Area 51

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Lambik
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 04 feb 2005, 11:00

Area 51

Bericht door Lambik » 11 feb 2005, 12:52

Een van de meest boeiende onderwerpen die op internet te vinden zijn vind ik wel Area 51
Inleiding

Ongeveer 120 kilometer ten zuiden van Las Vegas ligt een gebied ter grote van Zwitserland. De Officiële naam van het gebied is Directorate for Development Plans Area, maar het is over de hele wereld beter bekend als Area 51. Er bestaan ontzettend veel verhalen over dit dorre stukje Amerika, volgens vele worden hier bizarre en geheimzinnige dingen gedaan met buitenaardse wezens en hun ruimteschepen.
Maar wat moeten we nou allemaal geloven van deze theorieën?


Russische luchtfoto van Area 51
Afbeelding

Deze bordjes staan bij alle toegangswegen van het gebied
Afbeelding

Vreemde verhalen

Wat voor ’n theorieën zijn dat nou eigenlijk? Bijna alle verhalen over Area 51 verwijzen naar buitenaardse activiteiten, alles wat ook maar enigszins met buitenaardse wezens te maken heeft is daar wel eens gesignaleerd, van neergestorte UFO’s tot gevangengenomen aliens.
Het begon allemaal met het neerstorten van een of ander vliegend apparaat in de buurt van het, nu ‘beroemde’, plaatje Roswell (New Mexico). In 1947 vond ene Mac Brazel daar metalen ‘brokstukken’ verspreid over een gebied van ongeveer anderhalve kilometer. Het was raar spul je kon het makkelijk vervormen maar het boog terug in z’n oorspronkelijke vorm zodra je het los liet. Volgens de instanties ging het om een neergestorte weerballon, maar al snel kwamen er ‘getuigen’ die beweerden buitenaardse lijken te hebben gezien tussen de wrakstukken. Vage foto waren hier ‘het bewijs’ van. Ook een Amerikaanse luchtmacht kapitein vertelde lijken tussen de brokstukken te hebben gezien die zeker niet menselijk waren. Al dit alles werd natuurlijk meteen ontkent door de overheid, maar volgens de ufo-gelovigen was al het bewijsmateriaal afgevoerd naar een geheim complex: Area 51

Afbeelding
De foto's die door veel mensen werden gezien als het bewijs voor buitenaards leven


Vanaf die tijd werd het erg druk op de punten vanaf waar je het geheime complex te zien was, het gebied werd, naast Roswell natuurlijk, de grote trekpleister voor UFO-fanaten. Clubs werden opgericht en er kwamen nog veel meer geruchten over de basis bij.
En toen ineens was er in 1989 een Tv-interview met ene Bob Lazar die beweerde te hebben gewerkt in een complex zo’n 20 kilometer van Area 51, hij vertelde dat hij daar samen met andere wetenschappers aan vliegende schotels had gewerkt die onmogelijk met aardse techniek gebouwd konden zijn. De dingen waar hij aan gewerkt zou hebben gingen tegen alle natuurwetten in, en de universiteiten waar hij gestudeerd zou hebben kenden hem niet, hoe kon je zo’n iemand serieus nemen? Zelf beschuldigde hij de Amerikaanse overheid van het uitwissen van alle sporen van zijn verleden, maar of dit mogelijk zou zijn geweest?
Kortom, hij had voor veel mooie verhalen gezorgd, maar waarschijnlijk is het allemaal verzonnen.

Afbeelding
Er zijn veel UFO winkeltjes en restaurantjes op de plaatsen van waar de basis te zien is.
De mensen die hier hun geld mee verdienen stimuleren de verhalen natuurlijk ook maar al te graag.

Wat is er waar van...?

De Amerikaanse overheid heeft natuurlijk allemaal mooie verklaringen voor de UFO-spottings, maar de meeste UFO-gelovigen slaan dat allemaal af als in-de-doofpot-stoppen. Aangezien het gebied wel als z’n oefenterrein voor de Amerikaanse luchtmacht wordt gebruikt is het ook niet zo gek dat UFO-kijkers van alles zien vliegen. De Amerikaanse overheid heeft natuurlijk allemaal mooie verklaringen voor de UFO-spottings, maar de meeste UFO-gelovigen slaan dat allemaal af als in-de-doofpot-stoppen. Aangezien het gebied wel als z’n oefenterrein voor de Amerikaanse luchtmacht wordt gebruikt is het ook niet zo gek dat UFO-kijkers van alles zien vliegen.
Over Roswell heeft de US Air Force echter een heel rapport samen laten stellen; het neergestorte apparaat zou een grote weerballon zijn geweest die gebruikt werd om Russische kernproeven waar te nemen. Het lijkt alsof het allemaal een beetje rustiger wordt rond de UFO-complotten, de basis lijkt verlaten. Een paar jaar geleden zijn een paar Amerikaanse journalisten gaan kijken en konden tot hun verbazing gewoon doorrijden langs de ‘zware bewaking’.

Misschien zijn het allemaal mooie praatjes, maar het kan ook best dat het allemaal juist gestimuleerd is door de Amerikaanse overheid, want je zou in zo ontzettend veel onzin een supergeheim project goed kunnen verstoppen

Buitenaardse wezens?

Zijn er nou echt buitenaardse wezens op aarde?
Sinds de UFO-crash in 1947 in Roswell zijn er Ruimtemannetjes van alle soorten gesignaleerd, van harige dwergen tot eenogige reuzen, en er worden elkaar jaar zo’n 7000 mensen ontvoerd door aliens. Al die aanwijzingen, maar nog geen hard bewijs. Het is uitgegroeid tot een geloof…, trouwens, de meeste UFO-gelovigen denken dat de Amerikaanse overheid alles verduisterd. Geen bewijs… het maakt niet uit, het is gewoon zo.

Afbeelding
Deze foto is ook een van 'De Bewijsstukken' van UFO-gelovers
Ik ben er heilig van overtuigd dat AREA51 bestaat.. Of de foto's echt zijn is weer een ander verhaal..
Maar goed..

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 11 feb 2005, 15:24

Area 51 bestaat, en ze werken daar aan een technologie die niet van deze aarde is. Gevonden van het wrak wat ze hebben gevonden. De Stealt vliegtuig is daaruit voortgekomen denk ik.
Ik geloof wel dat er een ufo is gecrasht bij Roswell, en 1 van mijn grote dromen is om er ooit een keer heen te gaan.
Ik weet dat de commercie daar welig tiert, maar ik wil gewoon op die plek zijn.
IK ken het verhaal al meer dan 30 jaar en blijf er tot de dag van vandaag in geloven.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

mira

Bericht door mira » 11 feb 2005, 16:02

Area 51 bestaat, daar twijfel ik niet aan. En dat daar zeer geheime zaken gebeuren lijkt me duidelijk, anders zou er niet zo een waas van geruchten en geheimzinnigheid zijn ontstaan denk ik. Waar rook is is vuur en ik ken verder geen enkele militaire basis waar soortgelijke geheimzinnigheid vanuit gaat. :?
Maar die foto's overtuigen mij dus niet. Zou echt kunnen zijn, maar.....
Op de t.v. is een autopsie geweest op een aliën, ook daar scheen van alles niet te kloppen. Ik ben geen expert, maar ga hierbij af op wat een pataloog-anotoom opmerkte en dan ga je zelfs als amateur de dingen anders bekijken en zie je dat het inderdaad wat vreemd is toegegaan tijdens die (toch heel belangrijke) autopsie. Deze foto's lijken mij van diezelfde documantaire te zijn gemaakt, dus...........ook niet echt.

Anet

Bericht door Anet » 03 mar 2005, 22:15

Noemen de americano's dit ook niet "Dreamland"?
Het bestaat wel denk ik.
Hele drommen mensen verzamelen zich daar (aan de rand van gebied) om Ufo waarnemingen te doen en vastleggen op film en foto.
Ik heb een hoop hierover gelezen en filmbeelden van gezien, jaren geleden.
Heb nog videobanden hiervan, zal ze weer eens uit de kast trekken of zoeken hierover op internet.
Lazar is mij ook bekend, ik denk dat hij zich wilde voordoen als een moderne (toen der tijd) Billy Meyer!

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 03 mar 2005, 23:33

Anet schreef: Het bestaat wel denk ik.
het bestaat zeker. en ik wil er altijd nog eens kijken. De amerikaanse overheid houd zeker info achter. Maar America kan niets doen tegen Area 51. ze staan machteloos tegenover hen. Er gebeuren daar mysterieuze dingen waar ik heel geïntereseerd in ben!

Rayver

Bericht door Rayver » 30 mar 2005, 12:50

toch lijkt het me onwaarschijnlijk... stel je bent een ET.. hebt net miljoenen lichtjaren afgelegd door de ruimte.. en stort vervolgens neer op aarde.. vreemd.. bovendien moet zoiets aardig opvallen als het de atmosfeer binnenkomt..

en stel dat het toch gebeurd is... die aliens willen blijkbaar ( nog) geen contact maken.. dan willen ze vast ook wel zorgen dat ze hun spullen en collega's terugkrijgen... en ik acht het Amerikaanse leger dan niet in staat om ze tegen te houden...

dus ik geloof het verhaal niet zo, ben trouwens wel overtuigd van buitenaards leven...

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 31 mar 2005, 23:55

Het is ook opgevallen roswell is er wereld beroemd om :D

Starman

Bericht door Starman » 15 jun 2005, 18:31

Op google kan je nu ook satellietopnamen van area 51 bekijken, hier de site:
http://maps.google.com/

Hier een voorbeeld:
http://maps.google.com/maps?q=Alamo&ll= ... &t=k&hl=en

Moeder natuur

Bericht door Moeder natuur » 16 jun 2005, 09:58

Mijn god wat lopen jullie achter.
Area 51 is al 6 jaar verplaatst. Als je er nu heen gaat is het verlaten en dood. Dat is zelfs meerdere malen middels docu's op TV geweest.
Waar de geheime basis naartoe verplaatst is zijn de wildste discussies over. Persoonlijk neig ik naar het idee van Alaska.

Maar ojee... Dat jullie dit niet wisten zeg.
Geen wonder dat bijna alle wazige verhalen hier direct geloofd worden. Jullie stellen niets in twijfel, zoeken weinig op wat op feiten gebasseerd is en hebben naar mijn menig een tunnelvisie.
Als je meer zoekt, vind je meer feiten/ideeen/theorien waarmee je een beter beeld krijgt over hetgeen waarover je praat. En dan kun je niets anders dan veel voor kennis aannemen voor je het als waar kunt beschouwen.

Als je ook maar 3 minuten ge-Googled had, had je dit kunnen weten voor je eerst al die naieve posts hier plaatst.
En dat vind ik persoonlijk met wel meer posts hier.
Iemand roept een Alien gezien te hebben, en HOPPA, we gaan er maar van uit dat het waar is.
Als iemand die persoon in twijfel trekt en eventueel met feiten die persoons verhaal kan ontkrachten, wordt dit niet entousiast ontvangen.
(lees de reacties van de laatste paar dagen maar op verschillende posts)

Ik ben dan ook bang dat jullie hier de voorkeur geven aan het zo-graag willen geloven, dat elk wazig verhaal hier een vanzelf een feit wordt.

Daar wordt ik wel een beetje bang van dat er mensen zo gemakkelijk denken.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 16 jun 2005, 13:16

Moeder natuur schreef:
Iemand roept een Alien gezien te hebben, en HOPPA, we gaan er maar van uit dat het waar is.
Als iemand die persoon in twijfel trekt en eventueel met feiten die persoons verhaal kan ontkrachten, wordt dit niet entousiast ontvangen.
(lees de reacties van de laatste paar dagen maar op verschillende posts)
Hier heb je een punt Moeder natuur.
Maar ik denk dat het komt omdat we ervan uit gaan dat als iemand hier op het forum komt hij of zij niet liegt. Misschien is dat naief maar zo denken de meesten hier, ik ook.
Verder hebben we een open mind voor dit soort zaken, we vegen het niet meteen van tafel.
Voor allebei is dus iets te zeggen.


En dat van Area 51 wist ik dus echt niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Moeder natuur

Bericht door Moeder natuur » 16 jun 2005, 15:49

Begrijp me niet verkeerd en zie het als positive kritiek.
Want als iemand hier roept met Jezus te kunnen praten, of gisteren tijdens de barbeque toch nog ff die UFO eronderdoor zag vliegen, wordt er gereageerd met:`Wat leuk! Had ik dat maar`.

Kun je zeggen wat je wilt maar dat geeft te denken dat je het niet rationeel bekijkt. Je gelooft het en trekt niets in twijfel door vragen te stellen. (wel eens, maar zelden)
Dat is bevooroordeeld. Ik denk zelf dat het komt door de onbewuste wens om het te willen geloven.

Ik moet wel zeggen dat ik er zelf ook in geloof. Ik weet er niets van, maar geloof dat ze bestaan.
Maar ik ben er voorzichtig mee. Want ik weet zelf heel goed dat onze fantasie en inbeelding veel onzin veroorzaken. Ik heb vroeger samen met een maatje ook iets vreemds gezien. We hebben het zelfs gevolgd, 4 minuten lang. De bewegingen waren te snel en onnatuurlijk om er inderdaad een UFO van te maken. Maar zeker weten doe ik het niet.
Tevens kom je ook weinig mensen tegen die dit soort dingen meemaken. En als er wat vreemds gebeurt is die persoon rationeel genoeg om te zeggen dat het `vreemd` was.
Maar hier zie je sommigen over UFO´s praten alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
Dat kan simpelweg niet omdat het zichzelf tegenspreekt. Elk weldenkend mens moet dit toch snappen? Hoe kan het dan dat er nooit een nieuwszender bij betrokken is? Of zelfs iemand met een fatsoenlijke camera, die er toch genoeg te koop zijn, die er duidelijke beelden van kan maken?

Als het dan niet anders wil ga ik arrogant zeggen dat ik elke poster hier, die beweert para te zijn of UFO´s ziet, er zo uit kan plukken of hij/zij in twijfel getrokken kan worden. Dit kun je heel goed uit de tekst halen zoals die neergezet wordt. Eens kijken of dat goed valt.

Weten jullie wel dat CNN, zonder dat ze het door hadden, beelden tijdens een nieuwsuitzending van de NASA heeft uitgezonden van UFO`s? En niet een klein beetje, maar duizenden?

Dan nog iets over mis-informatie.
De crash in het Pentagon tijdens 9-11. Weten jullie wel dat er foto´s zijn van vlak na de ontploffing/crash, en daar een gebouw is te zien wat nog rechtopstaat van fundering tot dak? Dat er zelfs een video is van een beveiligingscamera van het Pentagon zelf waarop te zien is dat de ontploffing van binnenuit komt en er geen enkel vliegtuig te zien is?

Ik denk het zelf niet, aan sommige reacties te zien. Dat bedoel ik nu met een eenzijdig beeld.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 16 jun 2005, 16:06

Moeder natuur schreef:
Begrijp me niet verkeerd en zie het als positive kritiek.
Hai, ik zie het ook niet verkeerd en ik kan goed tegen kritiek , is alleen maar leerzaam :wink:
Ik geloof in het goede van de mens, als iemand hier op het forum neerzet dat het een ufo heeft gezien dan geloof ik hem of haar.
Misschien naief maar so be it...........

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Bericht door Anet » 16 jun 2005, 23:01

Ja, Moeder natuur ik ga een flink stuk mee in jou verhaal!
Maar zoveel mensen, zoveel wensen.
Je kan nooit iedereen tevreden stellen, kennelijk voel je je wel aangetrokken tot dit forum anders was je hier niet!
Wel vind ik dat je uit je hart spreekt en dit wordt zeker gewaardeerd door mij!
Maar luister ook wat Tammy zegt, dat elkaars meningen op dit forum gerespecteerd worden, als dit naief is, so be it!
Niet iedereen is op de hoogte zoals jij, zoals jij niet van een ander die weer ergens anders meer van weet.
Ik ben blij dat je hier op dit forum bent en hoop veel info van jou te verkrijgen over deze topic!
Voor mij is dit forum ondertussen een hobby en ontspanning geworden en ik voel me er heerlijk bij!!
Als ik achter loop qua info, please fill me in!
Ik heb ook niet alle tijd om alles te onderzoeken en kan middels dit forum goed op de hoogte gehouden worden.
Wat mij zo aanspreekt op dit forum is dat je jezelf kunt zijn en wat belangrijk is veel lol hebben met elkaar!
En van mij mag je heus wel doorgaan met positieve kritiek, hoor!

Moeder natuur

Bericht door Moeder natuur » 17 jun 2005, 00:11

Das een eerlijk antwoord.

Goed, zie mij dan maar als tegenpool van vele zaken. Waar mensen plompverloren beweringen neerzetten zal ik het eens van een andere kant belichten. Kan soms best hard zijn. Maar als ik iemand beledigd heb, geef je mij maar op mijn donder.
Ik heb heus ook wel mijn persoonlijke ideeen over bepaalde zaken maar ik probeer het altijd als een cirkel te bekijken. Een cirkel kun je van meerdere kanten bekijken. Daarmee behoed ik mezelf voor een te eenzijdige visie.

Ik ben nu 34 jaar en heb vanaf mijn 16de vele boeken gelezen over complotten en ancient history. Dat heeft me naast magnetisme altijd geboeid. Wat ik wel geleerd heb is alle zaken mee te nemen in je beeldvorming. Zoals het Noach verhaal. Daar zijn vele versies van buiten die van de bijbel. Zo leer je dat de bijbel eigenlijk de laatste was die ermee kwam en eigenlijk dan ook de geloofwaardigheid ermee verliest. Zonder verder te kijken kom je niet tot een dergelijke conclussie.
En dat probeer ik met alles te doen. Maarja, helaas ken ik ook niet alles.
Wel heb ik in de jaren veel materiaal verzameld waar ik nog wel vele punten kan scoren hier. Ik heb foto's waar je haren van overiend gaan staan en filmpjes waarmee de maanlanding direct in twijfel getrokken wordt. Ik zal zo nu en dan eens wat neerzetten hier.

Zoals ik al in mijn welkomsbericht zei; ik kan jullie iets meegeven maar ben bescheiden genoeg om te weten dat ik ook genoeg kan leren.

Anet

Bericht door Anet » 17 jun 2005, 17:47

Ik ben erg benieuwd naar jou informatie, Moeder natuur!
Vooral als je haren overeind gaan staan, want dat gebeurd bij mij niet zo snel. :wink:
Je was aan het vertellen over Area 51 dat het al verplaatst zou zijn naar een andere locatie en dat het daar stil en verlaten is!
Vertel en maak me gek!! 8)

Xar

Bericht door Xar » 20 jun 2005, 01:20

Ik twijfel of Area 51 een onderzoeks-centrum voor UFO technologie was.
Veel experimentele projecten werden daar uitgevoerd, waaronder de Blackbird en stealth vliegtuigen de voornaamste zijn.
Ik denk niet dat steath technologie voortkomt uit UFO technologie. Het ontzichbaar maken voor radar is gewoon een natuurkundig truukje dat te maken heeft met radar-reflectie/absorbtie
Er was ontzettend veel personeel aanwezig op dat terrein, waarvan (ik denk) iedereen bezig was met het ontwikkelen van nieuwe avionische technieken. Ik denk niet dat ze eventuele UFO-projecten willen blootstellen in het bijzijn van veel mensen die er niks mee te maken hebben, maar eerder op een andere geheime locatie uitvoeren.
Wat geheim moet blijven voor de buitenwereld roept nieuwsgierigheid op en worden wilde verhalen gecreerd.

Moeder natuur

Bericht door Moeder natuur » 20 jun 2005, 14:08

Nog nooit van Groom Lake gehoort?
Zoek maar eens op google.nl, krijg je leuke resultaten.

Starman

Bericht door Starman » 21 jun 2005, 20:57

Dit plaatje heb ik van een weblog, had iemand gevonden op google. Weet iemand wat dit is?

http://maps.google.com/maps?ll=39.46016 ... &t=k&hl=en

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3446
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Bericht door lowlandsrouter » 22 jun 2005, 12:13

------------------------------------------------
> In 1947 vond ene Mac Brazel daar metalen ‘brokstukken’ verspreid over een gebied van ongeveer anderhalve kilometer. Het was raar spul je kon het makkelijk vervormen maar het boog terug in z’n oorspronkelijke vorm zodra je het los liet.
------------------------------------------------

Dat klinkt bij mij in de oren als een stukje ver doorontwikkeld nanotechnologie. Da's toch wel vreemd dat zoiets in 1947 omschreven wordt!

Wat betreft de kritiek op sommige personen op dit forum;
Een forum onderhouden met onderwerpen als deze, die toch fascineren, lijkt me verdraaid moeilijk. Wanneer grijp je als beheerder in en verwijder je complete onzin en waar leg je de lat om dat te bepalen?
En als het bewijs voor handen is dat iemand zichzelf tegenpraat, verwijder je het onderwerp dan met alle reacties?

Ik hoor graag wat jullie hier van vinden.


Misschien een goed idee?
Een stukje basiskennis op dit forum, waar niet zomaar in geschreven kan worden en een tweede thread waar ideeën, concepten en bronnen aangereikt kunnen worden om die basiskennis aan te vullen...

Paul
https://starthemel.nl

De singulariteit is nabij :grin: This is the way.

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 22 jun 2005, 15:03

Lowlandsrouter schreef:
Een forum onderhouden met onderwerpen als deze, die toch fascineren, lijkt me verdraaid moeilijk. Wanneer grijp je als beheerder in en verwijder je complete onzin en waar leg je de lat om dat te bepalen?
En als het bewijs voor handen is dat iemand zichzelf tegenpraat, verwijder je het onderwerp dan met alle reacties?

Ik hoor graag wat jullie hier van vinden.
Hai Lowlandsrouter.
Wij verwijderen zeer zelden topics of reacties. Dat gebeurd alleen in uiterste noodzaak. Dit is een forum waarin iedereen van alles mag plaatsen, ook als die persoon zichzelf tegen spreekt. Dat is zijn of haar verantwoording.
Dit is een vrij en open forum, en wat voor de 1 lariekoek is kan voor een ander een hele anderen betekenis hebben.
Respect voor elkaars meningen staan hoog in het vaandel hier.
We hebben in de jaren dat we bestaan maar ongeveer 3 mensen verwijderd van het forum, ze waren heel kwetsend naar de anderen leden toe en dat word niet getolereerd hier. Pittige discussies zijn van harte welkom, zolang je de ander maar niet beledigd en in zijn of haar waarde laat. :D

Misschien een goed idee?
Een stukje basiskennis op dit forum, waar niet zomaar in geschreven kan worden en een tweede thread waar ideeën, concepten en bronnen aangereikt kunnen worden om die basiskennis aan te vullen...
Zoals we het forum nu runnen is het goed, maar ik zal het met de anderen admins erover hebben, we houden het in gedachten.


En nu weer ontopic :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie