VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door Tammy » 17 dec 2017, 12:02

Afbeelding

Het ministerie van Defensie van de VS heeft bevestigd dat het jarenlang in stilte geld heeft gestoken in onderzoek naar ufo's. Het programma liep van 2007 tot 2012 in het Pentagon. Dat schrijft de New York Times zaterdag.

Jaarlijks trok Defensie 22 miljoen dollar uit voor het onderzoek naar buitenaards leven, zo bevestigt het ministerie de berichten in de krant. De uitgaven stonden verstopt in de begroting, zo stelt The New York Times. Defensie heeft nooit eerder publiekelijk erkend dat er sprake was van een dergelijk programma.

Het Advanced Aerospace Threat Identification Program kwam tot stand door toedoen van Harry Reid, die jarenlang de Democratische fractie in de Senaat leidde en een grote interesse in buitenaards leven heeft. De betrokken wetenschappers zijn altijd erg kritisch geweest op het programma en benadrukten dat onverklaarbare fenomenen niet noodzakelijk ook een bewijs zijn van buitenaards leven.

Het merendeel van de 22 miljoen dollar die het programma jaarlijks kostte, ging naar Bigelow Aerospace, dat gevestigd is in Reids thuisstaat Nevada. Het bedrijf, dat nog steeds federale contracten heeft, ook met de Nasa, is eigendom van multimiljardair Robert Bigelow, die de NYT omschrijft als vriend van Reid.

De NYT schrijft dat de officier die het programma sinds 2007 leidde, Luis Elizondo, heeft verklaard dat het zelfs nog doorliep nadat de financiering was stopgezet in 2012. Betrokken medewerkers zouden naast hun dagelijkse taken doorgegaan zijn met het onderzoeken van ongewone fenomenen en verdachte voorwerpen. Elizondo verliet het Pentagon in oktober.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door Tammy » 17 dec 2017, 12:15

Het Advanced Aerospace Threat Identification Program kwam tot stand door toedoen van Harry Reid, die jarenlang de Democratische fractie in de Senaat leidde en een grote interesse in buitenaards leven heeft. De betrokken wetenschappers zijn altijd erg kritisch geweest op het programma en benadrukten dat onverklaarbare fenomenen niet noodzakelijk ook een bewijs zijn van buitenaards leven.
Dat de betrokken wetenschappers erg kritisch zijn geweest op het programma omdat de onverklaarbare fenomenen niet altijd een bewijs van buitenaards leven zijn is aan de ene kant goed maar ook weer niet.

Kritisch zijn op het programma voordat je het fenomeen hebt onderzocht elk geval op zich is niet de goede drijfveer vind ik.
Ik zal dat proberen uit te leggen.

Meteen alles geloven is niet goed, daarom doet men onderzoek, in dit geval over ufo's.
Niks mis mee.
Er is dus een programma geweest en waarschijnlijk nu nog die dit soort onverklaarbare fenomenen is gaan onderzoeken.
Als wetenschapper lijkt mij dit een heel boeiend onderzoek om aan mee te werken.
Maar als je bij voorbaat al eigenlijk denkt dat het niet buitenaards is vraag ik me af of je neutraal zeg maar onderzoek kan verrichten.
Kan het zijn dat je bepaalde methodes overslaat omdat je voor jezelf eigenlijk al hebt uitgemaakt dat het niet buitenaards is ?

Kan men niet beter wetenschappers in dienst nemen die onbevangen te werk gaan in plaats met al een mening erover ?
Die allebei de opties open houden maar dan op een gelijkwaardige schaal.
Dus 50 % is waar en 50% is niet waar.
En niet 20-70% bijvoorbeeld ?

Dat lijkt mij veel doeltreffender en meer kans hebben om de gevallen te beoordelen zoals ze zijn.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door taigitu » 17 dec 2017, 13:12

Ik had dit zelfde onderwerp net klaar om neer te zetten. Gelukkig zag ik dat jij het al had geplaatst. Je vroeg je af "Er is dus een programma geweest en waarschijnlijk nu nog die dit soort onverklaarbare fenomenen is gaan onderzoeken". Dat is er inderdaad geweest, namelijk in de koude oorlog heeft de CIA zo'n 20 jaar een programma gehad waarbij helderzienden ed. objecten in Rusland moesten 'ontdekken' zoals plekken waar militair materieel lag opgeslagen en al dat soort zaken.
Er wordt gespeculeerd dat ze daar nog steeds gebruik van maken, wat ik best wil aannemen.
Hieronder een paar interessante aanvullingen.
18 januari 2017 17:18
CIA zet honderdduizenden geheime documenten online
............

Recept voor onzichtbare inkt

Waar je wél over kunt lezen, zijn de experimenten die de CIA acht dagen lang deed met Uri Geller. Daarin tekende hij onder andere foto's na die in een andere kamer lagen, soms met precieze nauwkeurigheid. Volgens de onderzoekers demonstreerde hij daarmee "zijn paranormale vermogen op een overtuigende en ondubbelzinnige wijze", zag BBC. Ook werden verschillende casussen in beeld gebracht van mensen die een 'out-of-body' ervaring had.

Sommige dingen zijn eigenlijk nog best nuttig: zoals recepten voor onzichtbare inkt. Alhoewel we het al wisten, blijft het ook leuk om te lezen over de spanningen die voor en tijdens de koude oorlog heersten tussen Amerika en de Sovjet Unie.

lees meer: https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/cia ... ten-online
Hier is op een andere site (VPRO) meer lezen over Uri Keller en de CIA:
https://www.vpro.nl/programmas/2doc/201 ... eller.html

Remote Vieuwing, zoals de CIA deed in de koude oorlog met Rusland, en blijkbaar(?) ook erna, is van alle tijden.
Het feit dat de CIA het zo'n 20 jaar heeft gepraktiseerd maakt toch wel duidelijk dat het 'domme hersenspinsels' zijn.
Ook de video hieronder is in deze interessant.
Remote Viewing Predictions (Major Ed Dames)
Gepubliceerd op 9 okt. 2008

Retired military intelligence officer Major Ed Dames has stunned millions with his documentaries and Remote Viewing training programs. Now Major Dames and several of his students provide exclusive information regarding accurately predicted events that have already come to pass and shocking warnings regarding upcoming catastrophes and epidemics that you have to hear to believe!

Since Remote Viewing (RV) was declassification from a top secret U.S. military program, it has been proven to be one of the most effective, accurate and learnable ESP (extra sensory perception) mind skills in the world. This DVD is being given away for FREE in the hopes that you will see how incredible RV truly is in the hands of regular people and decide to learn this groundbreaking skill before it's too late!

With times becoming more difficult with global financial turmoil and approaching natural disasters, food shortages and disease; it is more important than ever to learn and use Remote Viewing for protection. Begin by getting your FREE copy of Major Ed Dames' Viewing the Future DVD today!
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door Tammy » 17 dec 2017, 13:21

Leuk Taigitu dat jij het ook wilde plaatsen. :grin:
Ik ben bekend met dingen raden in een anderen kamer.
Ook dat er natuurlijk onderzoekingen zijn geweest naar ufo's zoals Project BLUE BOOK .
Maar deze was dus geheim gehouden.
Er zullen er wel meer geheim zijn gehouden denk ik.

Maar objecten ontdekken in Rusland door helderzienden kende ik nog niet.
Interessant zeg.
Ik denk Taigitu dat we maar een heel klein stukje weten wat er word onderzocht.
Dat is altijd zo geweest.

Kan jij de link erbij zetten van filmpje ?
Ik zit achter laptop, dan kan ik het helaas niet zien via de gewone forumweg.
Bedankt alvast. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door taigitu » 17 dec 2017, 13:28

Tammy schreef: Kan jij de link erbij zetten van filmpje ?
Ik zit achter laptop, dan kan ik het helaas niet zien via de gewone forumweg.
Bedankt alvast. :hands:
https://www.youtube.com/watch?v=_BKZ6FO5BmY

Ik zet in de volgende reactie een video over zijn leven... "Top Secret"
In het Duits.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door taigitu » 17 dec 2017, 13:41

Hier een video op Vimeo, dus geen directe video op YT.
Klik hier: Uri Keller - Top Secret (Duits) https://vimeo.com/233095019

Hier een Engelse versie over Uri Geller en de CIA: Secret CIA Psychic Lab Experiments with Uri Geller at Stanford University

UFOTV® The Disclosure Network
Gepubliceerd op 13 sep. 2010
For over 20 years, scientists at Stanford Research Institute (SRI) carried out SECRET investigations into ESP and psychic phenomena and our ability to experience and describe distant events blocked from ordinary perception. This film features rare, and until now, Top Secret footage from the vault of the CIA, of Laboratory Experiments conducted at SRI featuring famed psychic Uri Geller.

This intuitive capacity was named (RV) Remote Viewing, and the research was supported by the CIA, NASA and many other government agencies for gathering intelligence about world-wide targets in China, USSR, Iran, etc. during the Cold War. This was a Real X-file!

Physicist Dr. Russell Targ is a pioneer in the development of the laser and along with scientist Dr. Hal Puthoff and psychic Ingo Swan, was co-founder of this previously classified research program.

Though (RV) Remote Viewing is considered by many as highly controversial, the research conducted at SRI and this Declassified - CIA briefing film are authentic and features, among others, the six man to walk on the Moon, Apollo 14 Lunar Module Pilot - Astronaut Dr. Edgar Mitchel, Russell Targ and Hal Puttoff, and was delivered to UFOTV by Russell Targ, for release to the public.

http://www.UFOTV.com.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door Tammy » 17 dec 2017, 13:47

Geweldig Taigitu, ga ik straks rustig bekijken bedankt. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door herman50 » 17 dec 2017, 14:05

is hier een virus? wilde het ook plaatsen maar allee, er waren me voor geweest , oke dan vraag ik me toch af staan ze -Amerika- nou niet in der hemd , jarenlang iets ontkennen en dan plots zeggen ja maar daar hebben we in het geheim onderzoek naar gedaan,-cq doen we ,- nog vreemde opmerking maar als ze nou -heb je het weer- hadden samengewerkt met degeen die zeden mwaaa ja geloof er wel in waren ze -misschien- stuk verder geweest , nou hield iedereen z´n mond om niet voor gek gezet te worden ,,,
dus hebben ze dan toch oa Roswell onderzocht? waarom dan eventueel al die poespas eromheen ,,,geheim ja me zolen ... en iedereen ´´´zag ze vliegen´´ ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door Tammy » 17 dec 2017, 14:31

Amerika staat niet in zijn hemd herman50.
Elk land heeft zijn geheime zaken.
En Amerika dus ook.
Is niks vreemds aan, is altijd zo geweest.

En er zijn zoveel zaken niet openbaar gemaakt, soms komt na jaren de waarheid boven tafel.
Maar in veel gevallen blijven veel dingen achter gesloten deuren.
En zo zal het altijd zijn.
Niet alleen wat betreft ufo's maar ook op anderen gebieden.

En Roswell is onderzocht maar het antwoord wat ze gaven is een dekmantel geweest.
Het duurt nog even voordat ze het juiste antwoord geven.
Nu alvast niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door gusteman » 17 dec 2017, 17:54

Tammy schreef:
Het Advanced Aerospace Threat Identification Program kwam tot stand door toedoen van Harry Reid, die jarenlang de Democratische fractie in de Senaat leidde en een grote interesse in buitenaards leven heeft. De betrokken wetenschappers zijn altijd erg kritisch geweest op het programma en benadrukten dat onverklaarbare fenomenen niet noodzakelijk ook een bewijs zijn van buitenaards leven.
Dat de betrokken wetenschappers erg kritisch zijn geweest op het programma omdat de onverklaarbare fenomenen niet altijd een bewijs van buitenaards leven zijn is aan de ene kant goed maar ook weer niet.

Kritisch zijn op het programma voordat je het fenomeen hebt onderzocht elk geval op zich is niet de goede drijfveer vind ik.
Ik zal dat proberen uit te leggen.

Meteen alles geloven is niet goed, daarom doet men onderzoek, in dit geval over ufo's.
Niks mis mee.
Er is dus een programma geweest en waarschijnlijk nu nog die dit soort onverklaarbare fenomenen is gaan onderzoeken.
Als wetenschapper lijkt mij dit een heel boeiend onderzoek om aan mee te werken.
Maar als je bij voorbaat al eigenlijk denkt dat het niet buitenaards is vraag ik me af of je neutraal zeg maar onderzoek kan verrichten.
Kan het zijn dat je bepaalde methodes overslaat omdat je voor jezelf eigenlijk al hebt uitgemaakt dat het niet buitenaards is ?

Kan men niet beter wetenschappers in dienst nemen die onbevangen te werk gaan in plaats met al een mening erover ?
Die allebei de opties open houden maar dan op een gelijkwaardige schaal.
Dus 50 % is waar en 50% is niet waar.
En niet 20-70% bijvoorbeeld ?

Dat lijkt mij veel doeltreffender en meer kans hebben om de gevallen te beoordelen zoals ze zijn.
Kijk eens aan: jij, lieve Tammy, maakt hier precies de fouten die je toeschrijft aan de wetenschappers die zich kritisch opstellen.
Jij gaat er van uit dat kritisch opstellen gelijk staat aan "niet willen rekening houden met de mogelijkheid dat iets van buitenaardse oorsprong zou zijn".
Maar dat is niet zo: wetenschappers zoeken al jaren naar tekenen van intelligent leven buiten onze planeet.
En als er al dergelijk leven zou bestaan, dat dan eventueel ook nog eens op technologisch vlak (veel?) verder zou staan dan de mens, dan vragen wetenschappers niets liever dan in contact te komen met dergelijke wezens, in de hoop er van te kunnen leren wat wij als mens nog niet kennen.
Zo zijn nu eenmaal wetenschappers.
Maar wetenschappers zullen ook nooit "zo maar" aanvaarden dat iets van buitenaardse oorsprong is, gewoon omdat niemand begrijpt wat het is, of hoe het werkt. En dus zijn ze kritisch.
Zo zijn wetenschappers nu ook eenmaal. :wink:

En, gewoon even om over na te denken: indien wetenschappers niet zo kritisch waren geweest en zo maar van alles voor waar hadden aangenomen dan had jij nu niet achter een laptop kunnen zitten om discussies te houden op een forum.
Dan had jij nu niet kunnen met een eenvoudig schakelaartje je kamer verlichten.
Dan had jij nu niet kunnen een brood bakken in je eigen oven (zonder gedoe met takkenbossen en vuur maken), op het tijdstip zoals het jou het beste past.
Dan had jij nu niet kunnen een hele hoop dingen doen ..... indien de wetenschappers in het verleden niet kritisch zouden geweest zijn. :wink:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door taigitu » 17 dec 2017, 18:38

Rupert Sheldrake:
‘Het zijn de vastgeroeste overtuigingen van de wetenschap
die de mensheid gegijzeld houden’..[/b]

Sheldrake: ‘Wetenschap gijzelt de mensheid’..!!


Dr. Rupert Sheldrake is een Engelse bioloog die o.a. onderzoek doet naar telepathie.
Middels wetenschappelijke experimenten bewees hij dat telepathie inderdaad bestaat. Op zich natuurlijk ridicuul, dat je iets, waar veel mensen ervaringen mee hebben, wetenschappelijk moet bewijzen, waarbij veel kritiek van collega-wetenschappers over je heen komt. ‘De wetenschap’ geloofde er tot voor kort gewoon niet in. Belangrijker bij het werk van Rupert Sheldrake is echter zijn theorie áchter deze ervaringen, waarbij hij concludeert, dat onze gedachten zich niet alleen in ons hoofd bevinden, maar een veld oproepen, dat door anderen kan worden ontvangen. Afstand doet daarbij niet ter zake, emotionele betrokkenheid wel..!

Sheldrake noemt dit fenomeen morfogenetische velden, maar je zou ook kunnen spreken van de kracht van gedachten. In de volkswijsheid was dat natuurlijk al lang bekend, maar sinds de Verlichting is deze volkswijsheid een beetje in het verdomhoekje geraakt, het zou volgens ‘wetenschappers’, niets anders dan bijgeloof zijn. Maar de morfogenetische velden zijn in elk geval geen bijgeloof, zoals Sheldrake onomstotelijk heeft bewezen.

Telepathie
Wie heeft het niet meegemaakt? Je wordt gebeld weet wie het is, voor je de telefoon hebt opgenomen. Jij en wij allemaal zijn dus ook gewoon (een beetje) helderziende, dat is normaal. En velen weten: als je plotseling ongerust wordt over bijvoorbeeld je ouders, broers of zussen, of een van je kinderen, moéten we even contact zoeken, want de kans is groot dat er dan inderdaad iets mis is!

Het grote probleem voor wetenschappers die dit fenomeen onderzoeken, is dat ‘de wetenschap’ met dit fenomeen geen rekening houdt. Maar het ridicule is, dat diezelfde wetenschap, namelijk in de kwantum-theorie echter heeft bewézen, dat de uitslag van een experiment wordt bepaald door observator. Jawel..! De uitkomst van onze experimentele wetenschap heeft dan ook minder te maken met de werkelijkheid, maar veel meer met de manier waarop deze ‘wetenschap’ tot stand komt.

Veel mensen geloven in de wetenschap, minder in wat ze zelf meemaken, en daarom is voor hen vaak datgene ‘waar’, omdat ‘de professor het zegt’. En dus is dit bericht, over de bevindingen van Sheldrake en vele, vele andere wetenschappers, eigenlijk ‘slecht nieuws’. Want hun wereld gaat volledig op de kop..! Maar voor vrijdenkers en visionaire studenten is het gedegen werk van Rupert Sheldrake echter genieten! Uit steeds meer experimenten blijkt langzaam maar heel zeker dat professor Rupert Sheldrake gelijk heeft.

Waarom de wetenschap onze wereld in gijzeling heeft.

Het is opnieuw Rupert Sheldrake die de wetenschappelijke wereld een veeg uit de pan geeft, doordat het dogmatisch denkt en opereert. Daar waar de wetenschap zich zou moeten begeven op gebieden die het menselijk bewustzijn tot dienst staan, verliezen veel wetenschappers zich in door industriële conglomeraten gesponsord wetenschappelijk onderzoek. Dat slechts tot doel lijkt te hebben, de huidige materiële realiteit als ENIGE realiteit te bekrachtigen.
Om dit te doen, werkt de wetenschap volgens Sheldrake langs deze 10 dogma’s..

En wanneer je wetenschappelijk naar deze 10 dogma’s kijkt, zul je merken, dat ze geen van alle recht op voortbestaan hebben.

1. De natuur is mechanisch- of machinaal van aard.

2. Alle materie is onbewust

3. De wetten rondom de natuurlijke constanten zijn overal vast.

4. De totale hoeveelheid energie en materie zijn altijd hetzelfde

5. De natuur is doelloos

6. Biologische over-erfelijkheid is gebaseerd op materiële processen

7. Geheugen ligt opgeslagen in je hersenen

8. Je geest zit in je hoofd

9. Psychische fenomenen als telepathie zijn onmogelijk

10. Mechanistisch-materiële medicijnen zijn de enige medicijnen die werken

Lees meer: https://www.wanttoknow.nl/hoofdartikele ... -mensheid/

Om af te sluiten:
Doordat de wetenschap de niet-denkende massa bij de ballen heeft,
is de evolutie lichtjaren achterop geraakt.
Mensen zitten zo gevangen in het materialistische wereldbeeld
én haar dogma’s dat een afwijkende visie al snel als onzin wordt afgedaan
.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door gusteman » 18 dec 2017, 08:47

wanttoknow.nl schreef:Waarom de wetenschap onze wereld in gijzeling heeft.
Indien wanttoknow.nl echt is wat de naam doet veronderstellen (dus een website waar je terecht kan indien je vragen stelt bij bepaalde zaken) dan is dit ook een interessante vraag:
Waarom heeft TED Talks Rupert Sheldrake's bijdrage The Science Delusion geschrapt uit hun aanbod?

Gast1

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door Gast1 » 18 dec 2017, 09:02

Heu ... eh ... [think] ... [lamp] [lamp] [lamp] ... omdat hij 'zijn' waarheid geschreven heeft die heel dicht bij de waarheid komt?
Het establishment is daar meestal niet zo blij mee :mrgreen:

Rupert Sheldrake schrijft eigenlijk welhaast zoals ik het eerder elders op mijn eigen wijze poneerde.
En sommige forumleden -met name de wetenschappelijk georiënteerde- zijn daar ook niet zo blij mee.

Waar mysterie en wetenschap elkaar kruisen ...

Good post taigitu. ;P!

Gast1

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door Gast1 » 18 dec 2017, 09:12

Ik vind die bijdrage van taigitu/Sheldrake zelf zo goed, dat deze wel past in mijn geopende topic "De reden van alles ..." past.
Met jouw permissie taigitu ontvoer ik 'm dus van hier naar elders, daar deze discussie meer gericht is op de wetenschap en niet op het topic zelf.
Ik meen op te merken dat het vooral gusteman was die off-topic ging door de wetenschap te verdedigen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door taigitu » 18 dec 2017, 09:31

gusteman schreef:
wanttoknow.nl schreef:Waarom de wetenschap onze wereld in gijzeling heeft.
Indien wanttoknow.nl echt is wat de naam doet veronderstellen (dus een website waar je terecht kan indien je vragen stelt bij bepaalde zaken) dan is dit ook een interessante vraag:
Waarom heeft TED Talks Rupert Sheldrake's bijdrage The Science Delusion geschrapt uit hun aanbod?
Als je iets verder had gekeken dan had je de juiste informatie gevonden.
De video's zijn niet geschrapt, zoals jij suggereert maar verplaatst naar You Tube.
Tenzij de door geplaatste jouw vraag incl. aanname, in deze je beter uitkomt,
UPDATE: Please see our new blog post Graham Hancock and Rupert Sheldrake, a fresh take, which replaces the x-ed out text below.

To discuss the talks, view them here: (Via BRON link)

The debate about Rupert Sheldrake’s talk
The debate about Graham Hancock’s talk

After due diligence, including a survey of published scientific research and recommendations from our Science Board and our community, we have decided that Graham Hancock’s and Rupert Sheldrake’s talks from TEDxWhitechapel should be removed from distribution on the TEDx YouTube channel.

We’re not censoring the talks. Instead we’re placing them here, where they can be framed to highlight both their provocative ideas and the factual problems with their arguments. See both talks after the jump.

All talks on the TEDxTalks channel represent the opinion of the speaker, not of TED or TEDx, but we feel a responsibility not to provide a platform for talks which appear to have crossed the line into pseudoscience.

UPDATE: Please find Rupert Sheldrake’s response below the video window.

BRON: https://blog.ted.com/open-for-discussio ... sheldrake/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door Gast1 » 18 dec 2017, 09:54

Tja ... gusteman wil nog wel eens wat aannemen, behalve van degenen die buiten het 'wetenschappelijke' denken/leven.
Maar ach ... hoe vaak is dat al niet geconstateerd? ...

Bij enige goed onderbouwde ende beargumenteerde confrontatie daarmee volgt meestal een zwijgen in zeven talen ...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door Tammy » 18 dec 2017, 10:04

Gusteman schreef:
Kijk eens aan: jij, lieve Tammy, maakt hier precies de fouten die je toeschrijft aan de wetenschappers die zich kritisch opstellen.
Jij gaat er van uit dat kritisch opstellen gelijk staat aan "niet willen rekening houden met de mogelijkheid dat iets van buitenaardse oorsprong zou zijn".
Maar dat is niet zo: wetenschappers zoeken al jaren naar tekenen van intelligent leven buiten onze planeet.
Dat weet ik beste Gusteman dat wetenschappers al jaren zoeken naar buitenaards leven.
Maar ik heb het over deze groep wetenschappers die aan dit geheime project hebben meegewerkt.
Ik schrijf ook duidelijk dat er niks mis is met kritisch zijn en dat je niet alles meteen moet geloven , maar dat open en onbevangen eigenlijk een betere methode zou zijn.
Dan ga je neutraal het onderzoek in.
Dat bedoelde ik te zeggen in mijn bericht. :grin:
Maar wetenschappers zullen ook nooit "zo maar" aanvaarden dat iets van buitenaardse oorsprong is, gewoon omdat niemand begrijpt wat het is, of hoe het werkt. En dus zijn ze kritisch.
Zo zijn wetenschappers nu ook eenmaal.
En dat zou moeten veranderen die houding.
Je moet elk geval zeker heel goed onderzoeken maar niet bij voorbaat al uitsluiten achter in je hoofd.
Dat geeft remmingen die het onderzoek kunnen vertragen.
Eigenlijk is het misschien een goed idee om andersom te denken.
Het is buitenaards maar eens kijken of dat wel echt zo is.
Zou dat niks zijn Gusteman ? :wink:


Zo zal de wetenschapswereld niet denken maar wie weet in de verre toekomst gaat men wel met deze manier van denken een onderzoek in. :geleerde:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door univers » 18 dec 2017, 10:31

Tja ... gusteman wil nog wel eens wat aannemen, behalve van degenen die buiten het 'wetenschappelijke' denken/leven.
Maar ach ... hoe vaak is dat al niet geconstateerd? ...
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door univers » 18 dec 2017, 10:59

Dit alles speelt zich al veel langer af.

https://books.google.nl/books?id=MlNWU1 ... ns&f=false
Bij Leonardo is het zelfde overkomen.
Ieder mag er zijn eigen conclusies eruit trekken, 70% wordt verzwegen.(als het niet meer is)
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: VS stak miljoenen in geheim onderzoek naar ufo's

Bericht door univers » 18 dec 2017, 11:28

Dat is er inderdaad geweest, namelijk in de koude oorlog heeft de CIA zo'n 20 jaar een programma gehad waarbij helderzienden ed. objecten in Rusland moesten 'ontdekken' zoals plekken waar militair materieel lag opgeslagen en al dat soort zaken.
Er wordt gespeculeerd dat ze daar nog steeds gebruik van maken, wat ik best wil aannemen.
Er is in de zeventiger jaren een doc. uitgezonden bij de BBC.
Het schijnt in de jaren vijftig gestart te zijn.
Het heeft toen indruk op mij gemaakt.
Mij overkomt steeds spontaan, dat ik ineens ergens anders kan wezen.
Alles zo precies omschrijven hoe ik het zag.
Ik heb het eens getest, een vriend van ons, was bij een vriendin op bezoek.
Wat ik normaal niet zo gauw zal doen, ik ben in trance gegaan, dacht aan hem, en kijk van boven af de kamer in.
Ik vertelde hem later waar hij zat en nog naar boven keek, hoe de kamer er uitzag, alles.
Ik ben het gaan vergelijken met de experimenten van de CIA, of telepathie het zelfde is.
Ik heb het ook geprobeerd van die ander kamer, nou dat was een grote miskleun.
https://www.youtube.com/watch?v=AdmyUEVLRAM
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie