Luister en huiver!

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Anet

Bericht door Anet » 14 dec 2005, 18:59

V.Roelofs schreef:Nee,Tobian,sorry,zal het aan m,n broer moeten vragen,hij zit er nu weer,in Brussel bedoel ik..
Valt mij trouwens wel tegen dat zoveel mensen denken dat er opzet in het spel is,ik heb het juist op deze site gezet,omdat ik dacht dat er hier serieus mee omgegaan werd.. :?
Hoe bedoel je, V.Roelofs?
Mensen kunnen voor zichzelf denken en daardoor zelf een mening vormen, daar is toch niets mis mee? Of vind jij dat niet? :wink:
En geloof me, men is zeer serieus en tracht ieder in zijn of haar waarde te laten ..
Als men denkt dat er opzet in het spel is, zoals jij zegt, hoeft dat niet automatisch te betekenen dat men niet serieus is.

V.Roelofs

Bericht door V.Roelofs » 14 dec 2005, 20:46

Mja,ik dacht dat deze site meer was voor "believers" ipv de sceptici..

mira

Bericht door mira » 14 dec 2005, 22:13

Ook als believer moet je sceptisch zijn. Je kunt niet zomaar alles geloven aangezien er heel wat grappenmakers rondlopen en het, zeker met internet, heel makkelijk is om foto's en filmpjes te soepen.
Maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik ( en ik spreek nu puur voor mezelf, maar ik denk ook voor iedereen hier) dit niet serieus neem. Ik roep alleen niet meer al te snel oo en aa als zich iets aandient. Voordat ik iets geloof wil ik toch wel iets meer achtergrondinformatie. Zoals....waar is dit gefilmd en wat is het voor gebouw en waar wordt/werd het voor gebruikt. Kortom....iets meer informatie dan er nu te lezen is. :)
Ik denk dat dit niet te veel gevraagd is. Als iemand wat plaatst is er toch meer informatie dan puur alleen dat filmpje??

V.Roelofs

Bericht door V.Roelofs » 14 dec 2005, 22:47

Nou ja,wat mij betreft is het belangrijkste of kan aangetoond worden of de stem "echt" is of niet..een studio oid met professionele geluidsapparatuur moet het toch kunnen analyseren?

mira

Bericht door mira » 14 dec 2005, 23:55

V.Roelofs schreef:Nou ja,wat mij betreft is het belangrijkste of kan aangetoond worden of de stem "echt" is of niet..een studio oid met professionele geluidsapparatuur moet het toch kunnen analyseren?
Ja, een studio met goede geluidsapparatuur en de mogelijkheid om die stem eruit te filteren (kan dat?) en te onderzoeken en iemand die open staat voor hetgeen je aanbied, zou het misschien kunnen analyseren. Ik zou ook zeker proberen om dit onder de aandacht te brengen van mensen die zich hiermee bezighouden. Ook zou je eens met opnameapparatuur weer in dat gebouw kunnen proberen om meer van dat soort stemmen erop te krijgen. Het kan natuurlijk dat iets tijdens de opname gekraakt heeft, een openstaand raam, krakende deur, of iemand die over een houten vloer liep wat de illussie van een stem heeft gegeven. Als dat allemaal is uitgesloten dan heb je waarschijnlijk iets bijzonders en daar is belangstelling voor. Dan zul je er mee naar buiten moeten komen en het aanbieden aan diegenen die zich hier (semi)proffesioneel mee bezig houden.

Anet

Bericht door Anet » 15 dec 2005, 03:17

.!

Missy

Bericht door Missy » 03 jul 2006, 17:35

Anet schreef:Volgens mij fluisterd zijn maat: "Coffee" 8)
Zal er wel tijd voor geweest zijn!
Maar ik snap eerlijk gezegt niet waarom er gehuiverd moet worden als iemand een lekker bakkie koffie wil drinken .. :roll:

lollig

The Return

Bericht door The Return » 03 jul 2006, 17:49

Leuk filmpje, uit de articulatie kan ik niet echt direct opmaken wat er precies gezegd wordt even buiten beschouwing gelaten of er nu echt of niet iets wordt gezegd door iemand. Als ik er 'help me' in wil horen maar als ik er "i'll pay ' in wil horen dan hoor ik er dat in. Het enige wat een beetje goed is te horen is het laatste gedeelte wat eindigt op [eee].
Maar tegelijk bij die uitspraak hoor je ook andere geluiden die eerder te maken hebben met die lift die ik daar hoor. Het een sluit het andere niet uit.

Soms botsen geluiden zodat er weer een nieuw geluid ontstaat. Een tijdje terug zat ik in een band die ontzettend hard het geluid had aanstaan die twee instrumenten botsen met elkaar en zodoende krijg je , als je er ontzettend dicht opzit, een andere melodie tussen de melodieen die je dan al hoort.

Ik zou eerst maar uitzoeken hoe die stem in elkaar zit.

Plaats reactie