Geest gezien of gevoeld?

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TomTom74
Leraar
Berichten: 2194
Lid geworden op: 04 feb 2005, 19:30

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door TomTom74 » 23 jul 2009, 18:28

willowvrouw schreef:ja alleen op papier en heb een scanner dus ooit maar zeker zet ik die op de site.
ik trek heel dikwijls foto's en op 100 foto's heb je mss 1 waar iets opstaat .
maar ik zei al ik heb nog nooit orbsen getrokken altijd gezichten en ik zal dat ook op de site zetten .... wel geduld hé :wink:
Ik heb wel geduld hoor. En als je hulp nodig hebt dan moet je het maar laten weten!
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

Gebruikersavatar
TomTom74
Leraar
Berichten: 2194
Lid geworden op: 04 feb 2005, 19:30

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door TomTom74 » 23 jul 2009, 18:30

Beatrix Kiddo schreef:
willowvrouw schreef:ik trek heel dikwijls foto's en op 100 foto's heb je mss 1 waar iets opstaat .
En dat is natuurlijk volkomen consistent met de stofdeeltjes-uitleg.
Dat ligt er maar net aan hoe stoffig het in huis is ;-)
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Beatrix Kiddo » 23 jul 2009, 19:48

willowvrouw schreef: jij bent de gene die kost wat wil wil bewijzen dat ik ongelijk heb !
Nee.
willowvrouw schreef:ooit al van zelfstudie gehoord?
ik hou u niet tegen
U bedoelt?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
TomTom74
Leraar
Berichten: 2194
Lid geworden op: 04 feb 2005, 19:30

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door TomTom74 » 23 jul 2009, 21:13

Beatrix Kiddo schreef:En of er orbs op de foto staan als je foto's maakt zonder flits als je de vrouw voelt.
En of er orbs op de foto staan als je foto's maakt zonder flits als je de vrouw *niet* voelt.
Volgens mij zijn orbs zijn niet zichtbaar zonder flits, dus dit zijn onzinnige tests 8)
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

willowvrouw

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door willowvrouw » 24 jul 2009, 07:16

beatrix kiddo
het verschil tss orb en stof word uitgelegd door amerikaanse ghost hunters die niet geloven in geesten tot het 100% bewezen wordt ga naar youtube paranormRUs1 en bekijk het filmpje GHI-1x9 4/5 op 6mim 43 sec meer kan ik niet doen om uit te leggen wanneer het stof is of niet .
succes

Gebruikersavatar
TomTom74
Leraar
Berichten: 2194
Lid geworden op: 04 feb 2005, 19:30

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door TomTom74 » 24 jul 2009, 08:53

willowvrouw schreef:youtube paranormRUs1 en bekijk het filmpje GHI-1x9 4/5
Dit filmpje?
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Beatrix Kiddo » 24 jul 2009, 09:32

TomTom74 schreef:
Beatrix Kiddo schreef:En of er orbs op de foto staan als je foto's maakt zonder flits als je de vrouw voelt.
En of er orbs op de foto staan als je foto's maakt zonder flits als je de vrouw *niet* voelt.
Volgens mij zijn orbs zijn niet zichtbaar zonder flits, dus dit zijn onzinnige tests 8)
De ghosthunters zeggen dat een verschil tussen stof en orbs is dat stof zelf geen licht geeft en orbs wel.
Dus juist foto's *zonder* flits zijn de zinnige tests.

Ik vraag me wel af waarom de ghosthunters zelf dan *met* flits fotograferen. [think]
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
TomTom74
Leraar
Berichten: 2194
Lid geworden op: 04 feb 2005, 19:30

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door TomTom74 » 24 jul 2009, 13:33

Beatrix Kiddo schreef:Ik vraag me wel af waarom de ghosthunters zelf dan *met* flits fotograferen. [think]
Omdat de orbs niet genoeg licht geven om zonder flits te zien.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Beatrix Kiddo » 24 jul 2009, 13:52

TomTom74 schreef:
Beatrix Kiddo schreef:Ik vraag me wel af waarom de ghosthunters zelf dan *met* flits fotograferen. [think]
Omdat de orbs niet genoeg licht geven om zonder flits te zien.
Als de orb weinig licht geeft moet je een langere sluitertijd kiezen. Het verlichten van de omgeving van de orb werkt juist averechts.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Aine Vevina
Onderzoeker
Berichten: 451
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:49

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Aine Vevina » 08 aug 2010, 17:47

Alleen dat iets op me zit dat heb ik gevoeld maar ik weet niet of dat het een geest was of maar een deken
Afbeelding

Ik ben een alienmeisje

carbon

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door carbon » 08 aug 2011, 17:54

vannacht nog wakker geworden van een lamp die plots aanging en daarna knipperde met tegelijkertijd getik op de ramen best eng even uit bed met ons 2tjes en daarna de deur open gezet en gezegd nu wegwezen we willen slapen daarna geen last meer, we hebben vaker last van geesten

aquarius

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door aquarius » 10 aug 2011, 12:36

Heel aannemelijk verhaal Carbon.

Maar nu mijn verhaal........

Toen wij (mijn vrouw en zoon en ik) 's avonds wel eens uit bed moesten op naar de wc te gaan ,bekroop ons altijd een verlammende angst als wij de trap passeerden.
Die verlammende angst was zo tastbaar dat wij het als ware konden aanwijzen waar het weg kwam,het kwam van het midden op de trap naar de overloop boven.
Men kon het niet zien maar iets was daar .
Ik kreeg er een rot hekel aan om 's nachts nog van bed af te moeten .
Eens moest ik weer en bleef staan waar die verlammende sfeer heerste en zei van donder op je hebt hier niks te zoeken en dat een paar keer te herhalen verdween deze (entiteit) van de trap.
Ook had ik mijn vrouw en zoon vertelt dit te doen en.....het hielp.
Een paar dagen later zaten mijn vrouw en zoon in de woonkamer overdag en zagen de deurkruk van de openstaande deur naar de keuken naar beneden gaan en de deur sloot zich ,zonder dat er iemand was.
Mijn vrouw vertelde mij dat toen ik thuis kwam van mijn werk en sindsdien hebben wij er nooit meer last van gehad.
Ik noem het maar een kwade entiteit anders heb ik er geen verklaring voor.
[shifty]

carbon

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door carbon » 10 aug 2011, 13:00

Rare gewaarworden iid, het schijnt je eigen krachten te zijn die die dingen doet heb ik gehoord maarja we tikken om 3 uur in de nacht niet tegen het raam, we hebben al een goede paragnost in huis gehaald afgelopen jaar toen ging het te gek in ons huis,die heeft ook met zwaaiende armen de geesten verdreven. Nu zijn we een jaar verder en het zou weer beginnen, maar wegsturen met je stem helpt heel erg goed!! de beste optie dus.

Starlight

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Starlight » 10 jul 2012, 17:53

Ja, ik heb vroeger vaak geesten gezien in het oude huis van m'n vader. Ik zag 's nachts vaak schaduwen of hoorde vreemde geluiden. Of ik kreeg ineens een heel bang gevoel. Ik was iets van 7,8,9 ofzo..
Mijn half zusjes hadden daar ook last van en huilde soms de hele nacht door. Terwijl als ik of m'n zusjes ergens anders waren we nergens last van hadden.
Mijn vader en stiefmoeder hadden nergens last van alleen wij heel erg.
Maar uit onze verhalen konden ze wel stellen dat er iets niet helemaal pluis was.
We zijn uiteindelijk ook verhuisd, niet alleen om die reden maar het speelde wel mee.
Toen was het meteen afgelopen!
Dus je kan zeker wel stellen dat we aardig last van geesten hebben gehad in dat huis.
Wat was het daar eng 's nachts poeh.. xD

Ik vind het nog steeds niet fijn om in het donker boven te zijn, ook gewoon bij mijn moeder niet. Heel soms hoor ik nog wel eens vreemde dingen maar dan durf ik natuurlijk niet te kijken haha..

Maar ik heb niet alleen nare ervaringen met geesten. Overdag heb ik altijd het gevoel dat m'n overleden opa er ook is of m'n overleden tweelingzus.
Erg fijn is dat, want het klinkt misschien raar maar ik heb veel steun bij hun.
Aan de ene kant zou ik ze graag wel eens echt willen zien maar aan de andere kant niet, want ik denk niet dat ik dat trek.. :-P

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Susan » 11 jul 2012, 16:24

Hoe voel jij hun nabijheid (opa en zus) Starlight? Of wat voel je daar bij?
Je hoeft er echt niet bang voor te zijn lieverd, het kan zelfs helpen om het
gemis niet zo zwaar te laten voelen als jij op die manier wat meer contact met
hen zou hebben zie je. :wink:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Starlight

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Starlight » 12 jul 2012, 15:19

Susan schreef:Hoe voel jij hun nabijheid (opa en zus) Starlight? Of wat voel je daar bij?
Je hoeft er echt niet bang voor te zijn lieverd, het kan zelfs helpen om het
gemis niet zo zwaar te laten voelen als jij op die manier wat meer contact met
hen zou hebben zie je. :wink:
Tja, hoe voelt dat..
Je voelt gewoon dat ze er zijn, net zoals het gevoel dat je hebt als er een familielid of vriend bij je is waar je erg aan gehecht bent.
Voor mijn opa en tweelingzus ben ik niet bang, dat vind ik erg fijn. Maar het ook echt zien van ze lijkt me wél heel eng. Ik kan niet goed uitleggen waarom, het is een dubbelgevoel.
Ik denk dat dat te maken heeft met welke ervaringen ik in het verleden heb gehad met geesten.
En ik weet trouwens ook niet of ik dat nog wel ''kan'', geesten zien.

Aan de ene kant wil ik ze ook heeel graag zien maar zodra ik me meer open stel krijg ik een sterk gevoel van angst. En dat houdt me zowieso tegen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Susan » 12 jul 2012, 21:02

Starlight,
Ik ga jou nog antwoorden hoor, weet echter nog niet precies wanneer. Was het nu net van plan maar mijn avond is opeens een beetje vol, en verloopt leuk maar beetje anders daardoor. :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Starlight

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Starlight » 12 jul 2012, 23:29

Haha maakt niet uit neem je tijd joh, daarvoor hoef je je echt niet schuldig te maken tegenover mij hoor :hahaha:
Alleen maar fijn als je een leuke en drukke avond hebt toch? :-P

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Susan » 15 jul 2012, 22:19

Het was ook geen verontschuldiging hoor, ik was nét begonnen met een bericht hier toen de telefoon ging en zette het er toen even neer.
Het is ook goed voelbaar wanneer er iemand in de 'buurt' is, het hoeft niet in een werkelijke gedaante te zijn. Je kan hen ook merken door een speciaal geurtje wat typisch bij hun past. Parfum, bloemen,koffie, sigaar enz. Het kan ook een gevoel zijn of iemand heel licht (kriebelend)over jouw haar gaat of een arm aan raakt. Wat jij dan meteen zonder nadenken kan plaatsen van wie dat is. In het begin kan dit doordat je het niet gewend bent wat 'eng' aan voelen daar heb je later geen las meer van. Ik heb zelf mijn hond zo zelfs een aantal keren in de kamer zien zitten, zonder dat ik op dat moment in gedachten met haar bezig was, dat is echt prachtig. Ook een keer iemand die al lang overleden is en daar een heel gesprek mee gevoerd toen en samen koffie gezet,geweldig om zoiets mee te maken.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Simple Mind

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Simple Mind » 13 feb 2013, 10:37

Aan het eind van de jaren 70, hadden ik mijn vriendin en enkele vrienden een leegstaand, vervallen kasteeltje te midden in een bos gekraakt. De boven verdiepingen waren toen al redelijk vervallen, en tochtig. Maar in de kelder was er, aan de noord-oost zijde, een soort keuken, waar de ramen intakt waren. En men een schilderachtig zicht had op de vijver, die rond het kasteeltje kronkelde, en waar het niet zo donker was als in de rest van de kelders. Beetje bij beetje hadden wij er een tafel, wat stoelen, een paar ligzetels, en teen en tander naar binnen gesleurd. We verzamelden daar elk weekend, en tijdens de vakanties bleven we daar soms ganse weken slapen.
Het kasteeltje lag heel afgelegen langs een autosnelweg, en we konden er lawaai maken en in feite doen wat we wilden. In de zomer van 1980 was dit uitgegroeid tot een serieus clubhuis waar vaak in de weekends permanent 40-50 tieners zich uitleefden. We verkochten zelfs bier, cola, snacks,..... en andere dingen.
En,.... het liep uit de hand, de politie kwam de boel verzegelen.
Een jaar later overleed mijn vriendinnetje, die de mama is van mijn oudste dochter.
Dat kasteeltje bleef altijd in mijn gedachten een speciale plaats, vol herinneringen aan die ongelooflijke tijd die we daar samen hadden.
In 1988 was ik in een depressieve bui aan het ronddwalen met mijn motor, en kwam in de buurt van het kasteeltje. Sinds de inval was ik daar nooit meer teruggegaan. En ik vroeg mij af of het er nog stond. Ik raapte alle moed bijeen en parkeerde de motor onder de brug van de autosnelweg. Worstelde mezelf door braamstruiken en brandnetels, tot ik voor de trap aan de voorkant van het gebouw geraakte. Het zag er gevaarlijk vervallen uit en aan de oostkant was een muur ingevallen. Daar was de trap naar de kelder onbereikbaar. Maar de westkant was vrij, en eens beneden de trap was het wel pikdonker, maar alles zag er niet al te gevaarlijk uit.
Met mijn zippo aan, zag ik net genoeg om aan de deur te geraken, en die knelde zodanig dat de onderkant afbrak. Maar eens binnen kreeg ik een krop in de keel. Alles was nog zoals op de laatste dag. Overal stof, maar de bierflesjes stonden nog op tafel,..... er hing zelfs iemand zijn lederen vest op de leuning van een stoel. Ik stofte een zetel een beetje af en verzonkt in gedachten,.....
Ik word wakker en op het eerste moment weet ik niet waar ik ben. Het is pikdonker, je ziet geen hand voor je ogen.... En ik besef waar ik zit. Mijn aansteker en helm ligt op tafel. En nog zitten begin ik rond te tasten. Mijn rechterhand raakt iets, na ongeveer een seconde besef ik dat het een trui is, een gebreide trui en erdoor voel ik een buik. Het is alsof er een vlam door mij schiet. Dat is een moment dat ik van mijn leven niet vergeet..... Er staat iemand vlak naast mij, heel stil in de pikdonker, in dit verlaten gebouw. En hij verpinkt niet wanneer ik hem/haar aanraak. Ik spring recht en tast op de tafel naar mijn helm, en ga direkt tegen de linkermuur op mijn hurken zitten,... ik hoor niets, dan de gedempte geluiden van het bos buiten. Ik laat me zo stil mogelijk met de rug tegen de muur glijden zonder veel rond te tasten naar de richting van de deur. Eens in de gang die naar de trap leid aan de andere kant van het gebouw, ga ik terug met mijn rug tegen de linker muur, omdat ik weet dat er geen deurgaten zijn aan die kant. Ik hoor het stof kraken naast mij. Ik ben niet zeker en blijf luisteren, en ja.nog eens, vlak naast mij.Ik hoor een voet schuifelen. Iemand staat hier. “Wie is dat?” roep ik, geen antwoord. Ik ga verder slepend langs de muur en hoor nu en dan iets vlak naast mij. Het blijft volgen. Ik voel de trap en kruip op handen en voeten naar boven. Buiten is het ook pikdonker, maar de koele nachtlucht, en de verre lichten van de autostrade geven moed. En ik worstel mij door de struiken, en doornen uit het bos. Ik ben nooit meer teruggegaan en ik heb nooit geweten wie daar zo koel naast mij stond, en me volgde op een verlaten plaats waar jaren nooit iemand is geweest. Ik ben van geen kleintje vervaard en kan mijn mannetje staan maar dat is iets waar je eventjes scheten van laat.

Plaats reactie