Roken slecht voor je ???

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door univers » 17 jan 2014, 13:08

Ik slik niets en ook geen spuiten.
Heb mijn eigen manier, werkt beter dan medicijnen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

tofu_kronos

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door tofu_kronos » 17 jan 2014, 13:14

Het zijn geen pijnstillers, maar het zorgt ervoor dat de botten minder broos worden. Omdat een tekort aan deze stoffen juist zorgen voor afbraak van de botten.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door univers » 17 jan 2014, 13:17

Ik heb wel toen ik mijn arm niet meer kon bewegen een spuit gehad, is ook de enigste dokter geweest die ik kon zoenen.
Hij was klaar met spuiten en ik kon gelijk mijn arm weer bewegen zonder pijn.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Fenna » 17 jan 2014, 21:31

Gast1 schreef: Verder is de troep die je binnen krijgt, altijd schadelijk in meer of mindere mate, ook al is het een e.sigaret. Ik kan het onmogelijk anders zien. [wave]
Ik vertrouw die e-sigaret evenmin.
Mij zoon is nu aan een vaporiser (vergelijkbaar met de e-sigaret, komt alleen veel stoom vanaf en je hebt vele geurtjes/smaakjes), hij voelt zich fitter dan toen hij nog rookte en zegt dat het geen kwaad kan, maar ik ben daar niet gerust op.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Fenna » 17 jan 2014, 21:39

univers schreef:Ik heb wel toen ik mijn arm niet meer kon bewegen een spuit gehad, is ook de enigste dokter geweest die ik kon zoenen.
Hij was klaar met spuiten en ik kon gelijk mijn arm weer bewegen zonder pijn.
Is waarschijnlijk een corticosteroïden injectie geweest.
Heb ik eens gehad in mijn hielen vanwege ontstekingen, ik ging gestrekt en mijn hart sloeg op hol van die rotzooi, die sprong voor mijn gevoel zo'n beetje uit m'n ribbenkast.
Dat was niet zo fijn.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door The Grey » 17 jan 2014, 23:40

Fenna schreef:
Gast1 schreef: Verder is de troep die je binnen krijgt, altijd schadelijk in meer of mindere mate, ook al is het een e.sigaret. Ik kan het onmogelijk anders zien. [wave]
Ik vertrouw die e-sigaret evenmin.
Mij zoon is nu aan een vaporiser (vergelijkbaar met de e-sigaret, komt alleen veel stoom vanaf en je hebt vele geurtjes/smaakjes), hij voelt zich fitter dan toen hij nog rookte en zegt dat het geen kwaad kan, maar ik ben daar niet gerust op.
Klopt, ik heb er ooit eentje uitgeprobeerd (weliswaar met wiet erin), en het is echt ideaal! Je rookt alleen de bestanddelen van het tabak/wiet/iets. Er wordt niks verbrand, dus veel van de kankerverwekkende stoffen komen niet vrij!

Het nadeel is alleen de prijs! Die ligt echt ongelovelijk hoog...
-

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door The Grey » 17 jan 2014, 23:41

tofu_kronos schreef:Het zijn geen pijnstillers, maar het zorgt ervoor dat de botten minder broos worden. Omdat een tekort aan deze stoffen juist zorgen voor afbraak van de botten.
Het zijn hormonen, ongetwijfeld hebben ze die uitwerking. Maar ook een tal van andere, daar zou ik me persoonlijk niet aan wagen!

Misschien weet IvanB er meer over? :)
-

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Vitharr » 18 jan 2014, 11:09

The Grey schreef:Het nadeel is alleen de prijs! Die ligt echt ongelovelijk hoog...
Dan moest het zeker perse zo'n yuppending zijn? :mrgreen:

Een vriendin van me heeft een bijzondere aandoening. De doktoren kwamen niet verder dan haar aan de prednison blijven zetten, en daar werd het totaalplaatje eerder slechter dan beter van. Via internet ontdekte ze dat wiet zou helpen.

Probleem was dat ze niet rookte, en spacecake was wat moeilijk te doseren. (wel grappig. :mrgreen: ) Zij is ook uitgekomen op een verdamper. Een eenvoudig en niet duur ding. En het werkt inderdaad nog ook.

Die e-sigaret vind ik zelf een raar ding. Om een raar vergelijk te geven, ooit zat er cocaïne in cola. Zo'n e-sigaret is qua opzet voor mij dan vergelijkbaar met cocaïne gaan basen om de schadelijke bestanddelen van cola niet meer binnen te krijgen.

De e-sigaret is gewoon een puurdere versie van de dope nicotine. Bekend manco aan die e-sigaret is dan ook dat hij zorgvuldig gedoseerd moet worden, omdat hij niet dezelfde portie levert als een normaal stuk rookwaar. Veel e-sigaret gebruikers halen er dan ook lustig op los omdat het 'geen kwaad kan' en nemen zo aanzienlijk meer nicotine tot zich dan een normale roker.

Ik zou er zelf niet aan beginnen. Maar da's persoonlijk natuurlijk. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door The Grey » 18 jan 2014, 13:20

Een yuppending?
Watte? :mrgreen:
-

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Fenna » 18 jan 2014, 13:39

The Grey schreef:Het nadeel is alleen de prijs! Die ligt echt ongelovelijk hoog...
Hij besteld ze in China en is voor een paar tientjes klaar.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Vitharr » 18 jan 2014, 14:04

The Grey schreef:Een yuppending?
Watte? :mrgreen:
Kom maar even bij opa op schoot zitten jongen, dan leg ik het uit. :mrgreen:

Yuppen waren mensen waarbij alles trendy en modieus moest zijn. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

IvanB

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door IvanB » 18 jan 2014, 15:03

The Grey schreef:
tofu_kronos schreef:Het zijn geen pijnstillers, maar het zorgt ervoor dat de botten minder broos worden. Omdat een tekort aan deze stoffen juist zorgen voor afbraak van de botten.
Het zijn hormonen, ongetwijfeld hebben ze die uitwerking. Maar ook een tal van andere, daar zou ik me persoonlijk niet aan wagen!

Misschien weet IvanB er meer over? :)
Van hetgeen Tofu omschrijft, neem ik aan dat hij bedoeld: calciumcarbonaat?

Wellicht zie ik even iets over hoofd? vergeef me in dit geval... dienst mogen genieten gister nacht, hele zware dienst en vreselijk slecht geslapen....

Haal maar even specifiek aan, wat jullie bedoelen..:)

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door The Grey » 18 jan 2014, 16:46

@IvanB, dit bedoelde ik:
tofu_kronos schreef:
univers schreef:foutje = Osteoporose. ik verslik er in :mrgreen:
Krijg je testosteron en oestrogeen injecties.

Paar tientjes uit China, hmm. Kan je me toevallig een website geven Fenna? :)
Ik weet iemand die ik er heeeeel blij mee kan maken :P

@Vitharr, Dankjewel opoe! :mrgreen:
-

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Fenna » 18 jan 2014, 18:39

ik zal mijn zoon even naar de link vragen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door univers » 18 jan 2014, 19:24

Ik hou me maar bij eigen teelt.Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Fenna » 18 jan 2014, 20:27

The Grey schreef:Paar tientjes uit China, hmm. Kan je me toevallig een website geven Fenna? :)
Ik weet iemand die ik er heeeeel blij mee kan maken :P
http://www.easyvapes.nl/
veel plezier er mee :grin:
Afbeelding
Afbeelding

IvanB

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door IvanB » 19 jan 2014, 14:48

Aha....

teriparatide parathyroidhormonen, of wel Bisfosfonaten

Die werken als volgt( en worden niet zomaar even voorgeschreven of wel toegediend)

Ze hebben een remmend effect op de botresorptie door chemische adsorptie aan de hydroxyapatietkristallen in het bot. Ze worden snel in het bot opgenomen en vervolgens langzaam uit het botweefsel uitgescheiden. Er wordt een onderscheid gemaakt in stikstofhoudende bisfosfonaten (alendroninezuur, ibandroninezuur, pamidroninezuur, risedroninezuur, zoledroninezuur) en bisfosfonaten die geen stikstof bevatten (clodroninezuur, etidroninezuur). Van de stikstofhoudende bisfosfonaten is aangetoond dat ze het enzym farnesylpyrofosfaatsynthetase remmen.

Parathyroïdhormoon (rhPTH (1–84)) is identiek aan de volle lengte van het natuurlijke 84-aminozuur polypeptide. De werking van parathyroïdhormoon bestaat uit stimulering van de botvorming via directe effecten op de osteoblasten, met indirect verhoging van resorptie van calcium in de darmen en verhoging van de tubulaire reabsorptie van calcium en de fosfaatuitscheiding door de nieren.

Parathyroïdhormoon, raloxifeen, strontiumranelaat en teriparatide zijn geregistreerd voor postmenopauzale osteoporose. Teriparatide is recent eveneens geregistreerd voor de behandeling van osteoporose bij mannen.

tofu_kronos

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door tofu_kronos » 19 jan 2014, 19:12

Yuppen zijn toch gewoon irritante studenten met veel geld.

IvanB

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door IvanB » 19 jan 2014, 21:03

Yuppie of yup is een oorspronkelijk Engelstalige afkorting en staat voor young urban professional. Een yup is een jong persoon met een goed verdienende baan. De yup kenmerkt zich door materialisme en streeft naar statusverhogende bezittingen zoals een auto van een gerenommeerd merk. ...

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door The Grey » 19 jan 2014, 21:20

Helaas ben ik dat niet! Ben wel een student, maar dat veel geld gedeelte mist een beetje :mrgreen:
-

Plaats reactie