Geest gezien of gevoeld?

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Plaats reactie
Geesten

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Geesten » 25 mar 2009, 15:42

het woord "misbruik" is misschien wat extreem. Maar als je soms dingen van te voren weet kun je je daar van te voren op voorbereiden. Ik wil er niet te veel over vertellen omdat ik niet weet wie er mee leest.
Soms weet ik ineens dat een bepaalde persoon op dat moment op een bepaalde plek is. Dat besef komt heel plotseling op. Ik zit bijvoorbeeld rustig te lezen en dan ineens, alsof ik door een bij gestoken ben weet ik: "nu is die daar" Als het handig is om die persoon dan tegen te komen dan maak ik dus gebruik van die kennis. Klopt ook altijd, is erg handig. En we hebben het dan over een tijdspanne van ongeveer 5 a 10 minuten dat die persoon op die plek is.

Helaas kan ik het niet oproepen en heb ik het ook niet met winnende lot nummers :(

Geesten voelen is niet zo fijn hoor. Het heeft mij heel wat tijd gekost om er mee om te gaan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Tammy » 25 mar 2009, 16:05

Geesten schreef:
Geesten voelen is niet zo fijn hoor. Het heeft mij heel wat tijd gekost om er mee om te gaan.
Ik kan me dat voorstellen maar vind het toch heel apart als mensen ze voelen.
Ik wilde dat ik dat kon Geesten.
Wie weet ooit een keer :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Geesten

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Geesten » 26 mar 2009, 19:54

het is wel soms handig om dingen van te voren te weten. Het geeft rust, geen angst.
Ik snap je nieuwsgierigheid wel hoor Tammy. Zal ik ze dan voortaan naar jou door sturen? [joker] voor de duidelijkheid: dat was een grapje hoor. Ik ga geen geesten naar iemand sturen. Ben daar voorzichitg mee.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Tammy » 26 mar 2009, 19:57

Hahaha, leuke humor heb jij Geesten :mrgreen:
Maar kan je geesten doorsturen naar iemand anders?
Want ja, ik ben nu wel heel nieuwsgierig. :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Geesten

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Geesten » 26 mar 2009, 20:12

Ik weet eigenlijk niet of ik ze kan doorsturen. Ik weet er vrij weinig vanaf. Via internet probeer ik meer informatie te vinden erover.

Nu heb ik al een aantal enge verhalen gehoord over het oproepen van geesten. Dus denk ik dat het belangrijk is om voorzichtig te zijn.

Sommige dingen begrijp ik echt niet. Iedereen heeft wel een (logische) verklaring voor het ervaren van geesten. Hoe het echt in elkaar zit weet niemand denk ik.

Bij het openen van dit onderwerp las ik dat je dochter misschien bezocht is door je overleden moeder. Het bezoek van overledenen aan hun dierbaren wordt vaker door mensen ervaren. Dat geeft ook een fijn gevoel. Misschien wil de overledene ons daarmee troosten.
Theoretisch zouden ze ook weer moeten verdwijnen. Dat lijkt mij logisch tenminste. Omdat een overledene niet meer aan een aards lichaam is gebonden zou zijn of haar geest ook niet meer plaats gebonden moeten zijn. Dan zou de geest zich dus overal tegelijk kunnen bevinden. Terwijl mensen soms letterlijk een mens zien, of heel letterlijk de geest op een bepaalde plek ervaren. Wat ik dus zelf ook heb ervaren.

Was de ervaring van je dochter kort na het overlijden van je moeder? (als ik vragen mag)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Tammy » 27 mar 2009, 13:16

Ja, je moet er voorzichtig mee zijn inderdaad met geesten oproepen, daar heb ik vaker over gehoord.
Mijn dochter ( en tuurlijk mag je dat vragen :D ) voelde het 2 maanden na de dood van mijn moeder.
Ze durfde een jaar lang niet meer in die kamer te komen.
Zo geschrokken was ze.
Ikzelf had het denk ik prachtig gevonden als het mij was overkomen.
Maar dat komt ook door de leeftijd denk ik en dat ik er al jaren over heb gelezen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Shirley

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Shirley » 08 apr 2009, 13:22

Hoi allemaal,

Eigenlijk heb ik al een paar kleine waarnemingen gevoeld, dit komt doordat ik blijkbaar een aanleg heb tot het aanvoelen of zien van geesten.

Op dit moment moet ik dit nog volop ontwikkelen en word ik bijgestuurd door mijn vriendin die zich daar heel diep in verdiept heeft (kan geesten die hier vastzitten helpen en naar het licht brengen).

Dit alles is pas onlangs gebeurd en bij dezer wil ik jullie laten weten hoe dit gekomen is.

Een paar jaar terug is mijn Opa overleden, waarna 1 jaar laten mijn vader (de zoon van mijn opa dus die overleden is).
Ik mis hen enorm en had dan ook de drang om aan een ervaren persoon te vragen om contact te leggen met mijn opa en vader dus.

Sinds een korte tijd heb ik terug contact met 1 van mijn vroegere vriendinnen uit mijn schooltijd (ik wist toen niet op dat moment dat zij haar hierin verdiept), het moment dat ik haar toevoegde op mijn msn en hallo riep, riep ze terug dat mijn vader op dat moment bij haar was "hij wil mij blijkbaar nog iets vertellen".

Toen ik dit vernam zei ze me dat ze geesten kan zien en horen en dat zij daar al een 5-tal jaar mee bezighoud.

Dit te horen natuurlijk dat mijn vader bij haar was heeft mij enorm aangedaan en ben ik beginnen wenen (al het gemis kwam natuurlijk terug naar boven!)

ze zei me dat we op een neutrale plaats eens moesten afspreken, liefst op een plek met water (mijn vader was verzot op vissen) omdat hij mij iets wou doorgeven.
Zo gezegd, zo gedaan! Ik heb met haar afgesproken en het moment ik haar zal voelde ik volop rillingen over mij heen gaan, toen zei ze me dat mijn vader naast mij stond, maar dat hij niet alleen was gekomen (mijn opa was er ook en ook mijn vriendin die overleden is op 12 jarige leeftijd) wat ook blijkt is dat die vriendin eigenlijk mijn beschermengel is!!!

Deze gevoelens waren zeer intens, ik voelde op sommige moment ook koude over mijn arm gaan, toen zij ze me dat mijn vader over mijn arm aan het strelen was, dat gevoel zeer emotioneel maar ook verwarmend!!!

Mijn vader wou zeggen dat hij pijn heeft dat alles zo plots was gegaan en dat ik geen vedriet mocht hebben omdat ik geen afscheid meer heb kunnen nemen.
Ook had hij doorgegeven aan mijn vriendin dat hij nog iets wou zeggen maar aan mij persoonlijk. Dit gaat natuurlijk niet omdat ik er mij onbewust nog niet voor openstel.
Mijn vriendin weet ongeveer wel wat hij wil zeggen, maar wil vooral dat ik dat zelf te weten kom.

Soms gebeurd het dat ik bij mij thuis nog altijd die rilling over mijn arm heb of rug, dan weet ik dat mijn vader of mijn opa of mijn vriendin bij mij op bezoek is geweest (ik weet gewoon dat het één van hen moet zijn want het heeft mij zo'n goed gevoel).

Ik hoop in de toekomst dat ik ooit nog zelf contact kan leggen met hen, het zou mij verschrikkelijk deugd doen want zoals ik al zei ik mis hen verschrikkelijk, er gaat geen dag voorbij....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Tammy » 08 apr 2009, 13:32

Hallo Shirley, allereerst van harte welkom hier :D
Als je wilt kan je je voorstellen bij Forummers.
viewforum.php?f=50

Ik heb je verhaal met veel belangstelling gelezen en vind het zo mooi!
Veel mensen geloven niet dat dit kan maar ik wel.
Ben heel blij voor je dat je contact hebt met je vader en opa.
IK hoop dat ook eens te hebben met mijn beste vriend en moeder.
Wie weet ga ik een keer naar een medium toe, maar hoe weet je nu of die gene goed is?
Daar moet ik nog uit zien te komen.
Nogmaals heel mooi verhaal! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door FoX » 08 apr 2009, 14:11

Mooi verhaal Shirley!

Shirley

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Shirley » 09 apr 2009, 11:40

Hoi Tammy,

Ik heb gewoon van uit mijn hart genoteerd omdat ik het zo mooi vind dat ik dit kan meemaken, het is echt een onbeschrijfelijk gevoeld dat ik over mij krijg iedere keer ik dat ik weet dat mijn vader over mij waakt en soms bij me is.

Er zijn natuurlijk veel paragnosten die niet zo serieus zijn maar er zijn er dan wel bij die fenomenaal uit de hoek kunnen komen, zoals mijn vriendin, ik ben echt blij dat ik haar weer tegenkomen ben, want er is een last van mij gevallen te weten dat mijn vader en mijn opa + vriendin het goed hebben hierboven :) !!!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Tammy » 09 apr 2009, 13:42

Ik kan het me heel goed voorstellen Shirley dat er een last van je schouders is gevallen.
Het lijk me werkelijk geweldig om zoiets mee te maken.
Het geeft ook een stukje rust volgens mij.
Vind heel bijzonder. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Hysteria

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Hysteria » 25 apr 2009, 19:15

Dit is voor mij de dagelijkse routine.

Ga er gezien mijn ziektebeeld wel iedere dag anders mee om.

Het begon overigens al heel vroeg, als klein meiske van 3/4 jaar. Mijn ouders herinneren zich het nog goed, ik herinner het me nog vaag.
Ik weet in ieder geval dat ik ze altijd heb ervaren. Soms zie ik ze, meestal voel ik ze. Maar ze zijn er altijd.

Ik zal nog wel eens wat ervaringen plaatsen op dit forum.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Tammy » 26 apr 2009, 01:38

Hysteria schreef:
Ik zal nog wel eens wat ervaringen plaatsen op dit forum.
Dank je, zou ik heel fijn vinden, want ik vind dit heel boeiend. :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Anet » 02 mei 2009, 01:29

Dat is zeker een intens verhaal, Shirley.
Goed dat je dit hier wilt delen met ons, zeker goed voor jou omdat het nog zo vers voor je is.
Je vader en opa zijn een deel van jou, zijn jou, alle genen met de informatie van hen zitten in jou, jij mag hiermee verder .... en dat is zo goed en liefdevol!! :wink:

Anet

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Anet » 02 mei 2009, 01:35

Hysteria schreef:Ga er gezien mijn ziektebeeld wel iedere dag anders mee om.
Mag ik vragen wat jou ziektebeeld is, Hysteria?
Als je het niet wilt is het ook goed, hoor! ;P!

Hysteria

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Hysteria » 02 mei 2009, 09:16

Uiteraard mag je dat weten Anet. Ik ben daar heel open over.

Mijn diagnose is o.a. een schizotypische persoonlijkheidsstoornis, hoogstwaarschijnlijk de borderline vorm (die los staat van de borderline persoonlijkheidsstoornis overigens) wat dus betekent dat het gepaart gaat met psychoses. Mijn psychoses worden goed onderdrukt door medicijnen, maar bij veel stress en spanningen wil het wel eens zo zijn dat ik een (angst/paniek/pseudo-epileptische/hyperventilatie) aanval krijg, of psychotische verschijnselen. Wanneer ik dit heb zit ik meestal niet op internet, dus dan kan het zijn dat ik een poosje weg ben (meestal wel met aankondiging indien mogelijk).
Wat ik daarmee probeer te zeggen is, dat jullie niet bang hoeven te zijn voor "rare" waanideeën en verhalen van mij, wat ik wel eens heb gelezen op een forum, van psychotische mensen.

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: Dat is mijn diagnose, en gezien mijn diagnose ga ik er anders mee om als ik psychotische verschijnselen heb, omdat ik het dan moeilijk vind om werkelijkheid te scheiden van waan. Dus dan probeer ik me er van af te sluiten.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Tammy » 02 mei 2009, 09:48

Wow Hysteria dat is niet mis wat jij hebt zeg :?
Ik wens je er heel veel sterkte mee met je aandoening. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Hysteria

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Hysteria » 02 mei 2009, 09:55

Dat vind ik heel lief van je Tammy, maar het is niet nodig hoor...ik heb handicap management bij mijn reïntegratiebureau, en die leren me juist dat het belangrijk is er mee om te gaan. Dus je niet gehandicapt te voelen, maar het positieve uit je beperking te halen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Tammy » 02 mei 2009, 10:12

Dat heb je prachtig verwoord Hysteria. :D
Is een hele anderen kijk zo.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door tofu_kronos » 02 mei 2009, 10:43

Hysteria schreef:Uiteraard mag je dat weten Anet. Ik ben daar heel open over.

Mijn diagnose is o.a. een schizotypische persoonlijkheidsstoornis, hoogstwaarschijnlijk de borderline vorm (die los staat van de borderline persoonlijkheidsstoornis overigens) wat dus betekent dat het gepaart gaat met psychoses. Mijn psychoses worden goed onderdrukt door medicijnen, maar bij veel stress en spanningen wil het wel eens zo zijn dat ik een (angst/paniek/pseudo-epileptische/hyperventilatie) aanval krijg, of psychotische verschijnselen. Wanneer ik dit heb zit ik meestal niet op internet, dus dan kan het zijn dat ik een poosje weg ben (meestal wel met aankondiging indien mogelijk).
Wat ik daarmee probeer te zeggen is, dat jullie niet bang hoeven te zijn voor "rare" waanideeën en verhalen van mij, wat ik wel eens heb gelezen op een forum, van psychotische mensen.

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: Dat is mijn diagnose, en gezien mijn diagnose ga ik er anders mee om als ik psychotische verschijnselen heb, omdat ik het dan moeilijk vind om werkelijkheid te scheiden van waan. Dus dan probeer ik me er van af te sluiten.
Welke medicijnen slik je dan, ik zit aan de risperdon.

Plaats reactie