De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Tammy » 24 jul 2012, 10:46

Afbeelding

Groot-Brittannië heeft een aantal archieven vrijgegeven over officiële regeringscommunicatie rond ufo's. Blijkt dat er tijdens de regeerperiode van Tony Blair heuse ufo-ambtenaren aan het werk waren. "De mafste job in Whitehall", klinkt het.

De Britse National Archives gaven 25 documenten vrij, waarin onder meer een "uitvoerige briefing over de ufo-politiek van toenmalig eerste minister Tony Blair" en een jobbeschrijving voor de betrekking van ufo-ambtenaar, gedoopt als "de mafste baan in Whitehall". Whitehall is de verzamelnaam voor de Britse openbare diensten.

Volgens een voormalige werknemer aan de ufodesk, die in 2009 weer gesloten werd, bestempelde de perceptie dat het er op de dienst aan toeging zoals in de tv-serie 'X-Files', waarin topsecret-teams van wetenschappelijke experts het hele land doorkruisen als "complete fictie".

Nope, in het echt bestonden de dagelijkse taken eruit om briefings te geven over de positie van Defensie over ufo's, onderzoek te doen naar ufo's, verzoeken die het recht op informatie claimden te behandelen en met 'ufologen' om te gaan.

Was het dan echt allemaal zo saai? Bwa, het gebeurde ook, bijvoorbeeld, dat een geval moest onderzocht worden van een politieagent die beweerde een ufo gezien te hebben bij voetbalclub Chelsea. Of iemand die bij een ontmoeting met een ufo in Lincolnshire bezoek kreeg van drie "mannen in het zwart".

Een hoteleigenaar uit Wales klaagde dan weer dat een ufo in een veld landde, "waaruit twee grote gezichtsloze humanoïdes in een zilveren kostuum tevoorschijn kwamen die het domein begonnen af te meten."

Ook moest in 1995 van Defensie de vraag onderzocht worden waarom aliens eventueel de Aarde zouden bezoeken. Volgens de ambtenaar van dienst zou zo'n bezoek een militaire verkenning kunnen zijn, een wetenschappelijke basis hebben of een toeristische motivatie kennen.

Tijdens een briefing in 1979 merkte een ufo-ambtenaar op dat geen enkel radiosysteem ooit golven van aliens had opgevangen.

De vrijgave van de bewuste documenten kwam er op vraag van David Clarke, auteur van het boek 'The UFO files'.

Bron: HLN.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Tammy » 24 jul 2012, 10:50

De Mafste baan ?

Ik zou het woordje willen toeschrijven aan de mensen die dit zeiden.
Zo ontiegelijk dom.
Waarschijnlijk mensen die denken dat er groene Marsmannetjes bestaan en nooit verder hebben gekeken dan hun neus lang is......

Onderzoek naar Ufo`s en dergelijke is tenminste voor mij het mooiste wat er bestaat.
Eens weten die mensen dat ook.
Tot die tijd laat ze maar...........

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Vitharr » 24 jul 2012, 12:11

Tammy schreef:De Mafste baan ?

Ik zou het woordje willen toeschrijven aan de mensen die dit zeiden.
Zo ontiegelijk dom.
Waarschijnlijk mensen die denken dat er groene Marsmannetjes bestaan en nooit verder hebben gekeken dan hun neus lang is......

Onderzoek naar Ufo`s en dergelijke is tenminste voor mij het mooiste wat er bestaat.
Eens weten die mensen dat ook.
Tot die tijd laat ze maar...........
De toon van het artikel verbaasd mij ook een beetje? Voor mij is het niet echt nieuw tenminste, dergelijke functies bestaan al jaren. Evenals verdedigingsstrategieën voor buitenaardse invasies. Niet omdat ze denken dat die binnenkort komen maar eenvoudigweg omdat het niet uitgesloten kan worden. Logisch dat je dan ook mensen hebt die checken of het Russen of Marsmannetjes waren in die Sigaar! :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Tammy » 24 jul 2012, 13:51

Ja ik vind het ook raar Vitharr. :mrgreen:

Mensen die zich nooit hebben verdiept in deze materie, en ik ken er zat in mijn leven, beginnen altijd lachend over groene Marsmannetjes.
Hebben ze een keer in een film gezien.
En daarmee is de kous af voor ze.

Ik weet wel zeker dat wat jij zegt over verdedigingsstrategieën voor buitenaardse invasies in volle gang zijn.
Wat er rond de aarde zweeft zijn niet alleen satelietten en dergelijke.
Men is allang bezig met eventuele schilden enz onder het mom om zogenaamde raketten tegen te houden.
Dat word ons in de media vertelt.
Dat zal ook zeker voor een deel zo zijn, maar ook dus voor anderen zaken.

Ufo ambtenaar.............niks maf aan hoor. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Beatrix Kiddo » 24 jul 2012, 14:28

Tammy schreef:Mensen die zich nooit hebben verdiept in deze materie, en ik ken er zat in mijn leven, beginnen altijd lachend over groene Marsmannetjes.
Hebben ze een keer in een film gezien.
Achja, die Greys waar men nu in gelooft komen ook uit een film, dus om daar als gelover nou laatdunkend over te doen...
Niemand heeft ze ooit gezien, dus wie heeft er gelijk? Groen of grijs? Allebei, geen van beiden?

Wat er maf is aan die baan is dat het de enige ambtenaar is die zich bezig houdt met zaken waarvan het bestaan niet aangetoond is.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Tammy » 24 jul 2012, 14:52

Kiddo, The Greys zijn ook waargenomen door mensen die ze hebben gezien.
Ik weet dat jij het niet gelooft en dat maakt ook niks uit.
Ieder moet weten wat men wilt geloven.
Wat ik bedoel met die groene Marsmannetjes zijn de mensen die ik ben tegen gekomen in mijn leven, die als je het woord Ufo zegt meteen lachend over groene Marsmannetjes beginnen.
Als ik ze dan vraag of ze zich ooit in de materie verdiept hebben kijken ze me stom aan en zeggen nee.

Ik heb respect voor mensen die nadat ze zich hebben verdiept in de materie en daarna zeggen dat ze er niet in geloven.
Niet voor de lachers die nog nooit iets daarover hebben gelezen.

Wat er maf is aan die baan is dat het de enige ambtenaar is die zich bezig houdt met zaken waarvan het bestaan niet aangetoond is.
Dat zou je dus ook van wetenschappers kunnen zeggen die iets onderzoeken voordat er een bewijs is.......... :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Beatrix Kiddo » 24 jul 2012, 15:02

Tammy schreef:Kiddo, The Greys zijn ook waargenomen door mensen die ze hebben gezien.
Ja, en dat begon pas na die film. (Weet zo even niet meer welke het was, maar het was ergens begin jaren 70.)
Tammy schreef:
Wat er maf is aan die baan is dat het de enige ambtenaar is die zich bezig houdt met zaken waarvan het bestaan niet aangetoond is.
Dat zou je dus ook van wetenschappers kunnen zeggen die iets onderzoeken voordat er een bewijs is.......... :wink:
Daarom zei ik ook "enige ambtenaar" :wink:
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Tammy » 24 jul 2012, 15:20

Kiddo schreef:
Ja, en dat begon pas na die film. (Weet zo even niet meer welke het was, maar het was ergens begin jaren 70.)
Nee, lang daarvoor Kiddo. :grin:
Denk aan de beelden/schilderingen die zijn gevonden en bijvoorbeeld Betty and Barney Hill.
Bedoel je Close Encounters of the Third Kind?


[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=2cJQO3eY ... re=related[/youtube-2]
Daarom zei ik ook "enige ambtenaar"
Bedoel je daarmee 1 ambtenaar?
Sorry, ik begrijp je niet goed nu.
Fill me in please. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Vitharr » 24 jul 2012, 15:25

Beatrix Kiddo schreef:Wat er maf is aan die baan is dat het de enige ambtenaar is die zich bezig houdt met zaken waarvan het bestaan niet aangetoond is.
Vul je nu niet gelijk in wat een UFO zou moeten zijn? Een UFO is een Unidentified Flying Object (ongeidentificeerd vliegend object). Ik kan me dus niet voostellen dat je twijfelt aan het bestaan van UFO's?

Ik zag ooit een lichtpuntje met een rotgang door de ruimte vliegen. Geen idee wat het was, dus betrof het een UFO. Na wat gezoek ontdekte ik dat mijn UFO het ISS was (tijdstip waarneming kwam overeen met zichtbaarheid). Vanaf dat moment is het geen UFO meer dus. :wink:

Sinds de Piloten in de tweede wereldoorlog getreiterd werden door de zogenaamde Foo Fighters is het leger altijd geinteresseerd geweest in dergelijke UFO's. Aangezien het "bestaan" hiervan dus eigenlijk vast staat is het zoeken naar "wat is het?" dus best een logisch gevolg.

De ambtenaar hield zich dus volgens mij niet bezig met iets waarvan het bestaan niet aangetoond is, hij probeerde te onderzoeken wat UFO's zijn. En omdat na grondig onderzoek nog een hoop UFO's bleven "hangen" is het leger zo verstandig geweest om te stoeien met de vraag "wat als het buitenaardse wezens zouden zijn?".

Amerika heeft overigens jaren geleden een soortgelijk project, Project Bluebook, al (gedeeltelijk) vrijgegeven. Daar was meer dan 1 ambtenaar mee gemoeid! :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Vitharr » 24 jul 2012, 15:50

Tammy schreef:Ja ik vind het ook raar Vitharr. :mrgreen:

Mensen die zich nooit hebben verdiept in deze materie, en ik ken er zat in mijn leven, beginnen altijd lachend over groene Marsmannetjes.
Hebben ze een keer in een film gezien.
En daarmee is de kous af voor ze.
Ha ha, inderdaad! Maar als iemand een hoorspel uit brengt slaan we allemaal toch maar op de vlucht? (War of the Worlds :grin: )
Ik weet wel zeker dat wat jij zegt over verdedigingsstrategieën voor buitenaardse invasies in volle gang zijn.
Wat er rond de aarde zweeft zijn niet alleen satelietten en dergelijke.
Ik blijf kritisch, maar ik zie geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen inderdaad.
Men is allang bezig met eventuele schilden enz onder het mom om zogenaamde raketten tegen te houden.
Dat word ons in de media vertelt.
Dat zal ook zeker voor een deel zo zijn, maar ook dus voor anderen zaken.
Daar ben ik ook van overtuigd. Pas alleen wel op dat je niet denkt dat de mensen die, die schilden bouwen ook het beste met ons voor hebben trouwens. Als de planeet aangevallen wordt moet je die beschermen natuurlijk. Maar het zou ook kunnen dat de Elite vlucht in een sterrenschip en ons in de steek laat. [wave]

Wat het "ontstaan" van Greys overigens, de soemeriërs hadden al beeldjes die sprekend lijken op Greys en Reptilians. Die hebben ze vast niet nagemaakt van een film! :wink: Volgens sommigen zijn de Greys door de Annunaki gemaakt om op ons te passen.

Ik wil hierbij overigens wel graag opmerken dat ik zelf geen "Hardcore believer" van Greys, Reptilians of de Annunaki ben hoor. Ik heb veel verklaringen gezien die stuk voor stuk zouden kunnen kloppen maar voor mij is het nog niet genoeg bewezen om helemaal om te gaan.

Ik heb "Het Oermysterie" van Graham Hancock gelezen. Daarin ervaart hij gaat hij zelf experimenteren met hallucinerende troep om dezelfde Trance als medicijnmannen te bereiken. Opvallend in zijn relaas is dat het ontvoeringsfenomeen en de Greys exact overeenkomen met zijn ervaringen. Zijn ervaringen lezend lijkt het dan ook meer een dimensie kwestie. Hij geeft echter zelf ook aan dat iedere generatie de ervaring kleurt naar zijn eigen tijdsbeeld en volgens hem is dat de verklaring voor het feit dat "wij" de entiteiten als Greys zien. (omdat we het niet herkennen projecteren we inderdaad de filmbeelden op wat wij zien als Aliens)

Sorry, ik dwaal offtopic. :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Tammy » 24 jul 2012, 16:13

Vitharr schreef:
Ha ha, inderdaad! Maar als iemand een hoorspel uit brengt slaan we allemaal toch maar op de vlucht? (War of the Worlds )
Orson Welles heeft veel mensen de stuipen op het lijf gejaagd ja. :mrgreen:
Daar ben ik ook van overtuigd. Pas alleen wel op dat je niet denkt dat de mensen die, die schilden bouwen ook het beste met ons voor hebben trouwens. Als de planeet aangevallen wordt moet je die beschermen natuurlijk. Maar het zou ook kunnen dat de Elite vlucht in een sterrenschip en ons in de steek laat.
De tijd dat ik nog geloofde dat alle mensen goed waren ligt allang achter me.
Helaas kan ik wel zeggen. :-|
Wat het "ontstaan" van Greys overigens, de soemeriërs hadden al beeldjes die sprekend lijken op Greys en Reptilians. Die hebben ze vast niet nagemaakt van een film! Volgens sommigen zijn de Greys door de Annunaki gemaakt om op ons te passen.
Klopt wat je zegt.
Het is niet alleen na een film gebeurt.
Van de Annunaki ben ik nog aan het puzzelen.
Ik ben in die zin "om" dat ik voor mezelf weet dat buitenaardsen bestaan en ons allang hebben bezocht eeuwen geleden al.
Maar ik denk ook dat er vele verschillende soorten zijn.
Dus de zoektocht zoals met de Voyager is niet zinloos.

Het boek heb ik niet van Graham, wel de anderen.
Zal die dus gaan aanschaffen.
Thanks voor de tip. ;P!

Die baan zou me trouwens op het lijf geschreven zijn.
Ik ben ambtenaar, maar helaas niet in die branche. :-P
Sorry, ik dwaal offtopic.
Heb ik ook vaak als ik hierover begin te praten haha! [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Vitharr » 24 jul 2012, 17:08

Om het eens andersom te doen:
Tammy schreef:Vitharr schreef:
Sorry, ik dwaal offtopic.
Heb ik ook vaak als ik hierover begin te praten haha! [joker]
*grinnik* Ik wil iets zeggen Over Annunaki's, Buitenaardsen in het Algemeen en Graham Hancock. Moet ik dan 3 nieuwe topics starten en je hele reactie uit zijn context trekken? Dan heb je binnen een week het meest onoverzichtelijke forum ter wereld! (maar ook de meeste topics?) Laten we het erop houden dat we proberen aan te tonen dat de baan niet maf was maar het artikel! *1*
De tijd dat ik nog geloofde dat alle mensen goed waren ligt allang achter me.
Helaas kan ik wel zeggen. :-|
Voor wat het waard is, ik ben daar ook "ervaringsdeskundige" in hoor. Van mega naïef in no-time naar zwartkijker. Lag aan de omstandigheden en inmiddels zit het gelukkig ook weer op een redelijk "normaal" niveau.

Maar ik wil wel een waarheid als een koe met je delen. Als iets een teleurstelling is komt dat door je verwachtingspatroon. Als je (net als ik) dacht dat iedereen een gouden hartje heeft is het onvermijdelijk dat je teleurgesteld wordt. Uit mijn mindere periode ontdekte ik dat er van uit gaan dat iedereen waardeloos in elkaar steekt juist voor veel aangename verrassingen zorgt. Nadeel was alleen dat ik dus de noodzaak niet zag om kennis te maken met zo'n aangename verrassing. :wink:
Van de Annunaki ben ik nog aan het puzzelen.
Nadeel van het Annunaki verhaal is dat het grotendeels op 1 bronvertaler is gebaseerd. (Zecharia Sitchin) Nu vind ik "woorden" zowiezo tricky om zo'n verhaal over te brengen (wederom beeldspraak vs letterlijke interpretatie) maar wat mijn interesse wekte was de claim dat de Annunaki goud nodig hadden om de atmosfeer van Niburu te beschermen. Dat heeft onze wetenschap namelijk ook overwogen om zonlicht te reflecteren en zo de opwarming van de aarde tegen te gaan. Voor zover ik kon herleiden was de vertaling ouder dan dit idee. Ik acht de kans klein (niet ondenkbaar) dat Sitchin toevallig iets uit zijn duim zoog wat de wetenschap dan later als serieuze optie overweegt. Zo ja, dan heeft Sitchin erg goed nagedacht over zijn "sprookje"! [think]
Ik ben in die zin "om" dat ik voor mezelf weet dat buitenaardsen bestaan en ons allang hebben bezocht eeuwen geleden al.
Het eerste staat voor mij ook rotsvast. Eenvoudigweg omdat ik niet gelovig ben in de traditionele zin en dus ook niet geloof in het unicum van de schepping.

Het tweede blijft voor mij een punt van twijfel. Ik denk dat ik wel weet waarom jij er van overtuigd bent, ik heb dat ook allemaal gezien en gelezen en was ook een tijdje "om". Toen ik me echter wat meer in de wetenschap ging verdiepen en ontdekte hoe wonderlijk ons Universum eigenlijk is zag ik echter nog veel meer opties! 1 simpele is het verschijnsel wat ons nu bedreigd. Een Electromagnetische Puls frituurt onze electronica. Dan zit je heel snel in een "Atlantis Scenario" en de overlevenden zullen waarschijnlijk degenen zijn die we nu als primitief aanduiden (stammen in het regenwoud etc) Ik kan me zo voorstellen dat de overleveringen over ons bestaan over 10.000 jaar net zo wazig klinken als de dingen die we nu onderzoeken. :wink:

Maar ik sluit jouw overtuiging nog steeds niet uit hoor. Ik hou alleen mijn opties open.
Het boek heb ik niet van Graham, wel de anderen.
Zal die dus gaan aanschaffen.
Thanks voor de tip. ;P!
You're welcome! "Het Oermysterie" is ook een behoorlijk vreemde eend in de Hancockbijt. Als je het boek leest snap je ook wel waarom. Graham's vader was overleden en zo is het verhaal eigenlijk begonnen. De rest lees je zelf maar. :wink:

Ik heb nog wel een iets andere tip voor je met betrekking tot je "Helaas" hierboven. Gary Zukav! Geweldige boeken, alleen moet hij zijn titels eens aanpassen. (ziel dit, ziel dat :grin: )
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Beatrix Kiddo » 25 jul 2012, 09:14

Vitharr schreef:
Beatrix Kiddo schreef:Wat er maf is aan die baan is dat het de enige ambtenaar is die zich bezig houdt met zaken waarvan het bestaan niet aangetoond is.
Vul je nu niet gelijk in wat een UFO zou moeten zijn? Een UFO is een Unidentified Flying Object (ongeidentificeerd vliegend object). Ik kan me dus niet voostellen dat je twijfelt aan het bestaan van UFO's?
Helemaal mee eens, maar meestal bedoelen gelovers er toch wel ruimteschepen van buitenaardse afkomst mee dacht ik.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Tammy » 25 jul 2012, 09:51

Vitharr schreef:
*grinnik* Ik wil iets zeggen Over Annunaki's, Buitenaardsen in het Algemeen en Graham Hancock. Moet ik dan 3 nieuwe topics starten en je hele reactie uit zijn context trekken? Dan heb je binnen een week het meest onoverzichtelijke forum ter wereld! (maar ook de meeste topics?) Laten we het erop houden dat we proberen aan te tonen dat de baan niet maf was maar het artikel!
Maar als je alles in 1 topic gooit word het ook verwarrend haha! :rolfl:


Ja helaas , mensen kunnen zeer vreemd zijn.
De afgelopen ben ik oook minder naief geworden.

Over Sitchin twijfel ik ook sterk.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Het tweede blijft voor mij een punt van twijfel. Ik denk dat ik wel weet waarom jij er van overtuigd bent, ik heb dat ook allemaal gezien en gelezen en was ook een tijdje "om". Toen ik me echter wat meer in de wetenschap ging verdiepen en ontdekte hoe wonderlijk ons Universum eigenlijk is zag ik echter nog veel meer opties! 1 simpele is het verschijnsel wat ons nu bedreigd. Een Electromagnetische Puls frituurt onze electronica. Dan zit je heel snel in een "Atlantis Scenario" en de overlevenden zullen waarschijnlijk degenen zijn die we nu als primitief aanduiden (stammen in het regenwoud etc) Ik kan me zo voorstellen dat de overleveringen over ons bestaan over 10.000 jaar net zo wazig klinken als de dingen die we nu onderzoeken.
Zeer interessant wat je hier zegt.
Doet me denken aan de mensen die ergens in de Atlantische Oceaan tijdens WOII op een eiland soldaten uit een vliegtuig zagen komen die ze nooit hadden gezien.
Ze dachten dat het goden waren.
You're welcome! "Het Oermysterie" is ook een behoorlijk vreemde eend in de Hancockbijt. Als je het boek leest snap je ook wel waarom. Graham's vader was overleden en zo is het verhaal eigenlijk begonnen. De rest lees je zelf maar.
Aha vandaar.
Ben benieuwd! :grin:

Bedankt voor de anderen tip.
Ik ken die schrijver niet.
Ga eens Googlen op die man. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Vitharr » 25 jul 2012, 10:21

Beatrix Kiddo schreef:
Vitharr schreef:
Beatrix Kiddo schreef:Wat er maf is aan die baan is dat het de enige ambtenaar is die zich bezig houdt met zaken waarvan het bestaan niet aangetoond is.
Vul je nu niet gelijk in wat een UFO zou moeten zijn? Een UFO is een Unidentified Flying Object (ongeidentificeerd vliegend object). Ik kan me dus niet voostellen dat je twijfelt aan het bestaan van UFO's?
Helemaal mee eens, maar meestal bedoelen gelovers er toch wel ruimteschepen van buitenaardse afkomst mee dacht ik.
Dat is waar, maar als je het daardoor vantevoren al invult krijg je snel misverstanden. :wink:

Ik heb meerdere posts van je gelezen en ging er gelijk vanuit dat jij wist waar UFO voor stond. Wat ik hierboven dus las, was duidelijk niet wat je op wilde schrijven. :grin:

Aangezien ik wist dat je het niet zo bedoelde was mijn reply eigenlijk overbodig. Maar ik moet zulke dingen altijd zeggen, ik bedoel er verder niets mee hoor. Heb alleen te vaak meegemaakt dat zoiets tot hele rare misverstanden leidt.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Beatrix Kiddo » 25 jul 2012, 10:59

Meestal ben ik ook wel wat preciezer in mijn bewoordingen ;)

Maar in het geval van deze ambtenaar gaat het toch echt over aliens? Het lijkt me niet dat ze een ambtenaar aanstelling voor 'zwevende lichtjes' als ze niet de mogelijkheid open houden dat het om buitenaardsen haat. Dat zou ook maf zijn...
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Vitharr » 25 jul 2012, 11:47

Tammy schreef:Maar als je alles in 1 topic gooit word het ook verwarrend haha! :rolfl:
Zal ik het allebei doen dan? Dan kunnen mensen kiezen? :wink:
Over Sitchin twijfel ik ook sterk.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Nou, een idee komt nooit helemaal uit de lucht vallen. Als Sitchin liegt is er ergens een basis voor zijn leugen geweest. Daar zoek ik altijd naar. Ik kan ook heel makkelijk hetzelfde zoeken in religie en wetenschap bijvoorbeeld. "de woorden vormen de boodschap" en die boodschap zoek ik altijd.

Doet me denken aan de mensen die ergens in de Atlantische Oceaan tijdens WOII op een eiland soldaten uit een vliegtuig zagen komen die ze nooit hadden gezien.
Ze dachten dat het goden waren.
Dan moet je eens Googelen op 'Cargo Cult". (misschien bedoelde je dat?) Schitterend voorbeeld! Ik heb contact gehad met een onderzoeker omdat hij in zijn publicatie iets fundamenteels over het hoofd zag. Puzzel maar eens uit waar de godennamen "John Frum" en "Tom Navy" bij de Tanna Island cultus vandaan zouden kunnen komen. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Vitharr » 25 jul 2012, 11:54

Beatrix Kiddo schreef:Maar in het geval van deze ambtenaar gaat het toch echt over aliens? Het lijkt me niet dat ze een ambtenaar aanstelling voor 'zwevende lichtjes' als ze niet de mogelijkheid open houden dat het om buitenaardsen haat. Dat zou ook maf zijn...
Dit bedoelde ik dus! :wink:

Nagenoeg elk land heeft zo'n afdeling en hij is meestal onderdeel van de luchtmacht. Natuurlijk houden ze de optie van Aliens open maar dan puur in een soort Agnostisch perspectief. ("ik weet het niet") Als je het tegendeel niet kunt bewijzen ben je fout bezig als je de optie afsluit, zelfs al lijkt die compleet ongeloofwaardig.

Het doel van zo'n afdeling is echter niet het vaststellen of uitsluiten van het bestaan van Aliens maar het onderzoeken van UFO's. De Foo fighters waar ik al over sprak vonden ze behoorlijk bedreigend. Misschien waren het bolbliksems, misschien Russen en misschien Aliens. Logisch dat ze het naadje van de kous willen hebben toch?

De auteur ziet UFO's blijkbaar direct als vliegende schotels en de vertaler heeft daar nog een schepje bovenop gedaan. En nu denk jij daardoor dat die UFO ambtenaar groene mannetjes zocht. :grin:

Overigens doen die overheden er alles aan om dat beeld in stand te houden hoor. Handig als je iets nieuws wilt testen en iedereen denkt dat het van een andere planeet kwam! :wink:

Edit: Ik vergeet het voorbeeld van de buitenaardse invasie nog. Die optie hebben sommige landen inderdaad onderzocht en er een pasklaar scenario voor ontwikkeld. Ook hier denk je snel dat het belachelijk is maar op deze manier probeert een leger overal op voorbereid te zijn en bij 9-11 zijn er naar verluid ook delen van zo'n invasiescenario gebruikt omdat de aanvaller onbekend en onzichtbaar was. Zo lijkt het ineens een stuk minder dom! *be prepared*
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De mafste overheidsjob in Engeland: ufo-ambtenaar

Bericht door Tammy » 25 jul 2012, 12:39

Vitharr schreef:
Zal ik het allebei doen dan? Dan kunnen mensen kiezen?
Ik weet het niet.
Je zou ook de vraag aan je medeforummers kunnen laten zien in :
Vragen en mededelingen van leden.
Staat bijna onderaan het forum. :grin:

Verhip Cargo Cult, dat bedoelde ik! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie