Waarom negeerd de media ufo 's?

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Plaats reactie
Ufo

Waarom negeerd de media ufo 's?

Bericht door Ufo » 03 sep 2017, 16:35

Er is geen onderwerp dat zo wordt genegeerd, gemeden en ondergewaardeerd als de UFO-kwestie. De prominente Canadese ufoloog Stanton Friedman noemt dit ook wel het kosmische Watergateschandaal.
Slechts enkele overheidsmedewerkers weten sinds juli 1947, toen er twee gecrashte UFO’s en enkele lichamen werden gevonden in New Mexico, dat sommige UFO’s een buitenaardse oorsprong hebben, schrijft de Amerikaanse tv-persoonlijkheid Michael William Lebron. “Het is het meest geheime onderwerp in de Verenigde Staten.”
Lebron vraagt zich af waarom de media niet of nauwelijks berichten over dit onderwerp. Na een korte zoektocht op internet kom je erachter dat een aantal landen en het Vaticaan het bestaan van zogeheten UFO-files en –onderzoeken openlijk erkennen.

John Podesta, die ooit stafchef van president Bill Clinton en tot voor kort topadviseur van president Obama was, twitterde op zijn laatste werkdag als beleidsadviseur van Obama: “Mijn grootste mislukking van 2014, wederom niet gelukt om de UFO-onderzoeken te openbaren.”
Podesta zei al in 2002 dat alle onderzoeken van onder andere het Pentagon en de luchtmacht naar UFO’s moeten worden vrijgegeven. De actiegroep Coalition for Freedom of Information pleit en vecht hier al jaren voor. “De tijd is aangebroken om de waarheid te achterhalen over wat daar is,” zei hij toen tijdens een persconferentie van de groep. “We moeten dit doen omdat het Amerikaanse volk kan omgaan met de waarheid. Het is tijd dat de regering wetenschappers gegevens verschaft om dit fenomeen te verklaren.”

Waarom zijn de media toch zo huiverig om aandacht te besteden aan deze kwestie? Lebron heeft een aantal hypotheses en theorieën. Eén daarvan heeft te maken met partijdigheid. Media nemen geen enkel risico en gaan niet in tegen de publieke opinie. Suggesties dat aliens bestaan of mogelijk zijn gezien, zijn uit den boze. Als er al over wordt geschreven moet dat volgens een ongeschreven regel op een grappige en humoristische manier gebeuren.
Lebron noemt wetenschappelijk analfabetisme als tweede mogelijkheid. Journalisten is verteld dat interstellair reizen vrijwel onmogelijk is, om een aantal redenen die ze nog niet kunnen begrijpen. Onvoorstelbare afstanden, beperkingen door de lichtsnelheid, enzovoorts.

De derde mogelijkheid heeft te maken met blinde volgzaamheid. Het laatste wat de overheid wil is dat men accepteert dat we bezocht zijn en worden en dat bewijs daarvoor voor ons wordt weggehouden. Niet omdat we dan à la War of the Worlds in paniek de straat op gaan, maar omdat interstellair reizen hoogstwaarschijnlijk gepaard gaat met een manier van aandrijving die niet is gebaseerd op verbranding, denk bijvoorbeeld aan antizwaartekracht. En als blijkt dat we eigenlijk geen verbrandingsmotoren nodig hebben, zijn de gevolgen daarvan – voor een wereld die draait op oliedollars – niet te overzien, aldus Lebron.
Als blijkt dat we worden bezocht heeft het begrip nationalisme plotseling geen betekenis meer en ontstaat de ‘aardling’. Stel je voor hoe de wereld eruit zou zien zonder landen, stammen, sektes en religies, als een verzameling aardlingen. Geen religieuze conflicten meer, geen sektarisch geweld meer en geen nationalisme meer.
Lebron wil ons tot slot nog even wijzen op de onderwerpen die volgens de media wel van cruciaal belang zijn: presentator Steve Harvey die blunderde bij het kronen van Miss Universe, de nieuwste viral video over een eend die piano speelt en alles wat te maken heeft met Donald Trump. Dát is voorpaginanieuws. Maar de zoveelste waarneming van een mogelijk interstellair, buitenaards vaartuig? Nope, geen interesse.

https://www.rt.com/op-edge/327358-mains ... fo-refuse/

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Waarom negeerd de media ufo 's?

Bericht door herman50 » 04 sep 2017, 10:51

heb zo´n idee het derde , men denkt dat de mens bang en chaotisch word , ja had in de jaren 50 veel meer kranten berichten over -mogelijke- objecten dan heden te tijd, maar als je ziet wat en hoe de eventuele ´gelovers / aanhangers´ worden uitgemaakt dán hou je snel je mond en dus gebeurt er niks .......
de meest geliefde zin voor tegenstanders is dus
onder welke steen kom jij vandaan of van welke planeet ben je afkomstig .... achja üfo1:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80383
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waarom negeerd de media ufo 's?

Bericht door Tammy » 04 sep 2017, 11:10

Mensen doen vaak zo lacherig als het over Ufo's gaat.
Meestal zijn dat de mensen die zich er nooit in hebben verdiept en praten dan lachend over groene marsmannetjes en dat soort onzin.

Ufo's bestaan.
Buitenaardse beschavingen bestaan.
We worden al eeuwen bezocht en nee ze zijn niet groen.
Mij maakt het niks uit als mensen blijven lachen, fijn voor ze.
Ik weet gelukkig beter.

De media is vaak oppervlakkig, veel meer dan vroeger merk ik.
Misschien omdat hun lezers ook meer die richting opgaan.
Het is interessanter schijnbaar om lichtvoetig te blijven en vooral niet te moeilijk te denken.
Ze doen maar.
Gelukkig zijn er nog mensen die wel verder kijken dan hun eigen kleine wereld.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Waarom negeerd de media ufo 's?

Bericht door Witte wel » 04 sep 2017, 11:52

Afbeelding

Al van kinds af aan worden wij voorzien van UFO informatie. Via tekenfilms, stripverhalen en media worden ons de UFO’s ingeprent. Programmering.
Het manifest is een compilatie van factoren met een visueel resultaat wat daardoor onze beeldvorming. Onze werkelijkheid is een fictie. Een resultaat van wat de mens denkt te beleven. Of beleefd. Wat men ook denkt, waar of niet waar, het is een onderdeel van onze beeldvorming.
Strips als Kuifje, Suske en Wiske, en ik geloof zelfs Donald Duck, maar nog vele meer, worden gebruikt om UFO’s in het brein te laten ontstaan. Daarnaast de alternatieve media welke het volk volledig overspoelt met UFO informatie.
Het zou een mooie manier zijn om geheime projecten te ondernemen en als deze dan zichtbaar zijn deze te verwijzen naar UFO waarnemingen. Deksel op het potje en niemand kan door het etiket kijken wat er in het potje verstopt zit.
Werkelijkheid is een bijzonder iets. Ieder individu beleeft deze werkelijkheid op een eigen wijze. Psychologen weten maar al te goed hoe werkelijkheden ontstaan en beeldvormingen tot stand komen. Dat is wat zij zelf ook in de praktijk brengen om mensen weer in het gareel te krijgen.
Waarom zou de media huiverig zijn. Zou de media zich niet willen branden aan wat er gebeurd of wil de media ontlopen om op de puntjes gewezen te worden.
Technisch gezien is beeldvorming een illusie gezien het holografisch model. Is deze illusie werkelijkheid of fictie.
Wat men er zelf van maakt is mijn conclusie. Wat is daarom dus waarheid en wie heeft er gelijk. Zeg het maar.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Waarom negeerd de media ufo 's?

Bericht door gusteman » 04 sep 2017, 17:39

Waarom negeert de media Ufo's?

Is dat ook zo? Worden Ufo's genegeerd?
Of wordt de berichtgeving beperkt tot die gevallen waar wel degelijk iets werd waargenomen waarvoor geen enkele verklaarbare oorsprong kan worden gevonden?

Zou het niet meer zin hebben om vooraf een duidelijk onderscheid te maken? En duidelijk te definiëren wat precies wordt bedoeld met "media"?

Want wanneer je "media" in de ruime zin gaat interpreteren wordt er enorm veel aandacht besteed aan Ufo's.
Wanneer je dan weer "media" gaat definiëren tot wat wordt genoemd de main stream media (gevestigde uitgeverijen en persagentschappen) dan vind je inderdaad slechts zelden reportages of verslaggeving over Ufo's. En dat is dan ook niet te verwonderen: elk persbureau is gebonden aan een ethisch charter waardoor ze geen berichten de wereld in sturen waarvoor ze geen bronnen en/of bewijzen kunnen aanbrengen.
We hebben allemaal gezien wat er gebeurd is met reporters die onjuiste informatie over Trump hadden verspreid: ontslag en dag met het handje.

Waar het Ufo's betreft gelden dezelfde regels: bestaan er geen bewijzen, dan wordt er niet over gerapporteerd.
En dat is maar goed ook want bijna alle "Ufo waarnemingen" blijken na degelijk onderzoek onschuldige evenementen te zijn, in de meeste gevallen dan ook nog eens geënsceneerd door op sensatie beluste lieden.

Daarnaast zijn er dan toch wel de regelmatig verschijnende semi-wetenschappelijke media, zoals Scientias er één is, waar het onderwerp Ufo op tijd en stond aan bod komt. Meestal is dit dan gerelateerd aan nieuwe ontwikkelingen in de wetenschap die een betere en meer duidelijke kijk geven op de mogelijkheden tot interstellaire verplaatsingen.
Ufo's komen dus wel degelijk aan bod in de media, en meestal zelfs zonder dat er schamper wordt over gedaan.
Maar er wordt door de gevestigde media inderdaad nooit ingegaan op verhalen zonder onderbouwing, en dat lijkt me dan ook terecht te zijn.

En, laten we wel wezen, de bron voor dit onderwerp (Russia Today) valt ook niet vrij te pleiten van het op regelmatige basis verspreiden van onwaarheden.
Wat opvalt in dat artikel is de verwijzing naar John Podesta, de man die (op het ogenblik dat het artikel werd gepubliceerd, zijnde 29 december 2015) als adviseur werkzaam was voor Hillary Clinton.
Het artikel werd gepubliceerd, zoals vermeld, in Russia Today, een persagentschap dat wordt gefinancierd met Russisch overheidsgeld en dat oorspronkelijk werd opgericht vanuit de toenmalige KGB, de Russische inlichtingendienst van waaruit ook Vladimir Poetin zijn politieke carrière heeft gebouwd.
Diezelfde Russische overheid werd er nadien van beticht de e-mails van Podesta gehackt te hebben en zodoende de verkiezingscampagne van Clinton negatief beïnvloed te hebben.

Ik bedoel maar ... wanneer we hier even dezelfde denkpiste hanteren die wordt toegepast waar het Ufo fenomenen betreft (namelijk: waar rook is, daar is vuur!) dan is dat Russia Today persagentschap niet echt te vertrouwen als bron, of zie ik dat fout?

Vraagje aan Ufo (het forumlid dan wel): onderaan het OT staat als bron een artikel op Russia Today vermeld.
De tekst in het OT wijkt echter volledig af van de tekst in het bron-artikel.

Heb jij die tekst zelf geschreven of heb je die ergens van het net geplukt (bijvoorbeeld bij Robin de Boer op Ninefornews of zo)?

En als je die niet zelf hebt geschreven, waarom geef je dan de echte bron niet mee?

Ninefornews kwam hier op het forum ook niet zo bijzonder betrouwbaar over in dit onderwerp.

Dus ja, waarom denk je dat de reguliere media zich ver van deze poel van ellende houden?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Waarom negeerd de media ufo 's?

Bericht door univers » 05 sep 2017, 06:36

1974
1991
1997
1/26/17

Lopen al die duizenden mensen te slaapwandelen?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Waarom negeerd de media ufo 's?

Bericht door gusteman » 05 sep 2017, 09:14

Slaapwandelen, beste univers?

Nee hoor, dat heeft er niets mee te maken.
Het gaat veeleer om zelf overtuiging, autosuggestie, zo hard geloven in iets dat je het ook begint te zien, horen, voelen.

Kijk, als ik nu een blik werp op wat je hier aan YouTube filmpjes plaatst dan zie ik al bij het eerste filmpje iets wat heel vreemd is: de titel bij het filmpje verwijst naar een Ufo crash maar het plaatje dat erbij wordt gegeven toont een beeld van een crash van een door mensen gemaakt vliegtuig, namelijk een Amerikaanse B2 bommenwerper die gecrasht is op Andersen Air Force Base in Guam, op 23 februari 2008.

Nou, als degene die het filmpje heeft geplaatst denkt dat dit mij kan overtuigen dat de video uitsluitend waarheidsgetrouw materiaal bevat dan is die toch wel mis hoor.

Blijkbaar ben jij heel wat toleranter en stel jij je geen vragen daarbij.
Oké voor mij, maar ik laat me niet foppen: wanneer mensen valse beelden gebruiken in de hoop iets duidelijk te maken dan hebben ze daar een bedoeling mee. Een foto van een crash van een militair vliegtuig gebruiken om te verwijzen naar een Ufo crash is niets meer en minder dan bedrog.
En wanneer dat gebeurt op YouTube is de bedoeling duidelijk: zo veel mogelijk "hits" en dus ook zoveel mogelijk centen binnenrijven.

Opnieuw: dit soort filmpjes is de grootste vijand van de echte onderzoekers naar echte onverklaarbare Unidentified Flying Objects, en de hoofdreden waarom zo veel mensen het Ufo gebeuren belachelijk vinden.
Ik heb zelf ooit zo'n "sighting" meegemaakt waarbij waarnemingen werden gedaan van zich door de lucht verplaatsende objecten aan onaardse snelheden.
Tot op de dag van heden is hiervoor nog geen verklaring gevonden, maar er zijn nog steeds mensen bezig met onderzoek hiernaar.
Het verspreiden van nep filmpjes op YouTube helpt niet echt diegenen die gedegen onderzoek verrichten.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Waarom negeerd de media ufo 's?

Bericht door univers » 05 sep 2017, 09:29

Dan heb jij in 97 zitten slapen, is uitgebreid op televisie geweest.
Een paar dagen groot nieuws geweest, daarna weer in de doofpot gestopt.
Als ik jou hoor is alles fake op youtube, met sommige filmpjes kan ik met je meegaan.
Maar ga uit van mijn eigen waarnemingen, en mijn ogen bedriegen mij niet.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Waarom negeerd de media ufo 's?

Bericht door univers » 05 sep 2017, 09:46

Blijkbaar ben jij heel wat toleranter en stel jij je geen vragen daarbij.
Ik stel hierbij de vraag of jullie daar in België, ook niet de boel belazeren.
Wat mij vooral opvalt, dat mensen die in overheidsdienst gewerkt hebben, wat ufo's of buitenaardse altijd negatief zijn.
Kwestie van zwijgplicht?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Waarom negeerd de media ufo 's?

Bericht door gusteman » 05 sep 2017, 14:08

univers schreef:Dan heb jij in 97 zitten slapen, is uitgebreid op televisie geweest.
Een paar dagen groot nieuws geweest, daarna weer in de doofpot gestopt.
Nou, beste univers, dat is nu precies waarover ik het had toen ik dit schreef
gusteman schreef:Ik heb zelf ooit zo'n "sighting" meegemaakt waarbij waarnemingen werden gedaan van zich door de lucht verplaatsende objecten aan onaardse snelheden.
Tot op de dag van heden is hiervoor nog geen verklaring gevonden, maar er zijn nog steeds mensen bezig met onderzoek hiernaar.
Die belevenissen heb ik al meer dan eens uitgebreid verteld hier op het forum.
univers schreef:Als ik jou hoor is alles fake op youtube, met sommige filmpjes kan ik met je meegaan.
Ik heb ook nooit beweerd dat alles fake is, en blijkbaar heb jij dezelfde ervaringen met YouTube materiaal. :wink:
univers schreef:Maar ga uit van mijn eigen waarnemingen, en mijn ogen bedriegen mij niet.
Er bestaat nog altijd een verschil tussen de gegevens die door het oog worden opgevangen (lichtreflecties) en het uiteindelijke beeld dat door de hersenen wordt gevormd.
Bij die beeldvorming maken de hersenen ook gebruik van alles wat in het geheugen ligt opgeslagen: de binnenkomende beelden worden vergeleken met reeds opgeslagen materiaal op zoek naar herkenning.

Zo zal een moslim extremist makkelijk tot de conclusie komen dat hij Allah heeft gezien in een bundel zonnestralen die hem verblindden en zal hij er net zo makkelijk bij fantaseren dat Allah tot hem heeft gesproken ..... alhoewel zijn hersenen dat alles zullen hebben verzonnen.

Niemand staat vrij van dergelijke hersenspinsels en daar moeten we met zijn allen rekening mee houden vooraleer zomaar allerlei beweringen voor waar aan te nemen.

Onze grootste tegenstander in het zoeken naar de waarheid, het meten van de werkelijkheid, zijn onze eigen hersenen. :wink:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Waarom negeerd de media ufo 's?

Bericht door Witte wel » 05 sep 2017, 16:40

gusteman schreef:Niemand staat vrij van dergelijke hersenspinsels en daar moeten we met zijn allen rekening mee houden vooraleer zomaar allerlei beweringen voor waar aan te nemen.

Onze grootste tegenstander in het zoeken naar de waarheid, het meten van de werkelijkheid, zijn onze eigen hersenen. :wink:
:post:
Kan ik mij helemaal in vinden. Soms is dit voor sommigen moeilijk te accepteren of aan te nemen maar zo werkt de vertaling van visuele perceptie wel. Ook ik heb daar vaker op geduid maar komt niet altijd aan.
50% Van wat men denkt te zien is wat er werkelijk is en de andere helft is een verwachtingspatroon. Meer data kan niet verwerkt worden tussen ogen en hersenen. De hersenen completeren de beeldvorming naar de, voor het individu, meest voor de hand liggende werkelijkheid. Factoren, per individu verschillend, bepalen het totaal. Zo komt het voor dat de ene persoon dit ziet en de andere dat terwijl ze in dezelfde omgeving staan.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gouwepeer

Re: Waarom negeerd de media ufo 's?

Bericht door gouwepeer » 05 sep 2017, 21:54

In de jaren 50 van de vorige eeuw waren er inderdaad veel meldingen van UFO's.
Echter gebeurde er ook iets anders rond die tijd...

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Waarom negeerd de media ufo 's?

Bericht door herman50 » 06 sep 2017, 11:52

filmpje ziet er indrukwekkend uit , leuk voor een disco avond, ;)
maar heb zelf ook ooit enige objecten gezien ,waarvan je zegt WTF!,, das niet normaal, je gelooft-de- je ogen niet ,,heb het dus vastgelegd op de gevoelige plaat , en niet een maar denk 5x ,, zeg geen ja zeg geen nee ,, maar je weet een foto zegt meer dan 100 worden, fijne dag nog
--- :chicken:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waarom negeerd de media ufo 's?

Bericht door MetalPig » 08 sep 2017, 12:35

Ik denk dat de hype een beetje voorbij is.

En de camera's van telefoons zijn zo goed geworden dat je gewoon kunt zien wat je aan het filmen bent.
Foto- en videobewerking is nog de enige manier om Ufo's te laten zien, en daar zijn maar weinig mensen goed in. Daarom worden er tegenwoordig veel minder ufo's gezien dan voorheen.

Plaats reactie