Geest gezien of gevoeld?

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Tammy » 14 feb 2013, 03:12

Wat een bijzonder verhaal Simple Mind en wat mooi beschreven. :grin:
Wie denk je zelf wie het is geweest?
Je overleden vriendin misschien?
En voelde je je bedreigt of niet ?

Je schrijft op een manier zoals je een film ziet.
Vind ik mooi. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Simple Mind

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Simple Mind » 15 feb 2013, 08:35

Om eerlijk te zijn. Ik weet het niet....Want toen ik daar in die zetel rond voelde, en die trui aanraakte voelde dit zo reeel, zo echt. Het is allemaal zeer lang geleden, ik weet het. Maar dat is iets wat ik mij zeer gemakkelijk voor de geest kan halen. Ik weet nog toen mijn hand de trui raakte, ik de eerste seconde niet besefte wat het was en pas toen ik met mijn vingers dieper duwde dat ik realiseerde dat er een buikje onder zat, en dat het bij mijn aanraking lichtjes samentrok. Nu stel ik mij de vraag, wie gaat daar in het pikdonker stil blijven staan wanneer iemand vanuit de duisternis je buik betast. Of het een meisje of een jongen was dat weet ik niet, ik dacht, eerder een gevoel, dat het vrouwelijk was. Maar dat kan ik mezelf hebben wijsgemaakt.
En het is altijd zo bij mij. Je raakt verzeilde in rare situaties, of je maakt rechtstreeks, of onrechtstreeks iets mee, maar er zijn nooit zekerheden. En ik ben zo iemand," ik moet het zeker zijn", zeer kritisch, maar open-minded. Alles is mogelijk, maar het is geen kwestie van ik "geloof". Alleen de waarheid is belangrijk.
Of het B. had kunnen zijn?
Ze overleed bijna 300km daarvandaan. Het zat allemaal zo raar ineen....
In 79 was haar vader plots overleden. Haar moeder was een francaise vanuit de streek van Orleans. Haar vader was een succesvol architect geweest, en haar moeder kwam uit een welstellende franse familie. Door de problemen met de politie bij de inval, en het verliezen van haar man, is ze toen op het einde van de zomer vetrokken naar haar familie in Orleans. B. moest mee. En dat deed ze dan ook zonder veel tegenpruttelen. Omdat ze vond dat haar Ma genoeg had, en nog eens haar enige dochter verliezen.... Ik was uitschot, en hoe verder ze van mij weg was hoe beter.
IK moest in oktober dat jaar aan mijn legerdienst beginnen. En zij ging haar studies afmaken op een academie in Parijs, en kon toch haar moeder overtuigen om een appartementje te huren op Montparnasse. Ze ging toch haar jaar niet kunnen afmaken want sinds juni was ze zwanger, maar haar moeder wist dit nog niet. In die tijd waren nog geen GSM's, en we schreven elkaar 2-3x per week. De vakantiedagen bij de militairen waren schaars . maar ik nam wachtdiensten over, en spaarde die op. Sloop dan op treinen van Brugge tot in Gare Montparnasse, want geld had ik amper. Maar het lukte elke keer,...... Zo hebben we samen in Parijs kerstmis doorgebracht. Haar moeder was toen al op de hoogte van de zwangerschap, en we hadden besloten om de volgende zomer te trouwen, met of zonder de toestemming van haar Ma.
Toen Ik in maart geen toestemming kreeg om bij de bevalling te zijn, Heb ik dan nog de kemel geschoten, door daar serieus boel te maken, en een adjudant over het parade plein te gaan sleuren. Zodanig dat ik vast zat als de baby ter wereld kwam. Mijn legerdienst werd ook met 1 maand verlengd.
In mei heb ik dan het meisje voor de eerste keer gezien. vastgehouden.... Mijn boeleke.
Op 9 mei in de voormiddag heb ik de trein genomen terug naar het kazerne. In het station stond B. me uit te zwaaien. Het is een beeld dat ik nooit vergeet. Ze was net een engeltje tussen al die anderen, die alsof ze decor waren, daar waren neergezet. Een bries wuifde kaarsrechte, donkerbruine haar, uit haar lichtgebruind, gezichtje. Ze droeg een sneeuwwit, lang kleedje van indisch katoen. Met daarboven een afgewassen "Lois"-jeans vestje. Grote zilveren oorringen glansden naast de zachte, natuurlijke blush op haar wangen. Toen de trein vertrok wierp ze nog zachtjes een zoentje, en kuste het baby'tje op haar arm, voorzichtig op het neusje...... Dat is de laatste keer dat ik ze heb gezien.
Ik kon het niet geloven.... waarom.
Ik heb het pas 4 dagen na haar dood vernomen, en toen was ze nog in handen van het frans parket. En ze hebben de begrafenis intiem gehouden... Ik heb maar bijna een jaar later vernomen waar ze begraven was.
Sorry dat ik dit verhaal hier nu schrijf. het heeft niets met geesten te maken. Maar ik ben ondertussen 17 jaar getrouwd. met een schat van een vrouwtje,en we hebben samen 6 kinderen, ik kan er hier moeilijk over praten. En in mijn vriendenkring wordt er zelf nooit over gepraat.

willowvrouw

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door willowvrouw » 15 feb 2013, 09:46

simple mind,
zoals tammy zei het is prachtig geschreven.
je kunt er moeilijk over praten en zit waarschijnlijk met veel vragen en idd het gaat hier over geesten enz maar ik denk dat je veel verlossing hebben als je dit alles opschrijft en uit brengt in een boek!!! ik meen het , in jou verhaal zit er een gevoel dat weinige hebben als ze iets neeschrijven . en miss kom jij je antwoorden tegen tijdens het schrijven................

Simple Mind

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Simple Mind » 16 feb 2013, 03:11

Dank je.
Het meisje weet zelfs niet dat ze nog een papa heeft.
Ik heb beloofd, voor de minste miserie, om alles zo te laten. En ik weet dat dit voor velen onbegrijpelijk moet zijn, en egoistisch moet klinken.. En misschien was het voor een stuk egoisme. Al hou ik het eerder op lafheid. Maar ik heb er toen mee ingestemd dat ze bij de oma bleef, en dat haar papa en mama omgekomen waren, in een ongeval kort na haar geboorte.
En in feite Oma was welgesteld en ik had niets.
Dat is ook de reden waarom ik zeer oplet wat ik schrijf. Hoe haar oma mij ook had behandeld, en waarom is niet aan mij om te beoordelen. Want ik heb zelf de domste kwakkels die je maar kunt maken, gepleegd. Ik was toen pas 20 en ik ga niet vertellen dat ik toen al zo wijs was, maar op dat moment had ik de indruk dat ik het juiste deed. Ik woonde toen in het zuiden van West-Vlaanderen en zij zo ongeveer 350 km verder. Ik kon toch dat bolleke niet voortdurend over en weer sleuren.
En daarbij,.... Kijk. Tammy vroeg of ik me bedreigd voelde toen ik in die kelder die trui betaste. Moest je die vraag aan een vriend stellen. Dan zouden ze onmiddellijk, spottend zeggen "W.? Bang?, dat kan niet...." En de waarheid is, dat sinds ik B. verloor ik nog geen seconde zonder angst ben geweest. Iets is toen veranderd. Ik ben toen iets kwijtgeraakt, diep in mij, die zich nooit meer heeft hersteld.
En ik heb geleerd om dat te verstoppen,.. Voor mijn ouders, voor mijn vrienden. Ik moest die gast blijven die alles durfde, die altijd luisterde naar anderen hun problemen, en ze mee beleefde. Degene die vooraan staat bij gevaar.....Ik heb geleerd om me door die grenzen te forceren die angst je oplegt. En je gaat voortdurend verder, t'kan je toch niet schelen. En elke keer moet je herbeginnen, elke dag opnieuw. En je leeft dag na dag.... Ik denk dat ik mijn sterkte haal, juist uit het feit dat niemand dit weet. Dat ik dit alleen kan dragen. En dat ik voor anderen de zorgeloze, onnozele kwast lijk, die wereld niet serieus neemt. En voor hen een voorbeeld van geestelijke vrijheid lijk.
Daarom denk ik wanneer ik zou proberen er een boek over te schrijven ik veel te veel mensen zou laten twijfelen, of miserie aandoen die onnodig zou zijn.
Ze heeft het goed nu. Veel beter dan ik ooit had kunnen geven. En haar oma rust in vrede.
Ongeveer een jaar voor ze stierf, hebben we uren lang gepraat. Fotootjes bekeken.... ze vroeg me om haar te vergeven. Ze snikte. Ik heb gezegd dat er niets te vergeven was. Dat ik veel geluk had dat zij zo wijs was om de juiste beslissing toen te nemen. Kalm en rustig, met een lichte glimlach. Maar van binnen was het de hel. Ik heb eerlijk gezegd nooit kwaad geweest op haar, want, al heb ik ze enkel op foto gezien, ze heeft van ons meisje een echte Lady gemaakt.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Tammy » 16 feb 2013, 05:27

Ik heb met ontroering je verhaal gelezen. :wink:
Mijn god wat schrijf je het mooi.
Ik zie alles in beelden, hoe jij beschrijft hoe je je vriendin zag de laatste keer vind ik van een ongekende schoonheid.

Ik ben er stil van Simple Mind.
En geen sorry zeggen dat je dit schrijft in deze topic.
Daar is je verhaal te waardevol voor.
En ik heb het gevoel dat wat je hebt meegemaakt vroeger en later in dat kasteeltje met elkaar in verbinding staat.

Nogmaals dank voor je verhaal dat je dit met ons wilt delen. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Tardis » 16 feb 2013, 12:32

Ja Simple Mind, ik heb er ook geen antwoord op, behalve dat je prachtig en authentiek schrijft. Het is interessant om te lezen en omdat het verhaal rechtstreeks uit je hart komt verwoordt je het mooi zodat wij lezers een beetje kunnen meevoelen met jou, zonder dat het voyeuristisch wordt.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Simple Mind

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Simple Mind » 17 feb 2013, 08:15

Dank je.
Jullie laten me blozen :P
Ik heb nog verhalen over geesten en degelijke. En één in het bijzonder zou ik nog willen vertellen.
Ten eerste omdat ik er onrechtstreeks bij betrokken was. En ten tweede omdat het maar weer eens bewijst dat men niet te snel iemand mag beoordelen.
Maar het is nu zondag. En ik heb de ganse nacht doorgewerkt. En ben nu bezig met wafels te bakken op de oude "Leuvense stoof" die hier nog staat.
Een recept van mijn oma, in een oude ijzeren wafelijzer die men op de stoof plaatst. Ik vind persoonlijk dat geen enkel elechtrische wafelijzer tegen die smaak en geur opkan.Ze zijn ook veel lichter..... genoeg gebabbeld nu. Ander krijg ik ze niet klaar tegen dat de kinderen opstaan. En wafels bakken voor 7 gulzige tootjes en Dreetje de ierse wolfhond, en ze zo warm mogelijk 500 m verder naar huis brengen, is topsport,...
Ik zal ondertussen eens nadenken hoe ik het zo beknopt mogelijk kan vertellen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Tammy » 17 feb 2013, 08:26

Ik ben heel benieuwd naar je volgende verhaal. :grin:
Je kan gewoon topics openen als je wilt he ?
Smakelijk eten voor nu, klinkt lekker.! :mrgreen: [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Susan » 17 feb 2013, 21:44

Bijzonder ingrijpend en aangrijpend wat ik nu inmiddels allemaal gelezen heb! Mooi is ook de manier waarop je het schreef en het gevoel over weet te brengen hoor Simple Mind ;P! Ik blijf het volgen. [jaja]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

carbon

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door carbon » 15 mar 2014, 19:16

Weer gezien ja, buiten op straat, het was druk die nacht in onze straat er stonden zelfs 2 naast elkaar tegen de bus van de overbuurman, zwarte gedaantjes, en ook honden zijn goed zichtbaar.

Spreek ik een week later onze buurman die ze ook kan waarnemen, zegt hij ja er staan ook regelmatig geesten tegen de bus van de overbuurman!

Onze buurman die we vaak spraken en goed mee op konden schieten verderop heeft een tijd terug zelfmoord gepleegt, heeft een week op zolder gehangen voor ze hem ondekten. De dag en tijd van overlijden voelde mijn vriendin iemand die door haar haar zat te aaien, ja hij vond haar leuk. Ik zit na te denken over het geval alleen in de huiskamer met de deur open om even te roken, ik denk aan hem en voel een erg sterke druk die uit de buitendeur kwam naar binnen toe, zelfs de hond schrok ervan, het was windstil weer, ik kreeg koude rillingen en had gelijk door dat hij dat was. Ook mijn buurman voelde aanwezigheid van hem bij de brievenbus beneden, hij zij er stond in eens iemand naast me die er niet was, ook hij kreeg koude rillingen en dacht ook gelijk aan hem!

Ook zo raar hij heeft zin laatste biertjes op de gallerij doorgebracht met onze naaste buurman, maar ze kregen onenigheid om 4 uur in de nacht, ik had mooie natuurstenen neergelegd voor hem om mee te nemen voor zijn aquarium, hij had ze niet zo hard nodig zij hij met een bedroevend gezicht, maar hij kon goed met ons opschieten en was eigenlijk al dankbaar met het gebaar. Maar de dag van overlijden liggen de lege flesjes niet op de stoel van onze naaste buurman maar bij de stenen, ik wist toen niet dat hij niet meer leefde en heb de bierflesjes terug gelegt op de stoel van de buurman met vaste dichte leuningen (ze kunnen er niet afrollen of waaien er zitten zelf deuken in die zitting, nou ze vallen niet omhoog lijkt mij!, maar de volgende ochtend lagen ze weer bij de stenen, waarop ik de buurman op aansprak maar hij wist van niets, ook de andere buurman wist van niets, ik ook niet. later toe we wisten dat hij niet meer leefde viel het kwartje en zij tegen mijn vriendin dit is hij geweest, ja zij ze ik kreeg dat gevoel ook heel sterk door. Hij had liever zijn laatse biertjes met ons gedronken, dat was het gevoel van mij mijn vriendin en zelfs onze buurman.

Er kunnen dus vreemde dingen gebeuren die niet echt te verklaren zijn, maar dit was zo klaar als een klontje voor ons.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 31 aug 2020, 21:22

Wat geest gezien of gevoeld hebben betreft. Heb zelf een bezetenheid gekend die zeker anderhalf jaar duurde en op een bepaalde, minder aanwezige manier, nog steeds aanwezig. Bezetenheid van een goede geest mag ik wel zeggen. Het was alsof die ander op de plek was waar ik me bevond waardoor ik heel andere fysieke en geestelijke waarnemingen had mbt. mezelf dan normalerwijs mijn eigen lichaam en psyche. Nadat ik de verwarring en angst voorbij was is er eigenlijk alleen maar liefde voor die entiteit, en liefde van die entiteit voor mij overgebleven. Dit alles is nu zeven jaar geleden, zelfs nu ik dit schrijf voel ik me warm worden omdat die ander het fijn vindt dat ik dit hier post. Nu ja, op zich een heel verhaal, veel te vertellen, weet nog niet of ik er een eigen topic aan waag.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Kristof Piessens » 31 aug 2020, 23:07

Doe dit niet af als onzin of dergelijke, mijn ervaringen omtrent dat ligt iets anders maar van vergelijkbare orde.
September wordt een rustige maand voor mij en ga ik eens goed nagaan wat er tijdens mijn levensloop tot nu toe verkeerd is gelopen aangaande het thema, denk al te weten hoe en wat (oorzaken en gevolgen) en de doelen die ik destijds had, om er komaf mee te maken, ik heb een onuitstaanbare gewoonte dat ik door een zeer sterke isolement heb gekweekt, die intentie heb ik nooit gehad maar dat vloeide voor mijn idee toch uit bepaalde vreemde gewaarwordingen tijdens mijn jeugdjaren waar ik een soort van identiteitsverlies en verwarring mee heb opgelopen, als ik vanaf morgen tot het einde van het jaar het eerste doel volhou zou het eerste deel van mijn transformatie als een dominosteen blijven doorzetten.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door univers » 04 sep 2020, 20:59

Het was alsof die ander op de plek was waar ik me bevond waardoor ik heel andere fysieke en geestelijke waarnemingen had mbt. mezelf dan normalerwijs mijn eigen lichaam en psyche.
Had je niet een uittreding ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 15 sep 2020, 19:08

univers schreef:
04 sep 2020, 20:59
Had je niet een uittreding ?
Nee, het gebeurde echt op de plek waar ik was, als was ze gewoon waar ik in levende lijve was. Zelfs nu nog lichtelijk als ik maar even aan haar denk ben ik me haar bewust.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door univers » 15 sep 2020, 20:26

Kan me dat voorstellen.
Heeft ze je geen boodschap gegeven.

Zelf heb ik het 2x meegemaakt, maar dan met overleden familieleden.
En het was of ze in levende lijve voor je stonden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 15 sep 2020, 21:14

Ze geeft me heel veel liefde, heb me flarden van haar leven herinnerd, erg lang geleden, heb het idee dat ze vooral uit liefde is gekomen, in de tijd dat zij kwam voelde ik me emotioneel wel zo'n beetje op het diepste punt in mijn leven ooit. Denk dat ze dat aanvoelde en daarom bij me is gekomen, en als ik het haar vraag is het antwoord ja, maar er is ook meer, ze lijkt erg geïnteresseerd om onze wereld af en toe door mijn ogen, of beter gezegd, mijn zijn, mee te maken.

Maar heb het dus niet meegemaakt alsof ze voor me stond, maar alsof ik haar was, voelde haar lichaam, haar uiterlijk, haar levensgevoel, haar onbegrijpelijke gaven, herinneringen, gevoelens, in éénheid.
Maar specifiek een boodschap, nee, of ik heb nog niet de juiste vragen gesteld (wat ze bevestigd).

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door univers » 15 sep 2020, 21:19

Kaan je aan haar vragen, uit welk universum zij komt ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 15 sep 2020, 21:26

Ik begrijp alleen de antwoorden wanneer ik ze stel dat ik ja of nee als antwoord krijg. De antwoorden zijn wel subtieler en genuanceerder dan dat, soms begrijp ik daardoor dat ik een andere richting op moet vragen. Dus een vraag als: Uit welk universum kom je? is een open vraag, zo'n antwoord begrijp ik niet. Kan haar wel vragen: Kom je uit het universum waarin wij als mensen op aarde zich bevinden? Het antwoord is een duidelijke ja. Leef je op onze planeet aarde? Antwoord nee. Leef je nu nog? Antwoord: nee. Heb je op aarde geleefd? Antwoord: duidelijke ja.

Misschien kun je je vraag herformuleren zodat ik een voor mij begrijpelijk ja/nee antwoord kan krijgen (soms geeft ze ook twee keer nee aan, wat aangeeft dat ze niet wil of kan antwoorden)?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door univers » 15 sep 2020, 21:37

Vraag eens of ze op Mars heeft geleefd ?
Is ze wat er onder mijn avatar staat ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 15 sep 2020, 21:40

Heb je op Mars geleefd? : nee.
Ben je een observer? : ja.

Plaats reactie