Malaysian Airlines MH17

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Fenna » 07 aug 2014, 12:16

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Gast1 » 07 aug 2014, 13:08

@ Taigitu:

Het is evident dat ook ik mee leef en het nieuws volg in dezen, wat ik trouwens steeds meer aan het doen ben.
Op wereldschaal is er heel duidelijk iets aan het gebeuren, wat zorgelijk is.
Ik ‘pluk’ even een tweetal zinnetjes uit jouw citaat, Taigitu:
taigitu schreef:...Maar voor mij is dit zo kwetsbaar dat ik het als 'storend' ervaar wanneer er mensen zijn die het niet schuwen om in deze dagen zich publiekelijk op de voorgrond plaatsen omdat ze op deze manier aandacht vragen voor hun pijn of medeleven. Ik vraag me af wie of wat ze werkelijk belangrijk vinden.........
Die vraag kun je natuurlijk bij velen stellen.
Ik heb bijvoorbeeld voor Bob Geldof heel veel respect en het is interessant om het onderstaande interview eens te lezen:
http://www.google.nl/url?url=http://www ... PklurV28vQ

Kijk nog een wat ik geschreven heb in dit topic op 06 Aug 2014, 23:50 uur.
Ik schreef het zonder (voor)oordeel. Het stukje wat ik van jou uit je citaat aanhaal, is een interpretatie.
Het kwetst je en je ervaart het als storend.
Mensen die op een bepaalde wijze iets uitdragen (zoals bijvoorbeeld Geldof), kunnen dat doen om aandacht voor zichzelf te vragen óf aandacht vragen voor het onderwerp.
Het is in ieder geval aandacht vragen om … en daarbij staan ze zelf in een bepaald licht.
Hoe ‘zuiver’ dat licht is, is lastig te bepalen.
Je kunt je inderdaad de vraag stellen wie of wat ze werkelijk belangrijk vinden ...

Wat ik lees is dit in een interview met Marco Roelofs:

"Zanger Marco Roelofs uit Horst heeft een protestsong geschreven over de ramp met de MH17 in Oekraïne zo meldt Reindonk.
Met 'De aap die alles zag' wil hij zijn boosheid en negativiteit over de ramp omzetten in creativiteit. Zo meldt hij op zijn Facebookpagina. Roelofs is boos op de leiders in de wereld. "Meer nog dan medeleven voel ik woede. En verbijstering.
Omdat ik mij zo ontzettend vergist heb in de daadkracht van onze leiders. Ik dacht te wonen in een land met een beschaafde overheid. Een land waarvan nu bijna 200 inwoners zijn vermoord. Niet omgekomen, vermoord. Uit de lucht geschoten." aldus de ex-zanger van De Heideroosjes".
http://www.google.nl/url?url=http://www ... ehIE7nDz8g

Ik ga vooralsnog van oprechtheid uit en dat wat ik lees in het interview met hem kan ik begrijpen.
De tekst van lied grijpt mij steeds meer aan. Het lied is echter erg jong en we gaan er misschien meer van horen.

Tot nu toe valt het mee:
http://www.google.nl/url?url=http://bie ... iqeN8PUacg

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Witte wel » 07 aug 2014, 13:47

Pierre, ik denk dat je het teveel aantrekt. Je hebt bij het aansnijden van dit item onverwacht de twee zijden van het item opgelicht in plaats van enkel de ene.
Daar is niets mis mee en je hoeft je ook niet in alle bochten te wringen om je te verantwoorden. Jou beleving is jou beleving en die van een ander is niet die van jou. Ieder heeft een mening.
Als je boos bent op de wereldleiders en je daar tegen wilt verzetten dan vind ik het een beetje zwakjes om daar een ramp bij te betrekken in je betoog. In mijn optiek is weerstand bieden tegen een dergelijk wanbeleid je hiertegen verzetten en niet een liedje hierover te gaan zingen en uitbrengen.
Met een vocale uitdracht bereik je niet het doel het wanbeleid te bestrijden maar bevredig je enkel je frustraties. Een ander kan de boodschap opvatten zoals jij gedacht had hem uit te dragen of, wat veel vaker gebeurd, je boodschap wordt geheel anders opgevat en kan tegen de borst stoten. De titel alleen al suggereert iets geheel anders dan wat de schrijver werkelijk bedoeld. Dat aapje, realiseer eens wat dat aapje kan betekend hebben voor het kind die het bezat. Dat aapje is overigens niet zomaar een knuffel. Het is Muco, mascotte voor de ongeneeslijke en dodelijke ziekte Cystic Fibrosis, ofwel taaislijmziekte. Je haalt hiermee veel meer omhoog dan wat je werkelijk bedoelt.
En daarom vind ik een dergelijke uitdracht ziekelijk. Er wordt niet nagedacht over wat en welke consequenties dit kan hebben.
Als men werkelijk iets wil ondernemen tegen het wanbeleid van de wereldleiders, sta dan op en verenig en onderneem actie.
Maar dat is wat pacifistisch nederland nog moet leren blijkt ook hier weer. En dan gaan we een liedje zingen.
Echter iets ondernemen om dergelijke misdrijven werkelijk te voorkomen blijft uit. En dat is toch triest te noemen.
Het is aan het volk iets hiertegen te ondernemen. Als je een vuist wilt maken houd hem dan niet omhoog in de lucht maar sla ermee op tafel en laat voelen wat je bedoeld. Maar ga niet bij iedereen de tranen uit de ogen staan persen waardoor het leed enkel erger wordt in plaats van dat men er iets van leert. Dat bedoelde ik te zeggen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door univers » 07 aug 2014, 14:33

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Gast1 » 07 aug 2014, 14:56

Wohouw … Witte wel :grin:

Allereerst ben ik blij met jouw reactie.
Ik ben de tijd hier een beetje aan het ‘doden’ omdat ik pas volop aan nieuwe klussen kan beginnen vanaf half september.
Nog één weekje en dan heb ik vakantie.
Overigens is het ook even afwachten wat hier nog allemaal gaat gebeuren.
Door deze reactie van jou heb ik weer even wat te doen en ga ik lekker uitgebreid in op jouw stuk.
Zie het niet als verantwoorden vanuit mijn zijde. Ik vind het juist heerlijk om te schrijven.

Welnu, het lijkt misschien alsof ik het mij teveel aantrek, maar niets is minder waar.
Ik heb het clipje verwijderd uit respect voor Guus en Taig.
Dat ik me aan het verantwoorden ben is werkelijk een misvatting, het is slechts mijn reageren wat ik doe in alle rust en kalmte.
Ik vind dat heerlijk zoals ik al schreef en daar dient een forum onder andere ook voor, we zetten elkaar aan het denken en geven elkaar antwoord of niet.
Iedereen heeft zijn eigen waarheid …

Een stukje uit jouw voorgaande tekst:
Witte wel schreef:Als je boos bent op de wereldleiders en je daar tegen wilt verzetten dan vind ik het een beetje zwakjes om daar een ramp bij te betrekken in je betoog.
In mijn optiek is weerstand bieden tegen een dergelijk wanbeleid je hiertegen verzetten en niet een liedje hierover te gaan zingen en uitbrengen.
Met een vocale uitdracht bereik je niet het doel het wanbeleid te bestrijden maar bevredig je enkel je frustraties.
Een ander kan de boodschap opvatten zoals jij gedacht had hem uit te dragen of, wat veel vaker gebeurd, je boodschap wordt geheel anders opgevat en kan tegen de borst stoten.
Wat vind je dan van deze clip?:



Lees jouw door mij aangehaalde citaat nu nog eens en het benieuwd me wat je hier van vindt?
Er zijn talrijke voorbeelden aan te halen waar boosheid of ergernis gespuid wordt in een liedje.
Dit gaat dus niet altijd op:
Witte wel schreef:Als men werkelijk iets wil ondernemen tegen het wanbeleid van de wereldleiders, sta dan op en verenig en onderneem actie.
Als je een vuist wilt maken houd hem dan niet omhoog in de lucht maar sla ermee op tafel en laat voelen wat je bedoeld.
Maar ga niet bij iedereen de tranen uit de ogen staan persen waardoor het leed enkel erger wordt in plaats van dat men er iets van leert.

Als huidig klokkenluider heb ik hier stevig aan de bel getrokken, maar mensen durven vaak niet op te staan en iets te ondernemen.
Ik hoop dat dat hier gaat gebeuren en datzelfde hoop ik ook voor de wereldleiders.
Neem het mij echter niet kwalijk dat ik daar stevig aan twijfel.
Tientallen mensen hebben zich bij mij gemeld met hun verhaal tot inderdaad huilens toe, maar ze schijten (heel begrijpelijk) in de broek van angst dat er iets met hen gaat gebeuren.
Witte wel schreef:… of wat veel vaker gebeurd, je boodschap wordt geheel anders opgevat en kan tegen de borst stoten…
Witte wel, bij een enkeling werkt mijn verschijning al als iets wat bij de ander tegen de borst stuit, je hoeft er zelfs niets voor te zeggen, laat staan te zingen.

Op die basis echter kunnen we beter stoppen met schrijven op het forum, want ik zou zomaar iemand tegen de borst stuiten zonder dat ik het zelf in de gaten heb of dat het mijn bedoeling zou zijn.
Dit is dan ook wel een heel treffend voorbeeld:
Witte wel schreef:Dat aapje is overigens niet zomaar een knuffel. Het is Muco, mascotte voor de ongeneeslijke en dodelijke ziekte Cystic Fibrosis, ofwel taaislijmziekte. Je haalt hiermee veel meer omhoog dan wat je werkelijk bedoelt.
En daarom vind ik een dergelijke uitdracht ziekelijk. Er wordt niet nagedacht over wat en welke consequenties dit kan hebben.
Ik vraag me af wie daar bij stil heeft gestaan en wie dat allemaal weet.
En precies daar heb ik het over, er wordt gekeken (misschien zelfs wel gezocht) naar randverschijnselen zoals bijvoorbeeld de clips rechts naast de clip waar het om gaat.
Mij was dat nog helemaal niet opgevallen.
Ik wist ook niet wie de schrijver of zanger was en wat zijn opzet was.
Pas later kwam ik daar achter.
Mijn 81 jarige Moeder liet mij de clip op haar pc zien en luisterde met tranen in haar ogen.
Dat bracht mij op de gedachte het hier te plaatsen.

Daarna las ik de traditionele (voor)(ver)oordelen …

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door taigitu » 07 aug 2014, 15:04

Gast1 schreef:@ Taigitu:

Het is evident dat ook ik mee leef en het nieuws volg in dezen, wat ik trouwens steeds meer aan het doen ben.
Op wereldschaal is er heel duidelijk iets aan het gebeuren, wat zorgelijk is.
Ik ‘pluk’ even een tweetal zinnetjes uit jouw citaat, Taigitu:
taigitu schreef:...Maar voor mij is dit zo kwetsbaar dat ik het als 'storend' ervaar wanneer er mensen zijn die het niet schuwen om in deze dagen zich publiekelijk op de voorgrond plaatsen omdat ze op deze manier aandacht vragen voor hun pijn of medeleven. Ik vraag me af wie of wat ze werkelijk belangrijk vinden.........
Die vraag kun je natuurlijk bij velen stellen.
Ja, maar het gaat hier niet over velen. We hebben het hier over één bepaalde gebeurtenis. Wat anderen doen in andere situaties doet er hier niet toe.
Gast1 schreef:Kijk nog een wat ik geschreven heb in dit topic op 06 Aug 2014, 23:50 uur.
Ik schreef het zonder (voor)oordeel. Het stukje wat ik van jou uit je citaat aanhaal, is een interpretatie.
Het kwetst je en je ervaart het als storend.
Ik schreef 'dat die situatie zo kwetsbaar is' en ik die video 'storend' vond.
Ofwel, ik vind dat je van zo iets kwetsbaars als deze gebeurtenis, als buitenstaander, met je handen van af blijft en er geen liedje van maakt en dat op
het internet zet. Nu voelt het alsof hij meelift op de aandacht en emoties van dit gebeuren. Ik had het kunnen waarderen als hij de tekst als gedicht op zijn Facebook had gezet. Dat is voor mij een stille en integere manier om je verdriet en boosheid te uiten.
Je citeerde in een reactie:
Zo meldt hij op zijn Facebookpagina. Roelofs is boos op de leiders in de wereld. "Meer nog dan medeleven voel ik woede. En verbijstering.
Omdat ik mij zo ontzettend vergist heb in de daadkracht van onze leiders. Ik dacht te wonen in een land met een beschaafde overheid. Een land waarvan nu bijna 200 inwoners zijn vermoord. Niet omgekomen, vermoord. Uit de lucht geschoten." aldus de ex-zanger van De Heideroosjes".

En als ik naar deze quote kijk van die zanger dan vraag ik me af waar hij het over heeft...... Over welke beschaafde overheid heeft hij het? Over Nederland? Wat heeft onze overheid gedaan om deze reactie aan hem te ontlokken? Alsof onze overheid hier een aandeel in heeft, of deze gebeurtenis had kunnen voorkomen? Die woede die hij voelt over 'onze leiders' komt niet tot uiting in het liedje..... Het is geen protestsong dus. Het is gericht op de verdrietige emoties van iedereen.
Gast1 schreef:Mensen die op een bepaalde wijze iets uitdragen (zoals bijvoorbeeld Geldof), kunnen dat doen om aandacht voor zichzelf te vragen óf aandacht vragen voor het onderwerp.
Het is in ieder geval aandacht vragen om … en daarbij staan ze zelf in een bepaald licht.
Hoe ‘zuiver’ dat licht is, is lastig te bepalen.
Je kunt je inderdaad de vraag stellen wie of wat ze werkelijk belangrijk vinden ...
Ik ga vooralsnog van oprechtheid uit en dat wat ik lees in het interview met hem kan ik begrijpen. De tekst van lied grijpt mij steeds meer aan. Het lied is echter erg jong en we gaan er misschien meer van horen.
Ik heb alle respect voor Bob Geldof. Alleen kan ik voor de zanger van de Heideroosjes weinig respect opbrengen in dit geval.
Pierre, jij beleeft dit alles op jouw manier en ik op de mijne en dat is prima.
En de tekst van het liedje heeft een emotionele lading. Alleen had hij even moeten wachten om het op deze manier onder de aandacht van het publiek te brengen.
Maar dat wat hij beoogde blijkt bij jou tegemoet te komen aan ........ ?
Ik kan deze tekst nu niet waarderen omdat het niet integer bij mij overkomt, een geval van 'wrong time, wrong place'.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door univers » 07 aug 2014, 15:07

Daarna las ik de traditionele (voor)(ver)oordelen …
Dat blijf je altijd houden, ik zou er maar niet wakker van leggen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Gast1 » 07 aug 2014, 15:24

Witte wel schreef:Dat aapje, realiseer eens wat dat aapje kan betekend hebben voor het kind die het bezat.
Ja, dat is de vraag … het antwoord zou ik niet kunnen geven, maar de ouders van het aapje wel. Zouden ze het vervelend vinden of niet?
Het is hetzelfde aapje als mijn kinderen kregen toen ze in de ambulance naar het ziekenhuis werden gereden, eerst Jeroen op 14-jarige leeftijd en later Sven op 12-jarige leeftijd.
Ze hebben het aapje heel lang bewaard totdat beide aapjes er niet meer uit zagen. Ook die aapjes hebben heel veel gezien.
Stel als mijn kinderen in het vliegtuig hadden gezeten en ik zou dat aapje later zien?
Maar misschien was het wel geen aapje van en kind, maar van een volwassene om het cadeau te geven.
We weten het niet maar we hebben wel onze oordelen, vooroordelen en veroordelingen.

Hier het volgende voorbeeld:
Het verhaal achter de foto met de knuffel

De foto van de man die op de rampplek van de MH17 een knuffel in de lucht hield, heeft wereldwijd voor verontwaardiging gezorgd. Maar het verhaal blijkt iets anders in elkaar te steken dan op het eerste gezicht lijkt. Vooral op Twitter werd met afschuw gereageerd op de foto's van separatisten die tussen de wrakstukken persoonlijke eigendommen van de omgekomen passagiers ophielden. 'Ziekmakend en walgelijk, alsof het trofeeën zijn', zo was een veelgehoorde reactie.
De video van de man met het aapje laat echter meer zien dan de foto. Zo is te zien dat de man inderdaad de knuffel van een van de slachtoffers omhoog houdt.
……………….. Maar vervolgens neemt hij zijn pet af en slaat een kruisje.
http://www.google.nl/url?url=http://www ... sa74rNyZEw
Ik bedoel maar …..

Gast1

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Gast1 » 07 aug 2014, 15:32

univers schreef:
Daarna las ik de traditionele (voor)(ver)oordelen …
Dat blijf je altijd houden, ik zou er maar niet wakker van leggen.
Doe ik ook niet hoor ... "nee

Gast1

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Gast1 » 07 aug 2014, 15:48

taigitu schreef:
Zo meldt hij op zijn Facebookpagina. Roelofs is boos op de leiders in de wereld. "Meer nog dan medeleven voel ik woede. En verbijstering.
Omdat ik mij zo ontzettend vergist heb in de daadkracht van onze leiders. Ik dacht te wonen in een land met een beschaafde overheid. Een land waarvan nu bijna 200 inwoners zijn vermoord. Niet omgekomen, vermoord. Uit de lucht geschoten." aldus de ex-zanger van De Heideroosjes".

En als ik naar deze quote kijk van die zanger dan vraag ik me af waar hij het over heeft...... Over welke beschaafde overheid heeft hij het? Over Nederland?
Maar dat wat hij beoogde blijkt bij jou tegemoet te komen aan ........ ?
Nee… door dit wat je nu schrijft en ik blijkbaar niet goed eerder gelezen heb, gebeurt er nu ook wat bij mij.
Ik ben er even stil van … Blijkbaar heb ik alleen deze zinnen goed gelezen:
Roelofs is boos op de leiders in de wereld. "Meer nog dan medeleven voel ik woede. En verbijstering.
Omdat ik mij zo ontzettend vergist heb in de daadkracht van onze leiders.
Wat daarna volgt slaat nergens op:
Ik dacht te wonen in een land met een beschaafde overheid. Een land waarvan nu bijna 200 inwoners zijn vermoord. Niet omgekomen, vermoord.
Wow …

Gast1

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Gast1 » 07 aug 2014, 16:17

taigitu schreef: Gast1, jij beleeft dit alles op jouw manier en ik op de mijne en dat is prima.
Taigitu, uiteraard is dat prima, maar je mist mijn essentie.
Ik heb woensdag een lekker aangekleed eitje gegeten bij mijn 81-jarige Moeder.
Ze had iets ontdekt op het internet en liet het mij horen. Ik zat dus naast mijn Moeder voor haar monitor.
Ze liet mij de clip zien en pakte mijn linkerhand en ze luisterde met tranen in haar ogen.
Het enige wat ik zag was mijn Moeder en de tekeningen en de tekst die er bij gezongen werd. Meer niet.
Dat raakte mij en deelde dat moment met mijn Moeder.
Ik hield dat moment vast en plaatste de clip hier meteen op het forum, meer niet.

Daarna kwamen er twee reacties die mij deden besluiten om het te verwijderen en de rest is daarna allemaal te lezen …

gusteman

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door gusteman » 07 aug 2014, 16:23

Zoals ik al eerder had aangegeven is dit een uitermate boeiend onderwerp met een brede maatschappelijke basis en zelfs betekenis.
Maar deze discussie past niet echt binnen dit "Complottheorie" onderwerp.

Daarom heb ik onder "Sociologie" een draadje geopend waar dit soort fenomenen ruimer aan bod kan komen.

Hoop dat het dit keer wat beter lukt dan de vorige keer :wink:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Vitharr » 07 aug 2014, 18:41

gusteman schreef:Hoop dat het dit keer wat beter lukt dan de vorige keer :wink:
[offtopic]
Dat is geen onwil hoor. Ik ben in een ander topic afgehaakt omdat ik de opgestelde regels niet doorgrond en dus niet weet wanneer ik on- of offtopic ben.

Mijn manier van communiceren is dat ik echo wat een onderwerp, of reactie, in mij oproepen. Sommigen waarderen dat heel erg, anderen noemen dat 'offtopic' gaan.

Toch vind ik dat heel jammer, en wilde het al langer zeggen. Maar waar? Daarom gebruik ik jouw opmerking maar even gusteman. Voel je verder aub niet aangesproken.

Ik heb hier op het forum ooit in een discussie iemand ineens een vraag zien stellen over wat een bepaald begrip betekende. Daar kreeg hij van een ander lid uitvoerig antwoord op. Veel meer offtopic kun je niet gaan. Ik vond dat niet storend, ik vond dat mooi.

Ik zou dus best rekening willen houden met on- en offtopic, maar sommige 'puristen' maken de spelregels voor mij onbegrijpelijk. En als ik dat zeg weet ik zeker dat ik offtopic ga. Helaas...

Dat wou ik even delen.
[/offtopic]
Morgen is vandaag ook gisteren....

marco13

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door marco13 » 12 aug 2014, 16:39

Waarom zitten er geen kraters in de grond? Waarom gooit iemand een handje vol onbeschadigde paspoorten op de grond waar zelf een aantal van zijn verlopen? Waarom loopt vanaf dag 1 iedereen op de plek des onheil rond te banjeren maar is het voor als nog voor Nederlandse onderzoekers onmogelijk?? :knots:

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Tet » 12 aug 2014, 17:10

13marco13 schreef:Waarom zitten er geen kraters in de grond?
Ik neem aan dat op het moment de zware brokstukken zoals de motoren van hun inslagplaats worden verwijderd dat er een aardig diepe afdruk in de aarde zichtbaar wordt.
Of heb jij toevallig footage dat het tegendeel bewijst?
13marco13 schreef: Waarom gooit iemand een handje vol onbeschadigde paspoorten op de grond waar zelf een aantal van zijn verlopen?
Heb je dat iemand zien doen waardoor je tot deze conclusie komt? Of zouden er nog andere mogelijkheden zijn?
En heb je deze andere mogelijkheden al onderzocht?
13marco13 schreef:Waarom loopt vanaf dag 1 iedereen op de plek des onheil rond te banjeren maar is het voor als nog voor Nederlandse onderzoekers onmogelijk??
Misschien omdat het oorlogsgebied is en Rusland geen medewerking verleent?


Waarom sluiten complotdenkers de mogelijkheid uit dat hier daadwerkelijk een fatale fout is gemaakt waardoor het vliegtuig naar beneden is gehaald?
truth is stranger than fiction

marco13

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door marco13 » 20 aug 2014, 13:47

Zoeker schreef:
Gast1 schreef:Daarom vind ik dat jij een stuk duidelijker bent.
Mogelijk een nieuw leerproces voor mij. ;P!

Volgens mij doe je dat al. Iedereen kan op een forum als dit schrijven hoe hij/zij dat voelt.
Ik ben hier niet om naar jou of een ander toe te schrijven.
Ik ben hier niet om consensus te bereiken met iedereen.
Ik ben hier niet om aardig/populair gevonden te worden.

Ik ben hier om te schrijven hoe ik zaken zie. Dat is een vorm van zelf-verwezenlijking.
Ik ben een uitingsvorm van 'dat wat IS' en dat 'zijn' is wat je leest.
Soms staat het je aan, soms niet.
Ik vind eerlijkheid het hoogste goed. En dan vooral eerlijkheid naar mijzelf toe.
Dat is mede te bereiken door te schrijven hoe je iets voelt en ziet.

Nergens heb ik de pretentie om de waarheid te schrijven, het is allemaal mijn perceptie die je leest.
Very nice

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door univers » 22 sep 2014, 07:22

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door gusteman » 22 sep 2014, 10:15

Interessante video's, beste univers.

En waarom zouden die iets vertellen wat belangrijk is?

Welke details openen hier een ander beeld van de feiten?

Zelf vind ik alleen maar een hoop gegevens waar een verband wordt gelegd wat er niet is.

En dat geeft als resultaat: een halve waarheid, dus een hele leugen (met, eerlijk is eerlijk, dank aan Kraven voor deze fantastische one-liner).

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door univers » 22 sep 2014, 10:36

Weet jij de waarheid ?

Ik niet.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door gusteman » 22 sep 2014, 11:14

univers schreef:Weet jij de waarheid ?
Neen, beste Univers, ik weet niet "de waarheid" omdat ik niet het volledige verhaal ken.

Wat ik wel weet is dat Alex Jones totaal onbetrouwbare informatie levert.
Waarom hij dat doet weet ik niet, maar dat hij het doet valt niet te ontkennen.
Ook in de eerste van de twee video's welke jij hebt geplaatst zit een stukje waar een document werd "bijgewerkt" zodat het zou kunnen gebruikt worden om verwarring te zaaien. En dit is dan nog eens dermate stuntelig gedaan dat alleen naïeve kijkers er kunnen in trappen. Ik heb er een schermafdruk van gemaakt die ik hier even mee geef, sorry voor de mindere kwaliteit, om betere scherpte te krijgen kan je best het plaatje in de video zelf kijken. Het belangrijkste is wat te lezen staat in de twee rode cirkeltjes èn in het blauwe cirkeltje (wat ik er zelf extra aan toegevoegd heb). Ben benieuwd of jij ook ziet wat er niet klopt.

Voor de rest bestaat die video uit een hoop los van elkaar staande gegevens waar Alex Jones een verhaaltje mee opbouwt.

Het verwondert mij trouwens dat iemand zoiets ernstig kan nemen.

Afbeelding

Plaats reactie