Is de mensheid klaar voor een boodschap van aliens?

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Is de mensheid klaar voor een boodschap van aliens?

Bericht door univers » 13 jun 2017, 08:54

Een experiment suggereert van wel. Binnen een maand werd een zogenaamde buitenaardse boodschap door het grote publiek vertaald.

SETI zoekt momenteel hard naar buitenaardse radiosignalen. Tot op heden zonder resultaat. Maar stel nu dat we in de nabije toekomst zo’n buitenaards radiosignaal oppikken. Zijn we dan ook in staat om het te begrijpen? Die vraag hield onderzoeker René Heller zodanig bezig dat hij besloot een experiment op te zetten.

Ontcijferen
Eind april zette hij de SETI Decrypt Challenge op sociale media (Twitter en Facebook) en riep mensen op om mee te doen. De uitdaging was simpel: ontcijfer een zogenaamde buitenaardse boodschap, bestaande uit zo’n 2 miljoen bits (nullen en enen). De boodschap bestond deels uit een afbeelding van aliens, waarbij de nullen en enen respectievelijk voor de kleuren wit en zwart stonden. Een ander deel noemde de eerste 757 priemgetallen en verraadde zo dat getallen van cruciaal belang waren als iemand de complete boodschap wilde ontcijferen. Weer een ander deel van de boodschap onthulde onder meer hoe groot de aliens waren en wat hun levensverwachting was.

Wereldwijde web
Meer dan 300 mensen dienden voor de deadline (3 juni) hun oplossing in en 66 oplossingen bleken ook daadwerkelijk helemaal correct te zijn. “Dit experiment laat de kracht van het wereldwijde web zien als het gaat om het interpreteren van een toekomstige boodschap van buitenaardse intelligente wezens,” schrijft Heller.

Zender
Maar het onderzoek heeft niet alleen implicaties voor de ontvangers van een buitenaardse boodschap. Het biedt volgens Heller ook aanknopingspunten voor het schrijven van een begrijpelijke boodschap die wij mensen naar aliens kunnen versturen. “Dit experiment had twee doelen,” stelt Heller. “Ten eerste wilden we nagaan in hoeverre sociale media kunnen helpen bij het ontcijferen van een mogelijke toekomstige boodschap van een buitenaardse intelligentie. Ten tweede wilden we nagaan of mensen – die niet getraind zijn in SETI-decryptie – in staat zouden zijn om de boodschap te lezen. Dit tweede aspect (…) kan wel eens nuttig zijn voor mensen die hun eigen boodschappen willen versleutelen met als doel deze zo begrijpelijk mogelijk te maken.”

Mocht er ooit een boodschap van buitenaardse wezens op aarde belanden dan weet Heller wel wat hij ermee zou doen: vrijgeven. Zodat we allemaal mee kunnen puzzelen. Of we zo’n echte buitenaardse boodschap net zo snel kunnen ontcijferen, is natuurlijk zeer de vraag. Want de neppe buitenaardse boodschap van Heller is natuurlijk een leuke puzzel, maar nog steeds bedacht door een mens en ontcijferd door soortgenoten die grofweg op dezelfde manier denken. Spannend blijft dan ook hoe we reageren op een werkelijk buitenaardse boodschap. Het lijkt – hoe optimistisch het experiment van Heller ook is – niet ondenkbaar dat we met een boodschap van aliens – die heel anders in elkaar steken dan wij, heel anders denken en communiceren dan wij en wellicht zelfs vele malen intelligenter zijn dan wij – nog een hele kluif te worden. Vooralsnog is dat van later zorg. Eerst die boodschap maar eens op te zien sporen.

https://www.scientias.nl/is-mensheid-kl ... ap-aliens/

https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1706/1706.00653.pdf
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Is de mensheid klaar voor een boodschap van aliens?

Bericht door Vitharr » 13 jun 2017, 10:03

Als het maar geen grote boodschap is. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is de mensheid klaar voor een boodschap van aliens?

Bericht door Tammy » 23 jun 2017, 20:26

Ik denk als buitenaardsen een boodschap hier afleveren dat we niks hoeven te ontcijferen.
Deze wezens weten wie we zijn, we zijn allang bestudeerd.
Dus zal de boodschap in onze taal zijn.
Waarschijnlijk Engels.
Want ze zullen zoveel meer ontwikkeld zijn dan ons dat dat geen enkel probleem moet zijn om de vertaling over te brengen.


Ik heb het over de echte boodschap, niet die van Vitharr. :lekkapuh: :aliensmile:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Is de mensheid klaar voor een boodschap van aliens?

Bericht door Gast1 » 24 jun 2017, 08:21

Is de mensheid klaar voor een boodschap van aliens?
Nu waarschijnlijk minder dan ooit.
In het verleden werden ze 'verwelkomt' en aanbeden, in de hoop dat ze kwamen.
Ze hadden allerlei namen en veelal werden het 'Goden' genoemd.
De mensheid van nu is nieuwsgierig en misschien wel nieuwsgieriger dan ooit.
Dus de mensheid wil het graag weten, maar of ze er voor klaar is ... ik denk dus van niet.

Ik ben er gewis klaar voor en hoop het in mijn leven mee te gaan maken.
Wellicht dat ik vraag naar de bekende weg, maar wie hoopt dat ook?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Is de mensheid klaar voor een boodschap van aliens?

Bericht door Tammy » 25 jun 2017, 18:38

Ik hoop ze ook nog te zien Gast1.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Is de mensheid klaar voor een boodschap van aliens?

Bericht door Susan » 25 jun 2017, 19:02

Gast1 schreef:
Is de mensheid klaar voor een boodschap van aliens?
Nu waarschijnlijk minder dan ooit.
In het verleden werden ze 'verwelkomt' en aanbeden, in de hoop dat ze kwamen.
Ze hadden allerlei namen en veelal werden het 'Goden' genoemd.
De mensheid van nu is nieuwsgierig en misschien wel nieuwsgieriger dan ooit.
Dus de mensheid wil het graag weten, maar of ze er voor klaar is ... ik denk dus van niet.

Ik ben er gewis klaar voor en hoop het in mijn leven mee te gaan maken.
Wellicht dat ik vraag naar de bekende weg, maar wie hoopt dat ook?
Ik...en...denk ook wel dat ik er klaar voor ben.
Dit is iets wat velen niet kunnen geloven, maar ik geloof het ook niet, is weten.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Is de mensheid klaar voor een boodschap van aliens?

Bericht door Osiris » 26 jun 2017, 06:06

Ben zeker klaar voor de 'voorspelde' ommekeer die gaat komen.
Echter of dat in de vorm van buitenaardsen zal gaan gebeuren....

Persoonlijk geloof ik dat de 'goden' van weleer nooit helemaal van de aarde verdwenen zijn.
The good guys and the bad guys.

Er waren er hier nog rond in menselijke vorm, as we speak.
Degenen die we als engelachtig omschrijven in hun doen en laten,het goede vaak onvoorwaardelijk proberen te blijven overbrengen,degenen die vrijwillig gekozen hebben te incarneren in menselijke vorm, in de moeilijkste tijden van de mensheid.

Maar ook de tegengestelde kant,die soms op hoogste posities zitten en deze wereld willen blijven domineren,slavernij onder de mensheid op hun agenda hebben staan, onze laagste emoties en trillingen als hun 'voeding' gebruiken.
Misschien de al vaker genoemde reptilians,shapeshifters, maar ook bijvoorbeeld de greys.

Weet dat die verandering buitenaards energetisch zal zijn via impulsen van buiten ons zonnestelsel,maar die ook via onze zon binnenkomen.

Als er buitenaards leven deze kant op zou komen via schepen,whatever, om ons te 'redden', is het belangrijk intuitief te bepalen tot welke groep deze behoren ; de goeden of de kwaden.....
Of er misleiding in het spel is...
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie