Globalisering in het kort

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Globalisering in het kort

Bericht door The Grey » 20 mei 2014, 23:31

WW2016 schreef:Toevoeging aan mijn laatste post:
Zoals gewoonlijk wordt nergens inhoudelijk op ingegaan. The Grey roept zelfs dat hij niks kijkt van wat ik plaats. Maar dan toch zo achterlijk en afkrakend reageren (natuurlijk niet inhoudelijk). Jongen, wat val jij door de mand als inhoudloze afkraker. Dan wel willen dat ik een link van jou ga lezen. Nog ff.

Vwb alle andere neeroepers, struisvogels en ontkenners die nooit inhoudelijk op geplaatste informatie zullen reageren en alleen maar zin hebben om nee te roepen, in de ontkenning te schieten en struisvogelgedrag te vertonen en net doen alsof we in een eerlijke democratie leven waarin het leven zo geweldig is en politici het beste voor hebben met het klootjesvolk: zonde van mijn tijd.

Tot de volgende update van wel boeiende informatie (want voor boeiende discussies gaan ontkenners helaas niet zorgen, aangezien ze te beroerd zijn om ooit een keertje inhoudelijk op geplaatste informatie te reageren).

Weltrusten.
Ja, ik ben tenminste wel eerlijk. Als ik iets niet kijk of lees doe ik ook niet alsof. Ik schrijf alleen over de snelle research die ik heb gedaan. Dat is ook de reden dat ik niet inga op de inhoud van het filmpje. Echter kaart jij wel iemand aan die de uitspraak waarvan ik het filmpje heb laten zien. Daarna geef ik ook mijn motivatie tegen deze persoon.

Overigens heb je het heel leuk over de inhoud, maar je ziet niet staan dat ik onder mijn link heb gezet dat het gelezen mag worden, en dat het niet hoeft. Dit omdat ik jou persoontje inmiddels wel ken en jij dit als sneer naar mij zou gaan gebruiken. En krijg nou wat! Ik had gelijk. Echter stopte dit jou niet omdat je blijkbaar nog steeds niet die cursus lezen hebt genomen!

Overigens mag ik je ook een cursus constructief discussiëren aanbevelen! Misschien krijg je wel een combi-deal! (Je mag me later bedanken! :mrgreen: )

Leuk dat je zo bekend bent met struisvogel gedrag. Want jij steekt net zo hard je kop in het zand. Mag ik je ook een spiegel aanbevelen? (Mag je me ook later voor bedanken! :mrgreen)

Overigens, je kan. Als je écht een inhoudelijke discussie wil natuurlijk het onderwerp wel sturen. Dit vertelde ik je ookal in vorige posts. Ik heb nergens gezien hey The Grey/Metalpig/Gusteman/Determinist/Vitharr/Univers (en alle andere die ik even niet zo 123 uit mijn hoofd weet) kijk eens naar dit stukje en wat vindt je er nou van dat .......
Niet gebeurt...
Misschien een tip voor volgende keer?

Maar ik zal je tegemoet komen om de strijdbijl pogen te begraven. Het artikel die jij net heb gepost ga ik zo inhoudelijk op reageren, als jij belooft constructief de discussie aan te gaan :)
-

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Globalisering in het kort

Bericht door The Grey » 20 mei 2014, 23:56

De oplaaiende discussie over het democratisch tekort in de Europese Unie is dus niet alleen een signaal van ontevredenheid, maar ook inherent aan elke vorm van democratisch bestuur.
Wat een heerlijk paradoxale conclusie. Omdat er een discussie is over dat de EU democratisch tekort schiet is het een democratie (dat is wellicht iets te kort door de bocht. Een discussie over democratische tekortkomingen zijn een kenmerk van een democratie).

Het enige wat niet democratisch zou zijn volgens dit betoog is de raad van ministers. Deze is indirect wel gekozen door de bevolking. Vergelijkbaar met hoe bij ons de eerst kamer wordt gekozen. En toevallig kan de eerste kamer ook niet weg worden gestuurd (technisch wel. Maar dan kan de provinciale staten dezelfde kamer weer installeren en lost dus niks op).

Verder is de enige reden voor de stelling dat de EU niet-democratisch is die ik kan vinden, dat de burgers denken dat ze geen invloed hebben op de Europese besluitvorming. En dat dat juist het probleem is!
Dit stukje:
Het is voor hen verleidelijk om moeilijke beslissingen waarvoor zij de electorale gevolgen niet wensen te dragen af te wentelen op het ‘verre' Brussel. Daarmee wekken ze echter de indruk dat we onze nationale politici niet meer ter verantwoording kunnen roepen wanneer zij Europese politiek bedrijven. In werkelijkheid maken de nationale democratieën echter een wezenlijk onderdeel uit van de Europese democratie.
Ik vind het een informatief stukje en ik dank je daarvoor.
Echter mist deze betoog (want dat is wat het is) duidelijke bewijzen waarom de EU niet democratisch zou zijn.
Ik wacht op je reactie WW2016!
-

WW2016

Re: Globalisering in het kort

Bericht door WW2016 » 21 mei 2014, 07:04

Zoals ik al zei, je bent door de mand gevallen als inhoudloze afkraker. Bovendien heb ik al vermeld dat ik je zonde van mijn tijd vindt.

Nog een bovendien: mensen die de EU gaan verdedigen alsof het wel eerlijk en democratisch zou zijn: Heel verstandig om compleet te negeren, anders ga ik keihard de forumregels/huisregels hier overtreden en ga ik je keihard beledigen. Ik heb het vermoeden dat bepaalde types hier op uit zijn, dus daarom ga ik mij niet laten verleiden en wens ik je veel plezier met je naïviteit en je geloof in de eerlijke overheid.

Zoals ik MetalPig in het 911 topic negeer, ga ik jou in heel dit subforum negeren.

WW2016

Re: Globalisering in het kort

Bericht door WW2016 » 21 mei 2014, 07:22


WW2016

Re: Globalisering in het kort

Bericht door WW2016 » 21 mei 2014, 07:33

Ook 'leuk':


WW2016

Re: Globalisering in het kort

Bericht door WW2016 » 21 mei 2014, 07:45





Het publiek kon stemmen voor de winnaar, de winnaar met ruime cijfers: Mijn held, Nigel Farage!

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Globalisering in het kort

Bericht door Zoeker » 21 mei 2014, 08:35

Ieder geloof in complotten, illuminati en globalisering als doel om de bevolking te onderwerpen (of zoiets) is een geloof, een overtuiging.
Ieder geloof dat dit niet zo is, is eveneens een overtuiging.

Overtuigingen zijn een verschijnsel uit de dualiteit. In de dualiteit zal nooit consensus komen over dit onderwerp. Overtuigden uit het pro en contra kamp zullen elkaar bestoken met filmpjes, argumenten en desnoods scheldpartijen om de eigen overtuiging maar te voeden.

Laat bovenstaande eens goed tot je doordringen, los van je eigen overtuiging.

Ga nu eens terug naar de 'boven ons gestelden'. Dat zijn niet alleen politici, maar iedereen die macht heeft. Oligarchen hebben macht, geestelijke leiders hebben macht, politici hebben macht enz. Onafhankelijk in welk land zij wonen. Zowel complotters als debunkers zullen erkennen dat er 'boven ons gestelden' zijn, ze (complotters en debunkers) verschillen alleen van overtuiging over de doelen en de aard van het 'boven ons gestelde'.

Ga nu eens terug naar je zelf. Ieder van ons heeft zelfautoriteit. Het enige wat zelfautoriteit kan breken is het 'verdeel en heers principe'.
En dat lukt de 'boven ons gestelden' prima, dat verdeel en heersen. En waarom? Omdat we het zelf toe staan. De massa (wij) hebben de natuurlijke macht, maar door de never ending strijd -zoals hier tussen complotters en debunkers- is het voor de macht een voudig om te verdelen en te heersen.

Vroeger diende religie dat doel (dat zien we in bv Rusland nog steeds), maar in het vrije westen komen als vanzelf andere verdelende krachten naar boven….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Globalisering in het kort

Bericht door MetalPig » 21 mei 2014, 09:00

WW2016 schreef:O gussie gussie, hij heeft 1 x op de man gespeeld. Vooral de rest negeren. Vooral de inhoud negeren.
Ik begrijp niet dat je daar een probleem mee hebt. Het is exact hetzelfde als wat jij in het 9/11-topic doet. De ironie is delectabel.

WW2016

Re: Globalisering in het kort

Bericht door WW2016 » 21 mei 2014, 09:11

Goh en weer geen inhoudelijke reactie met een zoveelste poging om vlak na interessant geplaatste info dit te overspoelen met een hoop stront. De Trollen zijn hun grot uitgekropen. Het trollenvoedsel is op! [wave]

Volwassen mensen die niet snappen dat globalisatie als doel heeft macht te centraliseren en dat dit steeds verder centraliseren van macht een heel enge ontwikkeling is. Over makke schapen gesproken. Behhhh.


Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Globalisering in het kort

Bericht door MetalPig » 21 mei 2014, 09:28

WW2016 schreef:Goh en weer geen inhoudelijke reactie met een zoveelste poging om vlak na interessant geplaatste info dit te overspoelen met een hoop stront.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand...


WW2016

Re: Globalisering in het kort

Bericht door WW2016 » 21 mei 2014, 09:36

Nog iemand die het snapt:


gusteman

Re: Globalisering in het kort

Bericht door gusteman » 21 mei 2014, 10:40

WW2016 schreef:Volwassen mensen die niet snappen dat globalisatie als doel heeft macht te centraliseren en dat dit steeds verder centraliseren van macht een heel enge ontwikkeling is.
Zover had ik het wel al begrepen, en met mij alle anderen denk ik.

Als dit jouw standpunt is, dan heb je dat al meer dan duidelijk gemaakt, dank je.

Maar daar blijft het dan ook bij, je gooit een hoop teksten en filmpjes op tafel en dat is het.

Wanneer dan iemand een vraag gaat stellen fiets je er lekker omheen of je gaat de doelpalen verzetten.

Antwoorden op de vragen blijven uit en wat jouw persoonlijke visie is, dat krijgen we hier niet te zien, alleen maar de standpunten van allerlei mensen.

Denk je echt dat er ook maar één volwassen mens is die daar zit op te wachten? Nieuwe, nog onbekende informatie heb je (nog) niet geplaatst.
Er lopen zat mensen rond die jouw mening delen en die op zoek zijn naar oplossingen.
Jij hebt het over makke schapen, maar in jouw inbreng hier vind ik echt geen inspiratie om in actie te schieten, alleen maar voer voor navelstaarderij en fatalisme.

Wanneer ga je er echt eens iets aan DOEN, aan die globalisatie waar je zo te zien volledig door verteerd wordt? Bijvoorbeeld Joke Kaviaar, die doet er iets aan, zij verzet zich tegen die globalisatie. Persoonlijk vind ik haar aanpak behoorlijk kortzichtig en nergens toe leiden, maar ze DOET er iets aan.
Info heb je al genoeg mee gegeven, meer dan genoeg zelfs.

Waar is je actieplan, hoe denk je het aan te pakken?

WW2016

Re: Globalisering in het kort

Bericht door WW2016 » 21 mei 2014, 11:26


Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Globalisering in het kort

Bericht door The Grey » 21 mei 2014, 16:25

WW2016 schreef:Zoals ik al zei, je bent door de mand gevallen als inhoudloze afkraker. Bovendien heb ik al vermeld dat ik je zonde van mijn tijd vindt.

Nog een bovendien: mensen die de EU gaan verdedigen alsof het wel eerlijk en democratisch zou zijn: Heel verstandig om compleet te negeren, anders ga ik keihard de forumregels/huisregels hier overtreden en ga ik je keihard beledigen. Ik heb het vermoeden dat bepaalde types hier op uit zijn, dus daarom ga ik mij niet laten verleiden en wens ik je veel plezier met je naïviteit en je geloof in de eerlijke overheid.

Zoals ik MetalPig in het 911 topic negeer, ga ik jou in heel dit subforum negeren.
Zielig persoontje ben je, mijn geduld met jou is nu helemaal op.
Je neemt wel grote woorden in de mond, maar ik betwijfel of je weet wat ze betekenen. Objectiviteit zit er ook niet in. Iedere vorm van discussie is onmogelijk met jou, alleen als mensen ja nee en amen zeggen.
Jammer, ik heb me verdiept in je artikel. Het zelfs nog twee keer doorgelezen en een inhoudelijke reactie geformuleerd. Echter kan je daar blijkbaar niet tegen, want je slaat mijn handreiking in de wind.
Ga lekker met je kop in het zand zitten. Maar ik ga je een spiegel voor houden. Kijken wat jij ervan vind! :)
-

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Globalisering in het kort

Bericht door univers » 21 mei 2014, 17:26

Hoe kan je iemand een spiegel voorhouden, als hij met zijn kop in het zand steek?
Lijkt mij onmogelijk.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

WW2016

Re: Globalisering in het kort

Bericht door WW2016 » 21 mei 2014, 17:56

Volume 1 of 5 in the 'speaking freely' series. (52 minutes)

For many years John Perkins claimed to have been working as something he defines to be like an "economic hit man in the world of international finance"; a function he performed by persuading Third World countries to take on large -scale public works projects. Today, we recognize that these types of projects, financed by the World Bank and International Monetary Fund (IMF), have served to enrich U.S. corporations while creating crippling debt for these countries, effectively turning them into American client states. Experiencing a change of heart, Perkins resigned from the business in 1981. After running a utility company, he founded the nonprofit organization, Dream Change Coalition (http://www.dreamchange.org), which works closely with Amazonian and other indigenous people to help preserve their environments and cultures. Take the time for a conversation with Perkins about globalization and inequality around the world.

Produced: 2007, http://www.imdb.com/title/tt1245106/


gusteman

Re: Globalisering in het kort

Bericht door gusteman » 21 mei 2014, 20:23

:search:

euhhhh ....... nee, toch niet.

Dacht dat ik inhoud had gevonden, maar ik had het fout .......... jammer :?

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Globalisering in het kort

Bericht door The Grey » 22 mei 2014, 09:43

univers schreef:Hoe kan je iemand een spiegel voorhouden, als hij met zijn kop in het zand steek?
Lijkt mij onmogelijk.
Heel hard graven :mrgreen:
Ik heb besloten dat ik terug kom op mijn uitspraak.
Ik respecteer dat WW2016 de communicatieve vaardigheden van een fishstick heeft :)
-

Plaats reactie