Portret meisje bevat mogelijk haar geest

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
keesie14

Portret meisje bevat mogelijk haar geest

Bericht door keesie14 » 04 jun 2006, 03:46

JAPAN - De afbeelding hieronder heeft een spirituele overdracht tot gevolg, aldus een onlangs gepubliceerd Koreaans artikel. De afbeelding is een .jpg bestand en is dus niet geanimeerd noch is dit een grap wat een gepland schrikeffect teweeg brengt.

Het verhaal gaat alsvolgt. Kort voordat een tienermeisje in Japan zelfmoord pleegde, tekende zij dit portret, scande het en zette het online. Koreaanse media pikten dit op en het verhaal verspreidde zich als een lopend vuurtje.

Er zijn verschillende berichten in Koreaanse forums dat personen die langdurig naar het portret keken, ze de droefheid en emotie van het meisje kunnen voelen. Wellicht is het meisje met zoveel droevenis en verbolgenheid gestorven, dat haar geest zich in het portret schuilhoudt.
Afbeelding
Het mysterieuze is dat het moeilijk is voor iemand om langer dan vijf minuten in de ogen van het meisje te staren. Alle emotie die het meisje gevoeld heeft, wordt overbracht, en er zijn zelfs berichten dat er zelfmoordpogingen gedaan zijn door te lang in de ogen van het meisje te kijken.

Het portret verandert als je er naar kijkt, het lijkt te bewegen. Veel mensen zeggen een aanwezigheid te voelen als ze lang naar het gezicht kijken. Je emotie verandert, en je voelt de geest van het meisje naast je staan. Er zijn meldingen dat ze voelen dat het meisje ze aanraakt. Of het een kwade of goede geest is kan niet met zekerheid worden gezegd.

Bron: Xerson

Laat het ff weten als je iets merkt :wink:

Ravertje

Bericht door Ravertje » 04 jun 2006, 11:48

Ze ziet er niet verkeerd uit en zo europees :shock:
Die geest mag gerust keertje langskomen :mrgreen: :mrgreen:

MMe

Bericht door MMe » 04 jun 2006, 12:10

Ja het spreekt wel bij mij, ze lijkt me niet echt bedroefd maar je ziet wel allemaal verschillende emoties :)

Ravertje

Bericht door Ravertje » 04 jun 2006, 12:33

ff 5 min naar ogen staren

Ravertje

Bericht door Ravertje » 04 jun 2006, 12:40

wow gek :? :? :?
Heb er 6 minuten naar gekeken :? :?
Na 3 minuten voelde ik echt iets zown vaag gevoel van ongelukkig zijn en zo :shock: :shock:
K werd emotineel rolde een traan over mn wang heen..... Dammed wat eng zeg :S
En het gezicht bewoog inderdaad maar dat is verbeeltenis
Vind dit egt eng werkt zelfs achter je scherm van pc......

EN IK MEEN DIT !!!!!

The Return

Bericht door The Return » 04 jun 2006, 13:35

Dat komt dankzij degene die dit geschildert heeft. Mooi staaltje werk.

The Return

Bericht door The Return » 04 jun 2006, 13:42

'k Heb zonet ook even een tijdje in de ogen gekeken. Toen ben ik even aan het denken gezet. Maar het is nogal logisch eigenlijk dat zulke dingen voorkomen zoals zelfmoord en dergelijke. Iemand recht in de ogen kijken werkt namelijk heel erg ontwapenend. Dat heeft weinig met geesten te maken. Als jij Pro-raver voortdurend in iemands ogen kijkt geef jij jezelf geestelijk helemaal bloot.
Sommige mensen die geestelijk niet stabiel zijn plegen dan zelfmoord, omdat ze dat vroeger of later al zouden doen. Deze schilder heeft heel indringende ogen geschildert zodat je wel dingen voelt die in feite over jou gaan. Of je nu gelukkig bent/voelt etc.
Het is niet voor niets dat in vele vechtsporten iemand recht in de ogen een van de strategieen is om de andere te ontwapenen.

keesie14

Bericht door keesie14 » 04 jun 2006, 14:19

Update:
Het verhaal is een hoax. De afbeelding blijkt een CG afkomstig van Robert Chang:
http://lunatique.cgsociety.org/gallery/325333/
Bron: Xerson
Dus ik ben het gedeeltelijk met Return eens, ik vind wel dat dit schilderij een bepaalde invloed op je uitoefend, het is echt heel goed gemaakt.
Ik zag ook dat schilderij bewegen toen ik er een paar minuten naar keek, het is zeker weten goed gemaakt in iedergeval.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 04 jun 2006, 14:44

Het is gewoon op een bepaalde manier getekend. Als je lang naar iemand gezicht kijkt (ook al ken je die persoon door en door) kan het gezicht door jouw ogen veranderen. Er zijn toch ook schilderijen die op deze manier geschilderd zijn. Zoals de Mona Lisa die je altijd aan blijft kijken waar je ook staat.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 04 jun 2006, 15:53

FoX schreef:Het is gewoon op een bepaalde manier getekend. Als je lang naar iemand gezicht kijkt (ook al ken je die persoon door en door) kan het gezicht door jouw ogen veranderen. Er zijn toch ook schilderijen die op deze manier geschilderd zijn. Zoals de Mona Lisa die je altijd aan blijft kijken waar je ook staat.
Dat is ook met heel veel foto's...... dat die je aanblijven kijken waar je het ook neerzet zow irritant soms :mrgreen:

MMe

Bericht door MMe » 04 jun 2006, 16:02

2D kijkt je altijd aan als het recht in het camera is :wink:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 08 jun 2006, 18:38

Update:
Het verhaal is een hoax. De afbeelding blijkt een CG afkomstig van Robert Chang:
http://lunatique.cgsociety.org/gallery/325333/

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 08 jun 2006, 22:37

FoX schreef:Update:
Het verhaal is een hoax. De afbeelding blijkt een CG afkomstig van Robert Chang:
http://lunatique.cgsociety.org/gallery/325333/
zie paar posts terug :wink:


Of is dat een of andere hint om te zeggen dat off-topic de scepter overgenomen heeft?
Plato roeleert

svenapv

Bericht door svenapv » 31 dec 2006, 12:04

ik hep 3 minuten naar haar zitten staren en toen voelde ik ineens een steek in mijn rug die ik normaal nooit hep.

ook voelde ik dat iemand me aan keek... :shock:

toen ben ik er maar mee opgehouden.

keesie14

Bericht door keesie14 » 31 dec 2006, 12:58

svenapv schreef:ik hep 3 minuten naar haar zitten staren en toen voelde ik ineens een steek in mijn rug die ik normaal nooit hep.

ook voelde ik dat iemand me aan keek... :shock:

toen ben ik er maar mee opgehouden.
Ik voelde ook dat iemand me aankeek, maar dat betekend niet dat het ook echt een geest was, en ik voelde ook een aanwezigheid, het zou natuurlijk placebo kunnnen zijn, of de geest is werkelijkheid geworden omdat zoveel mensen in dit verhaal geloofde, en geloof schept de werkelijkheid.

myrtle

Bericht door myrtle » 31 mar 2007, 16:14

Het is best zacht geschilderd. Geen scherpe lijnen ofzo. Daardoor krijg je al snel dat het veel verschillende emoties kan aannemen. Volgens mij heb je het wel vaker dat, als je lang naar iets kijkt, het lijkt te veranderen. Gewoon omdat je ogen zich aanpassen aan wat je ziet.

Gebruikersavatar
Aine Vevina
Onderzoeker
Berichten: 451
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:49

Bericht door Aine Vevina » 01 apr 2007, 22:24

onzin idd mooi geschilderd ^^
Afbeelding

Ik ben een alienmeisje

Hermes of the Night

Bericht door Hermes of the Night » 07 apr 2007, 15:07

Mooi plaatje. Het rechter oog is iets groter.
Het neemt verschillende emoties aan. Je kan haar blij, kwaad, etc laten kijken.

Gijs

Bericht door Gijs » 22 jun 2007, 18:06

Wie kan er nu zo mooi schilderen vlak voor je van plan bent zelfmoord ze plegen? Ten eerste lijkt het me dat je zenuwachtig bent en je handen een beetje trillen. Ten tweede wie neemt nu de tijd om zoiets te schilderen als je van plan bent zoiets te maken? Lijkt me dat je hier wel een dag of 2,3 over doet. Ik zou het zelf niet weten. Nooit de drang gevoeld om echt iets moois te tekenen dus ik weet niet precies hoe lang zoiets duurt maar dan nog.
Laatst gewijzigd door Gijs op 04 sep 2009, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Atrocity

Re:

Bericht door Atrocity » 09 jul 2009, 00:13

Gijs schreef:Wie kan er nu zo mooi schilderen vlak voor je van plan bent zelfmoord ze plegen? Ten eerste lijkt het me dat je zenuwachtig bent en je handen een beetje trillen. Ten tweede wie neemt nu de tijd om zoiets te schilderen als je van plan bent zoiets te maken? Lijkt me dat je hier wel een dag of 2,3 over doet. Ik zou het zelf niet weten. Nooit de drang gevoeld om echt iets moois te tekenen dus ik weet niet precies hoe lang zoiets duurd maar dan nog.
Er wordt dan ook gezegd, "kort nadat ze zelfmoord pleegde", waaronder ik versta dat het een week of enkele dagen na het schilderen van het portret gebeurde. Met zelfmoord ben je trouwens een tijdje bezig. Ze zat vast al een tijdje in de put, en die gevoelens zouden niet erg veel verschilt hebben met wat ze op die moment zelf voelde. Verklaart waarom het portret verdriet lijkt te hebben, ze had die gevoelens al en die gevoelens hebben haar lichaam nooit verlaten.

Nuja, volgens mij 'bevat' dit wel enige waarheid maar ik vind het grotendeels squatsch.

Moest de topicstarter niets hebben gezegd over de achtergrond van het schilderij, gegarandeerd dat niemand iets had gevoeld. Het is enkel de illusie die leeft mensen, niet de geest van het meisje :wink:

Plaats reactie