IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Witte wel » 25 jan 2015, 10:27

Gast1 schreef: Maar Witte wel heeft gelijk, het is niet luguber, het is slechts een boodschap.

We worden hartstikke besodemieterd ...

Pluim voor Frank en ik hoop dat je dit laat staan Tammy.
Ik begrijp je reactie ook totaal niet Tammy. Er is niets lugubers aan. Frank wijst enkel op een technische manipulatie. Niets enge video maar puur wat men wil dat we zien.
Tuurlijkmag je alles verwijderen maar ik dacht dat dit forum handelde over wetenschap en techniek. Als dat zo is en je maakt hier een punt van dan kan je de helft van het forum wel verwijderen.

Het is momenteel zo dat als er ergens, waar dan ook, iets over IS geschreven wordt men overladen wordt met gruwel en afschuw en men vergeet zelf na te denken. Dat is een angst die men " wil " doen ontstaan. Taigitu heeft daar elders een topic over gestart met betrekking tot wilskracht. Hilter gebruikte voor de tweede wereldoorlog ook een dergelijke filosofie betreffen de kracht van de wil. Ook hij scoorde daar goed in en blijkbaar heeft men enkel het gruwelbeeld enkel nog in de kop maar weet men niet meer wat er destijds afspeelde en welke technieken er werden toegepast.
De mensheid heeft blijkbaar nog niet voldoende geleerd.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Determinist » 25 jan 2015, 10:28

Frank51 schreef: Tammy, grijp in
Wat is je grote probleem Frank51. Dult je geen tegenspraak?
Ben je beledigd omdat ik kritiek op je religie heb?

Is dat je enige repliek?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Tammy » 25 jan 2015, 10:32

Zoals ik al zei Witte wel, je zal het er niet mee eens zijn.
Maar een link volstaat in dit geval.
En dat heeft Frank51 ook keurig gedaan.

Vanaf hier weer ontopic.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Witte wel » 25 jan 2015, 10:54

Sorry Tammy maar ik vind dat ik nog wel mag reageren op iemands uitspraken.
Determinist schreef:Wat is je agenda?

Ik walg echt van dit soort praktijken. Abject en verwerpelijk.

Het gaat hierbij niet meer om de feiten, het vermoorden van mensen, maar het propageren van een idee waarbij alles veroorloofd is om dit te bagatelliseren en de wereld te voorzien van desinformatie.
Het tijdperk van een nieuwe religie is ontstaan, samen met de mogelijkheden daarvoor: de fundamentalistische complotdenker met als bijbel het ware internet. En we weten wat fundamentalisme als gevolgen heeft, daar hoeven we alleen maar naar de geschiedenis te kijken en om ons heen.

Ik heb geen respect voor IS fundamentalisten, maar ook zeker geen respect voor de nieuwe internet religie en hun aanhangers.
Ik begrijp nog steeds niet dat de intelligentere laag van de bevolking nog steeds niet inziet welke praktijken er plaats vinden middels de intelligentie die onder het volk aanwezig is.
Dat dan de intelligentere laag van de bevolking dan de vinger wijst met "wat is je agenda" als zijnde een vingerwijzing en geen tegenspraak kan ik nog minder begrijpen.

Dergelijke technieken waar hier op gewezen wordt werden in vorige oorlogvoeringen ook toegepast alleen men kon er niet over communiceren op een vrije wijze zoals wij die nu kennen.
Er is hier totaal geen sprake van stemmingmakerij en ik zie dan ook totaal je vingerwijzing als onzinnig en ondoordacht. Duik eens in de geschiedenisboeken en trek zelf eens conclusies. Niet alles valt onder complot denken. Vele zaken blijven verborgen voor het volk zolang men een zekere verblindheid bezit die dit tot stand brengt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door MetalPig » 25 jan 2015, 11:01

Tweede bericht van dit topic:
Frank51 schreef:100% zeker
Einde discussie dus.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door MetalPig » 25 jan 2015, 11:05

Witte wel schreef:Ik begrijp nog steeds niet dat de intelligentere laag van de bevolking nog steeds niet inziet welke praktijken er plaats vinden middels de intelligentie die onder het volk aanwezig is.
Dat dan de intelligentere laag van de bevolking dan de vinger wijst met "wat is je agenda" als zijnde een vingerwijzing en geen tegenspraak kan ik nog minder begrijpen.
Zeg je nou dat Determinist intelligenter is dan Frank51?

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Determinist » 25 jan 2015, 11:06

Witte wel, je past het toevoegen van ruis toe.
Hou je aan het topic onderwerp, de video, en haal niet wel of niet erkende complotten uit het verleden bij die geen relatie hebben met dit onderwerp hier.

Er wordt hier gesteld dat de video FAKE is.
Er worden op de vragen redelijk aannemelijke antwoorden gegeven, er is geen specifieke reden aan te wijzen om met die informatie te blijven stellen dat de video FAKE is. Je zou hoogstens een vage twijfel kunnen uitspreken.

Echter wordt meteen hier diegene die de argumenten naar voren brengt (de man in de link die tracht de vragen met eigen video's te onderzoeken) als onderdeel van het complot betiteld.

Met andere woorden, de conclusie van de topic titel staat al vast en elk redelijk argument wordt als complot aangenomen.

Dat is slechts één regel uit de 10 geboden van deze nieuwe religie:

"Criticasters van de complottheorie zijn onderdeel van het complot"

En daar eindigt rede en begint desinformatie.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Tammy » 25 jan 2015, 11:06

Witte wel schreef:
Sorry Tammy maar ik vind dat ik nog wel mag reageren op iemands uitspraken.
Natuurlijk mag dat Witte wel.
Ik had het over het Youtube filmpje, een link volstaat in dit geval.
Dat bedoelde ik.

Dus gewoon weer verder met dit topic.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Frank51

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Frank51 » 25 jan 2015, 11:14

Inderdaad Witte Wel..
Ik zie het heel somber in. Als er nog meer van dit soort debunkers opduiken, vrees ik hetgene wat ik al vreesde.
Zie je McCain nog staan tussen deze mannen? Weet je wat ze deden, die gesponsorde rebellen? Christenen onthoofden..

Het is zelfs zover gekomen dat ze de mensen opzadelen met het idee dat:
- 'Complottheoristen / Believers' compleet wacko zijn en geen zinnige dingen kunnen zeggen
en dat enkel de
- 'Debunkers' de waarheid spreken en meer wetenschappelijke kennis bezitten

Waar gaan we naartoe.. :-|

Frank51

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Frank51 » 25 jan 2015, 11:18

MetalPig schreef:
Witte wel schreef:Ik begrijp nog steeds niet dat de intelligentere laag van de bevolking nog steeds niet inziet welke praktijken er plaats vinden middels de intelligentie die onder het volk aanwezig is.
Dat dan de intelligentere laag van de bevolking dan de vinger wijst met "wat is je agenda" als zijnde een vingerwijzing en geen tegenspraak kan ik nog minder begrijpen.
Zeg je nou dat Determinist intelligenter is dan Frank51?
Hij wou gewoon niet beledigen. Elk verkeerd woord je zegt, can and will be used against you.
Daar behoor jij ook toe, Metalpig.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Determinist » 25 jan 2015, 11:24

Dan heb ik een vraagje Frank51.
Welk verklarend argument voor de vragen die je hebt bij de video doet je besluiten dat deze video niet FAKE is?

Nog eentje.

Bedoel je met fake, dat de video niet van IS is en dat de boodschap (de inhoud en het gevolg, de onthoofding) niet echt is
OF
is de video fake in de zin van dat de video gemaakt is mbv moderne keying technieken?

(bij de laatste vraag moet je het zo zien of je het weerbericht op het 8 uur journaal als FAKE ziet omdat de boodschap van het weer voor morgen is gemaakt met een blue/green screen en computer gegenereerde overlays, maar dat het wel de weerman/vrouw betreft en dat de boodschap over het weer voor morgen gaat)

Frank51

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Frank51 » 25 jan 2015, 11:31

Determinist schreef:Dan heb ik een vraagje Frank51.
Welk verklarend argument voor de vragen die je hebt bij de video doet je besluiten dat deze video niet FAKE is?

Nog eentje.

Bedoel je met fake, dat de video niet van IS is en dat de boodschap (de inhoud en het gevolg, de onthoofding) niet echt is
OF
is de video fake in de zin van dat de video gemaakt is mbv moderne keying technieken?

(bij de laatste vraag moet je het zo zien of je het weerbericht op het 8 uur journaal als FAKE ziet omdat de boodschap van het weer voor morgen is gemaakt met een blue/green screen en computer gegenereerde overlays, maar dat het wel de weerman/vrouw betreft en dat de boodschap over het weer voor morgen gaat)
Met FAKE bedoel ik met een blue/green screen en geavanceerde video-editing.
Het is zeker niet slecht gedaan. Sommigen beweren dat de 'pixelachtige' arm van de zwarte pipo duidt op het gebruik van smartphones en dus op amateurisme wijst, wat compleet het tegenovergestelde is van hetgeen ik opmerk

Die man in het zwart heeft trouwens een Londens accent.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Vitharr » 25 jan 2015, 11:36

Witte wel schreef:Ik begrijp nog steeds niet dat de intelligentere laag van de bevolking nog steeds niet inziet welke praktijken er plaats vinden middels de intelligentie die onder het volk aanwezig is.
Dat dan de intelligentere laag van de bevolking dan de vinger wijst met "wat is je agenda" als zijnde een vingerwijzing en geen tegenspraak kan ik nog minder begrijpen.

Dergelijke technieken waar hier op gewezen wordt werden in vorige oorlogvoeringen ook toegepast alleen men kon er niet over communiceren op een vrije wijze zoals wij die nu kennen.
Er is hier totaal geen sprake van stemmingmakerij en ik zie dan ook totaal je vingerwijzing als onzinnig en ondoordacht. Duik eens in de geschiedenisboeken en trek zelf eens conclusies. Niet alles valt onder complot denken. Vele zaken blijven verborgen voor het volk zolang men een zekere verblindheid bezit die dit tot stand brengt.
Witte wel, ik vrees dat iedereen wel eens verdwaalt. Een aanzienlijk deel van de complotters negeert feiten evengoed als de 'ongelovigen'. Dat moeten ze in principe allemaal voor zichzelf weten, maar in beide kampen zitten 'extremisten' die, hetzij bewust of onbewust, streven naar polarisatie. In bepaalde kringen mag je geen twijfels hebben over officiële lezingen, in andere ben je het weer 'verplicht'.

Ik probeer bewust te zijn en zelf na te denken. Iedereen die me dat wil beletten zie ik als een bedreiging.

Ik ben het op zich volkomen met Determinist eens dat het bashen voorrang lijkt te hebben gekregen op waarheidsvinding. Het collectief lijkt het niet eens te zijn over de wereld waarin we willen leven. Een groot deel wil vasthouden aan het beeld dat de overheid het beste met je voor heeft, een ander groot deel wil de waarheid adopteren waarbij zowat iedereen met invloed tegen ons is. Wat voor tactieken gebruikt die nieuwe grote stroming Witte?

Een tijd terug heb ik je een voorbeeld gegeven van krachten die bewust die nieuwe stroming voeden. Jou ken ik als iemand die zorgvuldig genoeg is om dat te doorzien. Dat kan ik echter niet zeggen voor veel van de personen die je steunt.

Wat mij dus persoonlijk het meeste zorgen baart is dat iemand die qua opvattingen zo dicht bij mij staat alsnog mijn tegenstander kan worden als 1 van beiden nog een klein stukje opschuift. En dat is precies wat BEIDE stromingen trachten te bewerkstelligen.

Werkelijke intelligentie bevindt zich dus in kamp 3. :wink:

In lak'ech mijn Brabantse vriend. :grin:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Witte wel » 25 jan 2015, 11:37

Dank je Tammy.

Determinist je schreef zelf; “Wat is je agenda?

Ik walg echt van dit soort praktijken. Abject en verwerpelijk.

Het gaat hierbij niet meer om de feiten, het vermoorden van mensen, maar het propageren van een idee waarbij alles veroorloofd is om dit te bagatelliseren en de wereld te voorzien van desinformatie.
Het tijdperk van een nieuwe religie is ontstaan, samen met de mogelijkheden daarvoor: de fundamentalistische complotdenker met als bijbel het ware internet. En we weten wat fundamentalisme als gevolgen heeft, daar hoeven we alleen maar naar de geschiedenis te kijken en om ons heen.

Ik heb geen respect voor IS fundamentalisten, maar ook zeker geen respect voor de nieuwe internet religie en hun aanhangers.”


Over welke ruis heb je het Determinist.
Ik pas geen ruis toe maar jij hebt het over een agenda en dit soort praktijken. Door een tijdperk van nieuwe religie hier aan te snijden vervalt de ruis in een brom toon en dan haal je de geschiedenis er ook nog bij.

Ikzelf refereerde naar een praktijk toegepast destijds door Hitler. Lees maar eens door en vergelijk maar eens wat er momenteel onder de bevolking plaats vindt. Het is niet minder geworden maar ernstiger.
En zie dat maar als ruis.

Die Psyche der breiten Masse

. . . Die Psyche der breiten Masse ist nicht empfänglich für alles Halbe und Schwache. Gleich dem Weibe, dessen seelisches Empfinden weniger durch Gründe abstrakter Vernunft bestimmt wird als durch solche einer undefinierbaren, gefühlsmäßigen Sehnsucht nach ergänzender Kraft, und das sich deshalb lieber dem Starken beugt, als den Schwächling beherrscht, liebt auch die Masse mehr den Herrscher als den Bittenden, und fühlt sich im Innern mehr befriedigt durch eine Lehre, die keine andere neben sich duldet, als durch die Genehmigung liberaler Freiheit; sie weiß mit ihr auch meist nur wenig anzufangen und fühlt sich sogar leicht verlassen. Die Unverschämtheit ihrer geistigen Terrorisierung kommt ihr ebenso wenig zum Bewußtsein wie die empörende Mißhandlung ihrer menschlichen Freiheit, ahnt sie doch den inneren Irrsinn der ganzen Lehre in keiner Weise. . . . Nicht minder verständlich wurde mir die Bedeutung des körperlichen Terrors dem einzelnen, der Masse gegenüber. . . . Denn während in den Reihen ihrer Anhänger der erlangte Sieg nunmehr als ein Triumph des Rechtes der eigenen Sache gilt, verzweifelt der geschlagene Gegner in den meisten Fällen am Gelingen eines weiteren Widerstandes überhaupt . . . .

Die Aufnahmefähigkeit der großen Masse ist nur sehr beschränkt, das Verständnis klein, dafür jedoch die Vergeßlichkeit groß. Aus diesen Tatsachen heraus hat sich jede wirkungsvolle Propaganda auf nur sehr wenige Punkte zu beschränken und diese schlagwortartig solange zu verwerten, bis auch bestimmt der Letzte unter einem solchen Worte das Gewollte sich vorzustellen vermag . . . Die breite Masse eines Volkes besteht weder aus Professoren noch aus Diplomaten. Das geringe abstrakte Wissen, das sie besitzt, weist ihre Empfindungen mehr in die Welt des Gefühls. Dort ruht ihre entweder positive oder negative Einstellung...

Ihre gefühlsmäßige Einstellung aber bedingt zugleich ihre außerordentliche Stabilität. Der Glaube ist schwerer zu erschüttern als das Wissen, Liebe unterliegt weniger dem Wechsel als Achtung, Haß ist dauerhafter als Abneigung, und die Triebkraft zu den gewaltigsten Umwälzungen auf dieser Erde lag zu allen Zeiten weniger in einer die Masse beherrschenden wissenschaftlichen Erkenntnis als in einem sie beseelenden Fanatismus und manchmal in einer sie vorwärtsjagenden Hysterie. Wer die breite Masse gewinnen will, muß den Schlüssel kennen, der das Tor zu ihrem Herzen öffnet. Es heilt nicht Objektivität, also Schwäche, sondern Wille und Kraft . . .

De geschiedenis herhaald zich alleen niemand ziet het. Zelfs niet waarvan je zou denken dat ze het wel zouden zien.
Laat je nu eens niet verblinden door de reactie en het gevolg Determinist, want dat is ruis in mijn ogen, maar zie wat er plaats vond en nu vind. Het is toch exact hetzelfde alleen destijds had men niet de middelen te communiceren als in deze tijd. Nu heeft men deze wel en past ze toe.
Dat er misbruik van de middelen wordt gemaakt is iets wat ook nog nooit anders is geweest en daar kan je heel diep voor de geschiedenis in duiken om dat bevestigt te krijgen. Daar zijn hele beschavingen op stuk gelopen.
Er is een tendens ontstaan onder het volk waarbij pacifisme is doorgeslagen en men niet los kan komen van het toegepaste systeem en alles wat afwijkt de noemer complotdenker wordt toebedeeld. Dat is wat men voorheen wilde en nu ook toepast. Dát toont de geschiedenis en is niet wat men ziet.
Maar buiten dit alles als je ergens in een zekere hoge mate ergens van walgt dan is de eenvoudigste weg toch je af te wenden in plaats van te confronteren. Dat heeft religie ons toch geleerd.
Iemand zou de andere wang toekeren in de zin dat hij niet zou toelaten dat een ander hem als het ware tot een „krachtmeting” zou dwingen. Toch?
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door MetalPig » 25 jan 2015, 11:38

Frank51 schreef:Kdacht dat kamelen melken voor hen al een prestatie was.
Is dit niet de kern van het hele issue?
Je doet een aanname, blijkt ongelijk te hebben, en *dus* is het een complot.

En dan heb ik het niet alleen over dit filmpje,maar over jou hele houding ten opzichte van de realiteit.

Frank51

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Frank51 » 25 jan 2015, 11:45

MetalPig schreef:
Frank51 schreef:Kdacht dat kamelen melken voor hen al een prestatie was.
Is dit niet de kern van het hele issue?
Je doet een aanname, blijkt ongelijk te hebben, en *dus* is het een complot.

En dan heb ik het niet alleen over dit filmpje,maar over jou hele houding ten opzichte van de realiteit.
Van wat heb jij verstand vrommens?
Ik maak gewoon een technische analyse van een filmpje, meer niet.
Als jij allerhande zaken daar bij werpt, is dat jouw probleem.
Ik zie een jonge vrouw, piercings, zwarte kledij, waarschijnlijk lesbisch ook.
Bewijs me dat mijn beeld van de werkelijkheid compleet verkeerd is :)

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Witte wel » 25 jan 2015, 11:49

Vitharr schreef:Ik probeer bewust te zijn en zelf na te denken. Iedereen die me dat wil beletten zie ik als een bedreiging.
Ik niet. Ik zie dat als een inspiratie verder los te komen van de ristrictie. De duisternis is de bron van inspiratie en biedt de mogelijkheid tot verlichting, vooruitgang. Zonder deze duisternis bestaat er geen vooruitgang. Het is echter niet de bedoeling op te gaan in de duisternis waardoor je er een onderdeel van wordt. Echter duisternis ziet men vaak als negativiteit maar dat is het niet.
Vitharr schreef:Jou ken ik als iemand die zorgvuldig genoeg is om dat te doorzien. Dat kan ik echter niet zeggen voor veel van de personen die je steunt.
idem ( idem verwijst naar het hierboven. Begrijp mij niet verkeerd )
Vitharr schreef:Werkelijke intelligentie bevindt zich dus in kamp 3. :wink:
De kampen bestaan niet. Het is een groot geheel wat wij zelf in "kampen" verdelen. Het kampement is een illusie.
Vitharr schreef:In lak'ech mijn Brabantse vriend. :grin:
In Lak'ech Ala K'in :wink:
Laatst gewijzigd door Witte wel op 25 jan 2015, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door MetalPig » 25 jan 2015, 11:57

Frank51 schreef:
MetalPig schreef:...
Van wat heb jij verstand vrommens?
Ik maak gewoon een technische analyse van een filmpje, meer niet.
Is dat zo? Heb *jij* de technische analyse gemaakt? Of heb je 'm op internet gevonden?
Frank51 schreef:Bewijs me dat mijn beeld van de werkelijkheid compleet verkeerd is :)
Compleet is misschien overdreven, maar: woestijnbewoners, 9/11, loch ness, UFO's... Je lijkt op elk gebied precies het standpunt in te nemen waarvoor het minste bewijs is.

Frank51

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Frank51 » 25 jan 2015, 12:00

MetalPig schreef:
Frank51 schreef:
MetalPig schreef:...
Van wat heb jij verstand vrommens?
Ik maak gewoon een technische analyse van een filmpje, meer niet.
Is dat zo? Heb *jij* de technische analyse gemaakt? Of heb je 'm op internet gevonden?
Frank51 schreef:Bewijs me dat mijn beeld van de werkelijkheid compleet verkeerd is :)
Compleet is misschien overdreven, maar: woestijnbewoners, 9/11, loch ness, UFO's... Je lijkt op elk gebied precies het standpunt in te nemen waarvoor het minste bewijs is.
JA, ik heb de technische analyse gemaakt. Pas achteraf heb ik gezien dat er meerdere dit ook gezien hebben.
Waarom zou ik daarover liegen?

Je bent lesbisch. Daar was ik enkel verkeerd. I C

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Determinist » 25 jan 2015, 12:00

Er zijn pakweg twee visies op FAKE hier:

1) IS gebruikt moderne middelen voor het produceren van propaganda, gebruik makende van dramatische effecten of de notie dat het uitbrengen van gefabriceerde "omgevingen" de "vijand" zand in de ogen strooit en wellicht een betere keuze is om IS zelf te kunnen beschermen

2) Deze video is fake, een door een mondiaal syndicaat van personen/regeringen/bedrijven/whatever gefabriceerde video om ons te doen denken dat IS bestaat.

Als je kijkt naar sites waar de laatste visie gepredikt wordt zie je dat het slechts enkele minuten/uren hoeft te duren dat voor een ramp/ongeluk/aanslag meteen de conclusies klaar staan en viral over de wereld gaan.

Bij visie 1) is er geen achterliggende agenda. Het is logisch denken. Als ik IS was zou ik ook gebruik maken van de moderne westerse media technieken. Het is hierbij geen reden om dit zo breeduit viral te laten gaan.

Bij visie 2) is er wel een agenda en een duidelijke ook. Door de geldige argumenten weg te wuiven als een tegencomplot, deze personen als, en laat ik Frank51 even aanhalen:
Toch zijn er nog altijd van die mannen die alles kunnen verklaren.. Overheidstrollen?
Ik lach hier keihard om..
Wat een loser. Werkt zeker voor de overheid.
...debunkers, dat zijn de rotte appels van de maatschappij
De houding van Frank51 spreekt boekdelen. Argumenten komen van een loser, wellicht van de overheid.
Rotte appels zijn het, die argumenten geven die trachten vragen te beantwoorden.

Als je threads op dit soort websites leest zie je dat er geen enkel argument is of kan bestaan die het tegendeel kan bewijzen. Het laatste oordeel is namelijk "ze verklaren, daarmee overheidstrollen en daarmee is het complot bewezen"

Ik heb Frank51 nog geen enkel tegenargument horen geven over de verklaringen voor de vragen die hier spelen. Enkel het argument dat het een loser en overheidstrol is.

Plaats reactie