Onzin

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Tennisfan

Onzin

Bericht door Tennisfan » 18 jul 2012, 04:49

Ik heb ooit wel eens Pino van sesamstraat letterlijk voor me gezien, toen ie door een ruitje van buiten naar me keek als 6 jarig mannetje. En tot de dag van vandaag is die herinnering bij vlagen even levendig als toen. Maar ik weet nu dat de hersens vaak een smerig spelletje spelen met iets waarvan mensen denken dat het hun eigen gedachtes zijn. Als je menselijke intelligentie al kan omschrijven dan is het vast iets wat in de buurt komt van een proevende getuige van wat de hersenen voor die mens voorkauwen.
Er is nog nooit een moord opgelost middels buitenzintuigelijke waarneming. Er zijn alleen bankrekeningen van mensen (die de doodstraf verdienen) gevuld met geld van goedgelovige mensen. Ik ben hier heel eerlijk in: een mens dat misbruik maakt van de goedgelovigheid van een ander mens mag en moet van mij een langzame kankerdood sterven. Dit zijn namelijk mensen die zich er niets aan gelegen laten liggen om hun eigen goudstapel te spekken ten koste van anderen. Dit moet keihard afgestraft worden.
Ik snap ook niet de Tarotkaart zenders na middernacht, laat staan overdag. De heksen die daar verblijven kunnen gewoon niet blijven drijven. New age dwaallichtjes die hun zogenaamde slechte jeugd niet aanvaarden en hun heil zoeken in elementaire nulpunt deeltjes en pendulumwicca en magneet-yoga in ongeconditioneerde neutronenvelden al dan niet ondersteund door neutrino-doorlatende kwantumkussentjes.
Als je dus weet waar een van die rtl of sbs6 vrouwen of mannen woont die pretendeert deze decoherente toekomst van ons allen weet te voorspellen, dan hou ik me warm aanbevolen. Mensen die de toekomst zogenaamd voorspellen vertellen er wijselijk niet bij dat er achter elke voorouder die ze achter jouw schouder zien (plaatsen) ze evenredig veel eurootjes verwachten uit jouw portomonneetje van wat die voorouder jou gevoelsmatig waard is.
En anderswel geloven ze daadwerkelijk dat ze tussen jouw en overleden voorouders staan zonder geld te vragen. Deze laatste vorm is er een waarvan je heel erg snel moet wegrennen want dit zijn zwaartekrachtgestoorde mensen
( Dan maar een lege bankrekening)

:peace: .

Gast1

Re: Onzin

Bericht door Gast1 » 18 jul 2012, 05:36

Heu .... Grappige avatar heb jij daar tennisfan. :grin:

Rie

Re: Onzin

Bericht door Rie » 18 jul 2012, 17:47

:rolfl: Hopsaslaande rokjes :rolleys:

tofu_kronos

Re: Onzin

Bericht door tofu_kronos » 18 jul 2012, 19:13

Deze avatar leeft niet lang.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Onzin

Bericht door Maxi » 18 jul 2012, 19:24

Gast1 schreef:Heu .... Grappige avatar heb jij daar tennisfan. :grin:

duidelijk een fan

Gast1

Re: Onzin

Bericht door Gast1 » 18 jul 2012, 19:34

Lijkt mij ook ja. Ik zie de wind gewoon waaien daar enne... Laat maar waaien die handel. Ik kijk er liever naar, dan naar een rol prikkeldraad.

@ Tennisfan:

Vandaar dus van harte welkom Tennisfan. Maaruhhh ... Zijde Gij de hele nacht wakker geweest Tennisfan? Tennis gekeken misschien? Jouw berichten lagen nogal wat uit elkaar verspreid over de nachtelijke uren. Bovendien bewonder ik je bijzondere zinnen zoals deze:
New age dwaallichtjes die hun zogenaamde slechte jeugd niet aanvaarden en hun heil zoeken in elementaire nulpunt deeltjes en pendulumwicca en magneet-yoga in ongeconditioneerde neutronenvelden al dan niet ondersteund door neutrino-doorlatende kwantumkussentjes.
Prachtig taalgebruik en het zou bijna helemaal op mij van toepassing kunnen zijn voor degene die van mijn verhalen geen snars begrepen heeft. Heel fascinerend dat je dat hier op dit moment plaatst. Schitterend ende bijzonder. :grin:
Toch meen ik voorzichtig op te merken dat ik een ietsiepietsie frustratie meen te ontdekken in jouw kleurrijke berichtgevingen, maar ik kan me vergissen natuurlijk [whistle]

aquarius

Re: Onzin

Bericht door aquarius » 18 jul 2012, 20:42

New age dwaallichtjes die hun zogenaamde slechte jeugd niet aanvaarden en hun heil zoeken in elementaire nulpunt deeltjes en pendulumwicca en magneet-yoga in ongeconditioneerde neutronenvelden al dan niet ondersteund door neutrino-doorlatende kwantumkussentjes.
Ben zelf een New Age liefhebber ,vooral de muziek .
New Age is de lotus bloem die van uit de zwarte modder is voortgekomen .
Deze metafoor kun je ook zien als het ontwaken van de geest ....

slaap lekker Tennisfan [wave]

Gast1

Re: Onzin

Bericht door Gast1 » 18 jul 2012, 22:47

Prima metafoor broeder Aqua :wink:

Voor de nachtelijk dolende Tennisfan een cadeautje:



In het topic: 'Onzin' ..................

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Onzin

Bericht door Vitharr » 24 jul 2012, 12:49

Hallo Tennisfan,

Naast je passie voor topsportsters deel ik ook grotendeels je afkeer van die zakkenvullende dodo's. Toch wil ik er wel een kanttekening bij plaatsen. In mijn introductie gaf ik aan over sommige zaken liever niet te discussiëren en dit is nou zo'n kwestie. Aangezien jij de criticus bent wil durf ik het bij jou wel aan.

Dat die lui totaal nep zijn is mij helemaal helder. Zakkenvullers, ook mee eens. Maar op het laatst schrijf je over mensen die overtuigd zijn van hun "gave" en anderen kostenloos willen helpen. Dat is voor mij wel even andere koek.

Je begint zelf over Pino aan je achterraam en geeft hiermee feitelijk aan dat Realiteit behoorlijk subjectief kan zijn. Ook wetenschappelijk is dat geen onbekend fenomeen. (waarnemer beinvloedt experiment in kwantumtheorieën bijvoorbeeld)

Stel nu dat je veel gepest werd op school en je brein wil je helpen en stuurt Pino! Je zou de volgende dag een stuk steviger in je schoenen naar school kunnen gaan met het besef dat Pino in je achtertuin zit. Voor jou zou dat waar zijn immers.

Zo kan ik ook wel iets verzinnen met een medium. Stel dat mijn geliefde me ontglipt maar ik wil haar zo graag nog iets zeggen. Dan zou ik blij zijn als ik in mediums geloofde. Ze bieden me immers de kans om het alsnog te zeggen. Voor mij zou dat dan dus waar zijn.

En zelfs wij als "realisten" passen zulke listen regelmatig toe. Hoe veel mooier is de vrouw die je 's avonds dronken mee naar huis neemt in vergelijking met degene die dan de volgende ochtend naast je ligt? Hoe "verandert" de wereld om je heen als je verliefd bent? Als het "gemeengoed" is zijn we er vaak blind voor maar als het een uitzondering is maken we het al snel belachelijk.

Dus mijn visie op je aangesneden onderwerp is dat zakkenvullers inderdaad beter publiekelijk gestenigd kunnen worden met kwantumkussentjes maar voor de categorie die je het laatst noemt heb ik respect en bemoei me niet met hun visie. Wat mij namelijk opvalt is dat het vaak steengoede mensen zijn. Als dat komt door een gekoesterde illusie, mijn zegen hebben ze.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Onzin

Bericht door Gast1 » 24 jul 2012, 19:14

Dat heb je verdraaid goed geschreven en daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik had voor heel even een kleine vraag bij dat zakkenvullers inderdaad beter publiekelijk gestenigd kunnen worden met kwantumkussentjes, maar ik begrijp jouw beeldspraak zoals je dat ook netjes aangekondigd hebt. Ik ben een pacifist pur sang. :wink:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Onzin

Bericht door Vitharr » 24 jul 2012, 20:50

Gast1 schreef: Ik ben een pacifist pur sang. :wink:
En gaat dat zo ver dat je zelfs weerzin hebt tegen mensen bekogelen met kussentjes? :grin:

Maar nu serieus. Ik wens die mensen inderdaad niet letterlijk een steniging toe hoor. Dat ze zelf de gevolgen van hun daden ervaren misschien weer wel. Bovenal wens ik zulke mensen inzicht toe.

Zelf ben ik eerlijk gezegd half pacifist, half "primitieveling". Vroeger, op de basisschool, was ik het kindje wat altijd gepest werd. Toen was ik nog volbloed pacifist. Ik werd werkelijk zo'n 6/7 keer per dag in elkaar getimmerd en had enkel medelijden met de daders. Wij hadden namelijk een sadistisch jochie daar rondlopen, nu een gezochte crimineel, en die martelde iedereen als hij niet van zijn fiets afgetild en rondgedragen werd. Ik weigerde daar aan mee te doen en werd zo het mikpunt van iedereen. Daarom kon ik dat pacifisme ook zo lang handhaven. Ik had duidelijk geen reden om me zwak te voelen. :wink:

Toen ik overstapte naar een andere school ging het op dag 1 al mis met oud schoolgenoten. Het spijt me, maar toen had ik er genoeg van en heb er 8 jaar frustratie uitgebeukt. Kom op, sadist weg, excuus weg! Het was ook in 1 keer klaar.

En zo is mijn karakter dus ook gevormd. Ik heb zelfs een oordeel van een deskundige! :grin: Ik kan mijn woede ongekend kanaliseren. Als ik begrijp waarom iemand me het leven zuur maak en ik kan het hem vergeven is er niets aan de hand. Dan kun je me terroriseren tot je een ons weegt. Loopt er ineens zo'n sadistisch figuur in mijn weg dan krijgt die de rekening gepresenteert als hij de confrontatie op zoekt. En neem alsjeblieft van me aan dat je dan echt hele foute dingen moet doen hoor! Ik ga niet in detail treden want ik ben er helemaal niet trots op ofzo maar denk in dit kader aan Loverboys etc..

Ik vond dat ik je deze uitleg verschuldigd was gezien je reactie. Ik probeer het niet goed te praten maar hoop dat je begrijpt hoe het dit figuur niet lukt om helemaal pacifist te blijven. Let wel, NOG niet. Het is namelijk geen gekoesterde karaktertrek dus wil ik er graag vanaf. Maar voor ik daar aan toe kom zijn en er nog zat andere zaken die de aandacht vragen en ik heb dus vrede met mezelf zoals ik nu ben.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Onzin

Bericht door Gast1 » 25 jul 2012, 00:11

Zo, ik ben weer terug :wink: Was even weg geweest.
Wauw ... Wat ik hier van je lees zeg ... :shock:
Laat ik met het begin beginnen :grin:
Ik heb werkelijk met kussentjes gegooid en dat was uit pure liefde. Details zal ik je besparen. Met kussens gooien vind ik niet weerzinwekkend en ik wil nog wel eens vaker een enkelvoud van kussens naar iemand toe werpen, je komt het geregeld tegen van mij, zie:
:loveU:

En die is voor jou bedoelt. Jouw tekst die je hier schreef is mijn tekst. Ik werd vroeger verschrikkelijk gepest en mijn broer ook. Hij moest zelfs naar een internaat. Als kind heb ik heel veel gehuild en voelde me eenzaam. Ik begreep er allemaal niets van en werd boos. Ik ging mij opdrukken en optrekken, ben met halters gaan oefenen en heb werkelijk iedereen in elkaar geslagen toe ik een jaar of 17-18 was. Uiteindelijk ging ik er van genieten en werd sterker en sterker. Maar ik wist dat ik 'ik' niet was. In 2004 en 2005 heb ik een mega-inzicht gekregen en ik kon ik weer zijn. Het maakte niet meer uit en toen was ik ongeveer 48 jaar. In 2007 kreeg ik mij ongevraagde bevestiging. Inmiddels heb ik 550 pagina's geschreven en het ligt als manuscript bij de uitgever. Ik dien nog enige aanpassingen te doen en daar ga ik in het najaar aan beginnen. Het potentiële boek gaat over 'zingeving'.
Jouw verhaal was mijn verhaal en inmiddels ben ik nog veel verder. Wauw ...
"pm:

Tennisfan

Re: Onzin

Bericht door Tennisfan » 25 jul 2012, 01:56

Ik hoef niet dronken te zijn om geen dronken meisje mee te nemen om er nuchter naast wakker te worden.
Ik snap gewoon niet dat mensen geloven in Astrologie, wat in feite niets anders is dan je lot overgeven aan de sterrenbeelden.
Ieder normaal mens weet dat elk onderling verband tussen die sterren welke in mensenogen een sterrenbeeld vormen, lichtjaren ten opzichte van elkaar verwijderd zijn en geen enkel significante betekenis hebben.


Kan ik hier uit concluderen dat astrologie in principe 2-dimensionaal is?
En antropocentrisch...en derhalve kortzichtig?

:aliensmile:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Onzin

Bericht door Vitharr » 25 jul 2012, 11:25

Gast1 schreef:Jouw tekst die je hier schreef is mijn tekst.
Bedankt voor je respect Gast1! Ik zie dat de golfbeweging die jij onderging heftiger was dan die van mij. Ik was natuurlijk "gezegend" met begrip voor de daders in de tijd dat ik zo gepest werd. Alles wat mij toen is aangedaan projecteerde ik achteraf puur op de veroorzaker er van. Daarom kan ik het ook zo goed kanaliseren.

Nu heeft elk voordeel zijn nadeel en dat is mijn geval het effect. Omdat ik het als niet zo hinderlijk ervaar en er dus ook niet zo vaak last van heb is de noodzaak om dat probleem aan te pakken niet zo hoog voor mij. En het feit dat mijn "ontwerpfout" andere mensen juist heeft geholpen laat me ook steevast twijfelen of ik het wel aan moet pakken.

Iemand als ik kan moeiteloos naast een Pacifist als jij bestaan. Gooi me in een commune met Pacifisten en je zult nooit een spoor er van ontdekken. Het is een reactie en ik steek dan ook liever energie in de oorzaak van die reactie.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Onzin

Bericht door Vitharr » 25 jul 2012, 11:36

Tennisfan schreef:Ik hoef niet dronken te zijn om geen dronken meisje mee te nemen om er nuchter naast wakker te worden.
Uiteraard bedoelde ik ook niet dat de dame dronken moet zijn. Het was een voorbeeld van een alledaagse illusie. :wink:
Ieder normaal mens weet dat elk onderling verband tussen die sterren welke in mensenogen een sterrenbeeld vormen, lichtjaren ten opzichte van elkaar verwijderd zijn en geen enkel significante betekenis hebben.
Goed, daar gaat 'ie. *trekt advocaat van duivel pakje aan*

Is het niet zo dat je die sterrenbeelden als klok kunt gebruiken? En is het ook niet zo dat de getijden gelinkt zijn aan de maan?

Iets grijzer heb je nog het "volle maan verschijnsel" (mensen gaan raar doen), de menstruatiecyclus van de vrouw en een vrij recente theorie over een soortgelijk getijde effect op de aardkorst waardoor aardbevingen zouden kunnen ontstaan.

Als hemellichamen als klok gebruikt kunnen worden en hemellichamen ook zaken op aarde kunnen beinvloeden zie ik geen bezwaar voor de basis van astrologie. De huidige toepassing waar jij dan weer op doelt geloof ik zelf ook helemaal niet in.

Dus, ik ben het wel met je eens, maarrrr....
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Onzin

Bericht door Gast1 » 25 jul 2012, 11:37

En het feit dat mijn "ontwerpfout" andere mensen juist heeft geholpen laat me ook steevast twijfelen of ik het wel aan moet pakken.
;P!

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Onzin

Bericht door goudroes » 31 jul 2012, 15:15

Tennisfan schreef:
Ik snap gewoon niet dat mensen geloven in Astrologie, wat in feite niets anders is dan je lot overgeven aan de sterrenbeelden.
Ieder normaal mens weet dat elk onderling verband tussen die sterren welke in mensenogen een sterrenbeeld vormen, lichtjaren ten opzichte van elkaar verwijderd zijn en geen enkel significante betekenis hebben.


Kan ik hier uit concluderen dat astrologie in principe 2-dimensionaal is?
En antropocentrisch...en derhalve kortzichtig?

:aliensmile:
Wat voor ervaring heb jij met astrologie?
En je hoeft ook niet in astrologie te "geloven" hoor. Als je iets gelooft weet je het dus niet zeker.

Net wat de Vitthar al zei, onderschat niet de kracht van de hemellichamen.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Onzin

Bericht door Beatrix Kiddo » 01 aug 2012, 08:23

Vitharr schreef:Iets grijzer heb je nog het "volle maan verschijnsel" (mensen gaan raar doen),
Nee, dat is een mythe. Als je de "raar doen"-statistieken erbij pakt blijkt dat de maan daar geen effect op heeft.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

aquarius

Re: Onzin

Bericht door aquarius » 01 aug 2012, 22:22

Beatrix Kiddo schreef:
Vitharr schreef:Iets grijzer heb je nog het "volle maan verschijnsel" (mensen gaan raar doen),
Nee, dat is een mythe. Als je de "raar doen"-statistieken erbij pakt blijkt dat de maan daar geen effect op heeft.
Pardon,de maan heeft wel degelijk invloed op de psyche van de mens.
Ooit gehoord van lunatiek (maanziek)
De statistieken liegen er niet om dat er een piek is bij volle maan in psychiatrische ziekenhuizen ,ook de misdaad en het geweld in grote steden zijn deze pieken waarneembaar.
[zucht]

Tennisfan

Re: Onzin

Bericht door Tennisfan » 02 aug 2012, 02:33

[[/quote]
Nee, dat is een mythe. Als je de "raar doen"-statistieken erbij pakt blijkt dat de maan daar geen effect op heeft.[/quote]

Pardon,de maan heeft wel degelijk invloed op de psyche van de mens.
Ooit gehoord van lunatiek (maanziek)
De statistieken liegen er niet om dat er een piek is bij volle maan in psychiatrische ziekenhuizen ,ook de misdaad en het geweld in grote steden zijn deze pieken waarneembaar.
[zucht][/quote]

Dan nog? Waarom zou de invloed van de maan op de aardse eb en vloed ook evenredig voor zoogdieren gelden? Ik zeg niet dat het niet zo is...maar ik leg de bewijslast bij JOU. Bewijs JIJ het maar.

Plaats reactie