Malaysian Airlines MH17

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
gusteman

Malaysian Airlines MH17

Bericht door gusteman » 18 jul 2014, 00:23

Ik dacht zo: ik maak alvast maar al een draadje klaar want dat dit drama door de complotters zal worden opgepikt staat nu al als een paal boven water.
Het betreft nog maar eens een toestel van Malaysian Airlines en daarenboven gaat het ook hier om een Boeing 777.
Dat op zich is al wat te toevallig voor een goed geconditioneerde complotter, maar bovendien vind je in de beide vluchtnummers (MH370 - MH17) het cijfer zeven terug, en dat zal wel van het goede teveel zijn.
Ben benieuwd wat ze zo nog al zullen bedenken. [think]

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Vitharr » 18 jul 2014, 12:03

Het enige wat ik niet goed begrijp is waarom het zo moeilijk is om te achterhalen wie er in een vliegtuig zit.

Op het nieuws zeiden ze net dat, en ik citeer; "Het moeilijke is om aan de naam te zien welke nationaliteit iemand heeft door de nauwe betrekkingen tussen Nederland en Indonesïe".

Ik kan me moeilijk voorstellen dat op die manier de identiteiten achterhaald moeten worden.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Fenna » 18 jul 2014, 12:17

Juist. Ze hebben toch een boardinglist.
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door gusteman » 18 jul 2014, 12:38

Er bestaan inderdaad "boarding" lijsten, maar die mogen wettelijk gezien niet worden vrij gegeven vooraleer het onderzoek is afgerond.
Vergeet niet dat het hier gaat om een gerechtelijk onderzoek, en dat alle informatie vertrouwelijk is zolang de onderzoekers dit noodzakelijk achten voor het goede verloop.

En wat door een nieuwsdienst wordt gezegd is meestal een heel persoonlijke benadering van een journalist of redactie, en heeft als argument zo goed als geen waarde.

Hou er ook rekening mee dat nu al het internet gonst van de vermoedens, verdenkingen, verdachtmakingen, ontwijk maneuvers, speculaties en soms zelfs regelrechte onwaarheden.
In de meeste gevallen ontspruiten dit soort bedenkingen aan het brein van mensen met vooroordelen of lui die geen enkel begrip hebben van wat zo'n drama in werkelijkheid inhoudt in zijn totaliteit en welke acties logischerwijs dienen te worden genomen.

Om dit zo beperkt mogelijk te houden zorgen de onderzoekers er meestal voor dat zo weinig mogelijk informatie wordt gelekt, wat dan jammer genoeg weer de complotters op het idee brengt dat er van alles moet "verborgen" gehouden worden.

Och ja, sommige mensen zijn gewoon niet slimmer.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Vitharr » 18 jul 2014, 12:39

Ik ben geen complotter, en zeg niet dat er iets verborgen gehouden moet worden. Ik vind het gewoon achterlijk dat je nabestaanden in onzekerheid laat zitten.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Fenna » 18 jul 2014, 12:47

Ik zie hier geen complot in. Het is daar gewoon oorlog en dan halen ze alle mogelijke vuile streken uit de kast om de ander in diskrediet te brengen.
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door gusteman » 18 jul 2014, 14:33

Vitharr schreef:Ik ben geen complotter, en zeg niet dat er iets verborgen gehouden moet worden. Ik vind het gewoon achterlijk dat je nabestaanden in onzekerheid laat zitten.
Persoonlijk denk ik dat er niet echt onzekerheid bestaat over wat er met de slachtoffers is gebeurd.
Hoe dat precies is gebeurd weten op dit ogenblik slechts een handvol mensen en de bedoeling van een onderzoek is om die mensen aan het praten te krijgen om zodoende de verantwoordelijkheid te kunnen bepalen.
Noch voor de slachtoffers, noch voor de nabestaanden zal dit echter enige verandering brengen voor wat betreft het drama zelf en het geleden verlies.

En zoals ik in de openingspost al schreef: er zullen, zoals altijd weer, een veelheid aan complot theorieën de kop opsteken. Dat merk je trouwens nu al aan de speculaties bij diverse media.
Dus heb ik dit draadje opgestart vooraleer het eerste complot zijn weg vindt naar dit forum.
Zodoende kan er nu al, vanuit rede en gezond verstand, een basis gelegd worden om vergezochte complotten te ontkrachten.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door univers » 18 jul 2014, 14:41

Ik denk dat het gewoon een vergissing was.
Eerst wordt vol trots gemeld dat er een Oekraïens vliegtuig is neergehaald, en tien minuten later wordt het bericht verwijderd, toen ze hun missteak ontdekten.
We wachten gewoon het rapport af.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Zoeker » 18 jul 2014, 14:58

univers schreef:Ik denk dat het gewoon een vergissing was.
Eerst wordt vol trots gemeld dat er een Oekraïens vliegtuig is neergehaald, en tien minuten later wordt het bericht verwijderd, toen ze hun missteak ontdekten.
We wachten gewoon het rapport af.

Dikke kans dat het zo gegaan is. Maar dan ook blijven er vragen open staan.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door univers » 18 jul 2014, 15:02

Die blijven er altijd, Waarom ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Zoeker » 18 jul 2014, 15:06

univers schreef:Die blijven er altijd, Waarom ?

Ik zit meer met de vraag hoe die seperatisten aan dergelijke geavanceerde apparatuur komen?
Je geeft een aap toch ook geen handgranaat?
(heb ik van iemand anders hier)
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door univers » 18 jul 2014, 15:08

Wat denk je van, vier handen op één buik.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Zoeker » 18 jul 2014, 15:14

univers schreef:Wat denk je van, vier handen op één buik.

Als je bedoelt dat Poetin en de seperatisten die handen zijn, dan ben ik het er mee eens.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door univers » 18 jul 2014, 15:18

;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Vitharr » 18 jul 2014, 15:35

gusteman schreef:Persoonlijk denk ik dat er niet echt onzekerheid bestaat over wat er met de slachtoffers is gebeurd.
Hoe dat precies is gebeurd weten op dit ogenblik slechts een handvol mensen en de bedoeling van een onderzoek is om die mensen aan het praten te krijgen om zodoende de verantwoordelijkheid te kunnen bepalen.
Wacht even gusteman, we hebben een klein misverstandje vrees ik. :wink:

Ik bedoel dat de nabestaanden niet weten of die personen aan boord zijn gegaan of niet. Dat was bij de vorige crash ook zo namelijk. Die onzekerheid lijkt me het allerergste.

Dat het onderzoek zelf tijd vergt begrijp ik uiteraard prima. Deze onzekerheid is ook vervelend, maar onvermijdelijk.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door gusteman » 18 jul 2014, 20:55

Vitharr schreef:
gusteman schreef:Persoonlijk denk ik dat er niet echt onzekerheid bestaat over wat er met de slachtoffers is gebeurd.
Hoe dat precies is gebeurd weten op dit ogenblik slechts een handvol mensen en de bedoeling van een onderzoek is om die mensen aan het praten te krijgen om zodoende de verantwoordelijkheid te kunnen bepalen.
Wacht even gusteman, we hebben een klein misverstandje vrees ik. :wink:

Ik bedoel dat de nabestaanden niet weten of die personen aan boord zijn gegaan of niet. Dat was bij de vorige crash ook zo namelijk. Die onzekerheid lijkt me het allerergste.

Dat het onderzoek zelf tijd vergt begrijp ik uiteraard prima. Deze onzekerheid is ook vervelend, maar onvermijdelijk.
Ja, inderdaad, ik had het anders begrepen, sorry daarvoor.

Dat familieleden en vrienden zo snel mogelijk zekerheid willen hebben is voor de hand liggend.
Voor een geval als dit (voor elke crash eigenlijk) bestaan bepaalde procedures die strikt moeten opgevolgd worden. En het verstrekken van informatie naar de (eventuele) nabestaanden heeft niet echt de hoogste prioriteit in die volgorde.
Vanuit het standpunt van het onderzoek is dit allemaal logisch en verdedigbaar, maar voor de families moet het wel degelijk kl**e zijn, dat kan ik me heel goed inbeelden.

Dus is het misschien het goede moment om aan premier Rutte de vraag te (laten?) stellen of hier naar de toekomst toe eventueel verandering kan in komen?

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Witte wel » 19 jul 2014, 01:00

De ene speculatie na de andere verschijnt er via media en het net. De vinger wordt direct gewezen naar Rusland, nagenoeg zonder twijfel.

Mijn eerste gedachten waren; ”Wat doet een burgervliegtuig boven een oorlogszone?”
Eenvoudige gedachtegang, 1 op 1, waar blijkbaar niemand over struikelt. Zover ik heb kunnen herleiden wordt door de vluchtleiding van Oekraïne hun luchtruim als veilig betiteld.
Een luchtruim boven een oorlogszone. En boven die oorlogszone wordt burgerluchtvaart gewoon toegestaan. Hoe kan je het bedenken terwijl uitwijken via andere routes absoluut geen probleem is maar wat meer kosten met zich mee brengt. Is het risico boven een oorlogszone minder zwaarwegend dan uitwijken en op safe spelen.
Een dergelijke aanslag had zeer eenvoudig voorkomen kunnen worden door geen burgerluchtvaart toe te staan boven een oorlogszone. That simple.

Hoe kunnen die separatisten aan dergelijke geavanceerde apparatuur komen? Zeer eenvoudig.
Als je geld hebt kan je alles kopen op deze wereld en wapenhandel is “hot” momenteel.
Of dat die separatisten de knowhow in huis hebben dergelijke geavanceerde apparatuur te kunnen bedienen valt te betwijfelen. Dit blijkt iets geavanceerder te zijn dan eenvoudig op een knopje drukken. Er zal specialisme voor noodzakelijk zijn. Een SAM mobiele raket lanceerinstallatie heeft een bereik van ca 3,5 km en is redelijk eenvoudig te bedienen. Hier betreft het een vliegtuig dat op 10,6 km hoogte vloog wat toch wel wat meer expertise met zich mee brengt deze uit de lucht te schieten.

Maar zoals ik al schreef wordt de vinger direct naar Rusland gewezen en vrijwel zonder enige twijfel. Main Stream Media hakt er lustig op los alsof dit de eerste aanslag op een burgertoestel is en wel door de agressor Rusland. In het hele conflict in Syrië is vaker op een burgertoestel geschoten dan wel zonder dat er een uit de lucht is geschoten. Daar werd slechts een kleine berichtgeving over gepubliceerd. Die aanslagen aldaar werden gepleegd door oppositie groeperingen die mede gefinancierd werden door het westen dus dat mocht geen naam krijgen.
Maar hier betreft het een verwijzing naar Rusland wat toch wel opvallend is gezien de vooruitgang die Putin met de BRICS formatie weet te bewerkstelligen en hiermee een nieuw zakelijk netwerk en een nieuw banksysteem aan het opzetten is wat de valuta de dollar volledig passeert.
In een andere topic staat geschreven;” Het Kremlin zit in het nauw, en een kat in het nauw maakt rare sprongen.”
Het Kremlin zit totaal niet in het nauw en maakt ook geen rare sprongen. Het Kremlin is met zaken doende waarmee het westerse kapitaal niet gelukkig is en daardoor de monopoly over de wereldmachten ziet ontglippen.
Er zijn zojuist enorme goede deals gesloten met enkele Zuid-Amerikaanse landen die veel perspectief bieden voor de BRICS formatie.
Wat zouden dan nu de baten zijn voor Rusland om een burgervliegtuig uit de lucht te schieten of te laten schieten waarbij een groot deel nederlandse burgers zijn? Ik kan het voordeel niet bedenken.
En natuurlijk wordt er van alles gespeculeerd en de ms media toont ook direct separatisten met persoonlijke spullen van de passagiers in de handen wat natuurlijk geen enkele goedkeuring kent.
Maar het is en blijft een oorlogsgebied en daar gebeuren deze zaken.
Om maar niet even te vergeten wat het Amerikaanse leger in Irak destijds aan wandaden heeft gepleegd op de Iraakse bevolking waar nu niemand meer over rept en roert. Maar ook wat er in het midden oosten aan slachtpartijen plaats vindt waar men geen acht op slaat en wat nu nog dagelijks gebeurd. Tot kannibalisme toe. Wat Israël nu aan het uitvoeren is in de Gazastrook waar iedereen aan voorbij loopt. En ga zo maar door.

En natuurlijk worden er nu al diverse complot theorieën verspreid op het net. Je kan het zo gek niet bedenken. Wie zijn nu die bedenkers van deze complottheorieën en met welk doel worden deze theorieën verspreid kan je je afvragen. Sommige complottheorieën zijn zo professioneel in elkaar geknutseld wat nagenoeg niet zomaar door Jan en alleman uitgevoerd kan worden. Erg opvallend.
En de vinger wordt gewezen naar Rusland.
Is Rusland nu zo’n stoute jongen of moet Rusland nu de stoute jongen zijn?

Tot op heden is er nog geen duidelijkheid van zaken en draait heel de media mallemolen op speculaties en verwijzingen. Hier in nederland overspoelt de media het volk vanzelfsprekend omdat er zovele nederlandse slachtoffers betrokken zijn bij dit gebeuren. Vele onschuldige mensen die betrokken zijn geraakt bij iets wat hen totaal niets aan ging maar wel het leven hebben moeten laten.
Zeer spijtig te noemen maar waren er maar enkele nederlanders bij betrokken dan bleef het mediaspektakel beperkt tot enkele berichtgevingen. Zo werkt de huidige media nu eenmaal.
En naast dit alles. Welke media berichtgevingen kunnen we nu nog als betrouwbaar zien en welke beschuldigingen zijn gebaseerd op ware feiten?
Het is zo gemakkelijk de vinger te wijzen zolang men zelf niet betrokken is in de omstandigheid. Te oordelen of veroordelen zonder onderbouwingen en er maar op los te speculeren en te analiseren.
Zal de waarheid ons wel ooit gaan bereiken is de vraag.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door gusteman » 19 jul 2014, 04:26

Witte wel schreef:Mijn eerste gedachten waren; ”Wat doet een burgervliegtuig boven een oorlogszone?”
Eenvoudige gedachtegang, 1 op 1, waar blijkbaar niemand over struikelt.
Klopt niet met de werkelijkheid.
Deze vraag is één der eerste die werden gesteld.
En het antwoord is simpel: of luchtvaartmaatschappijen boven bepaalde gebieden mogen vliegen wordt bepaald door het ICAO. Op het ogenblik dat de piloot van MH17 zijn vluchtplan indiende bestond er geen beperking door ICAO voor vluchten boven de 10.000 meter, dus mocht de piloot die route volgen.
Hij was daar trouwens niet alleen in, ettelijke andere maatschappijen volgden diezelfde dag dezelfde route.
Zo wordt er bijvoorbeeld ook gevlogen boven Afghanistan en Syrië, boven de 10.000 meter, elke dag weer.
Witte wel schreef:Een luchtruim boven een oorlogszone. En boven die oorlogszone wordt burgerluchtvaart gewoon toegestaan. Hoe kan je het bedenken terwijl uitwijken via andere routes absoluut geen probleem is maar wat meer kosten met zich mee brengt. Is het risico boven een oorlogszone minder zwaarwegend dan uitwijken en op safe spelen.
Een dergelijke aanslag had zeer eenvoudig voorkomen kunnen worden door geen burgerluchtvaart toe te staan boven een oorlogszone. That simple.
Burgerluchtvaartmaatschappijen nemen veelal de kortste route tussen twee vliegvelden, en dit om logische redenen: een kortere vlucht betekent minder kosten dus ook meer aantrekkelijke prijzen voor de passagiers èn daar bovenop tijdswinst.
Twee factoren die voor de passagiers zelf doorslaggevend zijn bij het boeken van een vlucht. That simple.
Witte wel schreef:Hoe kunnen die separatisten aan dergelijke geavanceerde apparatuur komen? Zeer eenvoudig.
Als je geld hebt kan je alles kopen op deze wereld en wapenhandel is “hot” momenteel.
Flauw argument dat geen enkele betekenis heeft in dit drama.
Wapenhandel is al 100 jaar "hot", niet alleen "momenteel".

En hoe die separatisten aan zwaar materieel komen ligt voor de hand: het wordt hen geleverd door Rusland, stiekem en "off the record" maar de boosdoener is hier effectief de Russische Federatie.
Bij de incidenten op de Krim stond het westen ook te schreeuwen dat Rusland troepen en materieel naar de Krim stuurde. Poetin heeft toen publiekelijk verklaard dat de rebellen wel zijn volle steun hadden maar dat Rusland geen manschappen en/of bewapening leverde.
Nadat de Krim zich had afgesplitst van Oekraïne gaf Poetin doodleuk toe dat Rusland inderdaad troepen en wapens (off the record) had geleverd aan de rebellen.
Persoonlijk vind ik hier toch wel enkele gelijkenissen terug.
Witte wel schreef:Wat zouden dan nu de baten zijn voor Rusland om een burgervliegtuig uit de lucht te schieten of te laten schieten waarbij een groot deel nederlandse burgers zijn? Ik kan het voordeel niet bedenken.
Rusland heeft geen burgervliegtuig uit de lucht geschoten of laten schieten.
Rusland heeft de separatisten in Donetsk voorzien van zwaar materieel waardoor zij konden (minstens één) luchtafweer systeem van het Oekraïense leger bemachtigen, en daarmee is de MH17 neergehaald.
Ook hier telt dat 1 + 1 gelijk is aan twee: had Rusland de separatisten niet gesteund, dan hadden die dat luchtafweer geschut niet kunnen buitmaken en dan ..... de rest hoef ik wel niet in te vullen, toch?
Witte wel schreef:Sommige complottheorieën zijn zo professioneel in elkaar geknutseld wat nagenoeg niet zomaar door Jan en alleman uitgevoerd kan worden. Erg opvallend.
Dit is al een complottheorie op zich. :shock:
Witte wel schreef:Is Rusland nu zo’n stoute jongen of moet Rusland nu de stoute jongen zijn?
Rusland IS een stoute jongen, net zoals de Verenigde Staten, China, India, Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en zowat alle geïndustrialiseerde landen wereldwijd.
Maar verwijzen naar wat anderen verkeerd doen is geen excuus om fouten te vergoelijken of ze af te doen als: "in zo'n gebied gebeuren nu eenmaal zulke dingen".

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door Witte wel » 19 jul 2014, 10:57

Zo wordt er bijvoorbeeld ook gevlogen boven Afghanistan en Syrië, boven de 10.000 meter, elke dag weer.
De indiaan schiet ook pijlen omhoog en de huidige pijlen rijken verder dan voorheen.
Twee factoren die voor de passagiers zelf doorslaggevend zijn bij het boeken van een vlucht.
Daarmee wordt gesteld dat het de passagiers zijn, die kiezen voor vluchten boven oorlogsgebieden.
Rusland heeft de separatisten in Donetsk voorzien van zwaar materieel waardoor zij konden (minstens één) luchtafweer systeem van het Oekraïense leger bemachtigen, en daarmee is de MH17 neergehaald.
Rusland heeft, waardoor zij konden, en daarmee is. Zelf getrokken conclusie waarmee ik het niet oneens, maar ook niet eens kan zijn.
Vol continue wordt men voortgetrokken in dergelijke voorgekauwde conclusies en speculaties. Onderzoek en feiten zullen deze conclusies moeten onderstrepen maar niet de media speculatie. Iets kan wel ergens op lijken maar of het dan daadwerkelijk ook zo is, is een ander verhaal.
Hoe dat precies is gebeurd weten op dit ogenblik slechts een handvol mensen en de bedoeling van een onderzoek is om die mensen aan het praten te krijgen om zodoende de verantwoordelijkheid te kunnen bepalen.
Blijkbaar weet de halve wereld al wel hoe de vork in de steel steekt en als dat tegen gesproken wordt op basis van ontbrekende feiten worden de pijlen direct gericht op degene die tegenspreekt.
"in zo'n gebied gebeuren nu eenmaal zulke dingen".
Is gewoon realiteit als men de ogen niet sluit voor wat er momenteel in de wereld gebeurd en hoe de mensheid met elkaar om gaat. Hoe de mens veranderd in een beest in geval van een oorlogssituatie.
En dat is geen vergelijk met wat anderen doen maar met wat er daadwerkelijk plaats vindt op deze wereld.
Rusland is niet de stoute jongen maar één van de stoute jongens. Dat is geen vergelijking met anderen maar een aanduiding van overeenkomstigheid.

Maar als we maar hoog genoeg vliegen zijn we veilig bezig. Als we goedkoop willen blijven reizen dan reis je soms door onveilige gebieden. Als je zwaar oorlogstuig wilt bemachtigen of buitmaken moet je bij Rusland zijn. Toch.
Zijn conclusies die men in deze topic kan trekken.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Malaysian Airlines MH17

Bericht door gusteman » 19 jul 2014, 13:23

Witte wel schreef:De indiaan schiet ook pijlen omhoog en de huidige pijlen rijken verder dan voorheen.
Waarmee wordt bedoeld?
Witte wel schreef:Daarmee wordt gesteld dat het de passagiers zijn, die kiezen voor vluchten boven oorlogsgebieden.
Neen daarmee wordt gesteld dat de keuze van een vluchtroute afhankelijk is van meer dan één factor.
Tot afgelopen donderdagmiddag kon het geen enkele passagier ook maar een reet schelen welke vluchtroute werd genomen, zolang zij maar zo snel en voordelig mogelijk op hun bestemming wisten te komen.
Witte wel schreef:Onderzoek en feiten zullen deze conclusies moeten onderstrepen maar niet de media speculatie. Iets kan wel ergens op lijken maar of het dan daadwerkelijk ook zo is, is een ander verhaal.
Inderdaad, onderzoek zal moeten uitwijzen wat er exact is voorgevallen.
Jammer genoeg worden de eerst aangekomen onderzoekers weggejaagd door schietgraag tuig. Niet echt een toonbeeld van bereidwilligheid tot medewerking aan zo'n onderzoek.
Witte wel schreef:Maar als we maar hoog genoeg vliegen zijn we veilig bezig. Als we goedkoop willen blijven reizen dan reis je soms door onveilige gebieden. Als je zwaar oorlogstuig wilt bemachtigen of buitmaken moet je bij Rusland zijn.
Is ook gewoon realiteit als men de ogen niet sluit voor wat er momenteel in de wereld gebeurt.

Plaats reactie