Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door goudroes » 22 feb 2014, 23:21

Deze merken niet kopen als je tegen genetisch gemanipuleerde produkten bent.
Het is maar dat je het weet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door Zoeker » 23 feb 2014, 10:09

Ik wil niet zeuren, maar het overgrote deel ken ik niet eens. En de allerbelangrijkste staat er dan weer niet tussen. De allerbelangrijkste is 'vlees'. Gangbaar vlees wordt opgefokt met voer wat ook 'genetisch gemanipuleerd' kan zijn. Voer waarvoor wouden zijn gekapt enz enz enz.
Voorzover mijn informatie strekt althans.

Biologische boeren mogen dit voer niet gebruiken. Alles onder voorbehoud, want deze materie is zo doorspekt met propaganda dat het moeilijk is om de waarheid te vinden.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door Determinist » 23 feb 2014, 12:03

Ik ben in principe niet tegen genetisch gemanipuleerd voedsel.
Het heeft echter zowel positieve en negatieve kanten.

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door goudroes » 25 feb 2014, 23:16

@zoeker, ik ben het met je eens, dieren gevoed met gen mais e.d. staat er niet tussen. Het gaat hier dan ook over de merken die er in de verschillende landen zijn, waarin Monsanto een vinger in de pap heeft gehad.
Ook merken waarvan je het niet zou verwachten.


Wat noem jij dan de positieve kant van genetisch gemanipuleerd voedsel?
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door The Grey » 25 feb 2014, 23:24

Ok, kan iemand mij uitleggen hoe genetisch gemanipuleerd voedsel in een duracell batterij komt?
Ik volg het iig niet!
-

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door Zoeker » 25 feb 2014, 23:33

goudroes schreef:@zoeker, ik ben het met je eens, dieren gevoed met gen mais e.d. staat er niet tussen. Het gaat hier dan ook over de merken die er in de verschillende landen zijn, waarin Monsanto een vinger in de pap heeft gehad.
Ook merken waarvan je het niet zou verwachten.


Wat noem jij dan de positieve kant van genetisch gemanipuleerd voedsel?

Ik zou geen positieve kanten weten. Ik ben voorstander van het op biologische wijze verbouwen van voedsel.
Uitzondering zou kunnen zijn, het genetisch manipuleren van bacterieen die cellulose om kunnen zetten in suikers.
Maar dat gaat niet over voedsel, maar het maken van biobrandstof uit afval.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door The Grey » 25 feb 2014, 23:57

Zoeker schreef:
goudroes schreef:@zoeker, ik ben het met je eens, dieren gevoed met gen mais e.d. staat er niet tussen. Het gaat hier dan ook over de merken die er in de verschillende landen zijn, waarin Monsanto een vinger in de pap heeft gehad.
Ook merken waarvan je het niet zou verwachten.


Wat noem jij dan de positieve kant van genetisch gemanipuleerd voedsel?

Ik zou geen positieve kanten weten. Ik ben voorstander van het op biologische wijze verbouwen van voedsel.
Uitzondering zou kunnen zijn, het genetisch manipuleren van bacterieen die cellulose om kunnen zetten in suikers.
Maar dat gaat niet over voedsel, maar het maken van biobrandstof uit afval.
Waar trek je de lijn dan?

Ik zie een voordeel van genetisch gemanipuleerd voedsel!
Meer voedsel!
-

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door Zoeker » 26 feb 2014, 00:06

The Grey schreef:
Zoeker schreef:
goudroes schreef:@zoeker, ik ben het met je eens, dieren gevoed met gen mais e.d. staat er niet tussen. Het gaat hier dan ook over de merken die er in de verschillende landen zijn, waarin Monsanto een vinger in de pap heeft gehad.
Ook merken waarvan je het niet zou verwachten.


Wat noem jij dan de positieve kant van genetisch gemanipuleerd voedsel?

Ik zou geen positieve kanten weten. Ik ben voorstander van het op biologische wijze verbouwen van voedsel.
Uitzondering zou kunnen zijn, het genetisch manipuleren van bacterieen die cellulose om kunnen zetten in suikers.
Maar dat gaat niet over voedsel, maar het maken van biobrandstof uit afval.
Waar trek je de lijn dan?

Ik zie een voordeel van genetisch gemanipuleerd voedsel!
Meer voedsel!

Ik zie geen voordeel in 'meer meer meer'. Tijd voor kwaliteit ipv kwantiteit.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door The Grey » 26 feb 2014, 12:34

Ik denk dat de mensen in Afrika het er niet mee eens zijn!

Echter, genetische manipulatie deden we al een hele lange tijd geleden. Door verschillende soorten te kruizen zodat een tomatenplant de winter kan overleven. Het gebeurt nu alleen met andere hulpmiddelen...
-

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door taigitu » 26 feb 2014, 13:04

GM voeding niet in restaurant van Monsanto

Geplaatst op 05 februari 2012

Tegenstanders van genetisch gemodificeerde voedingsmiddelen hebben steun uit wel heel onverwachte hoek gekregen: werknemers van Monsanto, het bedrijf dat op bedenkelijke wijze GM producten vervaardigt en in de markt zet.

Het nieuwsblad The Independent maakt gewag van een melding in het restaurant van de Monsanto fabriek in High Wycombe, Buckinghamshire, waarin gezegd wordt dat “voor zover mogelijk alle genetisch gemodificeerde soja en mais zijn verwijderd uit de voedselproducten die in dit restaurant worden geserveerd. We hebben deze maatregel genomen opdat u, als onze gast, vertrouwen kunt hebben in de menu’s die wij serveren.”

Deze melding is opgesteld door de Sutcliffe Catering Group, onderdeel van Monsanto.

Monsanto erkent dat deze melding op waarheid berust, maar de bedrijfsvoorlichter, Tony Coombes, zegt dat de enige reden voor het serveren van GM- vrije voeding de mening van Monsanto is dat er “vrijheid van keuze” moet zijn. Coombes stelt dat in andere bedrijfsonderdelen van Monsanto medewerkers graag genetisch gemodificeerde voeding gebruiken omdat deze “met minder chemicaliën besproeid zijn”.

Adrian Bebb van Friends of the Earth zegt dat de mededeling in de fabriek in Buckinghamshire niet voor misinterpretatie vatbaar is. “Het grote publiek heeft duidelijk zijn zorgen uitgesproken over GM producten – en nu blijkt dat zelfs het cateringbedrijf van Monsanto geen vertrouwen heeft in deze nieuwe technologie”.

Bron
crisisboom.com/

http://www.praktijk-advance.nl/blog/voe ... n-monsanto
Marie-Monique Robin, die al drie andere documentaires op haar naam heeft staan over biodiversiteit en patenten op leven, kwam daarbij steeds de naam Monsanto tegen en ging daarom op onderzoek uit naar het bedrijf zelf.

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door Vitharr » 26 feb 2014, 13:10

The Grey schreef:Ok, kan iemand mij uitleggen hoe genetisch gemanipuleerd voedsel in een duracell batterij komt?
Ik volg het iig niet!
I. Facts

Defendant Duracell International, Inc., owned a manufacturing plant in Waynesboro, Tennessee, until July 30, 1979. 2 On July 30, 1979, defendant Duracell sold the plant to Emhart Industries, Inc. The Waynesboro plant was used to manufacture *1270 electronic capacitors. According to plaintiffs, the manufacturing involved the extensive use of PCBs. Plaintiffs allege that PCBs were purchased for use at the plant by both defendants. The defendants are alleged to have been negligent, in their use of the toxic chemicals, causing dangerous contamination. Defendants are also alleged to have fraudulently concealed from the plaintiffs the true nature of the contamination and the danger that it posed due to the desire for economic advantage in wages and safety expenditures
Bron: https://www.casetext.com/case/brewer-v-monsanto-corp/

Monsanto was hier de betreffende leverancier. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door Tardis » 26 feb 2014, 13:21

Of genetisch gemanipuleerde voeding slecht is voor de gezondheid weet ik niet, het is moeilijk aan te tonen dat dit wel of niet zo is, dus ik heb er geen mening over. Waar ik wel een mening over heb is de werkwijze van Monsanto. Monsanto is er op uit om zoveel mogelijk patenten op zaad te verzamelen. Die patenten moeten andere zaadleveranciers buiten spel zetten. In landbouwgebieden waar de omstandigheden nauwelijks geschikt zijn om normale zaden te laten ontkiemen en een goede oogst binnen te kunnen halen biedt het zaad dat Monsanto levert soms uitkomst. In elk geval benadrukt Monsanto dat boeren beter af zijn met de genetisch gemanipuleerde zaden van Monsanto dan met natuurlijke zaden. Monsanto doet dit niet uit weldoenerij maar om de boeren afhankelijk te maken van hun zaden en ze daar na de eerste successen flink voor te laten betalen.

Of GM voedsel nadelig is voor de gezondheid is dus moeilijk aan te tonen. De film Michael Clayton gaat over het wel of niet kunnen aantonen van gezondheidsrisico's en rapporten die (naar men beweert) worden achtergehouden. In die speelfilm staat de malafide handelswijze van een sterk op Monsanto gelijkend bedrijf centraal.

Laatst gewijzigd door Tardis op 26 feb 2014, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door Vitharr » 26 feb 2014, 13:24

:post: Tardis en The Grey.

Genetische manipulatie passen we inderdaad al heel lang toe. Monsanto is echter geen goede ambassadeur voor de moderne Gentech.

Die 2 zaken dus scheidend heb ik in principe niets tegen genetische manipulatie, maar wel tegen de huidige 'ambassadeurs'. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door The Grey » 26 feb 2014, 13:40

Vitharr schreef:
The Grey schreef:Ok, kan iemand mij uitleggen hoe genetisch gemanipuleerd voedsel in een duracell batterij komt?
Ik volg het iig niet!
I. Facts

Defendant Duracell International, Inc., owned a manufacturing plant in Waynesboro, Tennessee, until July 30, 1979. 2 On July 30, 1979, defendant Duracell sold the plant to Emhart Industries, Inc. The Waynesboro plant was used to manufacture *1270 electronic capacitors. According to plaintiffs, the manufacturing involved the extensive use of PCBs. Plaintiffs allege that PCBs were purchased for use at the plant by both defendants. The defendants are alleged to have been negligent, in their use of the toxic chemicals, causing dangerous contamination. Defendants are also alleged to have fraudulently concealed from the plaintiffs the true nature of the contamination and the danger that it posed due to the desire for economic advantage in wages and safety expenditures
Bron: https://www.casetext.com/case/brewer-v-monsanto-corp/

Monsanto was hier de betreffende leverancier. :wink:
Ik snap de quote niet helemaal.
Duracell heeft een fabriek verkocht aan montasanto waarin PCB's en condensatoren werden gemaakt. En beide bedrijven hebben veiligheidsregels overtreden?

Sorry hoor, maar dan hoort duracell echt niet in dit rijtje thuis. Dat ze hebben gefaalt is duidelijk. Maar ze hebben niks meet GM te maken!

Nu vraag ik me af hoe ver de lijst echt relevant is....

@Tardis, je hebt helemaal gelijk! Ik kan het niet beter zeggen!
-

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door Vitharr » 26 feb 2014, 13:59

The Grey schreef:Ik snap de quote niet helemaal.
Duracell heeft een fabriek verkocht aan montasanto waarin PCB's en condensatoren werden gemaakt. En beide bedrijven hebben veiligheidsregels overtreden?
Ongeveer. Het gaat er meer over dat ze verzwegen er een zootje van te hebben gemaakt.
The Grey schreef:Sorry hoor, maar dan hoort duracell echt niet in dit rijtje thuis. Dat ze hebben gefaalt is duidelijk. Maar ze hebben niks meet GM te maken!

Nu vraag ik me af hoe ver de lijst echt relevant is....
Die lijst is relevant, maar niet voor dit topic. Het betreft een opsomming van bedrijven die zeer twijfelachtige dingen uit spoken.

De lijst is door een student samengesteld uit o.a. een Greenpeace overzicht van Gentech producenten. Niet alleen Monsanto's Gentech tak is echter twijfelachtig, de rest van het bedrijf ook. En daar ligt dus de link met Duracell.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door taigitu » 26 feb 2014, 14:10

Rusland verbiedt import genetisch aangepast maïs Monsanto

Groningen, maandag 1 oktober 2012

De Russische autoriteiten hebben de import van een genetisch gemodificeerde maïssoort van Monsanto verboden na een studie die het gewas in verband brengt met borstkanker en orgaanschade.

De Europese Autoriteit voor voedselveiligheid (EFSA) voert intussen een eigen onderzoek uit aan een Franse universiteit.

Het Russische besluit zou weleens vergaande gevolgen kunnen hebben voor de controversiële genetisch aangepaste gewassen als andere landen ook soortgelijke maatregelen gaan nemen.

Roundup

Biotech-bedrijven konden voorheen de veiligheid van hun gewassen aantonen op basis van studies waarbij ratten 90 dagen lang genetisch gemodificeerd voedsel te eten kregen.

Experts van de Universiteit van Caen voerden een experiment uit dat in totaal meer dan twee jaar in beslag nam. De onderzoeksresultaten werden door onafhankelijke experts geanalyseerd voordat een vooraanstaand wetenschappelijk tijdschrift overging tot publicatie. De onderzoekers vonden een verband tussen de genetisch aangepaste gewassen en een verhoogd risico op borstkanker en lever- en nierschade.

Daarnaast werd de consumptie van minieme hoeveelheden van het bestrijdingsmiddel Roundup geassocieerd met een verhoogd risico op kanker.

Zowel de genetisch gemodificeerde maïssoort, NK603 genaamd, als het bestrijdingsmiddel Roundup zijn de creatie van de Amerikaanse biotech-gigant Monsanto. De beslissing die de Russen hebben genomen ten aanzien van de Amerikaanse maïssoort dreigt nu een internationale commerciële en diplomatieke rel te veroorzaken.

http://www.star-people.nl/index.php?module=news&id=8929
Marketingcampagne

De Russische Voedsel- en Warenautoriteit Rospotrebnadzor heeft een onderzoek laten instellen naar de studie. Bovendien heeft het agentschap de Europese Commissie gevraagd naar haar standpunt over de veiligheid van deze maïssoort.

Genetisch gemodificeerd maïs belandt in Europa niet in de supermarktschappen, maar het wordt wel gevoerd aan boerderijdieren zoals kippen, varkens en koeien.

Chemiegigant Monsanto wil het onderzoek van de EFSA afwachten en denkt dat de autoriteit de huidige regelgeving niet zal willen veranderen. Biotech-bedrijven en universiteit hebben het afgelopen jaar een enorme marketingcampagne gelanceerd om sceptische consumenten te overtuigen van hun standpunten.

Afgelopen week stonden vele wetenschappers van Monsanto in de rij om de Franse experimenten te bekritiseren.
Een aantal onafhankelijke academici prezen het werk van het Franse team juist.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door goudroes » 04 mar 2014, 22:13

The Grey schreef:Ik denk dat de mensen in Afrika het er niet mee eens zijn!
Ik denk dat ze meer hebben aan pijpleidingen met water.

En Monsanto fabriceerde ook LED lampen en wat heeft dat nu met genetisch gemanipuleerde zaden te maken. Ook plastic zat hij in enz. Batterijen hebben ook grondstoffen nodig lijkt mij.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door The Grey » 04 mar 2014, 22:57

Dat is een heel ander verhaal :mrgreen:
Excuses dat ik nu offtopic ga.
Ik heb een half jaar in Uganda gezeten, en de beschikbaarheid van groente en water was (heel) goed. Enkel de prijs is gewoon te hoog. Dat kunnen die mensen niet betalen! Daardoor vallen ze terug op het drinken van onveilig water en eentonig goedkoop eten.
In dat opzicht heeft een gewas wat 20% meer opbrengst heeft wel veel nut. Dat betekend dat gevarieerd eten betaalbaarder wordt :)
-

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door goudroes » 04 mar 2014, 23:35

Dat is heel mooi voor Uganda, dat er daar wel voldoende water is. Je kan je alleen afvragen waarom er daar onveilig water is-was. Het lijkt me trouwens een geweldige ervaring om daar te mogen zijn.
Helaas zijn er in Afrika ook landen die nog steeds heel veel oogsten hebben die verdrogen en bevolking die verhongeren. En dan heb ik het niet alleen over de landen die door oorlogen verscheurd worden.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Hoever reiken Monsanto´s tentakels?

Bericht door Susan » 05 mar 2014, 08:44

Hoever de tentakels reiken...?

Van eerder al geplaatst: viewtopic.php?f=39&t=10213&p=227567#p227567

(En daar onder misschien ook de moeite waard..?
Gaat over de Wereldzaadbank in Spitsbergen----wie daar in investeren....)

-------------------------------------------------
Het verhaal van Dr. Arpad Pusztai
Wetenschapper die gevaren van GGO voor gezondheid ontdekte werd direct ontslagen en team opgeheven
Bron: 0.a. Natural News. (vertaling Frank Bleeker)

Hoewel het in die tijd nauwelijks enige media-aandacht kreeg, onthulde een gerenommeerde Britse wetenschapper in 1998 al de schokkende waarheid over hoe genetisch gemodificeerde organismen (GMO’s) orgaanschade, voortplantingsproblemen, spijsverteringsdisfunctie, verminderde immuniteit en kanker veroorzaken, om maar enkele van de vele aandoeningen te noemen. Hij werd onmiddellijk ontslagen en de leden van het onderzoeksteam die hem assisteerden werden binnen 24 uur na het openbaar maken van de bevindingen uit hun functie ontheven.

Vraag je je af, wat voor doortrapte politiek achter het hele GMO-bolwwerk zit, dan raden we je aan het materiaal van William Engdahl tot je te nemen. Het opzienbarende boek van Dr. William Engdahl, dat enige jaren geleden al verscheen. Een MUST voor bijv. regeringsfunctionarissen die met GMO-voedsel bezig zijn!! (klik voor artikel!)
Arpad Pusztai, die wordt beschouwd als een van ’s werelds meest gerespecteerde en ontwikkelde biochemici had drie jaar lang de leiding gehad van een groep onderzoekers van het prestigieuze Schotse Rowett Research Institute (RRI) in het ondezoek naar de gezondheidseffecten van een nieuwe genetisch gemodificeerde aardappel met ingebouwde Bt toxine[1]. Tot grote verrassing van velen ontdekte het team dat de Bt aardappel, in tegenstelling tot de industriële retoriek, verantwoordelijk was voor het veroorzaken van ernstige gezondheidsschade bij testratten. Dit feit werd snel doorgespeeld naar de media, in verband met bezorgdheid voor de volksgezondheid.
Maar in plaats van te worden geprezen voor hun eerlijke beoordeling van deze genetisch gemanipuleerde aardappel, werden Pusztai en zijn collega’s door de, door de industrie gesteunde overheid gestraft, met inbegrip van de Britse premier Tony Blair. Ontdekt werd, dat(door medewerkers van) zijn bureau, enkele uren na dat Pusztai en zijn team de resultaten van hun onderzoek op de televisie kenbaar maakten, contact opgenomen werd met RRI. Voor het spreken van de waarheid werd Pusztai onmiddellijk ontslagen uit zijn functie en de medewerkers van zijn team werden ontslagen uit hun posities bij het onderzoeksinstituut.

Onderzoek in Egypte toont zelfde resultaten – GGO’s veroorzaken op de lange termijn ernstige gezondheidsschade
Onlangs werd in de Egypt Independent gemeld dat soortgelijk onderzoek door Hussein Kaoud van de Faculteit Diergeneeskundige Hygiëne aan de Universiteit van Cairo was gedaan en dat ook hij een aantal fascinerende, maar politiek incorrecte, ontdekkingen had gedaan op het gebied van de effecten van GGO’s op het lichaam. Na het voeden van variërende combinaties van genetisch gemodificeerde soja, mais, tarwe en koolzaad aan negen groepen ratten, namen Kaoud en zijn team waar, dat deze genetische giffen duidelijk het normale functioneren van de dieren belemmerde, hetgeen Pusztai’s onderzoek uit 1998 bevestigt.
“Ik registreerde de verandering van verschillende organen, het krimpen van de nieren, van de lever en de milt, het verschijnen van kwaadaardige delen in de weefsels, en nierfalen en bloedingen in de darm,” zei Kaoud over de effecten van de GGO’s, zoals waargenomen in de onderzochte ratten. “De hersenfuncties werden ook aangetast en het vermogen van de ratten om te leren en te onthouden veranderde aanzienlijk.”
In het geval van Kaoud, zijn baanbrekende bevindingen zullen binnenkort worden gepubliceerd in de gerespecteerde tijdschriften Neurotoxicology en Ecotoxicologie. Maar het valt nog te bezien of de wetenschappelijke gemeenschap in het algemeen, die sterk wordt beïnvloed door biotechnologische belangen, en de politieke structuren die daar controle over hebben, de resultaten als geldig zullen aanvaarden, of een soortgelijke karaktermoord op Kaoud en zijn team plegen als straf voor het trotseren van de status quo.

Zaden van vernietiging..
Het is de uiterst erudiete wetenschapper, Dr. William Engdahl, heeft een uiterst goed gedocumenteerd boek geschreven over de strapatzen van de wereldwijde GMO-industrie. De krachten die achter deze industrie werkzaam zijn, weten donders goed waar ze mee bezig zijn. Het kan hen werkelijk niet schelen wat de gevolgen zijn voor de volksgezondheid, het kan ze alleen maar deren, hoe machtig en rijk ze worden; en wellicht is dit zelfs nog niet de ultieme reden van hun bestaan.. Of zoals twee andere wetenschappers het verwoorden:

Anton Moser, Professor of Biotechnology, Graz, Austria:
“Het boek kun je lezen als een moordmysterie van giga-proportisch, waarin 4 gigantische Anglo-Amerikaanse conglomeraten van landbouwcorporaties samenwerken en niet terugdeinzen om via GMO-zaden de absolute controle te krijgen over de meest essentiële bron van bestaan: ons voedsel!”

Dr. Marijan Jost, Professor in Genetica, Krizevci, Croatia, verwoordt het als volgt:
“Als je wilt weten hoe de socio-politieke agenda eruit ziet, met name waarom biotech-corporaties aandringen op het verspreiden van GMO-zaden in de wereld, dan moet je dit boek zorgvuldig lezen. Dán zie je hoe deze multinationale bedrijven de controle over de mensheid trachten te bewerkstelligen, maar ook waarom we dit moeten weerstaan..!
Om het verhaal van Andrej Pusztai te onderstrepen, plaatsen we hier een deel van de documentaire ‘De Wereld volgens Monsanto’, waarin Pusztai aan het woord komt:
(De clip die hier bij hoorrde kon ik helaas niet plaatsen en is op de site te zien)

Nog meer hier over is verder te lezen op
http://www.wanttoknow.nl/wetenschap/het ... d-pusztai/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie