Malaysian Airlines MH17

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door MetalPig » 09 okt 2014, 11:29

gusteman schreef:
MetalPig schreef:Ik ontken alles!
Mag ik mij veroorloven enige scepsis te betonen ten overstaan van het gebruik van "alles" in deze zin?
Uiteraard. Scepsis is een goed iets.
gusteman schreef:<...> waardoor de schrijver, ingeval hij echt "alles" heeft bedoeld, hiermee eigenlijk te kennen zou geven dat hij niet bestaat. :shock:
Correct. Mogelijkheden zijn dus :
1. De schrijver geeft te kennen dat hij niet bestaat.
2. De schrijver heeft niet echt "alles" bedoeld.

Welke denk je dat van toepassing is?

gusteman

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door gusteman » 09 okt 2014, 13:04

MetalPig schreef:Welke denk je dat van toepassing is?
De tweede, natuurlijk, is evident.

Maar ik vond het een te mooie voorzet om hem niet in doel te trappen. :mrgreen:

gusteman

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door gusteman » 17 nov 2014, 13:36

En dan nu weer even "on topic" voor wat betreft vlucht MH17.

Na de talloze filmpjes, artikels en discussies op het internet die ons moeten duidelijk maken dat het neerhalen van vlucht MH17 zou het werk zijn van de Oekraïense overheid, en dat de pro Russische rebellen volstrekt niets te verwijten valt, is nu op YouTube een video geplaatst waarin door plaatselijke bewoners zou worden opgemerkt dat "een raket werd afgevuurd die het toestel uit de lucht haalde".
De beelden werden zo te zien gemaakt met een smartphone terwijl dorpsbewoners ijverig in de weer zijn om een hooistapel te blussen die blijkbaar in brand is geraakt door brokstukken van het vliegtuig wat vlak in de buurt is neergestort.

Ik beheer het Russisch of Oekraïens niet en kan dus onmogelijk de geloofwaardigheid nagaan van wat te lezen staat in de reacties (de meeste in cyrillisch schrift) bij de video.
Maar hier en daar valt een reactie te vinden in behoorlijk tot gebrekkig Engels waaruit zou moeten blijken dat in de video te horen is dat het om een Russische raket zou gaan.

Is er iemand hier op het forum die de uitspraken in de video weet te vertalen? Dat zou al een flink stuk helpen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door univers » 17 nov 2014, 14:06

Op de video wordt er weinig gesproken, ze attenderen elkaar op bepaalde voorwerpen.
Er is geen conversatie over wie het vliegtuig heeft neer geschoten.
Je hoort wel praten op de achtergrond, maar moeilijk te verstaan wat ze zeggen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Vitharr » 17 nov 2014, 14:16

gusteman schreef:Ik beheer het Russisch of Oekraïens niet en kan dus onmogelijk de geloofwaardigheid nagaan van wat te lezen staat in de reacties (de meeste in cyrillisch schrift) bij de video.
Probeer de vertaalknop eens. Dan wordt het al iets minder mistig.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door gusteman » 17 nov 2014, 15:25

Vitharr schreef:Probeer de vertaalknop eens. Dan wordt het al iets minder mistig.
Minder mistig? Dit levert grotendeels (zoals gewoonlijk) ..... :knots:
Brengt niet echt meer duidelijkheid.

univers schreef:Op de video wordt er weinig gesproken, ze attenderen elkaar op bepaalde voorwerpen.
Er is geen conversatie over wie het vliegtuig heeft neer geschoten.
Je hoort wel praten op de achtergrond, maar moeilijk te verstaan wat ze zeggen.
Als ik dit zo lees ga ik er van uit dat jij de taal wel begrijpt. Waaruit ik dan weer besluit dat in de reacties de opmerkingen over een raket zouden verzonnen zijn.
Of zit ik hier fout?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door univers » 17 nov 2014, 16:53

In de video heb ik niets over een raket gehoord, misschien in een interview.
Klopt heb bijna 3 jaar er gewoond.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie