Roken slecht voor je ???

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Witte wel » 19 jan 2014, 21:51

Soms is geduld factor 1 The Grey. :grin:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door The Grey » 19 jan 2014, 23:23

Witte wel schreef:Soms is geduld factor 1 The Grey. :grin:
Dat weet ik, ik betreurde alleen dat ik niet veel geld heb! :mrgreen:
-

WW2016

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door WW2016 » 03 apr 2014, 15:22

Osiris schreef: En wat ik nog belangrijker vind uit het stuk; het wel roken maakt je minder controleerbaar/beinvloedbaar qua bewustzijn.

Al die sjamanen/medicijnmannen en vele 'helers' die ik ken, roken dus blijkbaar ( bewust of onbewust ) niet voor niks :-P .
Wat grappig, had nooit verwacht ooit iemand te ontmoeten die er ook zo over denkt. De overheid die iets doet omdat ze het beste met ons voor hebben ... dacht 't niet. Dus moet er inderdaad een andere reden zijn voor dat overdreven anti-rookbeleid van ze.

Ik denk ook dat niet-rokers makkelijker manipuleerbaar zijn en is een braver en slaafser werkvolk. Zo willen ze het graag zien.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door The Grey » 03 apr 2014, 17:12

Ik denk dat de overheid een andere motivatie heeft, geld!
Niet-rokers hebben minder gezondheidsklachten. Dus gaat er minder geld naar de zorg als iedereen niet meer zou roken.

Hoezo denk jij dat rokers minder makkelijk manipuleerbaar zijn WW2016?
Ik denk eerder het tegenovergestelde, (bijna) iedere roker is begonnen omdat roken stoer is of omdat andere mensen het deden! (Nee, je gaat me niet wijs maken dat je het deed omdat het lekker is...)
Is dat niet een goed voorbeeld van t feit dat ze wel heel makkelijk manipuleerbaar zijn?
-

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door shaffy » 04 apr 2014, 00:36

The Grey schreef:
Hoezo denk jij dat rokers minder makkelijk manipuleerbaar zijn WW2016?
Ik denk eerder het tegenovergestelde, (bijna) iedere roker is begonnen omdat roken stoer is of omdat andere mensen het deden! (Nee, je gaat me niet wijs maken dat je het deed omdat het lekker is...)
Is dat niet een goed voorbeeld van t feit dat ze wel heel makkelijk manipuleerbaar zijn?
Daar zit wel wat in The Grey hoewel. Mijn eerste pakje sigaretten was gauloises, dat was op mijn 13e Een mooi blauw pakje waarin de goorste sigarettten zaten.
Hoesten als een idioot maar idd het stond erg stoer.
Roken op die leeftijd was natuurlijk in strijd met thuis. Deze strijd zag ik als eerste afzetting om voor mezelf op te komen.
Met alle campagnes die er gevoerd worden hoe ongezond roken is, paf ik nog steeds vlijtig door.
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

WW2016

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door WW2016 » 04 apr 2014, 11:57

@ The Grey, niet rokers minder gezondheidklachten? Ik denk het niet. Het is goed om met dit soort dingen altijd zelf onderzoek te doen, want zogenaamde officiele bronnen mbt dit soort zaken kan je niet al te serieus nemen. (Overheden zijn niet vies van propganda om hun doel te bereiken, meestal angst creeëren). Voor zover ik zelf heb kunnen constateren, hebben zo ongeveer evenveel niet-rokers longkanker als rokers... bijvoorbeeld.

Hoezo minder makkelijk manipuleerbaar: goeie vraag, niet zo makkelijk om antwoord op te geven. Het is iets dat mij is opgevallen. Over het algemeen zijn niet-rokers een stuk braver en vooral burgerlijker dan niet-rokers om mee te beginnen. Veel meer carriere gericht. Betere conditie dus ook beter voor lichamelijk werk om zich uit te sloven. Maar bovendien doet het roken (van wat dan ook) iets met je hersenen waardoor je anders gaat denken (of dat nou tabak of wiet of wat anders is maakt niet zo heel veel uit). Het zijn vooral rokers die op de hoogte zijn van samenzweringen en zich hiermee bezig houden. Dat vind "de overheid" (lees 'elite'/topje van de piramide) niet zo tof. (Vooral wiet-rokers, de belangrijkste reden imo waarom dit zo gigantisch wordt gedemoniseerd)

Mbt je opmerking over beginnen te roken om stoer te doen. Ik moet je teleurstellen. Het zal best zo zijn dat dit voor 90+ % de reden is wanneer ze jong zijn. Ik begon iets voor mijn 18e. Uit nieuwsgierigheid! Als heel veel mensen iets doen dan wordt je toch nieuwsgierig naar het waarom, dat was voor mij de reden. Had alleen niet verwacht dat het zo snel zo extreem verslavend zou werken.

gusteman

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door gusteman » 04 apr 2014, 17:24

WW2016 schreef:Over het algemeen zijn niet-rokers een stuk braver en vooral burgerlijker dan niet-rokers om mee te beginnen.
Zoek de fout [think]

Gast1

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Gast1 » 04 apr 2014, 17:52

Da's niet zo moeilijk, ik vraag me vooral af of niet-rokers een stuk braver en vooral burgerlijker zijn dan de niet-rokers.
Grappig, nu kan ik deze smileys ook een keer gebruiken

:knots:

gusteman

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door gusteman » 04 apr 2014, 20:04

Gast1 schreef:... ik vraag me vooral af of niet-rokers een stuk braver en vooral burgerlijker zijn dan de niet-rokers.
Vreemde manier om een gesprek aan de gang te houden: zelf een impasse creëren :kantoor:

Of is mij ergens iets ontgaan ??? :shock:

Gast1

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Gast1 » 04 apr 2014, 20:22

Ja, ik heb duidelijk gefaald met mijn humor ...

Ik kleurde volgens mij een woordje ... zucht ...
Laa-maar, vooral on topic maar weer ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door univers » 04 apr 2014, 20:34

Ik kleurde volgens mij een woordje ..
Gebruik dit volgende keer. :mrgreen:

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Gast1 » 05 apr 2014, 07:26

Dan zie je het zelfs driedimensionaal :grin:

Never the less ... 'Gerookt' vlees houdt langer ... :mrgreen:

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door The Grey » 07 apr 2014, 08:22

WW2016 schreef:@ The Grey, niet rokers minder gezondheidklachten? Ik denk het niet. Het is goed om met dit soort dingen altijd zelf onderzoek te doen, want zogenaamde officiele bronnen mbt dit soort zaken kan je niet al te serieus nemen. (Overheden zijn niet vies van propganda om hun doel te bereiken, meestal angst creeëren). Voor zover ik zelf heb kunnen constateren, hebben zo ongeveer evenveel niet-rokers longkanker als rokers... bijvoorbeeld.

Hoezo minder makkelijk manipuleerbaar: goeie vraag, niet zo makkelijk om antwoord op te geven. Het is iets dat mij is opgevallen. Over het algemeen zijn niet-rokers een stuk braver en vooral burgerlijker dan niet-rokers om mee te beginnen. Veel meer carriere gericht. Betere conditie dus ook beter voor lichamelijk werk om zich uit te sloven. Maar bovendien doet het roken (van wat dan ook) iets met je hersenen waardoor je anders gaat denken (of dat nou tabak of wiet of wat anders is maakt niet zo heel veel uit). Het zijn vooral rokers die op de hoogte zijn van samenzweringen en zich hiermee bezig houden. Dat vind "de overheid" (lees 'elite'/topje van de piramide) niet zo tof. (Vooral wiet-rokers, de belangrijkste reden imo waarom dit zo gigantisch wordt gedemoniseerd)

Mbt je opmerking over beginnen te roken om stoer te doen. Ik moet je teleurstellen. Het zal best zo zijn dat dit voor 90+ % de reden is wanneer ze jong zijn. Ik begon iets voor mijn 18e. Uit nieuwsgierigheid! Als heel veel mensen iets doen dan wordt je toch nieuwsgierig naar het waarom, dat was voor mij de reden. Had alleen niet verwacht dat het zo snel zo extreem verslavend zou werken.
Voor zover je zelf hebt kunnen constateren? Tsja, dat is niet echt een grote groep lijkt me.. Tenzij je longarts bent.
Beetje raar om onderzoeken de deur uit te gooien om die reden.
Ik heb geen mensen met aids ontmoet. Dus aids is een mythe. Werkt niet helemaal zo...
(ik kan het natuurlijk mis hebben)

Je eerste argumenten zijn weinig steekhoudend. Er zijn veel uitzonderingen op wat jij zegt. Tevens vind ik dat er een correlatie zit tussen lui/werkeloos/niet carrieregericht en roken.
Wat doet het met je hersenen? Ik hou ook van een jointje, maar ik heb nog geen complot gevonden wat mij heeft kunnen overtuigen. En je zegt nu ook dat wiet roken hetzelfde doet als crack roken...
Volgens mij klopt dat niet helemaal.

Betreft je opmerking, ik was ook nieuwsgierig. En heb ook om die reden een paar keer een sigaret gerookt. Echter vond ik het vies. En ik heb niemand kunnen vinden die het oprecht lekker vond de eerste keer dat ze rookte. Maar oke ;)
-

WW2016

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door WW2016 » 07 apr 2014, 10:35

The Grey schreef: Voor zover je zelf hebt kunnen constateren? Tsja, dat is niet echt een grote groep lijkt me.. Tenzij je longarts bent. Beetje raar om onderzoeken de deur uit te gooien om die reden.
Ik heb geen mensen met aids ontmoet. Dus aids is een mythe. Werkt niet helemaal zo...
(ik kan het natuurlijk mis hebben)
Andersom werkt het ook niet zo. Als een officiele instantie iets beweert, is dat niet meteen de waarheid.
Je eerste argumenten zijn weinig steekhoudend. Er zijn veel uitzonderingen op wat jij zegt. Tevens vind ik dat er een correlatie zit tussen lui/werkeloos/niet carrieregericht en roken.
Wat doet het met je hersenen? Ik hou ook van een jointje, maar ik heb nog geen complot gevonden wat mij heeft kunnen overtuigen. En je zegt nu ook dat wiet roken hetzelfde doet als crack roken...
Volgens mij klopt dat niet helemaal.
Daar heb je gelijk in, ik bedoelde dan ook niet het roken van harde drugs.
Betreft je opmerking, ik was ook nieuwsgierig. En heb ook om die reden een paar keer een sigaret gerookt. Echter vond ik het vies. En ik heb niemand kunnen vinden die het oprecht lekker vond de eerste keer dat ze rookte. Maar oke ;)
Ik vond het ook niet lekker, wat wil je daar mee zeggen dan?

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door The Grey » 07 apr 2014, 13:14

WW2016 schreef: Andersom werkt het ook niet zo. Als een officiele instantie iets beweert, is dat niet meteen de waarheid.
Dat ben ik 100% met je eens, echter dragen deze instanties in de meeste gevallen bewijs aan.
Vaak wordt het onderzoek ook gedaan door een onafhankelijk bureau!

WW2016 schreef: Ik vond het ook niet lekker, wat wil je daar mee zeggen dan?
Njae, beetje t idee van waarom zou je dan doorgaan met roken?
Zelf heb ik de enige reden omdat je stoer wil zijn of iets wil bewijzen...
Heb je daar misschien nog een aanvulling op? :)

Wat gebeurt er nou met je hersenen? Ik heb nog wel een theorie waarom rokers/stoners vaker 'op de hoogte zijn' van complottheorieën
-

WW2016

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door WW2016 » 07 apr 2014, 13:19

The Grey schreef: Dat ben ik 100% met je eens, echter dragen deze instanties in de meeste gevallen bewijs aan.
Vaak wordt het onderzoek ook gedaan door een onafhankelijk bureau!
Bestaan die dan, onafhankelijke onderzoeksbureau's? Bovendien, vaak lezen we wel berichten in de media "onderzoek heeft aangetoond dat..." maar vervolgens zien we juist geen bewijs. Als het om roken gaat bestaat er zelfs geen hard bewijs dat roken kanker veroorzaakt.

Njae, beetje t idee van waarom zou je dan doorgaan met roken?
Zelf heb ik de enige reden omdat je stoer wil zijn of iets wil bewijzen...
Heb je daar misschien nog een aanvulling op? :)
Ik had al uitgelegd dat ik uberhaupt niet eens ben begonnen om stoer te doen, dus dan zal dat nu ook niet de reden zijn. Ik ben een tabaksjunkie, verslaafd. Anders was ik allang gestopt.
Ik heb nog wel een theorie waarom rokers/stoners vaker 'op de hoogte zijn' van complottheorieën
Vertel.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door The Grey » 07 apr 2014, 13:59

WW2016 schreef: Bestaan die dan, onafhankelijke onderzoeksbureau's? Bovendien, vaak lezen we wel berichten in de media "onderzoek heeft aangetoond dat..." maar vervolgens zien we juist geen bewijs. Als het om roken gaat bestaat er zelfs geen hard bewijs dat roken kanker veroorzaakt.
Dan zijn het hele slechte onderzoeksbureau's! Er hoort een wetenschappelijk rapport bij!

Leuk dat je zegt dat er geen bewijzen zijn dat het kanker veroorzaakt. Er zijn verscheidene onderzoeken die het met je eens zijn. Echter hebben ze wel de voetnoot dat het de kans op kanker vergroot. Als er een correlatie is tussen roken en (long)kanker betekend het niet dat het een direct resultaat is van elkaar. Maar het kan ook een factor zijn!
WW2016 schreef: Ik had al uitgelegd dat ik uberhaupt niet eens ben begonnen om stoer te doen, dus dan zal dat nu ook niet de reden zijn. Ik ben een tabaksjunkie, verslaafd. Anders was ik allang gestopt.
Dat klopt, maar je bent niet begonnen omdat je een tabaksjunkie bent. Dat ben je geworden omdat je bent begonnen!
Ik ben wel nieuwsgierig, wat dacht je dan nadat je een paar sigaretten had gerookt? Dit is vies maar ....... dus ik blijf roken?

Ik zal zometeen mn theorie posten. Nu heb ik éven geen tijd om hem te schrijven!
-

WW2016

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door WW2016 » 09 apr 2014, 10:24

The Grey schreef: Dat klopt, maar je bent niet begonnen omdat je een tabaksjunkie bent. Dat ben je geworden omdat je bent begonnen!
Ik ben wel nieuwsgierig, wat dacht je dan nadat je een paar sigaretten had gerookt? Dit is vies maar ....... dus ik blijf roken?

Ik zal zometeen mn theorie posten. Nu heb ik éven geen tijd om hem te schrijven!
Eerlijk gezegd, weet ik het niet eens meer zo goed. Weet alleen dat het zeer snel verslavend werkt. Als ik terug in de tijd kon gaan .... maar dat gaat helaas niet. Op dit moment rook ik alleen nog maar menthol tabak. Normale tabak vind ik niet eens meer te roken.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Tardis » 09 apr 2014, 12:12

Laat ik jullie een geheim verklappen, iets wat uit de reeks leerstellingen komt waarvan ik toen ik toetrad plechtig beloofd heb het binnenshuis te houden. Ik zal het jargon weglaten en het in mijn eigen bewoordingen beschrijven. Ik vind het namelijk niet nodig om de inhoud van de tekst die ik hieronder schrijf geheim te houden en niet in het openbaar te bespreken. Ik heb het op mezelf getest en kan bevestigen dat het waar is. Doe er je voordeel mee.

Bewustzijn is het uitgangspunt, dat wat we normaal gesproken met 'ik' aanduiden. De signalen die het 'ik' opvangt zijn prikkels die door lichamelijke zintuigen worden opgevangen en door de hersenen worden verwerkt en tot ons individuele bewustzijn doordringen. Je kunt onze zintuigen en hersenen beschouwen als een filter. Zo komen verreweg de meeste signalen gefilterd tot ons bewustzijn. Hoe meer het filter verontreinigd wordt met allerlei bedwelmende stoffen des te onzuiverder de informatie tot het bewustzijn komt. Ook schijnbaar onschuldige stoffen als suiker dragen bij aan verstoring van een zuivere werking van de hersenen. Hallucinogene stoffen zijn het ergst, die houden de hersenen voor de gek. Door bijvoorbeeld paddo's te eten veroorzaken de werkzame bestanddelen tijdelijke veranderingen in de hersenen zoals het volgen van andere 'paden' waar de informatie wordt verwerkt. Je kunt op nieuwe gedachten komen, je kunt een andere kijk op de wereld ontwikkelen, maar het leidt in tegenstelling tot de sterke verhalen van frequente gebruikers niet dichter tot de werkelijke waarheid.

Als je dat wel wilt zul je je lichaam eerst over een langere periode moeten reinigen. Vasten is daarvoor de beste methode. Een week (of langer) alleen maar water drinken helpt aanzienlijk. Nuchterheid is het streven. Pas daarna heeft het zin om door oefeningen te doen in een meditatieve trance te geraken. Of anders gezegd, een hele diepe vorm van bidden. Monniken deden dit niet voor niets. In die staat van bewustzijn is het mogelijk om ongefilterde informatie op te doen, dus je bewustzijn schakelt de filterende werking van je hersenen uit en je zult daar door het te blijven oefenen na verloop van tijd steeds beter toe in staat zijn. Je zult ervaringen opdoen die je niet voor mogelijk hield en inzichten verkrijgen die voor anderen verborgen blijven.

Roken is een van de dingen die slecht voor je zijn. Het is niet alleen de nicotine, het zijn ook de soms meer dan 50 giftige toevoegingen die je hersenen vervuilen en verslaafd maken. Een vrij mens heeft een vrije, onafhankelijk denkende geest die niet vergiftigd is door allerlei stoffen (hallucinogeen of niet) en is nergens aan verslaafd.
Laatst gewijzigd door Tardis op 09 apr 2014, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Vitharr » 09 apr 2014, 12:24

Tardis, dank voor het delen. Ik was al erg nieuwsgierig maar heb me kunnen bedwingen om je inhoudelijke vragen te stellen omdat je gelijk had toen je schreef dat je eigenlijk zelf toe moet treden om echte antwoorden te krijgen. Je post is in dat kader voor mij waardevoller dan enkel de inhoud.

Maar 1 deel klopt volgens mij niet in je post:
Je kunt op nieuwe gedachten komen, je kunt een andere kijk op de wereld ontwikkelen, maar het leidt in tegenstelling tot de sterke verhalen van frequente gebruikers niet dichter tot de werkelijke waarheid.
Volgens mij kan het wel dichter tot de werkelijke waarheid leiden, maar niet tot de werkelijke waarheid. En, ook niet onbelangrijk, het kan volgens mij ook verder van de werkelijke waarheid leiden toch?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie