:

Reactie van gusteman op univers, deel 1.

____________________________________________________________________
univers schreef:
@Gusteman

Jij zou ook nooit eens zeggen dat je het interessant vind he? Ufo 's zijn een feit! We worden al eeuwen bezocht door buitenaardse beschavingen. Het staat zelfs geschreven in de bijbel. Waarom zie jij dat niet? Hoeveel bewijs heb je nog nodig??
Guus weet misschien meer dan wij.
Als oud militair heb je nu eenmaal zwijgplicht.
Wordt tijd dat hij eens uit de kast komt. :mrgreen:
univers schreef:Ben nieuwsgierig naar Guus zijn verhaal.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161129_02597981
Ik heb het willen plaatsen in het door Ufo gestarte onderwerp ,De Belgische ufo-golf (waar trouwens enkele onwaarheden in staan, zie PS onderaan) maar kan het net zo goed ook hier neer zetten: een artikel wat ik enkele jaren geleden op een Blog heb gepubliceerd.

Het artikel bestond oorspronkelijk uit drie delen, waarvan ik slechts het eerste en laatste deel heb weten te bewaren.
Het tweede deel ging verloren dankzij de webhost waar de Blog geparkeerd stond.
Dat tweede deel handelde uitsluitend over wat ik zelf heb meegemaakt ten tijde van die Ufo-golf en dat staat dan weer beschreven in een onderwerp ergens hier op dit forum. Ik heb het niet zo direct weten terug te vinden maar geef hieronder een beknopte inhoud weer.
Veel leesgenot! :wink:
Blog deel 1 schreef:30 maart 2014: 24 jaar onopgelost mysterie – deel 1


Inderdaad, in de nacht van 30 op 31 maart 2014 zal het exact 24 jaar geleden zijn dat twee Belgische F16's opstegen van de Luchtmachtbasis Bevekom (Beauvechain) om de jacht in te zetten op één of meerdere UFO's.
Dat voorval heeft toen alle grote kranten en televisiezenders gehaald, en we hebben voor die herdenking dus ook behoorlijk wat media-aandacht in het verschiet.

Het vervelende aan elk UFO-incident is dat dit telkens weer leidt tot een echt gevecht in regel tussen de sceptici en de aanhangers van de theorie dat onze planeet met de regelmaat van een klok wordt bezocht door intelligente wezens afkomstig van andere planeten. En dan bestaan er ook nog eens evenveel gradaties in “aanhang” als er theorieën de ronde doen. En dat zijn er behoorlijk wat, er komen er trouwens zowat elke dag weer nieuwe bij. En het is onvoorstelbaar waartoe de menselijke fantasie in staat is, zolang het er maar op aan komt argumenten te verzinnen die tot doel hebben het “eigen gelijk” te verdedigen.
Ik denk dan altijd weer: moest nu eens dezelfde inventiviteit aan de dag worden gelegd voor het samen werken in plaats van elkaar te bevitten, het leven zou er een stuk aangenamer op worden.

Maar nu terug naar de kern van de zaak: in de titel heb ik het over een “mysterie”, en dat is het ook werkelijk. Ik baseer me hiervoor niet op verklaringen van zogeheten “Ufologen” (what's in a name?) maar omdat ik het voorrecht heb mogen genieten om zelf getuige te zijn van dit gebeuren. Ik herinner het mij nog net alsof het gisteren was gebeurd en tot op vandaag, 17 januari 2014, heb ik nog altijd geen enkele zekerheid over wat er nu precies in het Belgische luchtruim aanwezig was, die lentenacht in 1990.
En elke dag die ons verder brengt van deze tot nu toe onverklaarbare gebeurtenis wijst meer en meer in de richting van één of meer vliegende tuigen die niet door mensen werden gefabriceerd.

Waarom ik dat zo stellig durf beweren? Omdat ik een 'twisted brain' heb, en dat werkt ongeveer als volgt.

Laten we er eerst even van uit gaan dat het wel degelijk zou gaan om toestellen door mensen gemaakt.
Toestellen die in staat zijn om zowel te vliegen, ter plaatse in de lucht te blijven hangen èn daar bovenop kunnen versnellen aan een tempo waartoe geen enkel vliegend tuig in staat is. Zelfs een door een jachtvliegtuig afgevuurde raket zoals een Amraam of Sidewinder heeft niet zo'n acceleratievermogen, en die spullen kunnen zeker niet stil in de lucht blijven hangen.

Het fabriceren van dergelijke toestellen is niet iets wat door een doe-het-zelver wordt gedaan, ergens in een achteraf schuurtje.
Daarvoor heb je hoog gekwalificeerd personeel nodig, uitgestrekte installaties en aangepast materiaal. Zoiets maak je niet van aan elkaar gekitte schrootjes of wegwerp plastic flessen.
We spreken hier over kostelijke metalen, meestal non-ferro, en waarschijnlijk composiet materialen.
Allemaal spul wat heel erg duur is en je niet in elke hobbyzaak om de hoek kan vinden.
Voor de constructie zou je dus uitgelezen personeel, een grote oppervlakte aan gebouwen en terreinen èn enorme budgetten nodig hebben.
Daar bovenop zou dit alles in het allergrootste geheim moeten gebeuren, dus liefst onder de dekmantel van een bestaande, enorm complexe organisatie.
Dat beperkt al behoorlijk het mogelijke aantal deelnemers aangezien het samengaan van deze voorwaarden praktisch bekeken niet haalbaar is in kleinere naties.
Logisch gezien moeten we dan al de blik wenden richting China, Rusland en de VS.

Ok, elk van die landen heeft wel een aantal “donkere” projecten lopen dus in theorie zou dit kunnen haalbaar zijn.

Hoe zit het dan met de praktijk?
Over een dergelijk toestel is officieel niets geweten. Geen van die landen heeft ooit laten uitschijnen dat het zou beschikken over technologie waarmee een vliegend tuig in staat zou zijn tot dit soort capriolen.

Wat kunnen we dan wel gebruiken als richtnorm?

Om te beginnen kunnen we een soort van “strategische waarde” kleven op zo'n revolutionair toestel.
Elk land dat als enige naar buiten zou komen met dergelijke toestellen zou in één klap zijn wil kunnen opleggen aan de ganse wereld en alleenheerschappij opeisen.
Daar hebben we de afgelopen vijfentwintig jaar niets van gemerkt, alhoewel elk van de drie genoemde landen er op alle andere mogelijke manieren hard aan werkt om het meeste zeggenschap te veroveren.

We zouden kunnen nagaan welke inspanningen en investeringen elk van die landen heeft gedaan in andere technologieën.
En daar merken we dat de technologische evolutie in elk van die landen zowat gelijke tred heeft gehouden en er nog steeds fabelachtige budgetten gaan naar de “traditionele” strategische middelen en technologieën, zoals bijvoorbeeld alle “stealth” programma's.
Met een toestel wat in staat is tot wat op 30 maart 1989 werd vastgelegd hoef je geen stealth te hebben, je bent dan onkwetsbaar voor om het even welk bestaand aanvals- of verdedigingswapen.
Ook in de ruimtevaart programma's van die landen valt geen spoor te ontdekken over die geavanceerde technologie.
Wanneer we dan ook nog eens specifiek de VS onder de loep nemen wordt het nog duidelijker. Als die al dergelijke toestellen zouden gehad hebben in 1989 dan hadden ze die zeker ingezet twaalf jaar later, op 11 september 2001. En was het niet de dag zelf, dan hadden ze die aangewend om hun vergelding naar “schurkenstaten” kracht bij te zetten en zodoende de macht van de VS terug op te krikken, maar ook daar is niets van terug te vinden.
Waaruit we kunnen besluiten dat die toestellen er gewoonweg niet ZIJN !

Wat er WEL is dat zijn de gebeurtenissen van vierentwintig jaar geleden.
Persoonlijk heb ik toen geen concrete waarnemingen kunnen doen, maar ik stond als toeschouwer aan de zijlijn en wat ik daar heb gezien en gehoord is voor mij meer dan betekenisvol genoeg.

Maar daar kan u meer over lezen in deel 2.
___________________________________________________

PS: de onwaarheden die in het bewuste onderwerp staan zijn:

a. het onderzoek werd geleid door Kolonel, en niet Generaal-Majoor, De Brouwer. De man is pas veel later bevorderd tot die graad.

b. Kolonel De Brouwer heeft nooit persoonlijk en met eigen ogen zo'n UFO waargenomen.
Laatst gewijzigd door gusteman op 11 dec 2016, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

gusteman

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door gusteman » 11 dec 2016, 16:10

Reactie van gusteman op univers, deel 2.
____________________________________________________________
gusteman (Blog deel 2) schreef:In de nacht van 30 op 31 maart 1990 was ik van dienst in het transmissiecentrum van het luchtverkeerscontrolecentrum ATCC/Semmerzake (roepnaam Belga Radar) van de Belgische Luchtmacht.
Kort voor middernacht ontvingen wij een Flashbericht met de melding dat het controlecentrum onmiddellijk diende over te gaan van "stand-by" naar "operational" ter ondersteuning van het luchtverkeerscontrolecentrum van Glons (roepnaam Efflux).
Ik spoedde mij met dit bericht naar "de zaal" (het lokaal waar de radarconsoles stonden) om daar vast te stellen dat zij al actief waren vermits zij reeds telefonisch waren verwittigd.

Waar ben ik de volgende uren getuige van geweest?
1. alle luchtverkeersleiders waren het er over eens dat zij op hun schermen bewegingen zagen van een vliegend tuig; zij waren het er ook over eens dat dit tuig zich verplaatste op een manier zoals zij nog nooit hadden gezien en aan snelheden en acceleraties die niet konden worden bereikt door enig door de mens gemaakt vliegend tuig waarvan zij het bestaan kenden.
2. alle gegevens die op de schermen verschenen werden vastgelegd op magneetbanden.
3. de waarnemingen van de luchtverkeersleiders van Glons waren dezelfde als die van ATCC/Semmerzake.
4. op 31 maart iets voor acht uur 's ochtends landde een helikopter op de basis met aan boord twee mensen van de militaire inlichtingendienst. Zij namen de bewuste magneetbanden in beslag en namen die mee. Deze magneetbanden werden nooit terugbezorgd aan ATCC/Semmerzake.
Blog deel 3 schreef:Ja, wat zou het nu kunnen geweest zijn, dat object wat werd waargenomen in de nacht van 30 op 31 maart 1990?

Lang werd aangenomen dat het ging om een tuig wat werd gezien èn gefotografeerd door een inwoner van het dorpje Petit-Rechain, Patrick Maréchal geheten.

Toen echter op 26 juli 2011 Patrick Maréchal publiek bekend maakte dat hij geen vliegend object had gefotografeerd, maar middels piepschuim en een paar lichtjes een nep foto had gemaakt was natuurlijk het hek van de dam.
Twintig jaar lang had de internationale UFO-gemeenschap (ja, hoe moet je het anders gaan noemen?) deze foto gezien als onweerlegbaar bewijs, niet in het minst omdat analyse had aangetoond dat er niet was geknoeid met het materiaal.
Allerlei sceptici hadden voortdurend beweerd dat het ging om een vervalsing, iets wat tot op zekere hoogte ook juist is, maar anderzijds ook weer niet.
De foto zelfs was niet vervalst, het was een originele opname die niet achteraf werd bewerkt, dus de analyse ervan was correct. Het onderwerp echter van de foto was dan weer wel geen echte “UFO” en allerminst een vliegend tuig.

Na de bekentenis van Maréchal voelden de sceptici zich gerechtvaardigd om het hele verhaal af te doen als onzin.

Jammer genoeg is het mij niet gelukt om een, niet genuanceerde, samenvatting van de zuivere feiten te vinden, misschien dan met uitzondering van de versie die in een persconferentie naar voor werd gebracht door toenmalig Kolonel-Vlieger De Brouwer, een man die zich ook heeft laten misleiden door de foto van Maréchal.

Onderaan heb ik enkele hyperlinks geplaatst, een greep uit het overaanbod aan informatie rond dit fenomeen.

Zoals gezegd blijft de vraag natuurlijk overeind: wat bevond zich dan WEL in de lucht gedurende die nacht?

Want ondanks de nep foto blijven de andere argumenten wel overeind. Een verbeten scepticus verwijst bijvoorbeeld naar de mogelijkheid dat de rijkswachters zich hebben vergist en de planeet Venus hebben aanzien voor een object met lichten in de lucht.
Hierbij wordt netjes voorbij gegaan aan het feit dat het object werd waargenomen op minstens één F-16 gevechtsradar en twee grondradars (Efflux en Belga). Op welke manier een radar zou kunnen een weergave geven van een planeet dat wordt dan ook niet onderbouwd met onweerlegbare argumenten.
Er werd ook na analyse besloten dat minstens één van de F-16 gevechtsradars mogelijk valse gegevens had geprojecteerd op het scherm, dit ten gevolge van een technisch mankement. Hier wordt dan geen rekening gehouden met het feit dat zowel Efflux als Belga die zelfde gegevens op hun schermen konden volgen, iets wat onmogelijk kan het resultaat geweest zijn van een technisch defect aan boord van één van de F-16's.

Daarnaast heb ik persoonlijk de reacties kunnen merken bij een team ervaren luchtverkeersleiders, reacties die er op wezen dat zich iets buitengewoons aan het afspelen was boven de Waalse Ardennen.

Dus ja, wat zou het nu kunnen geweest zijn?

Zelf was ik er jarenlang van overtuigd dat het niets anders kon zijn geweest dan een tuig van buitenaardse oorsprong.
Maar door de jaren heen heb ik dat standpunt moeten bijstellen, en zelfs tijdens het schrijven van dit artikel bedacht ik nog een andere mogelijkheid.

Het zou eventueel kunnen een voorwerp van aardse makelij zijn, in het allergrootste geheim ontworpen en gebouwd, dat proefvluchten maakte.

Dan rijst natuurlijk weer de vraag die ik voordien reeds opperde: indien een natie over dergelijke technologie zou beschikken waarom hebben we daar dan nog niks van gemerkt?

Er blijft de mogelijkheid dat hiervoor een nieuwe energiebron werd uitgetest waarvan de bijwerkingen dermate schadelijk of destructief waren dat het eenvoudigweg niet haalbaar is om als bruikbare aandrijfkracht te worden aangewend; en dat daarom een einde werd gemaakt aan het project, of dat het nog steeds in ontwikkeling is.

Het HOEFT niet noodzakelijk uit de ruimte afkomstig te zijn wanneer we niet begrijpen wat het is, het kan best door mensen bedacht en ontwikkeld zijn, zoals zowat alles wat we nu alledaags vinden maar wat tweehonderd jaar geleden als “toverij” zou bestempeld geweest zijn.

Zoals zo vaak zal dus ook de toekomst weer eens moeten uitwijzen wat het was.

Voor wie echt niet kan wachten, hierna een paar startpunten, de rest laat ik over aan de nieuwsgierigheid van de lezer:

Hyperlinks naar bronnen:

Bekende Ufo-foto vervalst (Artikel door Wim Van Utrecht in het blad Skepter)

Triangles over Belgium (Artikel door Wim Van Utrecht op de website Caelestia.be)

Professor J. Van Waterschoot (Artikel door Paul Harman op de website Ufowijzer.nl)

gouwepeer

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door gouwepeer » 11 dec 2016, 16:52

Zolang het nog onbekend is wat het was was het dus een UFO (unidentified flying object is een ongeïdentificeerd vliegend voorwerp).
Dat het voorwerp ongeïdentificeerd is zegt verder niets over de oorsprong, deze kan immers gewoon door mensen gemaakt zijn.
Eeuwen geleden was het ook een normale gedachte dat onweer door een kwade god werd veroorzaakt. Zodra iets niet verklaard kan worden word er een verklaring voor verzonnen.
Bij deze zal ik mijn 4 verzonnen opties vermelden:

- onbekend natuurfenomeen:
Dit moet iets zijn wat zowel zichtbaar is voor de mens als voor de radar. De Aarde is omgeven door een magnetisch veld. Elektrisch geladen deeltjes van de Zon kunnen mooie licht-effecten geven bij een botsing met dit veld, zoals het noorderlicht. Indien een verstoring van een electro-magnetisch veld zodanig op kan treden dat dit zowel optisch als op de juiste radiofrequentie (welke door de radar word opgevangen) kan dit een mogelijke verklaring zijn van de meldingen

- experiment wat uiteindelijk niet geschikt blijkt te zijn:
Lees hiervoor de post van gusteman

- bezoekers van andere werelden:
Dit is iets wat veel mensen blijven geloven, en theoretisch mogelijk zou kunnen zijn.
Sinds we op Aarde radio-uitzendingen maken sturen we signalen de ruimte in. Een uitzending van 100 jaar geleden heeft inmiddels een afstand van 100 lichtjaar bereikt. De dichtst bijstaande sterren vallen binnen dit gebied. Verder moet daar dan de technologie bestaan om op zeer korte termijn te reageren en met voldoende snelheid deze kant op te komen.
Aangezien de sterren van de eerste en tweede generatie te weinig materie in hun omgeving hebben gecreëerd om leven mogelijk te maken is het vrij waarschijnlijk dat leven in het heelal nog niet zo lang bestaat. Het door ontwikkelen van intelligentie heeft ook tijd nodig. Nou is 1000 jaar op de kosmische klok ook maar een super klein moment.

- bovennatuurlijke energie:
De waarnemingen kunnen mogelijk ook een bovennatuurlijk verschijnsel zijn. Dan is het niet door de mensen gemaakt, maar komt het ook niet van een buitenaardse beschaving.
Bovennatuurlijk is iets wat niet door de bekende natuurwetten word beschreven.
Al het paranormale en spirituele valt hier nagenoeg onder. De kwantummechanica heeft nog zo veel geheimen voor ons wat dat betreft. Dat iets (nog) niet is ontdekt wilt niet zeggen dat het niet kan bestaan.
Uiteindelijk is al het bekende materie en energie ontstaan vanuit de oer-energie van de oerknal. Vanuit dat standpunt gezien is het mogelijk dat elke vorm van energie en materie met elkaar verbonden is. Je moet maar net de juiste radar hebben om het signaal waar te kunnen nemen.

gusteman

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door gusteman » 11 dec 2016, 17:02

@ Gouwepeer: :post:

Ufo schreef:@Gusteman

Jij zou ook nooit eens zeggen dat je het interessant vind he?
Ik vond het niet interessant omdat ik er van op de hoogte ben dat dergelijke "dansende lichten" makkelijk uit te voeren zijn door mensen.
In feite heb ik dus gewoon het fenomeen gerelativeerd, een andere invalshoek aangeboden.
Ufo schreef:Ufo 's zijn een feit! We worden al eeuwen bezocht door buitenaardse beschavingen. Het staat zelfs geschreven in de bijbel. Waarom zie jij dat niet? Hoeveel bewijs heb je nog nodig??
UFO's (niet geïdentificeerde vliegende voorwerpen) zijn inderdaad een feit.
Tot ze geïdentificeerd zijn, daarna zij het geen UFO's meer.

Hoeveel bewijs ik nodig heb?
Eén bewijs zou volstaan, maar dat heb ik nog niet gezien.

Ik heb al veel gezien, gelezen en gehoord wat door sommigen wordt gecatalogeerd als bewijs.
Jammer genoeg heb ik daarin nog geen enkele bewijskracht gevonden.

En het zou in de bijbel geschreven staan?
Er staat zoveel onzin in de bijbel geschreven dat tot nog toe geen mens in staat is gebleken om exact aan te geven wat werkelijkheid is (geweest) en wat fictie, verzonnen door mensen.
Of verwacht je soms dat ik voor waar aanneem dat zeven ramshorenblazers door met hun trompetten te toeteren, begeleid door het geschreeuw van een horde belegeraars, de vestingmuren van Jericho hebben naar beneden gehaald?
Neen, beste ufo, wat in de bijbel staat kan mij niet voldoende overtuigen opdat ik het als 'bewijs' zou aanvaarden.

Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke benadering. :wink:

Gast1

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door Gast1 » 12 dec 2016, 10:05

gusteman schreef:Er staat zoveel onzin in de bijbel geschreven dat tot nog toe geen mens in staat is gebleken om exact aan te geven wat werkelijkheid is (geweest) en wat fictie, verzonnen door mensen.
Dat vond ik ook, totdat ik het door een andere bril ging bezien en zo ging ik daar over schrijven, ook hier binnen dit forum.
Zoals jezelf al schreef Guus:
gusteman schreef:In feite heb ik dus gewoon het fenomeen gerelativeerd, een andere invalshoek aangeboden.
Niet langer vasthouden aan het geconditioneerde paradigma, establishment of hoe je het ook noemen wilt.
Je lekker 'vrij' maken en niet meer binnen de lijntjes of hokjes denken.
Relativeren is een beperking.
Alles heeft zin.
Je hersenen worden immers altijd aangespoord en bij jouw 'onzin' spreekt de beperking jou aan.
Je gooit de deur dus dicht en zo heb ik jaren geleefd.
Totdat ik mijn geest vrij kon maken, hoewel ik nu flink op de proef word gesteld.
Never mind, my mind is still a free mind.

Afbeelding

Gast1

Re: Honderden mensen zien vloot van ufo 's in Turkije

Bericht door Gast1 » 12 dec 2016, 10:19

gusteman schreef:... om exact aan te geven wat werkelijkheid is (geweest) en wat fictie, verzonnen door mensen.
De vraag is wat 'werkelijkheid' is.
Is dat ook niet 'relatief'?
Is dat wat wij waarnemen werkelijkheid of is dat wat vogels, mieren of insecten waarnemen werkelijkheid?
Het begrip werkelijkheid is een aanduiding voor de wereld, waarin we leven, en is verwant aan de begrippen 'realiteit' en het bestaan en dit fenomeen beperkt zich tot ons ras op een bepaalt moment.
Er zijn geen bacteriën want we zien ze niet, we kunnen ze niet waarnemen en niet 'meten'.
Er zijn bacteriën want we kunnen ze nu zien, waarnemen en meten.
Er zijn geen radiogolven want we zien ze niet, we kunnen ze niet waarnemen en niet 'meten'.
Er zijn radiogolven want we kunnen ze nu zien, waarnemen en meten.
Dieren kunnen geen zaken waarnemen die wij mensen niet kunnen waarnemen.
Dieren kunnen zaken waarnemen die wij mensen niet kunnen waarnemen want we kunnen het nu waarnemen, meten en weten.
We weten niets, maar wel steeds meer totdat we die denkpiste ook gaan bijstellen omdat het weten anders is dan dat we dachten te weten.
Weinigen weten hoeveel men dient te weten om te weten dat we niet(s) weten.
Maar voor degene die werkelijk weet hoeft niets verklaard te worden.
Voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende.
Mogelijk dat alleen ingewijden dit begrijpen ...

Plaats reactie