Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door Determinist » 20 sep 2014, 11:58

Videokaartenfabrikant Nvidia heeft een techniek bedacht waarmee het de maanlanding van de Apollo 11 in 1969 in real-time kan simuleren, inclusief realistische belichting. Hiermee zou het bekende complottheorieën rondom de gebeurtenis kunnen ontkrachten.
http://www.zie.nl/video/ingezonden/Nvid ... zzd2rfn1t3

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door The Grey » 20 sep 2014, 13:04

-

gusteman

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door gusteman » 20 sep 2014, 13:09

:post:

En weer een hoop "complotters" teleurgesteld.

Maar wel nog maar eens "one small step for man, one giant leap for mankind": denkwerk heeft geleid tot een verklaring voor wat "onverklaarbaar" werd genoemd.

Waar de hersenen degelijk werk verrichten heb je degelijke resultaten.
Waar de hersenen falen ..... begint de onzin. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door Vitharr » 20 sep 2014, 13:29

Je onderschat de complotters gusteman. Nvidia zit natuurlijk in het complot! [joker]

Determinist is immers een overheidstroll :rolfl:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door univers » 20 sep 2014, 13:37

Determinist is immers een overheidstroll :rolfl:
Je moet niet uit de school klappen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door Determinist » 20 sep 2014, 15:58

Hmmm, ik merk dat men mij onderschat.

Lees het door mij persoonlijk gemanipuleerde artikel nog eens goed door.
Overheid is mij veel te lokaal.

Ik ga eerder voor de global illumination, gewoon een dekmantel voor illuminati op het gebied van grafische prestaties.

Eén en één is drie, dat moet toch duidelijk zijn?

;)

gusteman

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door gusteman » 20 sep 2014, 16:09

Vitharr schreef:Nvidia zit natuurlijk in het complot! [joker]
Oké, nu het toch te laat is dan meteen maar alles open en bloot.

WAT MEN NIET WIL DAT U WEET !!!

Nvidia werd opgericht door Jen-Hsun Huang, Chris Malachowsky en Curtis Priem.
Huang is lid van 14K, de op één na grootste triade die vooral in Hong Kong en Noord-Amerika actief is.
Malachowsky is een zionist die school heeft gelopen bij de Jezuïeten en banden heeft met de Russische maffia.
Priem is een Vrijmetselaar die daarnaast ook lid is van Skull and Bones.

Zij produceren 3-D kaarten voor computers, laptops en spelconsoles zoals XBox en PlayStation maar werken voornamelijk aan "black projects" voor de Amerikaanse Defensie, hoofdzakelijk beeldverwerking voor kruisraketten en drones.

realdreamers

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door realdreamers » 21 feb 2015, 19:02

Weer zo;n lachertje! Het is gewoon ovder en overduidelijk dat de maanlanding niet gebeurd is zoals ze ons voorgeschoteld hebben, maar wat zijn er een boel mensen ingetuind, en tuinen er nog in!


Maar kijk, ze beginnen he benauwd te krijgen, 'onze' psychopaten!



Mooi, ben ik blij om!


De hele boel gaat namelijk instorten en dan kunnen we daarna eindelijk eens normaal doen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door MetalPig » 23 feb 2015, 08:26

realdreamers schreef:Het is gewoon ovder en overduidelijk dat de maanlanding niet gebeurd is zoals ze ons voorgeschoteld hebben,
Hoe dan wel? Of heb je nog steeds geen zin om je onzinnige uitspraken te onderbouwen, Pindar?

Frank51

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door Frank51 » 23 feb 2015, 20:17

Ze zijn ze er waarschijnlijk wel geweest, sterker nog, ze doen er waarschijnlijk aan ontginning van Helium-3 of andere grondstoffen.


Maar er zijn aanwijzingen dat de video's en foto's wel eens gestaged konden zijn.
Toch wel toevallig dat in 1968, 1 jaar voor de maanlanding, de film "2001, A space odyssey" van Stanley Kubrick uitkwam, niet?
Hoe komt het dat er geen stof op de poten van de maanlander lag?
En dat er geen of nauwelijks een put was onder de maanlander?

Dat mogen ze mij eerst eens uitleggen...

realdreamers

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door realdreamers » 23 feb 2015, 20:26

Frank51 schreef:Ze zijn ze er waarschijnlijk wel geweest, sterker nog, ze doen er waarschijnlijk aan ontginning van Helium-3 of andere grondstoffen.


Maar er zijn aanwijzingen dat de video's en foto's wel eens gestaged konden zijn.
Toch wel toevallig dat in 1968, 1 jaar voor de maanlanding, de film "2001, A space odyssey" van Stanley Kubrick uitkwam, niet?
Hoe komt het dat er geen stof op de poten van de maanlander lag?
En dat er geen of nauwelijks een put was onder de maanlander?

Dat mogen ze mij eerst eens uitleggen...

Ze zijn er idd geweest en er lopen nu nog wezens rond.
Het BARST van de gebouwen aldaar en makkelijk te laten zien voor wie er open voor staat.

Erkende remote-viewers hebben dit allemaal waargenomen.

Maar OOK dat de maan off-limit is
voor 'earthlings'.

De "matrix-waarneming" op deze aarde wordt aangestuurd door Saturnus, maar de maan is er om de signalen van Saturnus na verzwakking weer te versterken.
Klinkt bizar? Ja, maar dat betekent niet dat het per definitie onwaar is.
Ik denk echt dat de 'werkelijkheid' vele malen anders is dan we ons maar enigszins kunnen voorstellen!



De 'maanlandingen' zoals ze die hebben laten zien waren echter een grote hoax!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door MetalPig » 23 feb 2015, 22:37

Frank51 schreef:Maar er zijn aanwijzingen dat de video's en foto's wel eens gestaged konden zijn.
Er zijn ook aanwijzingen dat het stagen van de maanlanding duurder en moeilijker geweest zou zijn dan daadwerkelijk op de maan landen.
Frank51 schreef:Hoe komt het dat er geen stof op de poten van de maanlander lag?
Die kende ik nog niet.
Waarom zou er stof op de poten moeten liggen,en kun je laten zien dat dat inderdaad niet zo was?
Frank51 schreef:En dat er geen of nauwelijks een put was onder de maanlander?
Die heb ik wel eerder gezien. Waarom zou er een put moeten zijn? Hoe groot zou de put moeten zijn om jouw twijfels weg te nemen en waarom juist dat formaat?

Frank51

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door Frank51 » 23 feb 2015, 23:45

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil hier geen YouTube filmpjes spuigen over de maanlanding, maar vanaf 4:00 zie je het landen van de maanmodule die gepaard gaat met enorme stofontwikkeling...

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door Tardis » 24 feb 2015, 00:13

De beste brave man heeft het in het interview over een enorme stofwolk die door de raketmotor weggeblazen zou moeten zijn, omdat je dat op Aarde ook altijd ziet. Hij kan er zich geen voorstelling van maken hoe stof zich in een vacuüm gedraagt, namelijk dat het wegens de afwezigheid van een atmosfeer niet weggeblazen kan worden. In een vacuüm valt per definitie niks te blazen en het is dus onmogelijk dat er zich op het maanoppervlak een stofwolk kan vormen. Je ziet wel dat er tijdens de laatste meter (of nog minder dan dat) een beetje stof over het oppervlak wordt weggedrukt door de stuwdruk van de motor. Dat stof dwarrelt niet op maar blijft op de grond, of valt meteen neer, zoals het hoort in een vacuüm. Een veertje valt in een vacuüm immers net zo snel als een loden kogel, herinneren we ons dat nog van de natuurkunde practica?
Het noemen van stofwolken die tijdens de maanlanding zouden hebben moeten optreden bewijst dat de beste man geen benul heeft van de werking van een raketmotor en hoe een raketmotor in staat is om in het luchtledige voor voortstuwing te zorgen. De afwezigheid van stofwolken tijdens de landing heeft logischerwijs afwezigheid van stof op het landingsgestel tot gevolg. Zo moeilijk is het allemaal niet, maar voor sommigen blijkbaar wel.
Laatst gewijzigd door Tardis op 24 feb 2015, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Frank51

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door Frank51 » 24 feb 2015, 00:31

Ok. Een twijfelgeval..
Ik heb misschien een verklaring gevonden waarom er geen stof op de landingspads ligt.
Het zit hem in de uitschuifbare 'probes' die eerst 'licht' contact maakten met de grond. Die zijn 1.73m lang

Afbeelding

Uit transcript:

102:45:40 Aldrin: Contact Light.
[At least one of the probes hanging from three of the footpads has touched the surface. Each of them is 67 inches (1.73 meters) long. The ladder strut doesn't have a probe. Buzz made the call at 20:17:40 GMT/UTC on 20 July 1969.]
[Aldrin - "We asked that they take it off."]
[Journal Contributor Harald Kucharek notes that Apollo 11 photo S69-32396, taken on 4 April 1969, shows Eagle with a probe attached to the plus-Z footpad. This indicates that the probe was removed after that date. The probe attachment is highlighted in a detail.]
[Apollo 11 photograph AS11-40-5921 shows the area under the Descent Stage. A gouge mark made by the probe hanging down from the minus-Y (south) footpad is directly under the engine bell, a graphic demonstration that the spacecraft was drifitng left during the final seconds.]
[Armstrong, from the 1969 Technical Debrief - "We continued to touchdown with a slight left translation. I couldn't precisely determine (the moment of) touchdown. Buzz called lunar contact, but I never saw the lunar contact lights."]
[Aldrin, from the 1969 Technical Debrief - "I called contact light."]
[Armstrong, from the 1969 Technical Debrief - "I'm sure you did, but I didn't hear it, nor did I see it."]
102:45:43 Armstrong (onboard): Shutdown
102:45:44 Aldrin: Okay. Engine Stop.
[Neil had planned to shut the engine down when the contact light came on, but didn't manage to do it.]
[Armstrong, from the 1969 Technical Debrief - "I heard Buzz say something about contact, and I was spring-loaded to the stop engine position, but I really don't know...whether the engine-off signal was before (footpad) contact. In any event, the engine shutdown was not very high above the surface."]

[Armstrong - "We actually had the engine running until touchdown. Not that that was intended, necessarily. It was a very gentle touchdown. It was hard to tell when we were on."]

Toch draaide de motor blijkbaar nog toen ze finaal de touchdown deden. Ik kan mij daar toch enige stofontwikkeling bij voorstellen?
Die motoren op de maanmodule zijn niet zo krachtig als die van bij het opstijgen op Aarde, maar kunnen wel wat stof maken tijdens landing.

Maanmodellen. Nog zoiets.
Als ze op die rails een camera laten glijden, kan ik mij inbeelden dat een maanlanding zo gefaked is..:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Frank51 op 24 feb 2015, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank51

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door Frank51 » 24 feb 2015, 00:41

Tardis schreef:De beste brave man heeft het in het interview over een enorme stofwolk die door de raketmotor weggeblazen zou moeten zijn, omdat je dat op Aarde ook altijd ziet. Hij kan er zich geen voorstelling van maken hoe stof zich in een vacuüm gedraagt, namelijk dat het wegens de afwezigheid van een atmosfeer niet weggeblazen kan worden. In een vacuüm valt per definitie niks te blazen en het is dus onmogelijk dat er zich een stofwolk kan vormen. Het noemen van stofwolken die tijdens de maanlanding zouden hebben moeten optreden bewijst dat de beste man geen benul heeft van de werking van een raketmotor en hoe een raketmotor in staat is in het luchtledige voor voortstuwing te zorgen. De afwezigheid van stofwolken tijdens de landing heeft logischerwijs afwezigheid van stof op het landingsgestel tot gevolg.
In het filmpje is duidelijk wel stof te zien die weggeblazen wordt.. Op 5:48 bij landing
Er hoeft geen atmosfeer te zijn. Deeltjes die omhooggeblazen worden, vallen uiteindelijk weer neer.

realdreamers

Re: Nvidia ontkracht complottheorieën maanlanding

Bericht door realdreamers » 24 feb 2015, 07:34

Een ander argument is dat er meer fotoos gemaakt zijn in de tijdpanne dan eigenlijk kan!


Tsja, en zo zit het tjokvol

Maar het botst nogal met geloofsystem van sommigen hier.

Plaats reactie