Begeleiding van een overleden componist

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.

Begeleiding van een overleden componist:

De normaalste zaak van de wereld
10
56%
Te gek voor woorden
8
44%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Chopin-lover

Begeleiding van een overleden componist

Bericht door Chopin-lover » 08 mar 2005, 19:58

Ik heb dit onderwerp bedacht omdat ik erg benieuwd ben naar jullie mening, vinden jullie deze stelling onzin of zien jullie daar wel een waarheid in?

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 08 mar 2005, 20:22

kun je wat meer uitleg erover geven?

Chopin-lover

Bericht door Chopin-lover » 08 mar 2005, 20:31

amal-jeevan schreef:kun je wat meer uitleg erover geven?
Hey amal-jeevan,

wat ik hiermee bedoel is dat sommige mensen begeleiding door kunnen krijgen van overledenen pianisten. Zij begeleiden je bij stukken die je normaal niet kunt spelen, maar laat het d.m.v. hun krachten en talenten zien dat je het wel kunt spelen. Ze nemen de pianostukken van jou over en spelen het dan zeg maar door jouw handen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 mar 2005, 20:35

Ik geloof hier wel in.
Heb jaren terug een documentaire gezien over een vrouw in Engeland bij wie dit ook gebeurde. Het kwam heel geloofwaardig over.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Chopin-lover

Bericht door Chopin-lover » 08 mar 2005, 20:41

Tammy schreef:Ik geloof hier wel in.
Heb jaren terug een documentaire gezien over een vrouw in Engeland bij wie dit ook gebeurde. Het kwam heel geloofwaardig over.
Ook dit vind ik erg leuk om te horen Tammy! Kan jij je haar naam toevallig nog herinneren? Staat zij bekend in Engeland om haar gaves? Dit vraag ik omdat ik dan misschien meer informatie kan vinden over haar op internet, want ik ken niemand die dit ook meemaakt en daarom zou ik dat zo graag willen.

x chopin-lover

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 mar 2005, 20:50

Ik weet de naam helaas niet meer Chopin lover, het is denk ik 8 jaar geleden dat ik die documentaire heb gezien.
Het was een doorsnee huisvrouw in Engeland die begeleiding kreeg van een componist, weet niet meer of het Mozart of Chopin was.
Ze speelde de mooiste stukken, het is me altijd bij gebleven, toevallig dat jij er nu over begint. :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 08 mar 2005, 23:08

Ik geloof er ook in. wat mooi dat je dit hebt meegemaakt. je moet nu vast erg goed kunnen spelen. heb je er om gevraagd of gebeurde dit vanzelf?

Chopin-lover

Bericht door Chopin-lover » 09 mar 2005, 10:13

amal-jeevan schreef:Ik geloof er ook in. wat mooi dat je dit hebt meegemaakt. je moet nu vast erg goed kunnen spelen. heb je er om gevraagd of gebeurde dit vanzelf?
Nee, ik heb er niet om gevraagd. Het gebeurt vanzelf. Chopin vertelde mij dat hij 4 mensen, zoals mij, begeleidt. Ik heb er echt niet zelf om gevraagd, maar ik vind het wel heel erg leuk. Ik ben blij dat hij dit voor mij wilt doen. Ook leert hij me allemaal nieuwe trucjes en foefjes.
Hij vertelde me ook allemaal wat ik kan doen om nog beter te worden.

Natasja

Bericht door Natasja » 09 mar 2005, 11:20

Ik geef even hier mijn mening, want ik vind het niet te gek voor woorden, maar de normaalste zaak van de wereld is ook wat anders :P
Ik vind het erg leuk dat mensen dat zo doen, maar opzich best vreemd. :wink:

mira

Bericht door mira » 09 mar 2005, 14:49

Poe, maar 2 keuzes. Net wat NaTass zegt. Te gek voor woorden vind ik het niet, maar de gewoonste zaak van de wereld?? Nou nee.
Maar ik geloof wel dat het gebeurt ja en dat je je best een beetje uitverkoren mag voelen als het jou overkomt.
Ook ik heb al een paar maal documentaires gezien over mensen die 'bezield' werden door beroemde schilders en componisten.
Indrukwekkend!
Chopin-lover....heb je wel eens gesprekjes met Chopin in de trant van 'waarom ik'? Waarom heeft Chopin jou uitgezocht? Wat is jou bestemming? Ik kan me voorstellen dat hij niet willekeurig 4 mensen heeft uitgepikt om te begeleiden.
Die documentaires hebben daar ook geen antwoord op weten te geven, dus hoop ik dat jij duidelijkheid kunt geven :)

Chopin-lover

Bericht door Chopin-lover » 10 mar 2005, 08:59

mira schreef:Poe, maar 2 keuzes. Net wat NaTass zegt. Te gek voor woorden vind ik het niet, maar de gewoonste zaak van de wereld?? Nou nee.
Maar ik geloof wel dat het gebeurt ja en dat je je best een beetje uitverkoren mag voelen als het jou overkomt.
Ook ik heb al een paar maal documentaires gezien over mensen die 'bezield' werden door beroemde schilders en componisten.
Indrukwekkend!
Chopin-lover....heb je wel eens gesprekjes met Chopin in de trant van 'waarom ik'? Waarom heeft Chopin jou uitgezocht? Wat is jou bestemming? Ik kan me voorstellen dat hij niet willekeurig 4 mensen heeft uitgepikt om te begeleiden.
Die documentaires hebben daar ook geen antwoord op weten te geven, dus hoop ik dat jij duidelijkheid kunt geven :)
Hey Mira,

Nou, ik heb weleens gesprekjes met Chopin gehad. Wij kennen elkaar uit vorige levens. Dat heeft hij mij verteld, maar dat wist ik al. Hij wil mij helpen met het spelen, omdat ik volgens hem veel talent heb voor pianospelen en hij wil me nieuwe dingetjes leren. Ik denk ook dat het komt uit vorige levens.

Groetjes

mira

Bericht door mira » 10 mar 2005, 12:56

Jaja, dat zou inderdaad de reden kunnen zijn. Klinkt plausibel in ieder geval. :D
In wat voor verhouding stonden jullie toen?
En ben jij ook van plan om een carriëre op te bouwen met pianospelen?
Het zou toch mooi zijn als de mensheid zoveel jaar na de dood van Chopin weer zou kunnen genieten van 'zijn' muziek.

Natasja

Bericht door Natasja » 10 mar 2005, 15:34

GEZOCHT

Iemand die mij wil begeleiden met breakdance :P

eew

Bericht door eew » 15 apr 2005, 13:02

Raar, eerlijk gezecht geloof ik er niet in. Maar als er mensen zijn die zeggen dat ze het zelf meemaaken :roll:, zal het mischien wel kunnen. Maar de normaalste zaak van de wereld nee.

Eerlijk gezecht geloof ik het pas als ik het zelf meemaak (ik speel zelf al 7 jaar piano)[/i]

Maïca

Bericht door Maïca » 15 apr 2005, 16:50

Ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet denken, ik vind het in ieder geval mooi dat het voor jou, chopin-lover, zo'n positieve ervaring is.

Nou, ik heb weleens gesprekjes met Chopin gehad. Wij kennen elkaar uit vorige levens.
Maar dit zet me even aan het denken; jullie zouden elkaar dus uit vorige levens kennen. Maar jij ben nu in een veel verder leven, dan zou Chopin dat toch ook moeten zijn?? Of is dat erg kortzichtig?

mya_aym

Bericht door mya_aym » 14 nov 2005, 14:46

hallo Chopin-lover,

ik geloof er wel in, vroeger had ik ook erover gelezen. maar dat was al een tijdje geleden dus, weet ook niet veel meer daarover, maar het was wel een mysterie..

ik speelde vroeger ook piano, en Chopins stukken (voornamelijk walz), tis echt heel mooi (en moeilijk) om te spelen... ik zou ook willen praten met Chopin, ondertussen pianoles leren :).. (speelde 11 jaren, al 5 jaren niet meer gespeeld, mijn vingers zijn al helemaal niet meer zo soepel als vroeger :( (dus die stukken van Chopin, zijn nu wel extra moeilijk voor mij)

groetjes mya

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3560
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Bericht door Kuikentje » 06 sep 2006, 14:58

ik geloof er ook in.

alleen is het mij nog niet overkomen

The Return

Bericht door The Return » 06 sep 2006, 15:40

Kan je piano spelen?

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3560
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Bericht door Kuikentje » 06 sep 2006, 20:38

The Return schreef:Kan je piano spelen?
ik heb wel pianolessen gehad maar ben er mee gestopt omwille van vele roddels die over mij circuleerden.

ik wil ooit opnieuw beginnen

maar om het kort te houden:

het is me nog niet overkomen dat een overleden componist me helpt bij het pianospelen.

ik dacht dat het alleen in dromen kon :oops:

Animal

Bericht door Animal » 06 sep 2006, 21:14

Ik voel ze wel maar ze willen me niet helpen.

Plaats reactie