Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door Tammy » 06 nov 2012, 05:49

Afbeelding

Er zijn tegenwoordig steeds minder meldingen van ufo's en ook fanaten van vliegende schotels moeten toegeven dat ze beginnen te twijfelen aan buitenaards leven. Al tientallen jaren houden ufo-watchers het luchtruim voor ons in de gaten. Maar na al die tijd hebben ze nog geen bewijzen gevonden.

Bovendien worden er steeds minder ufo's gezien en dat kan de komende jaren tot het einde van een hype leiden, stellen Britse 'ufo-kenners'. Volgende week organiseert één van de grootste organisaties in het onderzoek van ufo's een bijeenkomst om te bespreken of ze nog wel een toekomst hebben.

'Het is best mogelijk dat over tien jaar niemand nog over ufo's spreekt', zegt Dave Wood, voorzitter van de 'Association for the Scientific Study of Anomalous Phenomena' (Assap). 'Het gebrek aan bewijzen doet ons vaststellen dat er niets is daarbuiten. Ik denk dat iedere ufo-onderzoeker zal zeggen dat 98 procent van de vaststellingen eenvoudig te verklaren zijn.' Dat het aantal meldingen afneemt, is heel verrassend in deze tijd van het internet. Bij Assap is het aantal ufo-zaken sinds 1988 met liefst 96 procent gedaald. Natuurlijk impliceert het gebrek aan ufo's niet noodzakelijk dat er geen buitenaards leven mogelijk is.

Oud nieuws.

Veel van de verhalen die ufo-organisaties vandaag onderzoeken, zijn meldingen van tientallen jaren geleden. Zo is een incident in Roswell in 1947 nog steeds een populair onderwerp. Toen zou een buitenaards ruimteschip in New Mexico gecrasht zijn. 'Op ufo-conferenties praten mensen hoofdzakelijk over oude gevallen. Ze brengen zelden nieuwe verhalen aan.' Eerder dit jaar heeft het Britse ministerie van Defensie aangekondigd dat ze bij gebrek aan bewijzen niet langer onderzoek naar ufo's voeren en dat er geen bedreiging is voor het Verenigd Koninkrijk.

David Clark, ufo-adviseur van het Nationaal Archief, stelt dat het een dood onderwerp is. 'Iedereen beschikt tegenwoordig over een camera. Als er echt dingen zouden rondvliegen, zouden we nu toch over duidelijk bewijsmateriaal moeten beschikken.' Vroeger moesten mensen brieven sturen en werd het mysterie versterkt door gebrek aan antwoorden, stelt Clark. Tegenwoordig wordt alles door het internet meteen verklaard of weerlegd.

Ook Nick Pope, van 1991 tot 1994 voorzitter van de UFO desk op het Britse ministerie van Defensie, geeft toe dat er veel vals materiaal op websites als YouTube circuleert. Toch wil hij het onderwerp niet zomaar overboord gooien. 'Er zijn vandaag zoveel meldingen toe te schrijven aan Chinese lantaarns dat we de interessante gevallen uit het oog dreigen te verliezen', zegt hij. 'Of zoals ik vroeger op het ministerie altijd stelde: de gelovigen hoeven maar één keer gelijk te krijgen.'

Bron : AD.nl

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door Tammy » 06 nov 2012, 05:52

Helaas door de vele malloten op internet met fake filmpjes krijg je dit soort conclusies.

Voor mij maakt het niks uit, ik weet dat ze er zijn.
Trouwens het feit dat men conclusies trekt omdat er bijna niks nieuws naar voren komt is belachelijk.
Wat hebben nieuwe gevallen ermee te maken ?
Ze worden al eeuwen gezien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door shaffy » 07 nov 2012, 16:37

Zo denk ik er ook over Tammy en zeker zijn de gegevens over ufo's al eeuwen oud
De eerste beschrijving over ufo waarneming was al 1504-1450 voor Christus.
Hier een link naar nog meer oude gegevens;http://fromthestars0.tripod.com/010.htm

De verwarring is niet alleen de Chinese lantaarns. Ook hologrammen die net echt lijken kunnen geprojecteert worden. Daarbij inderdaad de youtube snippers over ufo's en aliens geven al snel een nare bijsmaak.
Dan kan ik me best voorstellen dat elk melding nu sneller een hoax lijkt.
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door Tammy » 08 nov 2012, 01:29

Gelukkig denk jij er ook zo over Shaffy. :grin:
Ga je link nu bekijken, thanks. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door tofu_kronos » 08 nov 2012, 15:15

In de bijbel staat het er ook vol van. Een goed voorbeeld is ezekiels wielen.

aquarius

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door aquarius » 08 nov 2012, 17:37

Daar word geen ufo beschreven tofu_kronos .
Om dit beeld te begrijpen moet je je verdiepen in de astrologie .

Gast1

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door Gast1 » 08 nov 2012, 18:49

Ezekiel 1:16-21 (NIV = New International Version)
This was the appearance and structure of the wheels: They sparkled like chrysolite, and all four looked alike. Each appeared to be made like a wheel intersecting a wheel. As they moved, they would go in any one of the four directions the creatures faced; the wheels did not turn about as the creatures went. Their rims were high and awesome, and all four rims were full of eyes all around. When the living creatures moved, the wheels beside them moved; and when the living creatures rose from the ground, the wheels also rose. Wherever the spirit would go, they would go, and the wheels would rise along with them, because the spirit of the living creatures was in the wheels. When the creatures moved, they also moved; when the creatures stood still, they also stood still; and when the creatures rose from the ground, the wheels rose along with them, because the spirit of the living creatures was in the wheels.

Wat Ezechiël ooit zag, beschreef hij zo nauwkeurig mogelijk. Hij beschreef 'raderen, ogen, vleugels, velgen' etc. Hij beschreef zowel de details van de wagen als van de wezens die erin nederdaalden. Maar ook het lawaai dat dit vreemde 'goddelijke' voertuig voortbracht zodra het zich van de grond verhief. Hij beschreef dus met enorme details de landing en opstijging van dit vreemde vliegende voorwerp. Hij noemde het de 'heerlijkheid des heren'. De beschrijving van Ezechiël bracht de voormalig NASA ingenieur Josef Blumrich, ertoe om dit vreemde vliegende voorwerp aan de tekentafel te reconstrueren. Zijn resultaat was een soort priktol met 'poten', een soort tol die van onderen spits toeliep en van boven rond en breed waarbij de 'poten' wellicht raketten kunnen zijn geweest. Dat iemand van de NASA zichzelf hiertoe aanbracht, om zijn fascinatie voor het vliegende vaartuig van Ezechiël met veel moeite te reconstrueren is al een merkwaardigheid. Dit vreemde vliegende apparaat, dat precies door hem werd gereconstrueerd volgens de beschrijving van Ezechiël, moet een verbinding tussen een aardse basis en een moederschip in de ruimte hebben gehad. Josef Blumrich kwam tot de volgende reconstructie:

Afbeelding

Tja ...

Bekijk in het volgende filmpje vooral de oude plaatjes/artefacten. Bijzonder om dergelijke 'fantasieën te hebben en bijzonder 'dat de artefacten' er zijn.



Er zijn er velen die zeggen; "Het is ongelooflijk dat er mensen zijn die geloven dat er buiten ons ander leven is" terwijl ik denk; "Er zijn mensen die denken dat dit onze planeet is en dat er geen leven buiten deze planeet is" ...

aquarius

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door aquarius » 08 nov 2012, 19:20

10 En wat hun aangezichten betreft, die geleken bij alle vier ter rechterzijde op dat van een mens en dat van een leeuw; bij alle vier ter linkerzijde op dat van een rund; ook hadden alle vier het aangezicht van een arend.

Deze komen overeen met de vaste tekens van de dierenriem,ook staan deze symbool voor de vier evangelisten.
Dus het is een zinnebeeld wat hij zag,geen ufo .

Gast1

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door Gast1 » 08 nov 2012, 19:32

aquarius schreef:10 En wat hun aangezichten betreft, die geleken bij alle vier ter rechterzijde op dat van een mens en dat van een leeuw; bij alle vier ter linkerzijde op dat van een rund; ook hadden alle vier het aangezicht van een arend.

Deze komen overeen met de vaste tekens van de dierenriem,ook staan deze symbool voor de vier evangelisten.
Dus het is een zinnebeeld wat hij zag,geen ufo .
Om dit beeld te begrijpen moet je je verdiepen in de astrologie.
Zou je uit kunnen leggen wat je precies bedoelt Aqua?

aquarius

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door aquarius » 08 nov 2012, 20:53

http://www.heiligen.net/wb/evangelistensymbolen.php

De vaste tekens in de dierenriem zijn stier,leeuw,schorpioen en Waterman.

Gast1

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door Gast1 » 08 nov 2012, 23:35

I see brother ... Maar ...
Het waren Ireneus van Lyon († 202; feest 28 juni) en Hippolytus van Rome († 235; feest 13 augustus), die bedachten, dat deze vier diersymbolen op de evangelisten toegepast konden worden.
Het woordje 'bedachten' plaagt mij. Zo kan er ook iets geïnterpreteerd worden dat het Ezechiël visioen een ufo was of dat het dit was wat Rafaël schilderde:

Afbeelding

Ik maak even rood wat heel breed interpretabel is:

Ezechiel 1, 4-6.10.13-14.22
In mijn visioen zag ik hoe een storm uit het noorden kwam opzetten: een grote wolkenmassa waar vuur in opflitste en die omgeven was door een gloed: de wolkenmassa schitterde als blinkend metaal. In de wolken tekenden zich gestalten af die op vier levende wezens geleken. Ze zagen er als volgt uit: ze leken op mensen, maar hadden elk vier gezichten en vier vleugels. [-] De gezichten van de vier wezens leken van voren op dat van een mens, rechts leken ze op dat van een leeuw, links op dat van een stier en van achteren op dat van een arend. [-] Tussen de levende wezens was iets dat op brandende kolen leek, op fakkels die tussen de levende wezens op en neer flitsten; het vuur laaide hoog op en er schoten bliksemstralen uit.
De levende wezens zelf vlogen heen en weer als bliksemschichten. [-] Boven de hoofden van de levende wezens bevond zich een soort gewelf dat glinsterde als verblindend kristal, uitgespannen boven hun hoofden.
Ezechiel 10, 12.14
Hun gehele lichaam, hun rug, hun handen en vleugels, waren bij alle vier geheel met ogen bezet; elk van de vier had een eigen wiel. [-] Iedere kerub had vier gezichten; het eerste gezicht was dat van een kerub, het tweede dat van een mens, het derde dat van een leeuw, en het vierde dat van een arend.

aquarius

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door aquarius » 09 nov 2012, 21:20

Inderdaad Gast1 men zou het zomaar kunnen aannemen dat hier sprake zou zijn van een ufo beschrijving.
En gelijk heb je natuurlijk het was niet te vergelijken met iets waar men bekent mee was dus een.......Unidentified object. :grin:

Als jij wil geloven dat het een echte ufo was en ook in het verhaal van Moses ,dan is God een buitenaards wezen ,en dan heb jij je hele leven op je blote knieën gebeden voor een aliën ..... nou jij weer [doh]

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door Witte wel » 09 nov 2012, 23:41

Speelt hier niet een stukje verborgen gehouden technologie mee in het verhaal gezien het aandrijvings systeem van de "bekende" gevonden schotels nagenoeg niet publiek besproken is geweest?

Een mysterie op zich.

En de vliegende objecten zijn in het verleden getracht na te bouwen en werden voorzien van brandstof motoren terwijl er nergens omschreven staat welke aandrijvings methode toegepast werd in de gevonden objecten. Een wel bewaard geheim.

Er zijn mensen geweest in het verleden, zoals Oostenrijker Viktor Schauberger, die hier verder over zijn gaan nadenken en de aandrijfmethodes in de natuur zijn gaan zoeken. Schauberger had enkele zeer vernuftige concepten ontwikkeld waarbij gebruik werd gemaakt van de overal aanwezige vrije energie die in de natuur te vinden is. Hij converteerde de in de natuur aanwezige krachten en verwezelijkte beweging. Hij paste een vortex principe toe en werkte dit uit in o.a. de Repulsin.
Vlak voor zijn dood heeft hij al zijn patenten verkocht aan een groot amerikaans concern. Er is verder niets mee gedaan. Vortex aandrijvingen gebruiken geen brandstof dus is niets aan te verdienen. Sterker nog, het staat de handel in fossiele brandstoffen in de weg.

Even terugkomend op de vliegende schotel.
De huidige mens is slimmer, ontwikkelder en mondiger. Als de technologie toegepast in de "bekende" vliegende objecten bekend zou worden en daar ook een vortex principe in toegepast is, dan zou dat de wereldeconomie behoorlijk verstoren. Zeg maar gerust totaal omkeren.

Zou zo'n argument niet een rede kunnen zijn het stilzwijgen op te leggen?
Zou zo maar eens kunnen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door Tammy » 10 nov 2012, 04:48

Aquarius schreef:
Als jij wil geloven dat het een echte ufo was en ook in het verhaal van Moses ,dan is God een buitenaards wezen ,en dan heb jij je hele leven op je blote knieën gebeden voor een aliën ..... nou jij weer
Jij bent de eerste in mijn leven die zoiets zegt.
Wat bijzonder is , want zo denk ik ook.
Als ik in het buitenland kerken bezoek zeg ik dat ook altijd tegen mijn man.

Ik sta dan daar in een kerk en zie de mensen bidden.
Ik zeg dan altijd tegen mijn man: zij bidden voor aliens die duizenden jaren geleden op aarde neerdaalden.
En die mensen weten dat niet zeg ik dan.

Hijj kijkt me dan altijd heel lief en glimlachend aan en zegt: ik weet dat jij dit denkt.
Het gevoel wat ik altijd heb in een kerk in het buitenland is heel apart.
Ik heb altijd de neiging om dat die mensen daar te vertellen maar doe het nooit.
Ze zouden me nooit begrijpen.
Het gevoel van de waarheid die ik voel als ik alles gadesla in die kerk is een heerlijk gevoel.
En ik denk dan altijd:

Eens weet de hele wereld het ook. :aliensmile:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door Gast1 » 10 nov 2012, 07:51

Jij bent de eerste in mijn leven die zoiets zegt.
Dan vergis je je Tammy, ik heb er een heel stuk van in mijn site (2007) geschreven en een paar topics aan gewijd in het vorige forum. Jij en ik hebben er over gecommuniceerd (ik typ het met een glimlach hoor :wink: ). Waarschijnlijk 'plaagt' aqua mij, want die God in de oude geschriften kán niet anders zijn dan een buitenaards wezen. Volgens mij heb ik dat hier ook al geschreven, sterker nog, oorspronkelijk zijn wij mensen en alle organismen hier op Aarde 'aliens'...
dan heb jij je hele leven op je blote knieën gebeden voor een aliën ..... nou jij weer [think]
Inderdaad dus, let wel ... Als klein kind deed ik dat daar ik niet anders wist, later heb ik nooit meer iemand aanbeden (in die zin dan :grin: ).
Artefacten laten ons 'gewoon' zien dat er 'aliens' geweest zijn en dat er met hun contact is geweest. Dat staat voor mij als een paal boven water. Daarnaast is de aanname in het stukje van Witte wel één van de vele redenen om heel veel te verzwijgen.
is God een buitenaards wezen
Gos is inderdaad een buitenaards wezen. Die God, de bijbelse God is dezelfde God als uit het Gilgamesh epos en het nog oudere Atrahasis epos. Alles oude geschriften hebben één oorsprong en allen berusten op de zelfde waarneming, gericht op 'iets van boven' ... Het woord fantasie is hier niet op zijn plaats en een simpele conclusie ligt voor de hand, die gepersonifieerde 'God' komt van boven ...
Je hoeft er niets eens voor buiten de kaders te denken.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door Tammy » 10 nov 2012, 08:46

Klopt Gast1, sorry deze dame word oud. :wink:
Nog duf van de pillen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

aquarius

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door aquarius » 10 nov 2012, 12:27

Gast1 schreef;
Waarschijnlijk 'plaagt' aqua mij
Helemaal niet ,Ezechiël aanschouwde de heerlijkheid des heren in een...... visioen ,en dat speelt zich af in de geest ,dus een spirituele aangelegenheid zeg maar.

Dat er aliëns waren die de mensen hebben geholpen tot een snellere ontwikkeling ,dat geloof ik graag ,het bewijs is er.

Gast1

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door Gast1 » 11 nov 2012, 08:27

Oké Aqua :wink: . De vraag is of het een visioen was of dat het werkelijk was. Mijn visioen bleek een werkelijkheid te zijn en het blijft altijd de vraag van een ander over een ander wiens werkelijkheid werkelijk is en of dat de ander het een droombeeld of verschijning vindt. Had Mozes op de de Sinaïberg een gesprek met God waarbij God de stenen tafelen gaf met de geboden, of was het een visioen?

On-topic:
Het blijft een bijzondere beleving van Ezechiël en ik twijfel er niet aan dat er velen 'een verhaal' van hebben gemaakt.
Dat er aliëns waren die de mensen hebben geholpen tot een snellere ontwikkeling ,dat geloof ik graag, het bewijs is er.
:hands:

billy bonny

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door billy bonny » 01 feb 2013, 11:19

Wat Ezechiel in zijn verhaal beschrijft is een helicopter 4 wielen en 4 wieken als 1 de grond raakten ,raakten zij allen de grond en 4 wieken als 1 stilstond ,stonden zij allen stil ,of je het leuk vind of niet er zijn in de Egyptische herogliefen ook helicopters ,straaljagers ,onderzeeers te zien deze zijn duizenden jaren oud of misschien zijn er gelovigen die denken dat deze stiekum s'nachts zijn aangebracht, laten we ook niet vergeten dat dit een onderwerp is waarin het stikt van de (malloten =Tammy) en de debunkers die bewust ergens tegen in gaan om verwaring te zaaien en vaak met zulk vals bewijs materiaal komen dat het er heel sterk op lijkt dat zij gelijk hebben alleen hebben deze debunkers met een ding geen rekening gehouden en dat is TIJD want tijd geeft altijd de waarheid en allemaal terzijnetijd

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Zelfs ufologen geloven niet meer in vliegende schotels

Bericht door Tardis » 01 feb 2013, 11:55

De helikopter van Abydos is een fnord. Mensen die niet gehinderd worden door hun gebrek aan kennis blijven 'de helikopter' koesteren als bewijs voor buitenaardse inmenging. Ik denk niet dat het enig effect op die mensen zal hebben, maar desondanks zal ik toch maar weer de link posten naar de verklaring voor 'de helikopter'.

http://members.tripod.com/~a_u_r_a/abydos.html
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie