Aanslagen 11 september 2001 WTC

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gesloten
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Vitharr » 27 apr 2014, 12:26

Zoeker schreef:KORTZICHTIG


1) Bekrompen 2) Bijziend 3) Beperkt 4) De gevolgen niet overziend 5) Dom 6) De gevolgen niet overziend (crypt.) 7) De gevolgen van iets niet willen zien 8) De gevolgen van iets niet voorziend 9) Enggeestig 10) Geborneerd 11) Kippig 12) Kleingeestig 13) Kneuterig 14) Kortziend 15) Myoop 16) Niet vooruitzien 17) Ongenuanceerd 18) Onverstandig

Ik vind ook dat iedereen die mijn mening niet deelt kortzichtig is….;-)
Ik vind 'kneuterig' leuker klinken. Net als bubbleguppie trouwens. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Zoeker » 27 apr 2014, 12:29

Vitharr schreef:
Zoeker schreef:KORTZICHTIG


1) Bekrompen 2) Bijziend 3) Beperkt 4) De gevolgen niet overziend 5) Dom 6) De gevolgen niet overziend (crypt.) 7) De gevolgen van iets niet willen zien 8) De gevolgen van iets niet voorziend 9) Enggeestig 10) Geborneerd 11) Kippig 12) Kleingeestig 13) Kneuterig 14) Kortziend 15) Myoop 16) Niet vooruitzien 17) Ongenuanceerd 18) Onverstandig

Ik vind ook dat iedereen die mijn mening niet deelt kortzichtig is….;-)
Ik vind 'kneuterig' leuker klinken. Net als bubbleguppie trouwens. :mrgreen:

Ja…als je toch een jijbak maakt moet je maar een leuke uitzoeken.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door The Grey » 27 apr 2014, 17:17

Witte wel schreef:
The Grey schreef: Proud to be of service.
Ik heb alleen geen bril nodig, want ik lees nog steeds alles goed ;)
Ik doelde op je kortzichtigheid in deze kwestie The Grey. Dacht dat je dat wel in zou zien maar blijkbaar niet. :wink:
Ik maakte een simpel grapje, hierboven werd er verwezen naar een topic over struisvogels. Daarom dacht ik een grapje te maken in dezelfde trend.
Ik snap ook niet hoe jij kortzichtigheid uit zoiets kan halen. Zou je dit misschien willen toelichten? :)
Ik vind het momenteel een beetje denigrerend.

Tevens weet ik dat wij het helemaal niet met elkaar eens zijn op het gebied van media en (wereld)politiek. En ik krijg ook sterk de indruk dat je mij kortzichtig vind mede daarom. Dat is jammer, ik zie mijzelf als iemand die kritisch is naar het nieuws wat naar buiten wordt gebracht via de 'mainstream' kanalen. Niet wantrouwend, daar waar jij in mijn ogen vrij weinig slikt van de 'mainstream' media. Omdat dit toch allemaal gemanipuleerd is, en juist op sketchy blogs afgaat en alternatieve bronnen. Waar ik juist wantrouwend tegenoversta, omdat er door beide de auteur en lezers nog minder fact checking wordt gedaan.
Ik weet ook dat in principe ieder artikel subjectief is geschreven. En je dus gemanipuleerd wordt op een manier. Maar daar kan je redelijk makkelijk overheen lezen.

Ik heb me ook bewust van dit topic afzijdig gehouden, omdat ik me er ten eerste niet erg in heb verdiept. En er in het algemeen toch nooit een goede discussie plaats vind. Meestal komt dit terecht op een ja-nee spelletje, of een scheldpartij/'name calling'.

Sorry voor het off-topic gedeelte van dit bericht, cheers! :mrgreen:
-

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Witte wel » 27 apr 2014, 19:16

Als wat diepere achtergronden kent van welke machten er spelen en welk gereedschap wordt toegepast dan ga je het geheel anders zien The Grey. En die informatie kan je niet eenvoudig vinden in de mainstreammedia of de alternatieve media. Je zult iets dieper moeten graven en dat gebeurd simpelweg niet.
Ik mag dan wat direct naar jou toe over komen maar bedoel dat enkel betreffende de onderwerpen. Vanzelfsprekend respecteer ik jou mening en visie, niets mis mee, maar bekritiseer deze als ik daar wat van vind. En je schat mij redelijk goed in, alleen dat ik mijn informatie zomaar uit sketchy blogs en alternatieve bronnen haal is onzin. Daar zit veel meer studie werk in dan gewoon even wat alternatieve blogjes lezen en maar aannemen wat daar geschreven staat. Jij neemt toch ook niet zomaar aan wat op Wikipedia staat ook daadwerkelijk waarheid is. Als één bron twijfelachtig is dan is het Wikipedia wel.

Over de WTC kwestie is reeds afdoende gepubliceerd en onderzocht. Ook vele onafhankelijke wetenschappelijke groeperingen en ook explosiedeskundigen hebben hierover gepubliceerd maar deze publicaties werden veelal weggezet als zijnde onzin.
Moet jij het eens voor elkaar krijgen dat een staalconstructie die ontworpen is om minimaal drie vliegtuigaanvallen te kunnen weerstaan dan bij een aanslag met één toestel zo prachtig verticaal ineen stort zonder enige afwijking. Te bedenken dat de kernconstructie eigenlijk overeind had moeten blijven staan.
Explosiedeskundigen die dagelijks bezig zijn dergelijke gebouwen te laten ineenzakken op een gecontroleerde wijze hebben hier reeds uitvoerig over gepubliceerd. Maar dat wordt niet gelezen. Nee, je krijgt dan een reactie van dat er de komende 13 jaar niets nieuws meer gemeld wordt.
En dat hoeft ook niet want er is reeds voldoende bewijs geleverd dat de mainstream berichtgevingen in het geheel niet overeenkomen met wat er daadwerkelijk heeft plaats gevonden.
En dan te bedenken dat WTC7 plotseling ook ineenstortte terwijl daar geen enkele aanleiding toe was. Een erg dubieus gebeuren en volgens deskundigen ook een gecontroleerde ineenstorting.
En dat je niet volledig af moet gaan op YouTube bijdragen dat begrijpt iedereen toch wel dacht ik.

Maar voor velen is dit allemaal conspiracy onzin en moet het tegendeel eerst maar eens bewezen worden. Wat men ook schrijft of onderzoekt, het is toch allemaal onzin dus wat heeft het nog voor zin om voor dergelijke figuren nog een uitleg te gaan geven.
Het ja-nee spelletje wat je hier ook weer ziet is gebaseerd op dit gebeuren. Het zijn maar opgespelde leugens he. Toch?

En dat bedoelde ik nu met kortzichtigheid The Grey, alleen jij voelde je aangevallen en dat was niet mijn bedoeling.
Iets dieper graven en uitzoeken en je terechte kritische kijk op de mainstream berichtgevingen toepassen wat een betere inzichtelijkheid geeft, en dan conclusies trekken. Je zal gaan zien waar een ander overheen kijkt.
En dat is niet denigrerend bedoeld The Grey. Je kan een woord als kortzichtig ook anders uitleggen zie je wel.

Wel grappig te zien overigens dat er mensen zich dan soms in een helium ballonnetje plaatsen en een beetje gaan zweven. :grin:

Maar sommigen menen meteen in een topic als deze te moeten gaan inhakken op berichten op een wijze die als trolgedrag betiteld wordt. En ook daar trappen dan weer anderen in en laten zich meevoeren waardoor dergelijke topics direct vervallen in ja-nee stellingen en uiteindelijk dood bloeien.
Zou dat dan misschien de bedoeling van het inhakken zijn.
Wie zal het zeggen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door univers » 27 apr 2014, 19:34

Dat laatste heb je goed gezien witte.
overigens :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Tardis » 27 apr 2014, 21:26

Witte wel schreef:Vanzelfsprekend respecteer ik jou mening en visie, niets mis mee, maar bekritiseer deze als ik daar wat van vind.
Men zou toch denken dat je vindt dat er juist wél iets mis is met iemand's mening als je die bekritiseert? Kritiek gaat toch altijd om iets wat er mis aan is en niet om wat er allemaal zo goed aan is?

Iets anders waar ik me over blijf verbazen is verwijzen naar filmpjes of boeken waaruit het gelijk zou moeten blijken. Zo wordt er door gelovigen regelmatig tegen ongelovigen gezegd dat ze nou eindelijk eens de Bijbel moeten lezen, daar staat de waarheid in en als men dat leest dan komen de ongelovigen vanzelf tot geloof. Nee, zo werkt het overtuigen van iemand die niet gelooft niet.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Gast1 » 28 apr 2014, 06:24

Ik kan het hier alleen maar roerend mee eens zijn. :post:

[think]

Vreemde uitdrukking eigenlijk, maar ik ken de betekenis.
Toch maar eens even opzoeken ...

Waar komt de zegswijze het roerend eens zijn vandaan?

Als mensen het roerend eens zijn, wil dat zeggen dat ze het helemaal met elkaar eens zijn; ze kunnen zich helemaal vinden in elkaars standpunten.
Roerend betekent hier volgens het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT) oorspronkelijk "op een wijze die het hart, het gemoed ontroert, verteedert, aandoet of treft". Roerend is afgeleid van het werkwoord roeren in de betekenis 'ontroeren'.

Volgens het WNT is het roerend eens zijn een ironische zegswijze; het is immers zelden zo dat het feit dat je het met elkaar eens bent, gevoelens van vertedering en ontroering teweegbrengt. Of die ironie nog steeds gevoeld wordt, is de vraag. Het woordenboek van Koenen (2006) vermeldt nog wel dat het roerend eens zijn ironisch bedoeld is, maar Van Dale (2005) vermeldt alleen dat roerend in deze zegswijze 'geheel' betekent. Wie zegt: "Ik ben het roerend met je eens", zal dit niet ironisch bedoelen.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... _k9LOHxPVA

En zo is het :wink:

WW2016

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door WW2016 » 28 apr 2014, 09:45

Witte wel schreef:Als wat diepere achtergronden kent van welke machten er spelen en welk gereedschap wordt toegepast dan ga je het geheel anders zien The Grey. En die informatie kan je niet eenvoudig vinden in de mainstreammedia of de alternatieve media. Je zult iets dieper moeten graven en dat gebeurd simpelweg niet.
Ik mag dan wat direct naar jou toe over komen maar bedoel dat enkel betreffende de onderwerpen. Vanzelfsprekend respecteer ik jou mening en visie, niets mis mee, maar bekritiseer deze als ik daar wat van vind. En je schat mij redelijk goed in, alleen dat ik mijn informatie zomaar uit sketchy blogs en alternatieve bronnen haal is onzin. Daar zit veel meer studie werk in dan gewoon even wat alternatieve blogjes lezen en maar aannemen wat daar geschreven staat. Jij neemt toch ook niet zomaar aan wat op Wikipedia staat ook daadwerkelijk waarheid is. Als één bron twijfelachtig is dan is het Wikipedia wel.

Over de WTC kwestie is reeds afdoende gepubliceerd en onderzocht. Ook vele onafhankelijke wetenschappelijke groeperingen en ook explosiedeskundigen hebben hierover gepubliceerd maar deze publicaties werden veelal weggezet als zijnde onzin.
Moet jij het eens voor elkaar krijgen dat een staalconstructie die ontworpen is om minimaal drie vliegtuigaanvallen te kunnen weerstaan dan bij een aanslag met één toestel zo prachtig verticaal ineen stort zonder enige afwijking. Te bedenken dat de kernconstructie eigenlijk overeind had moeten blijven staan.
Explosiedeskundigen die dagelijks bezig zijn dergelijke gebouwen te laten ineenzakken op een gecontroleerde wijze hebben hier reeds uitvoerig over gepubliceerd. Maar dat wordt niet gelezen. Nee, je krijgt dan een reactie van dat er de komende 13 jaar niets nieuws meer gemeld wordt.
En dat hoeft ook niet want er is reeds voldoende bewijs geleverd dat de mainstream berichtgevingen in het geheel niet overeenkomen met wat er daadwerkelijk heeft plaats gevonden.
En dan te bedenken dat WTC7 plotseling ook ineenstortte terwijl daar geen enkele aanleiding toe was. Een erg dubieus gebeuren en volgens deskundigen ook een gecontroleerde ineenstorting.
En dat je niet volledig af moet gaan op YouTube bijdragen dat begrijpt iedereen toch wel dacht ik.

Maar voor velen is dit allemaal conspiracy onzin en moet het tegendeel eerst maar eens bewezen worden. Wat men ook schrijft of onderzoekt, het is toch allemaal onzin dus wat heeft het nog voor zin om voor dergelijke figuren nog een uitleg te gaan geven.
Het ja-nee spelletje wat je hier ook weer ziet is gebaseerd op dit gebeuren. Het zijn maar opgespelde leugens he. Toch?

En dat bedoelde ik nu met kortzichtigheid The Grey, alleen jij voelde je aangevallen en dat was niet mijn bedoeling.
Iets dieper graven en uitzoeken en je terechte kritische kijk op de mainstream berichtgevingen toepassen wat een betere inzichtelijkheid geeft, en dan conclusies trekken. Je zal gaan zien waar een ander overheen kijkt.
En dat is niet denigrerend bedoeld The Grey. Je kan een woord als kortzichtig ook anders uitleggen zie je wel.

Wel grappig te zien overigens dat er mensen zich dan soms in een helium ballonnetje plaatsen en een beetje gaan zweven. :grin:

Maar sommigen menen meteen in een topic als deze te moeten gaan inhakken op berichten op een wijze die als trolgedrag betiteld wordt. En ook daar trappen dan weer anderen in en laten zich meevoeren waardoor dergelijke topics direct vervallen in ja-nee stellingen en uiteindelijk dood bloeien.
Zou dat dan misschien de bedoeling van het inhakken zijn.
Wie zal het zeggen.
Een van de weinige nuttige ontopic reacties! :post:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door MetalPig » 28 apr 2014, 10:09

Witte wel schreef:Moet jij het eens voor elkaar krijgen dat een staalconstructie die ontworpen is om minimaal drie vliegtuigaanvallen te kunnen weerstaan dan bij een aanslag met één toestel zo prachtig verticaal ineen stort zonder enige afwijking.
Hebben we het nog steeds over 11 september?

Waar heb jij ontdekt dat de torens 3 (drie!) aanvallen zouden moeten kunnen weerstaan?

Wat versta jij onder "verticaal ineenstorten zonder enige afwijking"?
Witte wel schreef:En dan te bedenken dat WTC7 plotseling ook ineenstortte terwijl daar geen enkele aanleiding toe was.
Geen enkele aanleiding, behalve dan dat het beschadigd werd door brokstukken van Toren 1 en de hele dag in brand stond.
Witte wel schreef:Een erg dubieus gebeuren en volgens deskundigen ook een gecontroleerde ineenstorting.
Zeggen die deskudigen ook dat het maanden duurt om een gebouw voor te bereiden op zo'n instorting? Wanneer zou dat plaatsgevonden hebben?
Witte wel schreef:Maar voor velen is dit allemaal conspiracy onzin
Tuurlijk, maar niet zonder reden.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Zoeker » 28 apr 2014, 10:20

Tardis schreef:Men zou toch denken dat je vindt dat er juist wél iets mis is met iemand's mening als je die bekritiseert? Kritiek gaat toch altijd om iets wat er mis aan is en niet om wat er allemaal zo goed aan is?

Iets anders waar ik me over blijf verbazen is verwijzen naar filmpjes of boeken waaruit het gelijk zou moeten blijken. Zo wordt er door gelovigen regelmatig tegen ongelovigen gezegd dat ze nou eindelijk eens de Bijbel moeten lezen, daar staat de waarheid in en als men dat leest dan komen de ongelovigen vanzelf tot geloof. Nee, zo werkt het overtuigen van iemand die niet gelooft niet.
Waarom moet iemand eigenlijk overtuigt worden? Wat is het nut van overtuigen? Er zijn zaken die ik 'waarheid' noem en het is leuk als anderen het er roerend mee eens zijn. Maar er gebeurt verder niks. Waarheid belieft geen bevestiging of behoefte om een ander te overtuigen.

En dan kom ik op een merkwaardig punt. TS is aangaande 9/11 in het bezit van de waarheid. Maar ik zie bij hem een grote drang om te overtuigen. (overtuigen is iets anders dan argumenten uitwisselen) Zijn gedrag komt niet overeen met zijn bewering, de bewering dat hij kennis van de waarheid heeft.

De moraal? Des te groter de overtuigingsdrang, des te onzekerder men is over de vermeende waarheid. Dat zie je bij mensen die willen overtuigen van de bijbel, maar ook bij complotgelovigen. En nogmaals: verwar overtuigen niet met het willen discusieeren over een onderwerp.


En over 9/11 zelf: ik geloof (met de nadruk op geloven) geen barst van al die complottheorieen. Maar ik claim de waarheid niet. Twijfel is het begin van ware kennis. Maar ik heb tot dusver geen plausibele verhalen gezien en op een gegeven moment laat je het achter je. Het is ook een uitdovend onderwerp die zo langzamerhand bij de moord op Kennedy en de 'nepmaanlandingen' behoort.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door MetalPig » 28 apr 2014, 10:28

Zoeker schreef:TS is aangaande 9/11 in het bezit van de waarheid.
Misschien een suffe ohja-vraag, maar: wie of wat is TS?

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Tardis » 28 apr 2014, 10:40

Daar moest ik ook even over nadenken toen ik het las, maar het zal de afko voor Topic Starter zijn.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

WW2016

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door WW2016 » 28 apr 2014, 11:11

Zoeker schreef: En dan kom ik op een merkwaardig punt. TS is aangaande 9/11 in het bezit van de waarheid.
Dat heb je goed gezien. Ik schreef inderdaad dat het voor mij een zekerheid is. Je kan (in dit geval) begrijpend lezen, gefeliciteerd.
Maar ik zie bij hem een grote drang om te overtuigen. (overtuigen is iets anders dan argumenten uitwisselen) Zijn gedrag komt niet overeen met zijn bewering, de bewering dat hij kennis van de waarheid heeft.
Wat is een ander woord voor waanidee?
"grote drang om te overtuigen" Waar? Ik schreef nota bene bij 1 door mij geplaatste video's dat ik weet dat mensen die de waarheid niet willen weten toch niet zullen kijken, dus hoezo drang om te overtuigen?
Ga jij jezelf 's afvragen wat men hier uberhaupt op een forum doet? Of van plan is..
De moraal? Des te groter de overtuigingsdrang, des te onzekerder men is over de vermeende waarheid. Dat zie je bij mensen die willen overtuigen van de bijbel, maar ook bij complotgelovigen. En nogmaals: verwar overtuigen niet met het willen discusieeren over een onderwerp.
Nog meer waanideeen. Dat zou je wel willen, maar door wartaal op te schrijven veranderen de feiten niet. Nogmaals, ik ben overtuigd, 100 % en wat je ook aan wartaal opschrijft, dat is en blijft een feit. Ja, het is een feit dat ik zeker weet dat 911 een inside job is geweest. Ik merk dat jij een overtuigingsdrang hebt om men ervan te overtuigen dat dit eigenlijk niet mogelijk is.
En over 9/11 zelf: ik geloof (met de nadruk op geloven) geen barst van al die complottheorieen. Maar ik claim de waarheid niet. Twijfel is het begin van ware kennis. Maar ik heb tot dusver geen plausibele verhalen gezien en op een gegeven moment laat je het achter je. Het is ook een uitdovend onderwerp die zo langzamerhand bij de moord op Kennedy en de 'nepmaanlandingen' behoort.
"Van al die complottheorien" Je bent een kortzichtig figuur die ook al alles op 1 hoop gooit, dat bewijst bovenstaand stukje.
Maar ik heb het aantal trollen in ieder geval wel kunnen tellen. Het zijn er minimaal 2.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door MetalPig » 28 apr 2014, 11:12

Tardis schreef:Daar moest ik ook even over nadenken toen ik het las, maar het zal de afko voor Topic Starter zijn.
Dat zal het zijn [tu]

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Tardis » 28 apr 2014, 11:13

Zoeker schreef:Waarom moet iemand eigenlijk overtuigt worden? Wat is het nut van overtuigen?
In sommige gevallen zal het te maken hebben met groepsvorming, 'wij tegen de rest van de wereld'. Hoe meer mensen het met je eens zijn des te veiliger het voelt dat je goed zit. Een vorm van zelfbevestiging dus. Bij sommigen zal het strelen van het eigen ego ook een rol spelen, je blijkt iemands mening te kunnen veranderen, dat zal misschien een gevoel van macht geven?

Volgens Nietzsche is de wil tot macht de primaire energie van ieder levend wezen. Schoppen tegen de vermeende macht van anderen over jou betekent erkenning dat die macht over jou bestaat. Dan laat je die macht toe in je leven en gedraag je je als een ondergeschikte van die macht en neem je de rol van slachtoffer op je. Dat is een vorm van slavernij, in dit geval zelf ingebeelde slavernij, dan resulteert de wil tot macht in het omgekeerde.

De individuele mens heeft zich vrij gemaakt van het normale bestaan en het gedoe met macht, als de individuele mens zich boven het stadium van de wil tot macht heeft weten te verheffen en de wil tot vrijheid in praktijk brengt. In minder abstracte woorden gesteld: Leg je je neer bij de normen en beperkingen die de samenleving je oplegt of leg je die naast je neer en word je schepper in plaats van schepsel.
Laatst gewijzigd door Tardis op 28 apr 2014, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door MetalPig » 28 apr 2014, 11:14

WW2016 schreef:Ik schreef inderdaad dat het voor mij een zekerheid is.
Zou je willen vertellen hoe je tot die zekerheid gekomen bent?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door MetalPig » 28 apr 2014, 11:16

Tardis schreef:Hou vooruit dan, een laatste vraag van mijn kant, is er nog nieuws over de bolletjes ijzer (ter grootte van schot hagel) die daar overal in het betonstof gevonden zijn?
Ik lees wel iets over "iron-rich microspheres", maar dat klinkt kleiner dan hagel.

WW2016

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door WW2016 » 28 apr 2014, 11:20

MetalPig schreef:
WW2016 schreef:Ik schreef inderdaad dat het voor mij een zekerheid is.
Zou je willen vertellen hoe je tot die zekerheid gekomen bent?
Door fatsoenlijk onderzoek te doen. Aangezien er zo gigantisch veel feiten niet kloppen met de door de overheid gegeven complottheorie valt er niet tot een andere conclusie te komen, aangezien 1 + 1 nog steeds 2 is.

Zou jij willen vertellen hoe jij het meer dan 10 jaar volhoudt om dagelijks op fora met andere bewoordingen te vertellen dat je dit soort topics eigenlijk maar onzin vindt? Ik zie daar de logica niet van in.

(Kijk zoeker, als je het over overtuigingsdrang wilt hebben, dan is dit hier een mooi voorbeeld van).

WW2016

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door WW2016 » 28 apr 2014, 11:25

O btw, een van die typische (meestgebruikte) trol-taktieken is dus het negeren van de feiten en het op de man spelen. Het in zijn algemeen hebben over complotten en mensen die zich hiermee bezig houden. Gedrag gaan analyseren van "complottheoretici". Vingertje wijzen.
Je ziet in dit topic dan ook weer niks anders.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Tardis » 28 apr 2014, 11:30

@ MetalPig: Ja, dat klinkt als 'ijzerstof'. Je weet dat ik destijds (vanuit de gedachte 'bekijk het eens van de andere kant') echt mijn best gedaan heb om de hele zaak vanuit het kamp van de complottheoristen te bekijken en te beargumenteren. Zoveel jaren later denk ik, ach wat zou ik me nog druk maken om die oude koeien steeds weer uit de sloot te halen, het maakt allemaal niets uit. De wereld draait gewoon door.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gesloten